Wat moet ik doen?

MISTY

Newbie
Mijn ex gebruikt drugs, ik heb hem al jaren geleden aan de kant gezet, maar hij bleef me zo bedreigen dat ik uit angst maar vrienden met hem bleef en niet omdat ik hem zo lief vond.
:(
Want lief is hij integendeel, we hebben samen een kind en ook daarom heb ik mijn ex het huis uit laten zetten.
Mijn ex gebruikt zegt hij alleen maar elke avond voor het slapen gaan een trekje van een joint :mrgreen: sure
ondertussen is hij meestal erg chaggerijnig en wordt kwaad om niks.
Hij is altijd pissed off naar mij toe, en ja hij krijgt een pink en meneer zit weer op mijn bank een uur lang blabla..en maar commentaar leveren op mij..
:( ik ben het zo zat.
hij scheld me soms zomaar uit..dan noemt hij me een bitch of dan ben ik een slechte moeder, terwijl ik dat dus totaal niet ben!
Ik ben een heel lief persoon, dus het slaat nergens op wat hij zegt.
Soms is hij ineens erg aardig en gewoon normaal...tenminste zo op het oog , maar hij kan zo veranderen in een beest.
Zonder dat je het ziet aankomen gaat hij nuilen over wat hem allemaal wel niet dwars zit in mij..
ik heb daar helemaal geen zin in en als hij zo'n bui heeft dan heb ik de grootste moeite om hem het huis uit te krijgen.

hij eet de hele dag niets tot het avond is en daarnaast eet hij elke dag een reuzenchocolade reep op.
ik ben altijd mijn aanstekers kwijt die ik na een tijdje terug krijg als ze bijna leeg zijn.Hij neemt ze stiekum mee, ook met anderen dingen in huis kan hij iets heel sneaky meenemen.
zonder dat je het ziet of merkt.
ik vind hem een sadistische inslag hebben,
ik vind hem niet bepaald normaal!
en ik wil geen kontakt meer met hem maar hij blijft elke keer weer langskomen en dan doet hij weer zielig of hij glimlacht weer heel erg charmant of hij heeft een smoesje klaar..
ik kan slecht tegen hem op merk ik.
mijn vraag is:
Wat gebruikt hij?
Ik heb geen flauw idee nml.
ik gebruik zelf geen drugs.
oh ja zijn eeuwige verhalen gaan altijd over zijn oh zo zwaar verslaafde vrienden!
:smoke:
hij doet zoiets niet natuurlijk.
en mijn andere vraag is, hoe ga je om met een junk?
ik vind het heel moeilijk nml
het is wel de pa van mijn kind en
ik wil mijn kind zijn vader niet ontnemen in die zin
maar mijn kind daar is ook geen optie is gebleken
ex kan een dag aan maar dan is hij het zat
en dan krijg ik een verdrietig kind terug
omdat pa weer eens boos was
ik wordt moe van die vent en kan zo ook niet verder met mijn leven.
dus ik zit te springen om reacties
ik ga knocken voor mijzelf en mijn kind
ikwil hem uit ons leven maar de opties zijn ingewikkelder dan het zomaar even doen

bedankt alvast voor het lezen

jasper

Wijs gebruiker
MISTY eerst en vooral veel sterkte

meer kan ik niet zeggen eigenlijk want hoe ik met junks omga is zoals een vriend met vrienden omga je gebruikt samen, je doet dingen samen, ...

MISTY

Newbie
Heey wat een geweldige link! Dank je!
Ik herinner me dat ik jaren geleden een heel klein wit envelopje vond met witte poeder erin.
Ik heb er niet aan geroken maar er kwam wat poeder op mijn duim en die werd doof, heel raar.
Later vroeg ik hem wat dat was, natuurlijk was het van een van zijn vrienden.
Idem opium in een papiertje ook jaren terug, was een kado van een van zijn vrienden.
Plus hij had altijd een buisje op zak, was iets van een blaasstuk van een soort afblaasding op zijn werk, zo blies hij de stof weg,..
naief ben ik wel in deze.
Hij had dat dingetje altijd in zijn broekzak dat vond ik dus wel heel raar.
En ooit haalde hij met zijn hand door zijn broekzak om hierna over zijn tandvlees te wrijven, tanden poetsen doet hij ook nauwelijks.
shit coke.. :(
Hij zal nooit stoppen dat weet ik, maar ik moet van hem loskomen! Dat kan ik als ik weet waarom hij zo stom doet altijd.
Als ik weet dat het de drugs is dat hij liegt..dan geloof ik nooit meer in zijn woorden.

