Wat zijn jouw angsten?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Ik ben verrast over de reacties, had verwacht dat ik aangekeken zou worden als doemdenker dus ik heb het bescheiden gehouden. Wat ik eigenlijk wilde plaatsen was iets in de trend van;

Ik denk dat wij een maatschappij (of juist geen) gaan meemaken zoals die nog nooit is gezien in de geschiedenis van de mensheid.
Mijn prognose is dat alles zoals wij het kennen gaat instorten, niet per sé een great reset weetikveelwat verhaal, maar dat dit systeem niet houdbaar is weten we allemaal.

We gaan een politiestaat tegemoet, een maatschappij met totale controle en die 1% die alles maar dan ook alles sturen zal.

Ik hoop het niet, ik ben bang van wel.

Wat we hebben geleerd dit jaar is dat we een politie staat zijn.
De overheid dwong ons tot maatregelen en we konden niks doen agenten en ME werden ingezet om geweld te gebruiken al wouden ze het niet ze deden het toch.
Ik ben wel geschokken hoe simpel het was om ons alles op te leggen.
En we konden niks doen.

Laatst bewerkt:

StraatPiraat

Wijs gebruiker
Wat we hebben geleerd dit jaar is dat we een politie staat zijn.
De overheid dwong ons tot maatregelen en we konden niks doen agenten en ME werden ingezet om geweld te gebruiken al wouden ze het niet ze deden het toch.
Ik ben wel geschokken hoe simpel het was om ons alles op te leggen.
En we komden niks doen.
Precies die!

Rivalrie

Badass junkie
Ik ben verrast over de reacties, had verwacht dat ik aangekeken zou worden als doemdenker dus ik heb het bescheiden gehouden. Wat ik eigenlijk wilde plaatsen was iets in de trend van;

Ik denk dat wij een maatschappij (of juist geen) gaan meemaken zoals die nog nooit is gezien in de geschiedenis van de mensheid.
Mijn prognose is dat alles zoals wij het kennen gaat instorten, niet per sé een great reset weetikveelwat verhaal, maar dat dit systeem niet houdbaar is weten we allemaal.

We gaan een politiestaat tegemoet, een maatschappij met totale controle en die 1% die alles maar dan ook alles sturen zal.

Ik ben niet bang voor verandering, maar vind het wel griezelig dat mensen zo slaafs zijn als is gebleken tijdens deze "zogenaamde pandemie". Met een knip in de vingers geven mensen in 1x al hun vrijheid op. Je merkt nu al onder leden op df dat werkgevers hier massaan misbruik van maken om de vrijheid van de werknemers permanent te beperken. Bijna iedereen accepteert dit gewoon.

Als er echt een gevaarlijke pandemie zou zijn, dan blijven mensen uit zichzelf wel binnen. Zonder dat de overheid maatregelen hoeft te nemen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Gap..
Rustaaaagh..

Ik verbaas mij altijd over het feit dat mensen denken dat wij in een van de ergste tijden leven op aarde en geen weet hebben en van de maatschappelijke drama waar we vandaan komen..

Om maar wat te noemen.
Executies op het stadhuis plein van kleine overtredingen..
Hoe de overheid corrupt was vroeger en de haat onderling en dingen zoals slavernij..

We leven in een relatief rustige tijd als je goed kijkt waar we vandaan komen..
Dus laten we niet of de wereld vergaat en keep it positive! Peace..
Nee, natuurlijk leven wij niet in één van de ergste tijden wat betreft in your face geweld, slavernij, etc. Dit is een rot die van binnenuit komt. Een sluimerende rot die de pijlers onder onze samenleving van binnenuit afbrokkelen.

