De NVWA gaat op 1 december besluiten of phenibut wel of niet verboden wordt. Althans, in te voeren is naar Nederland. Mocht dit niet meer ingevoerd kunnen worden zullen heeeel veel mensen een probleem hebben. Er is weinig inzicht in en alle mensen die verslaafd zijn zullen een experiment worden.
Velen van jullie hebben misschien al gemerkt dat het bij sommige vendors slecht verkrijgbaar is. Ik heb helaas geen tekstuele bron die bovengenoemd bevestigd. Echter wil ik ieder die verslaafd is toch adviseren ermee te stoppen, net als ik genoeg te kopen en het af te gaan bouwen! -Pussylounge
Van wie heb je die informatie dan?
Bron: drugsforum.infoUit een brief van post.nl - Pussylounge
Online kan ik er niets over vinden, ook niet op de site van de NVWA e.d.
Het enige dat ik weet is dat alle online vendors het sinds 1 december niet meer op voorraad hebben en dit bericht van een ander forum dus.
Mijn vraag is of andere mensen wellicht meer informatie hebben ter verduidelijking van de situatie rond phenibut.
Naar mijn kennis is in het verleden hetzelfde gebeurt met een soortgelijk middel kava kava, het mocht binnen Nederland niet meer verkocht worden, ondertussen is deze weer legaal binnen Nederland te verkrijgen (i.v.m. bewijs dat het niet leverbelastend zou wezen), voor phenibut zal dit waarschijnlijk echter niet het geval wezen.
Waar ik vooral naar benieuwd ben is of ik het nog steeds zonder problemen phenibut uit het buitenland kan laten importeren en of het handiger is om deze naar een Nederlands of Belgisch adres te laten versturen. België loopt immers vrijwel standaard achter wat betreft regelgeving.