MISTY

Newbie
Dus van coke wordt je zo narrig?
:kots:
dat kost ook wel veel geld lijkt me?
Ik heb geen flauw idee nml wat dit alles kost

jaja

Bewuste gebruiker
Klinkt idd als 'n egoïstische bastaard.
Het feit dat je telkens aanstekers mist doet vermoeden dat ie wit/bruin chineest of based.
Let 'ns op z'n pupillen; indien ze erg klein zijn zou ie dope kunnen roken.

Sterkte.

Btw, ook van bruin wordt je narrig.

MISTY

Newbie
soms heeft hij enorm kleine pupillen en soms grote
hij kijkt je eigenlijk nooit recht aan in je ogen!
Men zei wel eens dat hij vreemde ogen had, ik denk omdat hij niet te peilen is.
ik vond nog wat stukjes online en herken er veel in
http://www.drugsweb.nl/drugsweb642.asp
ik heb er veel stress doordat hij zo is.
dit wil ik niet meer.
is het goed om hier hulp bij te zoeken?
en zo ja waar dan?
Het klinkt heel raar ik heb geen enkele binding meer met hem qua gevoel,. ik sluit me ook voor hem af en toch heeft hij me in de tang
echt vaag gewoon.
Ik begrijp dit ook niet
het is net of hij invloed op me heeft maar hoe dit kan?
Hij kent wel al mijn zwakke plekken en daar weet hij me ook flink te raken altijd
hij is behoorlijk dominant van nature
dus met die zooi dagelijks nog erger denk ik
jammer maar goed ik kan hem niet helpen en dat wil ik ook niet!
dank voor de reacties trouwens!
elke reactie is voor mij een extra steuntje in de rug!

Mindless1985

Badass junkie
Veel succes ermee. Hulp zoeken kan wel, maar niet voor zijn verslaving, dat moet volledig vrijwillig gebeuren als je ouder bent dan 18. Misschien kun je bij ouderhulp rondvragen, of de politie omdat hij ongewenst gedragd vertoont. Probeer hem eens te confronteren met het feit dat hij niet goed bezig is? Lastige situatie, veel succes ermee.

dipset

Newbie
dat is k*t om het zo maar even te noemen, alleen ik wil je eigelijk vragen waarom je hem toch bij je kind wil houden als hij niet goed is voor jou en je kind? ik bedoel, als hij altijd alleen maar zo negatief doet (of dat nu aan de drugs ligt of niet) dan word jij en je kind daar ook niet beter van toch??? ik ben ook opgegroeit zonder vader, het was soms afzien aangezien mijn moeder soms andere vriendjes had waar je je aan bind en dat het dan weer uit gaat, maar slechter ben ik er niet van geworden.
inmiddels heb ik weer gewoon contact met mijn vader, hij was geen drugs verslaaft ofzo hoor maar workaholic of hoe je zo iets ook noemt :confused: ?

ik hoop dat alles goed bij je komt, al ga je je echt bedrijgt voelen zou ik als ik jou was of de politie inschakelen(al doen die eikels bijna nooit iets, tenzij er iemand vermoord woord en ze weten de dader te vinden) of een wapen kopen ofzo voor als het een keer mis gaat? :(

MISTY

Newbie
Politie doet niks ..
idem!
Ik weet dat allemaal wel instanties idem
er moet eerst iets gebeuren, zover liet ik het niet komen tot nu toe ten koste van mijn zelf en leven
daarom is het voor mij belangrijk met zekerheid te kunnen strijden met de woorden
jij gebruikt coke!
klaar.
het is een hel jarenlang!
en de hoop dat hij een ander slachtoffer vind die hem kan opvrolijken en zijn ego kan opkrikken
Wat denk je wat er gebeurd als ik hem zijn kind onthou?