Als je naar de oppervlakte kijkt, leven we in een relatief rustige tijd. Waarom leven we in een rustige tijd? Omdat we een systeem hebben gecreëerd van technologisch comfort. Enorme aantallen mensen kunnen in groot comfort en zelfs luxe leven, zolang dat systeem werkt. Maar dit systeem is enorm kwetsbaar. Wanneer onze infrastructuur eruit komt te liggen door wat voor reden/ramp dan ook, valt dat systeem uit elkaar en zal binnen een kwestie van dagen/weken gezien worden dat onze "beschaving" flinterdun en compleet gebaseerd op comfort is. Binnen dagen zal gezien worden wat de echte beschaving is van mensen, wanneer het comfort van alleen al je eten bij de supermarkt halen wegvalt. (we hebben hier een voorproefje van gezien)

Hoe de overheid corrupt was vroeger
You serious?

Corruptie in de overheid is van alle tijden. Dit is de rot op dat vlak. Een overheid die liegt en bedriegt en hier zelfs schaamteloos mee kan doorgaan. Wat hebben we dan nog meer? Een media waarin geen kritisch geluid meer wordt gegeven tegen die overheid. Een onderwijs dat aangetast is door 'woke' ideologie.

Om maar even te citeren:

we-now-live-in-a-nation-where-doctors-destroy-health-7829347.png
Maar naast dat alles, zit de rot in ons, in het individu. Onder dat flinterdunne laagje beschaving. En dan komen we ook terug op het onderwerp van dit topic: de angst van de mens om door dat laagje beschaving heen te kijken. Om ons dan met onze gadgets en ons comfort maar af te leiden van die schaduw en te doen alsof het er niet is. Om bijvoorbeeld meteen maar de smartphone erbij te pakken wanneer er een moment van stilte is en die existentiële angst en/of leegte boven komt drijven. Om ons maar te 'behandelen' met verdovende "medicijnen" omdat we niet weten hoe we met die schaduw om moeten gaan. Allemaal is het dat flinterdunne laagje beschaving dat deze maatschappij "werkende" houdt.

Ondanks dat alles ben ik rustig en optimistisch. Er zit inherente goedheid in de mens en uiteindelijk gaat het goed komen. Maar deze wereld waarin we nu leven is op zijn einde. En de geboorte van een nieuwe wereld zal met pijn gepaard gaan. Hoeveel pijn, dat weet ik niet, maar het ziet er niet goed uit voor de komende jaren.

Die kant lijkt het helaas eerst op te gaan ja. En het is ook precies die naïviteit onder de bevolking die dit mogelijk maakt. Het blijkbaar onverwoestbare idee dat onze overheden er voor ons zijn en dat we een gezonde samenleving hebben. Waarom ik denk dat onze samenleving verre van gezond is, heb ik hierboven beschreven.

En ik ben het met je eens, ik hoop het ook niet, maar ik vrees van wel.

StraatPiraat

Wijs gebruiker
Die kant lijkt het helaas eerst op te gaan ja. En het is ook precies die naïviteit onder de bevolking die dit mogelijk maakt. Het blijkbaar onverwoestbare idee dat onze overheden er voor ons zijn en dat we een gezonde samenleving hebben. Waarom ik denk dat onze samenleving verre van gezond is, heb ik hierboven beschreven.

En ik ben het met je eens, ik hoop het ook niet, maar ik vrees van wel.
Wanneer ik dit in het echt probeerde te bespreken met mensen werd ik voor gek verklaard... fijn dat er hier mensen zijn die het ook zo zien.
Laten we er maar het beste van maken.

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
You serious?

