Wat te doen? HELP!

Anonymus

Newbie
Sinds februari 2009 snuif ik terpentine. Dagelijks. En ik kon er al heel snel niet meer mee stoppen. Ik heb pogingen gedaan maar kon deze niet langer dan een paar dagen volhouden. Het ruikt zo lekker, is zo dicht binnen handbereik, overal te koop, makkelijk mee te nemen etc...

Heb zo'n spijt dat ik er ooit mee begonnen ben. Vind het ook zo'n stomme verslaving...terpentine... Ben heel erg bang dat ik beschadigingen in mijn lijf en/of hoofd heb. Ik merk de laatste tijd ook dat ik enorm vergeetachtig ben.

Ik durf niemand er over te vertellen, ik schaam me zou dat ik het doe en dat het stoppen niet lukt...het erover hebben roept al een enorme behoefte op aan het snouven van terpentine. Het liefst zou ik er de hele dag aan ruiken...

Zoveel mensen hier zijn verslaafd of gebruiken, maar dan wel serieuze middelen, kom ik aan met terpentine...

Toch probeer ik mezelf serieus te nemen, ik weet dat ik hulp nodig heb.

Ik heb niet het idee dat het snuiven mijn functioneren aantast, ik kan normaal functioneren. Ben zelfs getrouwd en moeder van 2 kinderen. Ben alleen bang voor de schade die ik mijn lichaam toebreng. Ik wil ermee stoppen, straks heb ik ergens een vette tumor zitten! Ik wil het mijn kinderen niet aan doen dat ik later vanwege mijn verslaving ernstig ziek ben en ik ze niet kan zien opgroeien, er niet voor ze kan zijn...

Wie snuift er hier ook terpentine of heeft dit gesnoven? Of iets vergelijkbaars? En ook zo lang en structureel? Wie weet er meer over de effecten en gevaren ervan?
En: Hoe kom ik ervan af?

Het is zó tegenstrijdig, er mee willen stoppen maar tegelijkertijd hunkeren naar de geur ervan... (volgens mij is het effect niet eens zo groot dat je er echt high van wordt...)

Ik hoop op bruikbare reacties...vast bedankt...

:( :cry:

sinslord

Belezen gebruiker
Dat je dus hulp nodig hebt is duidelijk en wie je daarbij kan helpen wel...
Ik denk dat naar een huisarts gaan geen optie is omdat dit al een geestelijk probleem is geworden, Dus het is meer iets voor de GGZ en ik denk dat je iemand moet hebben die je,
Kan vertrouwen hierop.

Je hebt de eerste stap al gemaakt en dat is toegeven, dat is dus ook een bewust zijnde van.

Aangezien dat je een gezin hebt moet je dus ook snel handelen en ga zsm naar de GGZ met je verhaal want ik betwijfel dat hier mensen je verder kunnen helpen.

Groetjes

PS

Schrijf op een papier-dagboek zoveel mogelijk redenen op waarom je eraan begonnen bent,
En waarom je het nu nog steeds gebruikt en wat je er nu van ervaart.

Dit zal meschien voor u zelf al een hoop duidelijk maken maar ook degene die u kan helpen.

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
Veel mensen weten misschien niet dat het snuiven van vluchtige stoffen serieuze risico's met zich meebrengt. De risico's van terpentine snuiven op korte termijn kunnen zijn: geprikkelde slijmvliezen, mond, neus, keel en luchtpijp, rode tranende ogen, misselijkheid, braken, diaree en hartritmestoornissen.

Na de roes volgt een verdovend effect met verstoorde bewegingen, slappe benen, geheugenproblemen, overgevoeligheid voor pijn, een stijging van hartslag en bloeddruk en onregelmatige ademhaling. Maar ook volledige spierverslapping (tot zelfs verlammingsverschijnselen), een plotse bloeddrukdaling (waardoor men kan vallen), bewustzijnsverlies en hartstilstand komen voor.

Op lange termijn zou je door het snuiven van terpentine zelfs de 'schildersziekte' kunnen krijgen. Officieel heet deze ziekte het Organisch Psychosyndroom door Solventen. OPS komt voor bij schilders, grafici en drukkers, laboranten, schoonmakers, houtbewerkers, enzovoort. Vaak hebben zij eerst vage klachten over hoofdpijn en concentratieproblemen, die later overgaan in hersenbeschadiging met zware en blijvende psychische problemen. Bij langdurig gebruik van vluchtige snuifmiddelen ontstaat tolerantie. Soms ontstaat er ook een geestelijke afhankelijkheid van de snuifmiddelenroes. Ook kan een lichte lichamelijke afhankelijkheid voorkomen. Meestal zijn de onthoudingsverschijnselen niet zo ernstig: het gaat dan om duizeligheid, misselijkheid, slapeloosheid en angst.

