weet het niet meer

ik ben 19 jaar werk voor me eigen als dakdekker
en gebruik nu een jaar cocaine
in begin weinig toen tijde gehad heel veel maar nu de laatste 3 maanden
elke dag minimaal 1 halve
is dit te veel aan het worden
als ik met maten ben voel ik mij goed maar alleen thuis word ik paranoia

kwa werk relatie en thuis niks
alleen merk dat ik anders ga denke en doen maar buitenstaanders zegge niks
dat ik anders ben twijfel denk gewoon tveel?

afraidtech

Bewuste gebruiker
Inderdaad direct stoppen ten eerste als diehard verslaafd word is het vaak al te laat en is er veel meer voor nodig om te stoppen, je zegt dat je nu al anders gaat denken en durf de gok wel te nemen dat het de drang naar de dope is en daarbij wat je nu verbruikt ben je zo ongeveer 775 euro per maand kwijt of je moet een goede baan hebben en/of thuis wonen dat is het gewoon niet waard en vooral niet aan coke ti's en blijft een bitch ben zelf vaak genoeg bijna ingetrapt, wees verstandig en pak het niet aan zoals ik deed je houdt er echt jaren lang last van ook al ben je clean.

Hoop dat je er wat aan hebt

door je reactie ben ik meer gaan denke maar elke keer als ik bier op heb krijg ik een gevoel van ik moet het hebben wat kan ik het beste doen als ik dit thuis vertel gooien ze mij het huis uit wat moet ik doen..

edblok2

Bewuste gebruiker
ga naar je huisarts en leg je probleem voor. Misschien vind hij het nodig je door te verwijzen naar een psycholoog of verslavingsarts, misschien ook juist niet. Realiseer je goed dat hij een zwijgplicht heeft en je omgeving dat dus niet te horen krijgt. Alhoewel het geen kwaad kan om een goede vriend of een broer of zus van je erover in te lichten, samen sta je sterker. En tot die tijd niet gebruiken, omdat je dan zal merken wat het met je doet. Succes.

Arnie87

Belezen gebruiker
Ik vind coke zon roes hebben die je krijgt na een uur intensief sporten .. alleen na sport voel je je nog een uur of 4 net zo chill als tijden COKE.. daarom ben ik nooit verslaafd geworden aan coke of speed omdat ik gewoon 10 kilometer ga hardlopen en dan gewoon klaar ben.. me hoofd is dan leeg en heb geen drang in drugs dan.

Je kan ook gaan gamen (FPS ONLINE) dat werkt ook een klein beetje zoals een 50mg coke roes.. werkt op je dopamine, adrenaline etc.... kan je nog beter een uur per dag gamen en in een hoekje ocke snuiven

SD7

Experimenterende gebruiker
ik snap niet hoe je verslaafd aan coke kan raken, vind het echt geen reet aan.

edblok2

Bewuste gebruiker
50 euro voor een zachtje briesje (coke) of 5 euro voor een knetterharde orkaan (MDMA). Die keus is snel gemaakt. Ik snap coke junks gewoon niet, de snuivers althans. Ander raak je even verslaafd aan iets waar je WEL wat van voelt :grin:

grun

Geen bier meer drinken, doordat je drinkt verdwijnt je grens en is het makkelijker om andere drugs te gebruiken.

Kijk maar naar rokers bv die al een tijdje van het roken af zijn, een hele hoop van hun vallen weer terug als ze naar de kroeg gaan.

batm

Ik denk dat je alcoholgebruik een gemene trigger is. Veel snuivers gebruiken in combinatie met alcohol. Als je dit patroon herkent, laat je biertje voorlopig staan. Zodra je drinkt, ontstaat de behoefte aan coke. Ook als je dat niet je plan was. De combi heeft als nadeel dat er een derde stof vrijkomt.: coca ethyleen genaamd. Met als gevolg een nog zwaardere belasting voor je hart.

zaan

Newbie
SD7 zei:
Dat heet nou verslaving

Ik ben zelf al zestien jaar verslaafd en en ik vind er ook geen zak meer aan
maar kom er maar eens vanaf

edblok2

Bewuste gebruiker
zaan zei:
SD7 zei:
Dat heet nou verslaving

Ik ben zelf al zestien jaar verslaafd en en ik vind er ook geen zak meer aan
maar kom er maar eens vanaf
vergeleken met speed of xtc (laat staan opiaten) is coke natuurlijk geen zak aan (als je het snuift)

Bovenaan