Corruptie in de overheid is van alle tijden. Dit is de rot op dat vlak. Een overheid die liegt en bedriegt en hier zelfs schaamteloos mee kan doorgaan. Wat hebben we dan nog meer? Een media waarin geen kritisch geluid meer wordt gegeven tegen die overheid. Een onderwijs dat aangetast is door 'woke' ideologie.
Nee dat kwam er verkeerd uit.
Ik geloof ook dat de verkiezingen in Nederland doorgestoken kaart is.
Ik riep dat jaren en iedereen verklaarde me voor gek.
Maar na alles wat er de afgelopen tijd is gebeurd beginnen mensen in te zien dat er iets niet klopt.
Rutte behoord wel tot een van de meest gehaten personen van Nederland.
De vorige verkiezingen had hij al nooit kunnen winnen laat staan de laatste.
Uiteindelijk zijn we nog steeds onderdanen van koningshuis.
Of wel de Bildeberggroep en de Royal Dutch Shell.
Rutte heeft geen moer te zeggen maar voert gewoon de plannen uit die werldwijd zijn uitgevoerd en zijn opgedragen vanuit de Bildeberg organisatie, hij vangt gewoon alle klappen op.
Daarom laten ze hem zitten.

Ik was 15 jaar geleden al op de hoogte van de NWO (wat nu de great reset word genoemd)
Contant geld in het openbaar vervoer is weg, pinautomaten zijn voor het grootste gedeelte al weg. En ik las dat ze bezig zijn dat wanneer je contant geld pint dat het je geld gaat kosten.
2030 moetenndeze plannen en nog vele andere doorgevoerd zijn.
50% van de horeca is failliet gegaan afgelopen jaar dus daar zijnnze al vanaf.
Er staat ons wat te qachtennde komende 9 jaar.
Dit was nog maar het begin..

Laatst bewerkt:

ZiggyStardust

Wijs gebruiker
Angst om mensen, dierbaar aan mij, plots te verliezen. Omdat je zelf niet kan invullen wanneer of hoe het gebeurt.
Ongecontroleerde angsten (paniekaanvallen, piekere) vind ik denk ik nog beangstigender omdat je er zelf bij bent maar controle verliest, je voelt het aankomen, herkent het, erkent het, maar op moment zelf staan alle' angstdeurtjes' zo wagenwijd open dat gevoel van overmacht overheerst

Dirkjan

Badass junkie
Mijn grootste angst? Dat de dood niet het einde is.

Ik heb nooit serieus gedacht over zelfmoord en ik ben ook niet suïcidaal maar ik vond het altijd een geruststellende gedachte dat er een uitweg is die ik kan nemen mocht het leven me teveel worden. Het feit dat ik altijd de optie achter de hand heb om "vroegtijdig uit te checken" maakt mij minder bang voor wat het leven op mijn pad gooit. Maar als het blijkt dat na de dood het hele circus nog gewoon doorgaat en ik geen andere keus heb dan hier aan mee te doen, dat is mijn allergrootste angst die ik me kan voorstellen.

BRRRR

PsychedelicMagic

Badass junkie
Mij hechten aan een vriendin, en dat ze vreemd gaat... Al heb ik ergere dingen meegemaakt. Ik ben bang voor afwijzing, en dat is de reden waarom ik nooit moeite doe voor een vrouw. Omdat ik toch afgewezen ga worden, of omdat de relatie heel moeilijk gaat worden door mijn vele handicaps zoals die kut autisme, hersentrauma, adhd, mogelijk persoonlijkheidsproblematiek. Maar ik heb gekkere dingen meegemaakt, en ik leef nog en voel me op zich wel ok. Dus ik moet een vrouw die signalen afgeeft aan kunnen spreken, met haar daten en een leuke tijd met haar tegemoet gaan. Alleen, voortplanting.... Tja, dat lijkt mij niet zo verstandig. Veel wat ik heb is erfelijk als fuck, en de maatschappij kan niks met mij.

