• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Weekend van alles mixen, vage nasleep

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Henkyz

Newbie
Goedenavond,

De meeste zullen er wel bekend mee zijn, een weekend weg met vrienden op een plek waar niemand last van ons heeft, en waar niks "te gek is". Nou dit was dus zo'n weekend, om precies te zijn een week geleden. In het kader van toch even los kunnen gaan in deze vervelend corona periode (je moet er tenslotte zelf het beste van maken). Zoals je wel kan voorstellen keek iedereen hier heel erg naar uit, en zoals je kan raden ging bij iedereen letterlijk de remmen los. Graag deel ik mijn ervaring hiervan en ook de "nasleep" die ik hier van heb ervaren. Vandaar dat ik ook vraag (voor diegene die zich hierin kunnen inleven) laat vooral een reactie achter als je dit bekend voor komt. Eerst een korte inleiding.

Misschien handig om te vermelden, voordat ik dit weekend wegging had ik c.a. 2 maanden geen drank en drugs aangeraakt, een soort weddenschap met een paar vrienden van mij. Vandaar dat ik ook vooral heel erg naar dit weekend uitkeek, niet alleen om weer een lekker drankje te kunnen doen maar ook om weer is even goed "los" te gaan met wat middelen. Vrijdagmiddag aangekomen gingen de eerste drankjes er al lekker in, en kort daarna werd het eerste pak (sos) alweer opengetrokken. Want ja we wilde wel lekker knallen natuurlijk dit weekend met verstand op 0. Uiteindelijk verder de avond vorderde is er nog wat XTC ingegaan, drank en sos. Zoals niet geheel gek was het een lange nacht, waarin zoals gewoonlijk de eerste nacht (te) weinig slaap werd gerealiseerd. De volgende ochtend op wat lichte hoofdpijn niet heel veel aan de hand.

De tweede avond moest "DE" avond worden, niet gek onder jonge gasten, je maakt elkaar gek en de wildste plannen ontstaan. Eén ding stond vast, we zouden die avond (naast de gewoonlijke drank en sos) 2cb doen en wat verder ter tafel kwam. Lang verhaal kort, er werd veel alcohol genuttigd, af en toe wat sos, klein beetje pep, maar vooral veel MDMA. En dat laatste is nou ook net datgene waarin ik denk dat dit mij die vage nasleep heeft gegeven. MDMA doe ik niet zo heel vaak, puur omdat ik (persoonlijk) voorkeur geef aan andere middelen (als ik het heb over feesten dan). Die avond heb ik dus ook veelste veel MDMA genomen, en dat steeds gemixt met drank. Op een gegeven moment werd het steeds maar in mijn drank gegooid zonder er bij na te denken van heb ik niet 20 min geleden ook al wat genomen (niet heel slim natuurlijk). Maar puur omdat je zo die vieze smaak niet steeds hebt. Naast die MDMA heb ik ook nog 1 2cb pil op en ook nog twee tikken Keta. Uiteindelijk na een nacht doorhalen, toch in bed beland maar natuurlijk amper een oog dicht gedaan (misschien hoogstens 1,5 uur geslapen totaal). Dus al de tweede nacht met bijna tot geen slaapuren, iets wat ik normaal gesproken nooit doe.

Uiteindelijk de laatste dag niks meer genomen en die laatste nacht dus voor het eerst aardige slaapuren gemaakt. Die nacht heb ik trouwens wel gebruik gemaakt van temazepam puur omdat ik MOEST slapen die nacht.

Maandag was ik weer thuis, en ik had beetje het gevoel dat mijn huis en omgeving een beetje vreemd overkwam (wat je wel is kan hebben na een lange vakantie en dan weer moet wennen aan je eigen omgeving). Nu een week later heb ik hier voor mijn idee nog steeds last van. Het is niet dat ik mijzelf een vreemdeling voel, maar puur als ik door de straat/wijk loop dan (je herkent natuurlijk alles, en dat besef is er ook), lijkt het net alsof het niet je "thuis" is. Ik ben natuurlijk wat gaan rondstruinen (ook zeker op dit forum), en het lijkt wat weg te hebben van derealisatie. De halve week heb ik verder ook last gehad van duizeligheid/misselijkheid (hoorde dat dit door een overdosis van o.a. MDMA kan komen), en was ik vooral heel erg moe. Ik heb bijna dagelijks smiddags nog een dutje gedaan, terwijl ik gewoon goede nachten heb geslapen. Ook wel vreemde dromen moet ik zeggen.