kon hem altijd net op tijd wat tot kalmte brengen!
jammer dit allemaal
dat het zo'n invloed op je leven heeft
jammer voor mijn kind en voor mij!
Hij heeft er denk ik geen enkele weet van

flashkop

Bewuste gebruiker
Praat met hem, confronteer hem met zijn gebruik en zeg dat het je heel dwars zit dat hij altijd zo aggresiev reageerd, zeg hem dat hij niet zo zou moeten reageren maar praten op dat moment, wordt ook niet kwaad op hem op zo'n moment, laat zien dat jejezelf niet goed voelt op dat moment.
Zeg dat het je niet boeit wat ie doet, zolang hij maar blijft beseffen waar hij mee bezig is, praat mss ook eens met vrienden van hem ofzo en zeg dat je heus wel doorhebt dat ie dingen van je steelt, mss helpt dit althans ik hoop het

JewCookie

Wijs gebruiker
Dit hoeft niet per definitie een cokeverslaving te zijn. Dit kunnen ook de gevolgen van intensief speedgebruik zijn. Je kunt er niet gelijk vanuit gaan dat een drug welke om zijn verslaafdheid bekendstaat, en deze symptomen bezit gelijk de boosdoener is. De flexibele pupillen kunnen bijvoorbeeld ook van speedgebruik komen.

Veel intensieve, slopende en hardnekkige drugsverslavingen hebben veel overeenkomsten. Hoewel het verslavingsrisico, en de gevolgen van het niet gebruiken van een drug of het proberen te stoppen met en drug verschillen vaak sterk van elkaar.

- Mogelijke kenmerken van speed gebruik / verslaving.
- De Vicieuze cirkel van een speedverslaving.

Een zeer bekend kenmerk van speedgebruikers zijn de stemmingswisselingen. Ik weet of hij altijd deze stemming heeft, of dat hij erg wisselend is. Standaard zo'n stemming is in geval van een speedverslaving een teken van een vrij hardnekkige verslaving, en een groot tekort aan mentale en lichamelijke rust. wisselingen duid op het feit dat hij tijdens gebruik nog zoveel effect v/d speed heeft dat hij zijn vermoeide en geïrriteerde hersens doormiddel van speed nog genoeg kan stimuleren genoeg dopamine vrij te laten komen. Doordat hij zijn dopamine receptoren zo frequent stimuleerd om alle dopamine vrij te geven en daarbij zo weinig uitrust, takelt hij zijn hersenen en lichaam toe met een steeds grotere vermoeidheid en een door de frequentie van het gebruik een verstoord dopamine systeem. Met als gezamelijk gevolg oververmoeidheid, geirriteerdheid en nog wel meer levensvernietigende gevolgen. Het stoppen word steeds moeilijker door de opgebouwde vermoeidheid en het verstoorde dopamine niveau. Hierdoor kunnen verslaafden niks doen zonder speed, alleen slapen. Ze hebben de kunstmatige extra engergie nodig om over de slopende vermoeidheid heen te komen, en wakker te zijn.

- Waarom is het stoppen / afkicken met speed zo moeilijk?
- Wat gebeurt er met iemand tijdens het afkicken van speed?