WeAreThe99%

Belezen gebruiker
Dat ik nooit meer van mijn verslaving af kom
Ik ken je verder niet maar het raakt mij wat je zegt. Ook omdat ik in die situatie heb gezeten waarin jij je nu bevind.
Als je echt de regie over je leven terug wilt krijgen moet je er voor de 100% voor gaan. En dat begint met zelf liefde en acceptatie. ook Accepteren dat je niet van 1 naar gelijk 10 kan. Het gaat met kleine stapjes. Vallen hoort bij verslaafd zijn. Vallen is niet erg zodra je telkens weer 2 stappen vooruit zet.
Never give up!
Je kan het!!! 100000%

Laatst bewerkt:

Flualhamdulillam

Badass junkie
Ik heb nooit serieus gedacht over zelfmoord en ik ben ook niet suïcidaal maar ik vond het altijd een geruststellende gedachte dat er een uitweg is die ik kan nemen mocht het leven me teveel worden. Het feit dat ik altijd de optie achter de hand heb om "vroegtijdig uit te checken" maakt mij minder bang voor wat het leven op mijn pad gooit. Maar als het blijkt dat na de dood het hele circus nog gewoon doorgaat en ik geen andere keus heb dan hier aan mee te doen, dat is mijn allergrootste angst die ik me kan voorstellen.
Ik denk dat de manier waarop ‘het leven doorgaat’, er heel anders uitziet dan een mensenleven op aarde. 1 ding kan ik je vrij zeker vertellen, na je dood ben je Dirkjan niet meer (was je al niet, i know)! Je hersenen zitten nu zo in elkaar dat je dit idee als angstig ervaart, maar als je dood bent zijn de hersenen een lepel koolstof of een insectenhostel geworden. Die insecten leven dan maar met die angst, maar jij bent verlost.

Rivalrie

Badass junkie
Mijn grootste angst? Dat de dood niet het einde is.

BRRRR
Heb jij wel eens een hoge dosis LSD gedaan?

Laramonjour

Wijs gebruiker
Ik ken je verder niet maar het raakt mij wat je zegt. Ook omdat ik in die situatie heb gezeten waarin jij je nu bevind.
Als je echt de regie over je leven terug wilt krijgen moet je er voor de 100% voor gaan. En dat begint met zelf liefde en acceptatie. ook Accepteren dat je niet van 1 naar gelijk 10 kan. Het gaat met kleine stapjes. Vallen hoort bij verslaafd zijn. Vallen is niet erg zodra je telkens weer 2 stappen vooruit zet.
Never give up!
Je kan het!!! 100000%
Dit waardeer ik heel erg! Dankjewel ❤

PsychedelicMagic

Badass junkie
Mijn grootste angst is misschien wel dat ik na mijn dood weer opnieuw word geboren, en weer opnieuw een leven moet leiden (lijden is het meer...). Ik hoop oprecht dat dit het was, en dat ik na mijn dood geen bewustzijn meer heb. Maar ik vrees helaas dat mijn bewustzijn blijft voortbestaan na mijn dood:cry:

Hardcore_frk

Badass junkie
Mijn grootste angst is misschien wel dat ik na mijn dood weer opnieuw word geboren, en weer opnieuw een leven moet leiden (lijden is het meer...). Ik hoop oprecht dat dit het was, en dat ik na mijn dood geen bewustzijn meer heb. Maar ik vrees helaas dat mijn bewustzijn blijft voortbestaan na mijn dood:cry:
Wees gerust, er is geen enkele aanwijzing dat je na je dood op wat voor manier dan ook doorleeft!

PsychedelicMagic

Badass junkie
Wees gerust, er is geen enkele aanwijzing dat je na je dood op wat voor manier dan ook doorleeft!
Dat is er helaas wel. Lees dit boek maar eens door: https://www.bol.com/nl/nl/p/survivi...h=maMIeYc-1d8BNRsx9OFIew.4_12.15.ProductTitle Er zijn zo'n duizend kinderen met hele specifieke herinneringen aan een vorig leven. Echt alleen dingen die alleen zij en hooguit 1 geliefde konden weten. En ik heb een sterk voorgevoel dat er meer is na de dood, en dat is geen goed teken. Hopelijk heb ik het mis, want ik wil dat het leven stopt nadat dit leven klaar is.

