Weegschaaltje

acidboy

Badass junkie
davie zei:
Ik hoef niet elke keer te resetten. Bij mij weegt € 1,- 7,5gr en € 2 8,5gr.

dan is die van wacky misschien niet goed, maar wel consequent niet goed :)
Kijk eens op marktplaats, net ook ff zitten surfen, kan je voor 20 eurootjes ook een paar hele mooie vinden. Niet te duur if you ask me.
(wil wel een link posten.. maar die is megalang en da's irritant, maargoed.. marktplaats werkt vrij simpel, kom je wel uit)

acidboy

Badass junkie
Euhm.. huh? maar een halve gram teveel toch? of heb ik nou echt te veel bier op. (1 euro = 8 gram of 1 euro = 7,5 gram...)
En dan is het nog maar de vraag of die van davie wel accuraat is:)

sjaartrol

Bewuste gebruiker
acidboy zei:
Euhm.. huh? maar een halve gram teveel toch? of heb ik nou echt te veel bier op. (1 euro = 8 gram of 1 euro = 7,5 gram...)
En dan is het nog maar de vraag of die van davie wel accuraat is:)

oeps ja, ik had had niet gezien dat die eerste geldstuk een van 0.01 € was , die weegt mar 2.3g, daroom dat ik dacht 6g teveel...

:wave:

davie

Wijs gebruiker
Ik snap niet dat jullie € 49,50 zo duur vinden. 1 grammetje coke is onderhand net zo duur en dat gaat in 1 avond door je neus heen. Nu heb je er tenminste nog iets voor. Het gaat niet altijd om de prijs, maar meer om de prijs/kwaliteit verhouding vind ik dan.

Ik heb er geen nodig die 0,01 nauwkeurig is. Het wordt toch altijd verkocht per gram of per 1,5 of 1,8 ofzo. Ik heb nog nooit iemand gezien die vroeg doe mij maar 1,68 gram aub. En hij valt echt niet op. Iedereen ziet gewoon een CD liggen en geen vermoeden.

Doodkapje

Wijs gebruiker
ieder zijn mening hé davie... ik geef liever wat meer uit aan dope, eneuh coke heb ik nog niet gebruikt... wil ik wel eenmalig (misschien wel vaker na het testen...)proberen.

Doodkapje

Wijs gebruiker
ok ok ik heb ondertussen dat goedkope ding al besteld...
en als dat niet deugd dan ga ik zelf in bergen op zoom wel eentje halen...

Doodkapje

Wijs gebruiker
ok mijn weegschaaltje is gearriveerd.

het mijne komt netjes terug op nul als ik het weegbare deel eraf neem...

2 euro (belgische) = 8.82 gr
1 euro (spaanse) = 7.69 gr
1 euro (belgische) = 7.76 gr
10 cent (geen idee) = 4.20 gr

en morgen laat ik deze munten bij de beenhouwerij op de weegschaal leggen. dat zijn geijkte machienes dus die zouden zeker correct moeten zijn...

bandicoot

Experimenterende gebruiker
mij na maanden toch maar eens geregistreerd
hier is mijn bijdrage ;

in Antwerpen , vlakbij het centraal station , aan de diamantwinkeltjes ;

daar is een straatje vol diamantaccesoires ( loopt in een L vorm )

weegschaaltjes vanaf 19 euro , 40 voor een topmodel
dit is zo in verschillende winkeltjes naast elkaar

Doodkapje

Wijs gebruiker
Doodkapje zei:
ok mijn weegschaaltje is gearriveerd.

het mijne komt netjes terug op nul als ik het weegbare deel eraf neem...

2 euro (belgische) = 8.82 gr
1 euro (spaanse) = 7.69 gr
1 euro (belgische) = 7.76 gr
10 cent (geen idee) = 4.20 gr

en morgen laat ik deze munten bij de beenhouwerij op de weegschaal leggen. dat zijn geijkte machienes dus die zouden zeker correct moeten zijn...

kan er misschien iemand ook eens zijn munten wegen??? en laten weten hoeveel ze bij jullie wegen. ik geraak maar niet tot in de beenhouwerij...