Als ze stoppen zullen ze lange tijd slapen, een veel langere tijd nergens energie voor hebben en nergens voor kunnen motiveren, vaak een depressie, en in ergere verslaving overal pijn in het lichaam.
Doordat ze doormiddel van speed steeds door gegaan zijn, terwijl het lichaam rust nodig had zijn alle spieren zwaar oververmoeid. Dit veroorzaakt pijn overal in het lichaam, alle spieren hoeven zich voor het eerst niet aan te blijven spannen omdat de stof die hier voor zorgt er opeens neit meer is. (amfetamine blijft tot max.72 uur in het bloed, de gehele dag van gebruik (ook zonder bijname) en de gehele dag dat je de volgende dag wakker bent na gebruik is de amfetamine zeker nog merkbaar aanwezig (behoorlijk gebruik, één of een aantal dagen, niet chronisch). De hieropvolgende dag is dan ook de verrotste, futloos, energieloos, geprikkeld, nergens voor te motiveren eventueel een dag af en toe depressie aanvallen (aantal dagen behoorlijk doortrekken) om bijv. een probleem, waar je dan echt niet meer om kunt gaan. en zo zijn er nog veel meer kenmerken te noemen. Bij chronisch gebruikers komt dit na stoppen zeer en zeer extreem over ze heen. Vaak tezamen met een heftige depressie, welke langer aan kan houden. Dit komt door de chronische vermoeidheid van de hersenen, tezamen met het totaal verstoorde dopamine systeem. Deze heeft sins het begin van zijn dagelijks gebruik constant met amfetamine te maken gehad, welke zijn werk eigenlijk overnam.
De plotselinge overgang van leven op speed naar een onvoorstelbare oververmoeidheid vaak gepaart met de zeer extreeme pijn in het gehele lichaam en de hevige depressie maakt het afkicken van speed zeer complex en zwaar. Doordat ze op alle fronten zo zwak zijn als maar kan, is het motiveren om door te zetten erg, heel erg moeilijk.

- Waarom is het afkicken van speed zo zwaar zonder dat er lichamelijke verslaving aan de stof speed optreed?

De stof van speed zelf word je niet lichamelijk afhankelijk van, maar de extra energie, en het beloningsstelsel die door de speed alles waar beloond voor word automatisch laat belonen waardoor je dopamine receptoren niet meer op de dingen hoeft te letten aangezien de speed zegt dat dit al gedaan is door je dopamine receptore alles te laten belonen. Hierdoor is onder invloed van speed zo moeilijk om te eten en hebben ze vaak ook geen behoefte aan drinken. Wat in veel gevallen leid tot een droge waffel. Hetgeen wat je toch eet krijg je amper weg omdat het één: van geen kant smaakt en twee je hersenen laten geen extra speeksel aanmaken waardoor het kouwen en doorslikken erg moeilijk is. Als je een tijd lang achter elkaar gebruikt, en je reserves opraken krijg je van het ene op get andere moment vreselijk honger, en schuif je zonder moeite een aantal borden vol eten naar binnen. Zo lang je dagelijks blijft gebruiken zal je per dag een stuk meer eten dan voor gebruikt. De sterk verhoogde stofwisseling die speed veroorzaakt vraagt een hoop meer brandstof, welke hij niet meer uit het lichaam kan plunderen. Hierdoor zijn echte speedfans vaak broodmager, en hebben ze veel gevallen een duidelijk ingevallen snuifharses.

- Wat zijn herkenbare symptomen bij speedgebruikers?

Bijna elk persoon reageert anders op speed, helemaal na lang gebruik waar irritaties zoals bij hem optreden is het gebruik niet op basis gedrag af te leiden. Toch zijn er wel kenmerken te bedenken welke hij zou kunnen hebben, zoals:

Algemeen:
- Chronisch verkouden.
- Een zeer gevoelige neus
- Last van bloedneuzen
- Last van een schrale neus
- Neus kleurt een beetje rood aan de bovenkant
- Soms korte periode heviger of een korte periode snotteren (paar mins)

- Ingevallen gezicht
- Wallen onder de ogen
- Erg vermagerd in een bepaalde periode
- Variabele eet tijden
- Verschillen in hoeveelheid tijdens maaltijden
- Geluiden horen die er niet zijn

korte termijn
- Stemmings wisselingen
- Gemakkelijk mot iveren voor dingen waarvoor normaal geen energie was
- Juist nergens zin in hebben
- Veel en gezellig praten
- Weinig spraakzaam, van de kleinste dingetjes zwaar geïrriteerd
- Vaak heel onrustig slapen
- zeer intensief en diep slapen (vaak na energieloze dag)
- Sneller en vaker schrikken van dingen waar je normaal niet snel van zou schrikken.
- Agressief om de kleinste dingen (na gebruik)
- In kleine maat angstig worden

Lang dagelijks gebruik:

- Chronisch geïrriteerd
- Futloos
- Ziet er slecht uit
- Ingevallen gezicht (soms trekt dit juist bij)
- Wallen (soms trekt dit juist bij)
- Broodmager (soms trekt dit juist bij)
- Agressief om de kleinste dingen (tijdens en na gebruik)
- Vaak schrikken
- Angstaanvallen
- Extreem paranoïde worden
- Vooral bezig zijn met wat er fout kan gaan
- Nergens voor intresseren
- Zichzelf niet kunnen motiveren om dingen te doen

* geen van deze kenmerken komt per definitie voor bij een gebruiker / verslaafde, ligt maar net aan op welke manier hij zichzelf verzorgt. Bij speed is de schadelijkheid voor het grootste deel afhankelijk van hoe je jezelf verzorgt.