WeAreThe99%

Belezen gebruiker
Dat is er helaas wel. Lees dit boek maar eens door: https://www.bol.com/nl/nl/p/survivi...h=maMIeYc-1d8BNRsx9OFIew.4_12.15.ProductTitle Er zijn zo'n duizend kinderen met hele specifieke herinneringen aan een vorig leven. Echt alleen dingen die alleen zij en hooguit 1 geliefde konden weten. En ik heb een sterk voorgevoel dat er meer is na de dood, en dat is geen goed teken. Hopelijk heb ik het mis, want ik wil dat het leven stopt nadat dit leven klaar is.
Precies, Ik ben er ook zeker van dat de realiteit die ons is voorgeschoteld niet overeenkomt wat het alles opvattende daadwerkelijk is. Ons bewustzijn speelt zich buiten ons lichaam af. Mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad zijn klinisch dood. Dus dat betekend dat er wetenschappelijk geen bewustzijn mogelijk kan zijn. Toch zijn er mensen wanneer ze klinisch overleden zijn toch haarscherp kunnen na vertellen wat er op dat moment is gebeurd. En ze komen vaak met dezelfde verhalen als een tunnel ervaring en etc.

Zelf geloof ik dat wij ooit een hoger bewustzijn hadden maar dat dit in dit leven gedegradeerd is met een reden. Ons DNA heeft in totaal 12 strengels en er zijn er maar 2 van geactiveerd. Wetenschappers hebben vast kunnen stellen dat die andere 10 strengels van ons DNA kunstmatig is gedeactiveerd.

Wat zou er gebeuren wanneer we weer 100% DNA kunnen gebruiken en 100% onze brein inplaats van 5 a8% .

Ik vind dit altijd interessante onderwerpen om over te filosoferen

Laatst bewerkt:

Flualhamdulillam

Badass junkie
Dat ik nooit meer van mijn verslaving af kom
https://drugsforum.nl/threads/wat-vind-jij-een-goeie-quote-citaat.67178/post-1533700
Deze twee quotes die ik ooit plaatste zijn denk ik wel toepasbaar in jouw situatie 🙂.

Blijf nieuwe dingen proberen als wat je eerder deed niet lijkt te werken! Je wilt niet meer verslaafd zijn, hiervoor ga je heel veel moeten veranderen en verandering komt niet vanzelf!
Daarnaast, ben je wel helemaal overtuigd dat het mogelijk is om van je verslaving af te komen, of twijfel je? Je gedachtes hebben echt ongekend veel impact op hoe jij de wereld om je geen ervaart, vaak zonder dat je er bewust van bent!
Ooit gehoord hoe en waarom het zo slecht is om tegen jongen kinderen te zeggen dat ze iets niet kunnen, ze dom te noemen, of iets anders negatiefs? Op jonge leeftijd zijn de hersenen nog veel sterker in ontwikkeling en vooral tussen 6 en 12 jaar zijn mensen erg beïnvloedbaar. Dat is handig om snel de (sociale) wereld om je heen te leren kennen, maar trauma’s & een negatief (zelf)beeld zijn in deze periode ook veel sneller gevormd.
Jij bent geen 12 meer natuurlijk, maar je hersenen zijn nog altijd - dan wel in mindere mate - beweeglijk! Door zulke negatieve dingen over jezelf (zoals ‘ik ben niet grappig’, ‘ik ga nooit zo succesvol worden’ of ‘ik ben dom’) te zeggen, werk je vaak het ontwikkelen van deze negatieve eigenschappen juist in de hand en worden ze langzaam jouw realiteit! Je gaat na lang genoeg herhalen bijna àltijd geloven in wat je tegen jezelf zegt. Zo zonde, want vaak denk je terwijl je zulke dingen zegt ook nog dat je zelfbewust bent, terwijl je jezelf juist beperkingen oplegt!
Je kan je vast wel voorstellen dat gedachtes als ‘ik kom nooit meer van mijn verslaving af’ of ‘ik kan niet stoppen met *vul maar in*’ echt destructief zijn als het eenmaal verandert van iets wat je zegt, naar iets waarin je gelooft en uiteindelijk naar jouw werkelijkheid. Dus blijf vooral dingen tegen jezelf zeggen als: ‘ik kan met genoeg inzet altijd van mijn verslaving afkomen’ en ‘ik heb *vul maar in* niet nodig om gelukkig te zijn’!