Hebben meerder mensen deze ervaring gehad of kunnen deze delen? Zijn de symptomen die ik hierboven noem hiervan bekend? Kortom, en dat weet ik ook, o.a. gewoon teveel gemixt en te hoge doseringen en veelste weinig slaap (wat ik in zo'n extreme mate niet gewend ben). Maar graag jullie reacties/ervaringen hierop, Ik heb dit namelijk nog nooit eerder meegemaakt en ben heel erg benieuwd. Het heeft me toch wel aan het denken gezet, en meer in de zin dat ik me besef dat ik gewoon "te gek" heb gedaan.

Laatst bewerkt:

Ganggang💯

Badass junkie
Herkenbaar, ook wel eens gehad na een wild weekend. Bij mij ging het vanzelf over na een poosje gezond leven, veel soorten en op normale tijden genoeg slaap pakken.

Je kan ook altijd even met de huisarts contact opnemen.

Henkyz

Newbie
Herkenbaar, ook wel eens gehad na een wild weekend. Bij mij ging het vanzelf over na een poosje gezond leven, veel soorten en op normale tijden genoeg slaap pakken.

Je kan ook altijd even met de huisarts contact opnemen.
Dus als ik jou begrijp is het niet gek dat ik dit een week later nog ervaar? En ineens was dit "vreemde" gevoel bij jou dus over?

Gympie

Badass junkie
serotonine geeft je doorgaans een gevoel van zelfverzekerdheid..
als daar dus even wat minder van hebt voel je je wat onzeker..en kunnen dingen wat vreemd overkomen.
net zoals als je ergens voor het eerst bent..
als je ergens wat vaker bent geweest voel je je zekerder in die omgeving.
is mijn uitleg.. ik herken het gevoel.

Spyro

Badass junkie
Geef het wat tijd. Een week is niks na zo’n optater. Veel slaap, rust, gezond eten, beweging en je zal je snel beter gaan voelen.

Zou me niet teveel zorgen maken. Maar als je het niet vertrouwd gewoon even een belletje naar je HA. Maar ik persoonlijk zou daar nog even mee wachten. Komt goed!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Heel herkenbaar. Ik heb dit (derealisatie besefte ik later) welgeteld één keer in mijn leven gehad: na een onbedoelde overdosis MDMA. Het is een van de gevolgen van een serotoninetekort. Echt een heel naar, angstig gevoel. Ik liep een aantal dagen erna (kan dus lang duren!) naar de bushalte om naar mijn werk te gaan en de stad leek niet mijn stad, al zag alles er hetzelfde uit. Mijn huis voelde niet als mijn huis.

Ook misselijkheid en duizeligheid zijn bij uitstek symptomen van teveel MDMA. Duurde bij mij ongeveer drie dagen. Ik had ook de welbekende stroomschokken in m’n hoofd.

Een overdosis MDMA is echt nasty. Het goede nieuws: je komt er bovenop. Het duurt alleen een tijd, en dat is misschien ergens maar goed ook, anders zou je het zo weer doen. Ik ben sinds die keer veel voorzichtiger, wil dat absoluut niet meer meemaken.

Sterkte!

Ganggang💯

Badass junkie
Dus als ik jou begrijp is het niet gek dat ik dit een week later nog ervaar? En ineens was dit "vreemde" gevoel bij jou dus over?
Ging geleidelijk weer weg. Het helpt iig niet om er steeds aan te denken.

Gewoon doorgaan met leven en leg de focus even op gezond zijn, zowel fysiek als mentaal.

TripJess

Bewuste gebruiker
Ook misselijkheid en duizeligheid zijn bij uitstek symptomen van teveel MDMA. Duurde bij mij ongeveer drie dagen. Ik had ook de welbekende stroomschokken in m’n hoofd.

Sterkte!
Stroomschokken klinkt als iets bekends voor mij een tijd geleden, maar zou je dit voor de zekerheid verder toelichting willen geven wat dit inhoudtm

Gympie

Badass junkie
Stroomschokken klinkt als iets bekends voor mij een tijd geleden, maar zou je dit voor de zekerheid verder toelichting willen geven wat dit inhoudtm
ook wel brainzaps genoemd
die van mij voelde alsof je een soort van schok krijgt van schrikdraad.
niet fijn..kortsluiting in je hersenpan.

TripJess

Bewuste gebruiker
ook wel brainzaps genoemd
die van mij voelde alsof je een soort van schok krijgt van schrikdraad.
niet fijn..kortsluiting in je hersenpan.
Thanks ik ga er wat over opzoeken. Ik kan me herinneren dat ik het een jaar geleden heb gehad op t vliegveld dat was echt heel naar. Meerdere keren binnen een uur werd er heel benauwd van ook vanwege drukte erbij nog

Henkyz

Newbie
Heel herkenbaar. Ik heb dit (derealisatie besefte ik later) welgeteld één keer in mijn leven gehad: na een onbedoelde overdosis MDMA. Het is een van de gevolgen van een serotoninetekort. Echt een heel naar, angstig gevoel. Ik liep een aantal dagen erna (kan dus lang duren!) naar de bushalte om naar mijn werk te gaan en de stad leek niet mijn stad, al zag alles er hetzelfde uit. Mijn huis voelde niet als mijn huis.