Joint roken voor slapen

Verder noem je dat hij een joint gaat roken voor het slapen. Dit word erg veel gedaan door speedgebruikers. Speed wekt vaak nog teveel extra energie op, waardoor als je in bed gaat liggen de gedachten door je kop knallen. Een perfecte combinatie om als een bezetene heel diep na te denken over iets, of heel diepgaand te filosoferen met jezelf. Toch willen frequente gebruikers, en de meeste speed gebuikers wel een beetje nachtrust hebben. Om de gedachten rond te laten gaan, en niet op 1 ding steeds heftiger te focussen roken behoorlijk veel speedgebruikers een joint voor het slapen. Hierdoor is het in slaap vallen veel gemakkelijker, hoewel dit afhankelijk van de dosis op dat moment natuurlijk geen garantie om te slapen hoeft te zijn.

Merkbaarheid tijdens gebruik.

Speedgebruik is behoorlijk gemakkelijk om te verbergen. De periode onder invloed word bijna niet herkend door niet-gebruikers. Helemaal een dosis bij dagelijks gebruik is gemakkelijk te verbergen.

Speed is spotgoedkoop.

Als het om een cokeverslaving zou gaan, waarbij hij dagelijks zou gebuiken dan hangt hier een behoorlijk kostenplaatje aan. Verslaafde dagelijks gebruikers gebruiken al snel 0.5 - 1 gram per dag. Dit kan op blijven lopen. 1 Gram lijkt misschien niet veel, maar de straatwaarde van een gram coke schommelt tussen de 40-50 euro per gram. Zoals je zit zou dit grote economische gevolgen voor hem mee brengen, en bedragen als deze kan je niet ongemerkt dagelijks uitgeven.

Speed daarentegen is één van de goedkoopste drugs. Het producreren van speed is goedkoop, de vraag is groot dus de prijs is laag. Waar je bij coke 40 - 50 euro per gram betaald, ligt de straatprijs bij speed op 5 euro per gram. Speed word ook nog eens vrij snel goedkoper naarmate je meer gram per keer koopt. Bij coke kan dit natuurlijk ook, alleen word de totale prijs van een grammetje of 10-20 al amper in één keer te betalen. Ik denk dat als het een coke verslaving zou zijn, dat de financiële gevolgen die dit met zich mee brengt onmogelijk onmerkbaar gehouden kunnen worden.

- Coke is een ander soort verslaving dan speed, wat is het verschil?
- Wat zijn de effecten van speed, en hoe kan het dat je het zo ver als een verslaving kan laten komen?

Bij verslavingen denkt iedereen al snel aan coke, omdat coke een mindfucker is. Als hij eenmaal in je hersens zit, dan kan hij nog jarenlang in je hoofd rondspoken en zal de drang naar coke blijven. Speed heeft dit niet, waardoor speed niet op deze manier verslavens is. Maar dit betekend zeker niet dat er geen verslavingsgevaar is. Bij speed is het grootste gevaar de gewoontevorming, het 'te lekker vinden', omdat alle dagelijkse handelingen opeens leuk, leerzaam en interessant zijn. Verder krijg je een perfecte motoriek, perfect overzicht en inzicht en het einde aan je conditie valt weg. Dit laatste word op korte termijn door je hart opgevangen, door het doorgaan boven je conditie blijf je langzaam doorverhitten. Stop je in 1x met doorlopen, dan ga je hijgen als een gek en zweten als een rund. Op dat moment raad ik je dan ook zeer sterk af om je hartslag te gaan voelen, want je tepletterschrikken van de hoogte hiervan zou je dood kunnen worden. Speed werkt ook concentratieverhogend, zo kan je er gemakkelijk op leren. De speed stelt je in staat lang achter elkaar door te leren. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk een tekst of project voor school te schijven. Deze zal sneller klaar zijn, maar pas op; ze willen soms nog wel eens iets langer worden dan je dacht.