Laramonjour

Wijs gebruiker
https://drugsforum.nl/threads/wat-vind-jij-een-goeie-quote-citaat.67178/post-1533700
Deze twee quotes die ik ooit plaatste zijn denk ik wel toepasbaar in jouw situatie 🙂.

Blijf nieuwe dingen proberen als wat je eerder deed niet lijkt te werken! Je wilt niet meer verslaafd zijn, hiervoor ga je heel veel moeten veranderen en verandering komt niet vanzelf!
Daarnaast, ben je wel helemaal overtuigd dat het mogelijk is om van je verslaving af te komen, of twijfel je? Je gedachtes hebben echt ongekend veel impact op hoe jij de wereld om je geen ervaart, vaak zonder dat je er bewust van bent!
Ooit gehoord hoe en waarom het zo slecht is om tegen jongen kinderen te zeggen dat ze iets niet kunnen, ze dom te noemen, of iets anders negatiefs? Op jonge leeftijd zijn de hersenen nog veel sterker in ontwikkeling en vooral tussen 6 en 12 jaar zijn mensen erg beïnvloedbaar. Dat is handig om snel de (sociale) wereld om je heen te leren kennen, maar trauma’s & een negatief (zelf)beeld zijn in deze periode ook veel sneller gevormd.
Jij bent geen 12 meer natuurlijk, maar je hersenen zijn nog altijd - dan wel in mindere mate - beweeglijk! Door zulke negatieve dingen over jezelf (zoals ‘ik ben niet grappig’, ‘ik ga nooit zo succesvol worden’ of ‘ik ben dom’) te zeggen, werk je vaak het ontwikkelen van deze negatieve eigenschappen juist in de hand en worden ze langzaam jouw realiteit! Je gaat na lang genoeg herhalen bijna àltijd geloven in wat je tegen jezelf zegt. Zo zonde, want vaak denk je terwijl je zulke dingen zegt ook nog dat je zelfbewust bent, terwijl je jezelf juist beperkingen oplegt!
Je kan je vast wel voorstellen dat gedachtes als ‘ik kom nooit meer van mijn verslaving af’ of ‘ik kan niet stoppen met *vul maar in*’ echt destructief zijn als het eenmaal verandert van iets wat je zegt, naar iets waarin je gelooft en uiteindelijk naar jouw werkelijkheid. Dus blijf vooral dingen tegen jezelf zeggen als: ‘ik kan met genoeg inzet altijd van mijn verslaving afkomen’ en ‘ik heb *vul maar in* niet nodig om gelukkig te zijn’!
Het feit dat ik een beetje emotioneel werd tijdens het lezen zegt voor mij al genoeg, dit kan en gaat ook niet meer. Tijd om het roer echt om te draaien en mijn denkwijze te veranderen. Ik wil nog zoveel meer zeggen maar woorden schieten even te kort, wellicht kom ik hier over een paar dagen op terug want dit is precies wat ik nodig had. Voor nu kan ik je alleen maar bedanken en zeggen dat ik dit zo waardeer.
Jullie zijn toppers 💖

PsychedelicMagic

Badass junkie
Precies, Ik ben er ook zeker van dat de realiteit die ons is voorgeschoteld niet overeenkomt wat het alles opvattende daadwerkelijk is. Ons bewustzijn speelt zich buiten ons lichaam af. Mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad zijn klinisch dood. Dus dat betekend dat er wetenschappelijk geen bewustzijn mogelijk kan zijn. Toch zijn er mensen wanneer ze klinisch overleden zijn toch haarscherp kunnen na vertellen wat er op dat moment is gebeurd. En ze komen vaak met dezelfde verhalen als een tunnel ervaring en etc.