Een overdosis MDMA is echt nasty. Het goede nieuws: je komt er bovenop. Het duurt alleen een tijd, en dat is misschien ergens maar goed ook, anders zou je het zo weer doen. Ik ben sinds die keer veel voorzichtiger, wil dat absoluut niet meer meemaken.

Sterkte!
Thanks voor je reactie! Ik heb eerlijk gezegd nooit geweten dat MDMA nog voor zo'n erge kater/nasleep kon zorgen, ook omdat ik zelf in de veronderstelling was dat het puurder/schoner dan bijv. XTC pillen zou zijn. Heb jij er zelf lang last van gehad, of was het bij jou ook zo dat het geleidelijk wegtrok?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Thanks voor je reactie! Ik heb eerlijk gezegd nooit geweten dat MDMA nog voor zo'n erge kater/nasleep kon zorgen, ook omdat ik zelf in de veronderstelling was dat het puurder/schoner dan bijv. XTC pillen zou zijn. Heb jij er zelf lang last van gehad, of was het bij jou ook zo dat het geleidelijk wegtrok?
Lees dit maar eens door

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Thanks ik ga er wat over opzoeken. Ik kan me herinneren dat ik het een jaar geleden heb gehad op t vliegveld dat was echt heel naar. Meerdere keren binnen een uur werd er heel benauwd van ook vanwege drukte erbij nog
Ik had dit met name net voor het in slaap vallen, een paar dagen lang. Sliep ik bijna, en dan steeds in één keer zo’n schok, schrok me kapot steeds, ging soms ook gepaard met het horen van een hard geluid. Heel creepy gevoel maar wel bekend van een grote MDMA-kater.

Het komt ook wel voor bij andere middelen die hoofdzakelijk iets met serotonine doen, bijvoorbeeld heropnameremmers. Zo staat het ook in de bijsluiter van SSRI’s (antidepressiva) en schijnen mensen die afbouwen met deze medicatie er ook last van te kunnen krijgen. Is normaal gezien van voorbijgaande aard.

Wel apart dat jij het op het vliegveld ervaren hebt, was er een aanleiding?

Ik heb er een paar dagen last van gehad. Na een week was het allerergste weg, maar het kan langer duren dan dat. Het is even uitzitten denk ik... Hopelijk voel je je snel weer beter!

Ganggang💯

Badass junkie
Heeft het bij jou dan te maken met de hoeveelheid (teveel) die je neemt, of heb je sowieso na gebruik van MDMA hier last van?
Hoe meer je neemt hoe erger die na effecten worden. Zou iig niet meer 2 dagen achter elkaar mdma doen en je dosis op max 2mg mdma per kg lichaamsgewicht te houden. Dus als je 100kg weegt max 200mg.

De fabel dat mdma schoner is dan xtc is onzin. In Nederland komt mdma en xtc vervuiling vrij zelden voor. Je kan je pillen in elke grote stad gratis laten testen, zelfde geldt voor mdma kristallen. Zou dit altijd aanraden om te doen.

Xtc is gewoon mdma kristal samen geperst met bindmiddel tot een pil.

TripJess

Bewuste gebruiker
Wel apart dat jij het op het vliegveld ervaren hebt, was er een aanleiding?
Klein maandje ervoor xtc gebruikt op texel, halve pil en dan paar keer halve bijnemen ging misschien uiteindelijk om 1,5 pil in totaal. Wel veel maar niet meer dan andere keren. Overigens heb ik het de laatste keren niet meer ervaren, maar toen was het ook goed nemen en niet meer bijpakken, ben ook niet zo fan meer van xtc dus zal hooguit een aantal keer per jaar gebeuren.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
ja, vergelijkbaar aan een zweep die knalt.. zeer onprettig.. khad het geloof ik op een flinke dosis 2c-e
Exact dit! Ik zei nog tegen m’n ex die toen bij mij sliep, het is precies het geluid/gevoel van een zweep! Echt letterlijk. Ik heb nog niet eerder iemand gehoord die het ook zo omschreef, grappig, dit is dus soort van universeel. :’)

Klein maandje ervoor xtc gebruikt op texel, halve pil en dan paar keer halve bijnemen ging misschien uiteindelijk om 1,5 pil in totaal. Wel veel maar niet meer dan andere keren. Overigens heb ik het de laatste keren niet meer ervaren, maar toen was het ook goed nemen en niet meer bijpakken, ben ook niet zo fan meer van xtc dus zal hooguit een aantal keer per jaar gebeuren.
Oh, dat zijn dan wel langdurige na-verschijnselen geweest. :openmouth: Het is toch echt wel vergif voor je brein hè, ‘gelukkig’ zet het je betaald als je er slordig mee omgaat. Al vind ik 1,5 pil nog niet eens zóveel klinken, maar ligt natuurlijk aan de sterkte. 300 mg kan al hard aankomen.