Nawoord

Het is een behoorlijk langer stuk geworden dan gepland. Hoewel de tekst misschien te ver van het doel afgedwaald is af en toe, denk ik wel dat je er wat aan moet kunnen hebben. Ik heb in dit stuk zoveel mogelijk duidelijk proberen te maken over een speedverslaving. Ik hoop dat je jezelf niet blindstaard alleen op een coke-verslaving, maar een afweging tussen de kenmerken van deze twee kan maken. Probeer dan te letten op kenmerken die niet met elkaar overeenkomen, want een groot deel van het gedrag komt in bijde verslavingen overeen. Het prijsverschil is wel erg groot..

neti

Badass junkie
waarom de politie en instanties in jouw situatie netis gedaan hebben kan ik moeilijk beoordelen vanaf deze plaats.... wel kan ik je adviseren eens te bellen voor anoniem advies http://www.huiselijkgeweld.nl/

belangrijk is dat JIJ een keuze maakt (welke dan ook)
belangrijk is dat je doorhebt dat JIJ verantwoordelijk bent, ook voor de invloed die hij op jou en je kind hebt... jij laat het toe

zommes

Badass junkie
Wat een naar verhaal Misty, ik wens je veel sterkte.

Zelf zou ik adviseren om bij hem weg te gaan, voor jou en je kind. De keuze géén vader of een agressieve verslaafde lijkt me snel gemaakt. Er zijn genoeg kinderen die het prima zonder vader doen. Misschien is het een idee om contact te zoeken met moeders die het ook op die manier gedaan hebben, dat kan je veel kracht geven.

JewCookie

Wijs gebruiker
Ellesdee zei:
JewCookie zei:
Enesteene zei:
JewCookie zei:

He Jodenkoek ofwel Cohenkoek... chapeau voor je tekst, erg duidelijk en voorlichtend... zelf geshreven?

Jep, heb me een beetje laten gaan gister.. :beer:

Netjes :grin:

Er hoort eigenlijk nog een stuk bij, alleen dan had ik er een topic van moeten maken aangezien het onderwerp en de inhoud nog verder af zouden dwalen van het topic.. :P

MISTY

Newbie
Jew cookie bedankt voor je lange bericht!
Van zijn neus heeft hij geen last, vroeger wel eens voorhoofdonsteking oid.
Wat mij opviel toen hij nog hier woonde was:
Veel haaruitval, gevoelig tandvlees, weinig eten, overdag maar savonds wel.
Nachecken van zijn bankafschriften toen hij hier het huis uit moest, vertelden mij vreemde dingen, in de buurt bij de bank geld halen maar niet thuis komen bv, op een tijd waarop hij zg aan het werk was?
Mij dagelijks een klein bedrag geven voor de boodschappen en verder kreeg ik niets ook niet voor mijn kind.
Maar zelf haalde hij dagelijks, ik heb alles uitgerekend en opgeschreven, voor een gemiddeld bedrag van 25 gulden, in die tijd, per dag iets, wat wist ik dus niet maar ik kwam er wel achter dat hij loog dus over hoeveel geld hij had.
Ik sprak hem via de telefoon even maar, nou dat had ik beter niet kunnen doen, hij schold me uit voor alles wat lelijk was, en ik was weer overstuur.
:cry: Hij flipt op alles wat ik zeg..echt alles!
Hij zit in financiele problemen zegt hij?
Maar waarom dan?
Ik zit ook mega krap dus, waar bemoeit hij zich mee dan?

Ik ben in principe al jaren bij hem weg, maar omdat hij het uit elkaar gaan niet kon accepteren en alle shit eromheen moest ik wel vriendelijk blijven naar hem toe.