Zelf geloof ik dat wij ooit een hoger bewustzijn hadden maar dat dit in dit leven gedegradeerd is met een reden. Ons DNA heeft in totaal 12 strengels en er zijn er maar 2 van geactiveerd. Wetenschappers hebben vast kunnen stellen dat die andere 10 strengels van ons DNA kunstmatig is gedeactiveerd.

Wat zou er gebeuren wanneer we weer 100% DNA kunnen gebruiken en 100% onze brein inplaats van 5 a8% .

Ik vind dit altijd interessante onderwerpen om over te filosoferen
Dat is zeker interessant. En dat van die DNA wist ik niet. Hou jij je toevallig ook bezig met ufologie?

Flualhamdulillam

Badass junkie
Ik denk zelf dat alles en iedereen (letterlijk alle materie) in het universum bestaat uit bewustzijn. Klinkt als een gek idee misschien, maar wij als mensen zouden in dit geval maar een fractie zijn van het complete bewustzijn (ook wel het collectief bewustzijn genoemd). Onze hersenen vormen namelijk, aan de hand van ervaringen die we op doen, vanaf de geboorte een ego. Je ego is het mechanisme waarmee jij jezelf onderscheidt van de rest van de mensen (en praktisch gezien van het hele universum). Dankzij je ego heb je dus jouw idee van een individuele ‘ik’, en uit je ego volgt ook je persoonlijkheid. Je angsten, onzekerheden, onredelijkheid, jaloezie en het gevoel van altijd méér willen en willen zijn ten opzichte van de rest. Ik denk dat geldt: no life, no brainfunction, no memory, no ego. Na de dood zou je jouw angst (en echt alles wat jou ongelukkig maakt) voor de dood dus ook niet meer delen! Dan is er natuurlijk niets om bang voor te zijn! Als puur bewustzijn heb je geen angst, die angst is slechts een menselijke emotie. Je bent geen mens meer als je je lichaam in de grond of urn achter laat. Snap je? 😃

Flualhamdulillam

Badass junkie
Ons DNA heeft in totaal 12 strengels en er zijn er maar 2 van geactiveerd. Wetenschappers hebben vast kunnen stellen dat die andere 10 strengels van ons DNA kunstmatig is gedeactiveerd.
Oh ja Dirkjan had het ook al gezegd, maar wat bedoel je hier anders precies mee? Ons DNA is in gewone toestand dubbelstrengs, de ene streng complementair aan de ander. Er zijn fysiek niet meer dan twee strengen mogelijk aan een DNA-molecuul.

Van het complete DNA bestaat maar 1 á 2 procent uit genen die coderen voor de aanmaak van eiwitten die nodig zijn om een mens te vormen. Het is niet helemaal duidelijk waar de rest van het genoom precies voor dient, maar er wordt sterk gesuggereerd dat tenminste een deel medeverantwoordelijk is voor genexpressie, welke genen ‘geactiveerd’ zijn en dus welke eiwitten gemaakt worden. Dit maakt differentiatie van cellen mogelijk. Elke cel (minus geslachtscellen) bevat namelijk hetzelfde, volledige DNA. Toch wil je niet dat cellen van je retina het DNA wat codeert voor de aanmaak van maagzuur gaat aflezen, dan heb je een probleem hahaha.

Dus wat als we 100% van ons DNA zouden gebruiken? We zouden 100% zeker geen mensen zijn.

Flualhamdulillam

Badass junkie
Het feit dat ik een beetje emotioneel werd tijdens het lezen zegt voor mij al genoeg, dit kan en gaat ook niet meer. Tijd om het roer echt om te draaien en mijn denkwijze te veranderen. Ik wil nog zoveel meer zeggen maar woorden schieten even te kort, wellicht kom ik hier over een paar dagen op terug want dit is precies wat ik nodig had. Voor nu kan ik je alleen maar bedanken en zeggen dat ik dit zo waardeer.
Jullie zijn toppers 💖
Je kan me altijd een PM sturen 😁

Ik was eerder ‘bang’ dat ik te veel over oninteressante anekdotes lulde! Maar zulke verhaaltjes maken voor mij heel duidelijk hoe het allemaal een beetje werkt. Als je enigszins weet hoe je hersenen werken, waarom je denkt en doet zo als je doet, is het stukken makkelijker om de baas te leren zijn over je eigen persoonlijkheid!