Als het je niet lukt om zelfstandig te stoppen kun je contact opnemen met een instelling voor verslavingszorg bij jou in de buurt. Hier vind je adressen van instellingen. Schaamte is iets wat veel mensen met een verslaving ervaren. Het is logisch, maar geen reden om er dan maar mee door te gaan. Ook is het eigenlijk heel moedig om toe te kunnen geven dat je een probleem hebt en hulp nodig hebt om daarvan af te komen.
Mocht je behoefte hebben om hier eerst eens anoniem met iemand over te praten, dan kun je met ons bellen.

Ik wens je veel succes!

Anonymus

Newbie
Bedankt voor jullie reacties! Ik realiseer me steeds meer dat ik een groot probleem heb.
Ik ben nu op zoek naar de mogelijkheden en wat bij mij past...en iemand om in vertrouwen te nemen. Ben ook als de dood dat mijn kinderen me afgenomen zullen worden. Al worden zij helemaal niet verwaarloosd of iets dergelijks, ze komen niets te kort, niet op materieel gebied, niet op psychosociaal en emotioneel gebied. Ze zijn juist alles voor me...

Anonymus

Newbie
A.s. maandag word ik opgenomen in een kliniek om af te kicken.
Ben bang, maar wil het wel graag doen. Ben bang voor de periode na het afkicken. Vluchtige middelen kom je overal tegen en zijn makkelijk verkrijgbaar...

Heb nu zoveel twijfels, ben ik wel verslaafd (genoeg)? Kan ik er niet toch zelf mee stoppen???

Pff zo verwarrend...

Ga meteen ook afkicken van alle meds die ik slik (o.a. oxazepam).

Ik ga naar een kliniek van addictioncare in z-afrika.

Zijn er meer mensen die daar ervaring mee hebben?

BotoxJunkie

Belezen gebruiker
Anonymus zei:
A.s. maandag word ik opgenomen in een kliniek om af te kicken.
Ben bang, maar wil het wel graag doen. Ben bang voor de periode na het afkicken.
Hay Anonymus..
Ik wens je heel véééééél sterkte toe..
Je hebt geluisterd naar je lichaam ,dat is goed joh...
Wat je zegt dat je bang bent voor de periode na het afkicken..
Dat is dood normaal...
Dat heb iedereen..
En je krijgt vervolg hulp (als het goed is)..
En als je weer trek heb, dan kan je je hulp verlener bellen of die komt bij jou thuis...
Dan zoek je iets anders in de plaats..niet blijfen maalen in je kop van ohhhh ik heb zo'n trek..
Niet weer terug vallen..

Je moet trots op je zelf zijn!!.
Ik ben trots op je..omdat je de stap genomen heb..
Je zal zien,als je eenmaal weer je zelf ben..Dat je meer geniet van de dingetjes om je heen.
Er zal 10000 kilo van je afglijden..'
Veel kracht en veel sterkte toegewenst...Suc6!!.
Botox Junkie xxx :wink:

P.S..denk a.u.b. niet van ja die heb makkelijk lullen ..nee dat heb ik niet..
Maar ik kan me goed in een ander verplaatsen..
En weet wat je door heb gemaakt.

BotoxJunkie

Belezen gebruiker
Geen dank ...
Alle beetjes helpen je..
Ik hoop dat het goed met je gaat,en de goede kant op gaat.
xxx
Hou vol.... :wave:

Anonymus

Newbie
Geen terpentine meer gebruikt, wel ontzettend gevoelig voor alle vluchtige stoffen. Zelfs uitlaatgassen, verfluchten, stickerverwijderaar, nagellak, schoenimpregneerspray etc etc. En het moeilijke is dat het niet altijd te ontlopen is...de geuren zitten in mijn neus zonder dat ik de keus heb ze te inhaleren. Het is en blijft dus een moeilijke strijd. Mijn neus staat op scherp en ruikt alles...zelfs de drukinkt van kranten en tijdschriften.

Heb veel zucht en ben regelmatig op zoek naar 'iets' (maar heb gelukkig bewust niks in huis en in de winkel kan ik me altijd beheersen..).

Sta onder begeleiding van fantastisch team van mensen van Addiction Care, heb er heel erg veel aan. Verblijf in ZA was ook heel goed voor me.

Heel graag zou ik in contact komen met iemand die dezelfde verslaving heeft als ik (vluchtige middelen). Ben nog niemand tegengekomen tot op heden.

Bovenaan