MISTY

Newbie
Enesteene zei:
waarom de politie en instanties in jouw situatie netis gedaan hebben kan ik moeilijk beoordelen vanaf deze plaats.... wel kan ik je adviseren eens te bellen voor anoniem advies http://www.huiselijkgeweld.nl/

belangrijk is dat JIJ een keuze maakt (welke dan ook)
belangrijk is dat je doorhebt dat JIJ verantwoordelijk bent, ook voor de invloed die hij op jou en je kind hebt... jij laat het toe
Hij moest eens in dat project
toen bleek dat meneer adhd had, was het klaar, nu kan ex goed smoezen met iedereen dus
ik denk dat ze hem op den duur eerder geloven dan mij
Dus die hebben niet veel geholpen in deze toestand.
CAD ooit vertelde mij dat ik me niet moest afvragen wat hij gebruikte, nu ik doe dat dus wel mag dat soms niet?
en daar zei men dat hij zelf met de hulpvraag moest komen, nu dat doet hij toch niet meer.
Hem ontzeggen zijn kind te mogen zien zou enorm escaleren dat weet ik inmiddels wel, dus ik hou hem op zekere hoogte een 'beetje te vriend',
hoewel ik dat liever niet doe.
Ik moet enorm schipperen met mijn gevoel naar hem toe, dus boosheid en hem ergens totaal niet mogen en het vriendelijk moeten zijn terwijl ik dat dus niet meer wil.
We zijn al acht jaar uit elkaar, ik worstel mezelf vrij,maar doe dit wel alleen en dat valt niet mee gewoon.
Daarom heb ik me hier aangemeld.
Hij gebruikt ritalin niet zoals een ander, hij gebruikt het als het hem uitkomt. Dus of hij adhd heeft vraag ik me wel eens af.
Ritalin verkoopt goed in de coffeeshops is mij verteld,
maar dat dit gedrag alleen zou komen zoals ex zegt door softdrugs kan ik mij echt niet voorstellen

cadou

Belezen gebruiker
Ik zou geen hulp voor hem zoeken, laat die zelf eerst maar eens wakker zien te worden. Kan je geen straatverbod krijgen? Heb je ook niet veel aan, qua bewegingsvrijheid voor jezelf, maar als ie dan voor de deur staat, en je heb dér geen zin in dan kan je ém op laten halen. Straatverbod moet toch niet moeilijk zijn, als ik je verhaal lees, of je hebt wel heel waardeloze politie in jouw woonplaats. En idd. zoals de meeste reacties al aangeven: waarschijnlijk coke of speed. Aan de andere kant, mensen met een obsessie kunnen ook zo achterlijk doen, dat je denkt met een junk te maken te hebben. Veel sterkte!!!

neti

Badass junkie
Misty

Nite alle ADHD-ers zijn dol op het slikken van Ritalin. Ht leen met Ritalin wordt een stuk overzichtelijk en saaier, juist die hectiek en spanning gaan sommige ADHD-ers missen.

Het meldpunt huiselijk geweld kan je van dienst zijn met advies. Uiteindelijk kun je zelf aangite of melding doen bij de politie van mishandeling. De mishandeling is neti zozeer lichamelijk maar wel psychische terreur. Bij een melding komt hij niet te weten dat jij dat hebt gedaan, maar doet de politie wel onderzoek en krijgt hij gedwongen hulp.

Eventueel wel eens aan een Blijf -van-mijn-Lijf-Huis gedacht?

jasper

Wijs gebruiker
wat is een blijf-van-mijn-lijf huis?

en misty ik had het hier al gezegd maar ik zeg het nog eens, veel sterkte want ik weet wel hoe moeilijk zoiets is

JewCookie

Wijs gebruiker
Enesteene zei:
Misty

Nite alle ADHD-ers zijn dol op het slikken van Ritalin. Ht leen met Ritalin wordt een stuk overzichtelijk en saaier, juist die hectiek en spanning gaan sommige ADHD-ers missen.

Het meldpunt huiselijk geweld kan je van dienst zijn met advies. Uiteindelijk kun je zelf aangite of melding doen bij de politie van mishandeling. De mishandeling is neti zozeer lichamelijk maar wel psychische terreur. Bij een melding komt hij niet te weten dat jij dat hebt gedaan, maar doet de politie wel onderzoek en krijgt hij gedwongen hulp.