Gympie

Badass junkie
Had je er ook visueel last van?
Telkens ik het had was het precies een bliksemschicht die ik zag ook. Paars btw
poeh, 't geheugen is een kneedbaar iets..
ik zou willen zeggen van wel.. bij 2c-e is m'n beleving vaak wat groen en paars..
ik denk wel een soort groene flits.. ik sloot geloof ik vanzelf m'n ogen op het moment dat het gebeurde.
kheb ook wel eens kortsluiting gemaakt met 220v.. daar had het ook veel weg van.
het lichaam heeft natuurlijk een bepaalde mate van electrisch geladenheid.. om bijv het hart te laten kloppen.

KlaasVaak

Bewuste gebruiker
Er is geen verschil tussen XTC en MDMA. Het gaat erom dat je het 2 dagen achter elkaar hebt gebruikt. Normaal wordt geadviseerd er een aantal maanden tussen te laten, dus je kan wel nagaan dat dit een flinke kater geeft.

Het trekt heus wel weer bij, maar ik zou er voortaan wel echt mee oppassen!

Henkyz

Newbie
Er is geen verschil tussen XTC en MDMA. Het gaat erom dat je het 2 dagen achter elkaar hebt gebruikt. Normaal wordt geadviseerd er een aantal maanden tussen te laten, dus je kan wel nagaan dat dit een flinke kater geeft.

Het trekt heus wel weer bij, maar ik zou er voortaan wel echt mee oppassen!
Het is dus de overdosis MDMA geweest... Ik heb er nooit bij stil gestaan dat twee dagen achter elkaar gebruiken dus gewoon echt killing voor je is. Want als ik er over na denk voelde ik het effect van de M ook niet echt die tweede avond.

Laatst bewerkt:

Natozlato

Wijs gebruiker
Het is dus de overdosis MDMA geweest... Ik heb er nooit bij stil gestaan dat twee dagen achter elkaar gebruiken dus gewoon echt killing voor je is. Want als ik er over na denk voelde ik het effect van de M ook niet echt die tweede avond.
Als je deze basisinformatie niet weet, zou ik je echt aanraden wat meer over mdma te lezen.

Beterschap! En sterkte.

dirkstep

Newbie
Wat eerder gezegd werd over 'dit is twee avonden achter elkaar xtc' ben ik het sterk mee eens.

De drank erbij ook, doe ik zelf nooit, word je kater snel erger van en je trip veranderd wat.

Voeding wil ik graag nog toevoegen ! De bouwstenen van serotonine zijn in voedsel te vinden. Geef je brein, je lijf, wat het nodig heeft om weer te herstellen. tryptofaan en htp-5 zoiets uit mijn hoofd, lang geleden dit. Sinaasappelsap en biefstuk. Ik deed altijd een 'ontbijtje' de day after, die er uiteindelijk smiddags met een joint inging.

dirkstep

Newbie
Nou dat je eigen buurt anders lijkt de dag erna, zeker, dat het wat aanhoud, ook zeker.
Meer met lsd dan met xtc of mdma. De xtc/mdma kater is nog het beste te managen met voeding.
Als je er veel drank bij drinkt, dat hakt zo hard in je systeem, die drank, dat zoiezo. Dan nog eens een hele aparte kater eroverheen van xtc, gewoon emotionele uitputting, naast drank wat behoorlijk giftig is in je systeem. Ja die combinatie leid al snel tot kronkels in je hoofd de dag erna.
Je bent gewoon he-le-maal leeg en neigt naar het negatieve qua emoties.

De truuk is om niks toe te voegen. Geen gedachtes, ideeen, goh dit is er aan de hand, dat is er aan de hand.
Dan put je het hoofd en de emoties alleen maar meer uit.
Je ligt gewoon half naast de put met zo een kater, en je kan er zo snel inrollen.
Gaat wel over.
Rustig.
Lekker eten, geef je lijf wat het nodig heeft. Zie het ook zo.
'Ik moet gewoon herstellen, dan ben ik mezelf weer en kan ik weer verder'

Veel ervaring met het verliezen van jezelf (:
en terugvinden !

zorg voor jezelf. dat ben je meer dan waard

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan