Weegschaaltje

Bear

Experimenterende gebruiker
ik heb een 0.01g weegschaaltje waarmee ik alles afweeg.

alleen de laatste tijd werkt ie niet meer goed. Het display blijft op 0.00 staan ookal heb ik wel degelijk wat op het schaaltje liggen.

pas bij een dikke bult ik gok 200mg geeft het display 0.05 aan. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

OtherShore

Badass junkie
Herkalibreren heb je al geprobeerd?

Een 0.01 g weegschaaltje is meestal niet accuraat genoeg voor drugs. Dan moet je eigenlijk een 0.001 g weegschaal hebben.

Verder zijn weegschalen vaak onbetrouwbaar bij lage gewichten. Dat kun je enigszins ondervangen door bijvoorbeeld een bakje op de weegschaal te plaatsen, daarin je monster te leggen en dan vervolgens het gewicht van het bakje van het totaal af te trekken.

Laatst bewerkt:

Bear

Experimenterende gebruiker
Herkalibreren heb je al geprobeerd?

Een 0.01 g weegschaaltjes is meestal niet accuraat genoeg voor drugs. Dan moet je eigenlijk een 0.001 g weegschaal hebben.

Verder zijn weegschalen vaak onbetrouwbaar bij lage gewichten. Dat kun je enigszins ondervangen door bijvoorbeeld een bakje op de weegschaal te plaatsen, daarin je monster te leggen en dan vervolgens het gewicht van het bakje van het totaal af te trekken.
Dit ga ik proberen thanks

OtherShore

Badass junkie
Vaak zit er op een weegschaal een knop waarmee je eerst een bakje erop zet en ‘m dan op 0 zet. Je hoeft dus niet het gewicht van het bakje eraf te halen lijkt mij?
Je hebt het over de tare knop? Ik heb gehoord dat het gebruik van de tare knop soms ook voor een onzuivere meeting kan zorgen. Voor de zekerheid kijk ik meestal even met en zonder de tare knop, dan weet ik zeker dat ik goed zit.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: N3K0
Bovenaan