Eventueel wel eens aan een Blijf -van-mijn-Lijf-Huis gedacht?

sommige adhd'ers zijn dol op het slikken van veel ritalin of een aanverwante stof.. Een bijkomend voordeel hiervan is dat ze gemakkelijker slaap vatten als het uit begint te werken, hoewel dit ook bij hun langer duurt bij een hogere dosis.

Zoals ze zelf ook al vermeld heeft doet de politie er niks mee.. Tsjah, speedgebruikers staan er zowizo al bekend om dat ze leuke verhaaltjes kunnen bedenken, dat geld ook voor verklaringen o.i.d.. Dat is bij dit soort dingen echt een groot voordeel, aangezien ze het alleen van verklaringen moeten hebben..

neti

Badass junkie
barry zei:
wat is een blijf-van-mijn-lijf huis?

blijf van mijn lijf huizen zijn opgericht in de jaren '70 toen de emancipatie van de vrouw opkwam. blijf-van-mijn-lijf huizen zijn bedoeld voor vrouwen (en tegenwoordig steeds vaker ook mannen) die thuis te maken hebben met huiselijk geweld en er niet langer (veilig) kunnen verblijven. een blijf van mijn lijf huis is een soort 'safe haven' waar je (met evt. kinderen) op een geheime plek begeleiding en ondersteuning krijgt om je leven weer op te pakken

MISTY

Newbie
Een blijf van mijn lijf huis is niet zomaar voor mensen
dat is werkelijk het laatste van het laatste
ik heb ze gezien de vrouwen die daarheen gaan, merendeels buitenlandse vrouwen..
heel triest allemaal.
ik was daar ooit
2 dagen nadat hij mij,4 maand zwanger het huis uittrapte
Maar goed ik kwam terug...
veel keus was er niet, kreeg geen huis, huis stond op zijn naam toen.
en zo gaat het maar door...
jaar in jaar uit.......................................

hij vertelde me nog vorige week hoe geliefd hij was bij de dames!
Hij kon er zat krijgen als ik hem niet wou..
ik wil hem niet, zeg dit keer op keer
toch hoort hij me niet!
GA aub..
en toch..hij blijft hopen..
oh en natuurlijk gebruikt hij geen harddrugs
zei hij nog ten overvloede
ik denk dat ik maar een politieagent versier
hahaha

doodmoe van die vent

MISTY

Newbie
cadou zei:
Ik zou geen hulp voor hem zoeken, laat die zelf eerst maar eens wakker zien te worden. Kan je geen straatverbod krijgen? Heb je ook niet veel aan, qua bewegingsvrijheid voor jezelf, maar als ie dan voor de deur staat, en je heb dér geen zin in dan kan je ém op laten halen. Straatverbod moet toch niet moeilijk zijn, als ik je verhaal lees, of je hebt wel heel waardeloze politie in jouw woonplaats. En idd. zoals de meeste reacties al aangeven: waarschijnlijk coke of speed. Aan de andere kant, mensen met een obsessie kunnen ook zo achterlijk doen, dat je denkt met een junk te maken te hebben. Veel sterkte!!!

als je iemand wild wil krijgen moet je vooral een straatverbod aanvragen.
altijd achterom kijken als je buiten bent, je weet het nooit nml.
die optie heb ik ooit overwogen maar zijn
niemand houdt mij bij mijn kind weg
zelfs een regering niet
zei me genoeg

neti

Badass junkie
ik hoor vooral argumenten waarom je niet bij hem uit de buurt kunt blijven... ik hoor je geen grens trekken, van nu is het genoeg... pas als jij zegt dat het moet stoppen gebeurt het, wat r ook voor nodig is

JewCookie

Wijs gebruiker
Enesteene zei:
ik hoor vooral argumenten waarom je niet bij hem uit de buurt kunt blijven... ik hoor je geen grens trekken, van nu is het genoeg... pas als jij zegt dat het moet stoppen gebeurt het, wat r ook voor nodig is

Stoppen of veranderen?

neti

Badass junkie
stoppen/veranderen... hetgeen waarvan ze last heeft... schijnbar is het ngo neti genoeg, en haalt ze nog voldoende winst uit de situatie om het nog neti de rug toe te keren...

Bovenaan