Wacky

Badass junkie
Ik had ook een linkje gepost waar staat wat ze officieel horen te wegen. 7,50 en 8,50 gram respectievelijk.

Doodkapje

Wijs gebruiker
ok bedankt. ga morgen/vandaag toch maar eens eindelijk langs de beenhouwerij ik wil het echt weten of mijne nu zo verkeerd is of ik moet de handleiding eens lezen... :wave:

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik gebruik eigenlijk altijd de weegschaaltjes in het laboratorium bij ons op school. Die docent is toch altijd zo afwezig met d'r hoofd dat ze het niet eens opmerkt, en mede leerlingen trekken zich er niets van aan. :wink:

Fishhead07

Wijs gebruiker
vode zei:
Ik gebruik eigenlijk altijd de weegschaaltjes in het laboratorium bij ons op school. Die docent is toch altijd zo afwezig met d'r hoofd dat ze het niet eens opmerkt, en mede leerlingen trekken zich er niets van aan. :wink:

whaha geniaal :P ben te vreden met de mijne :grin: maar meeste doe ik gewoon op gevoel maar is zeker handig een weegschaaltje :sunglasses:

Aldous

Belezen gebruiker
Heb ook zn pocketweegschaaltje van het zelfde bedrijf als ellesdee's link. Vroeg me toen ook of hoe nauwkeurig dat kon zijn voor zo weinig geld. Dus heb ik het even vergeleken met een professionele balans.

Voor een 2cent stuk 3.00 vs 3.004
Stukje allufolie 0.17 vs 0.1752

Viel niet tegen dus!

Doodkapje

Wijs gebruiker
dan is het voor mij duidelijk... dat ding moet terug gecalibreert worden... shit waar haal ik dan een exact gewichtje van 50gr??? anders kan ik niet calibreren...

iemand suggesties???

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Ellesdee zei:
http://www.detectorshop.nl/weegschalen/pocketweegschaaldvd50001gram.php

deze is goedkoop en goed

ff oude thread bovenhalen :tongueout:

Weet er iemand of ze die weegschaal vn bovengenoemde link verpakken zodat niemand weet wat er inzit? want ik woon nog bij mn ouders, zou ik ze naar hier thuis kunnen laten opsturen (en zeggen dat het een pakje is da een vriend vn me besteld heeft als cadeau voor zijn ouders?).
Of zou ik beter voor alle veiligheid naar een vriend laten sturen die alleen woont?

davie

Wijs gebruiker
sjaartrol zei:
Ellesdee zei:

deze is goedkoop en goed

Weet er iemand of ze die weegschaal vn bovengenoemde link verpakken zodat niemand weet wat er inzit? want ik woon nog bij mn ouders, zou ik ze naar hier thuis kunnen laten opsturen (en zeggen dat het een pakje is da een vriend vn me besteld heeft als cadeau voor zijn ouders?).
Of zou ik beter voor alle veiligheid naar een vriend laten sturen die alleen woont?

Meestal sturen zulke bedrijven wel anoniem. Zij houden er natuurlijk rekening mee dat de klant het liefst iets ontvangt in een onbekend doos. Volgens mij is het niet op de site te vinden hoe ze het versturen. Dus ik kan je niet met zekerheid zeggen of het klopt. Maar als ik iets bestel dan komt het altijd in een doos waar niks op is af te lezen.

Temptation

Belezen gebruiker
sjaartrol zei:
Ellesdee zei:

deze is goedkoop en goed

ik heb deze zelf ook besteld en die word persoonlijk afgegeven in een neutrale verpakking. levering kan je kiezen denk ik. ik betaalde wel meer wat woon in dat apenland naast de deur.

Shiva1982

Belezen gebruiker
Ellesdee zei:

deze is goedkoop en goed

Bedankt voor de tip! Ik heb de weegschaal zaterdag besteld en had 'm gisteren al in huis. Was precies de weegschaal die ik nodig had, én super goedkoop! Thanks! :)

Bovenaan