hey steaker, ben wel blij dat ik dit lees want ik heb dus precies hetzelfde. Ik ben ook een aantal dagen gestopt met het roken van cannabis (ongeveer 3 weken, iets minder) en dit had ik dus precies hetzelfde. Bij mij was het in het begin erg zwaar, ik blowde ongeveer 2/3 joints per dag, vooral in de avond en voor het slapen gaan. Dan krijg je meteen moeite met slapen, wat voor mij ook de grootste reden was om het toch weer te doen; ik was bang voor een slapeloze nacht.
Het punt is juist dat die slapeloze nachten hoe dan ook gaan komen, en het kunnen er veel zijn, maar ook weinig. Ik weet niet hoe lang je blowt, denk dat als het 4 jaar of minder is dat het wel mee zal vallen, maar dat is ook voor iedereen anders.
En geloof me, na een week ga je het minder missen. Je krijgt er elke dag meer dingen voor terug die je hoop geven om wéér niet te blowen. En ik heb zaterdag dus een terugval gehad, was in de stad, iemand bood me een joint aan en ik rookte hem. Maar het gevolg was dus dat ik (waarschijnlijk door de iets verlaagde tollerantie, en het vergeten van het feit dat je de roes over je heen moet laten komen) helemaal de weg kwijt. Compleet bad ging ik gewoon. Ik had er zo'n spijt van, maar toen zei ik tegen mezelf: 'Komop, dit kan gebeuren, wat weet je nou voor volgende keer? Geen joints meer aannemen!'
Ik ben in principe al mijn vrienden kwijt geraakt nu, op 1 na. Dit was de eerste week echt compleet frustrerend, maar nu kreeg ik elke dag weer meer contact met mensen op school. Je bent zoiezo helderder en maakt makkelijker contact. Dus neem van mij aan: Het word echt beter. (en nee, niet na een paar dagen. Maar na een week zal elke dag de trek iets doen af nemen) Ik weet niet hoe oud je bent maar geloof me, als je na zoveel jaren stoned zijn weer eens echt écht nuchter bent is dat veel leuker dan stoned zijn. Ik ervaar het soms ook als een soort roes. (maarja, ik ben nog lang niet klaar met stoppen, ik heb nu eigenlijk ook weer best zin om te smoken) En ja, je gaat je vervelen, en ja je weet niet wat je met je tijd aan moet, maar op den duur krijg je steeds meer zin om dingen te ondernemen. Net zoals mij, ik heb het piano spelen van een tijdje terug weer opgepakt. En dat voelt zo geweldig.
Veel succes, je kan het wel