Dirkjan

Badass junkie
Ik heb dat met die 12 DNA strengen uit nieuwsgierigheid ingetikt op google want ik wist dat het niet klopte. De eerste hit werkte al op mijn lachspieren. Prepare to have your ribs tickled.
Paar 1: Fysiek DNA
Voorheen was enkel dit paar DNA strengen actief. Het DNA zoals wij dat kennen vormt de basis van ons fysieke lichaam en alle erfelijke aspecten (zoals ouder worden, predispositie voor ziekten, metabolisme, haarkleur enzovoorts).
Nog niks vreemds aan, dit zijn inderdaad kenmerken die in DNA opgeslagen liggen.
Paar 2: Etherisch DNA
Dit paar omvat het reservoir van onze emotionele genetische aspecten, ook uit vorige levens, zoals hoe we individueel reageren op emotionele patronen, nu en in het verleden.
We zijn pas bij het tweede paar en we hebben het al over reïncarnatie, dit gaat snel bergafwaarts.
Paar 3: Mentaal DNA
Dit DNA paar omvat de genetische aspecten, die direct relateren aan hoe we onze mentale energie transformeren naar lineair, logisch, intuïtief, emotioneel of artistiek denken.
Paar 4: Anima DNA (Ziel DNA)
In deze 2 DNA strengen liggen Karma (levenslessen) en Dharma (levensmissie) besloten evenals alle huidige open projecten van de ziel, waaraan we tijdens ons leven werken.
Ik ben moe.
Paar 5: Astraal DNA
In dit deel van het DNA liggen de elektromagnetische invloeden van ons zonnestelsel besloten versus de planetaire invloeden op het moment van geboorte (astrologische constellatie versus plaats en tijd van geboorte)
Paar 6: Kosmisch DNA
In dit DNA paar wordt ons potentieel om onszelf te creëren vastgelegd van waaruit we direct verbinding maken met het universum en de scheppende krachten, zodat we zelf kunnen scheppen en creëren.
:chickenhead::chickenhead: tok tok

Flualhamdulillam

Badass junkie
Ik heb dat met die 12 DNA strengen uit nieuwsgierigheid ingetikt op google want ik wist dat het niet klopte. De eerste hit werkte al op mijn lachspieren. Prepare to have your ribs tickled.

Nog niks vreemds aan, dit zijn inderdaad kenmerken die in DNA opgeslagen liggen.

We zijn pas bij het tweede paar en we hebben het al over reïncarnatie, dit gaat snel bergafwaarts.

Ik ben moe.

:chickenhead::chickenhead: tok tok
Ik kan en wil het concept van dit alles niet ontkennen, maar het is hoe dan ook geen DNA… Menselijk DNA bestaat ‘maar’ uit 46 fucking lange moleculen van papa en mama, daar heeft de stand van Jupiter lijkt mij niks mee te maken.

Dirkjan

Badass junkie
Ik heb twee stapels gemaakt.

Dit is wetenschap:
elektromagnetische invloeden van ons zonnestelsel
emotionele genetische aspecten,
emotionele patronen, nu en in het verleden
erfelijke aspecten (zoals ouder worden, predispositie voor ziekten, metabolisme, haarkleur enzovoorts).
fysieke lichaam
lineair, logisch, intuïtief, emotioneel of artistiek denken
mentale energie

Dit is kul:
planetaire invloeden (astrologie)
scheppende krachten
vorige levens
ziel
Dharma (levensmissie)
Karma (levenslessen)