1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke goede documentaires/films ken je over drugs?

Discussie in 'Drugs' gestart door ElvenSpice, 2 jun 2015.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

Ik zag het logo pas halverwege, maar vond het ook interessant. Die beschrijving van het dorp :) Of en wat er nog over seks wordt gezegd in volgende afl. ben ik benieuwd naar. Hij vindt haar een mooi meisje zegt hij volgens mij op het eind in de auto.

Lytje pole vindt dit leuk.
  2. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Wat is er mis met de EO in deze strekking?

3. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Fuck de EO en fuck geloof in het algemeen.

Fenrir vindt dit leuk.
  4. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Joah...ik heb ook niets met geloof. Toch vind ik dat de EO zo af en toe interessante programma's maakt. Ik kijk niet welke omroep wat uitzendt, maar ik bekijk of ik het programma de moeite waard vind. Dit programma vind ik toch wel indrukwekkend so far.

Laatst bewerkt: 28 nov 2018
  5. Lytje pole

Gaat om de insteek.

6. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Wat is de insteek dan volgens jou?

7. Lytje pole

De EO onderscheidt zich duidelijk van alle andere verenigingen binnen de Publieke Omroep. De medewerkers hebben het verlangen om vanuit een persoonlijke relatie met Jezus Christus het Goede Nieuws van Gods Koninkrijk vorm te geven en door te geven. Vanuit dit verlangen wil de EO zoveel mogelijk mensen bereiken en bouwen aan de samenleving.

Deze missie sijpelt op allerlei manieren door in de manier van presenteren en in de documentaire als geheel. De docu is dus gekleurd (op een waarschijnlijk onopvallende manier).

8. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Het is een omroep die een Christelijk karakter heeft, that's all. Ik vind dat ze erg met hun tijd meegaan en daarom deel ik jouw kritieken totaal niet. Ik kijk namelijk wel naar deze programma's. Mensen met andere ideeën en opvattingen krijgen volledig de vrijheid hun mening te ventileren en zullen niet gecensureerd danwel gestigmatiseerd worden.

Knap dat je hierover kan oordelen zonder dat je de 1e aflevering hebt gezien. Tycho Gernandt presenteert dit programma. Hij komt er openlijk voor uit cocaïneverslaafd te zijn geweest en vind het gebruik van drugs sowieso niet zo spannend. Er wordt ook geen enkele keer gerefereerd naar god of het christendom. Hij brengt gewoon in kaart hoe een aantal GHB-verslaafden met hun verslaving omgaan. Het enige gekleurde aan de documentaire zou wellicht kunnen zijn dat ze GHB-verslaafden in kaart brengen die 'rock bottom' zijn gegaan. Ondanks dat wordt er in de documentaire een duidelijk onderscheid gemaakt tussen de recreanten en de verslaafden. Een persoon als Raver hier op 't forum heeft toch meermaals verwoord dat het geen kattepis is. GHB is gewoon een ellendig goedje als je er verslaafd aan bent, en juist dit soort documentaires sterken mij in mijn gedachten er nooit mee te experimenteren.

Los van dat: als BNN de omroep was geweest had ik er niet raar van opgekeken en zij worden toch gewaardeerd om hun drugsitems.

Reno010 en Lytje pole vinden dit leuk.
  9. Lytje pole

Bedankt voor het compliment. Ik wist al dat ik slimmer dan gemiddeld ben en fijn dat jij dit bevestigt. De eerste aflevering heb ik overigens wel gezien.

Het logo linksboven in beeld doet al genoeg. Feit dat Tygo vettig haar heeft maakt nog niet dat hij niet geilt op Jezus.

10. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Oh het gaat om Tygo in de GHB, dat heb ik wel gezien hahaha aangezien ik het toevallig tegenkwam met zappen. Het EO logo is me niet opgevallen, aangezien ik daar nooit naar kijk eigenlijk.

Overigens verbaasd het me niet dat het van de EO is, vond het een behoorlijk gekleurd programma. Ze hebben het wel subtiel gedaan, zeker ook door Tygo Gernandt te kiezen die zelf ook niet vies is van drugs. Maar het kwam me toch wel heel erg over als selectief alle slechte kanten ervan laten zien. Natuurlijk is het goed dat hier voor gewaarschuwd wordt, maar als je dan recreatieve gebruikers laat zien die overduidelijk niet zo recreatief meer gebruiken vind ik toch wel dat je een flink gekleurd programma aan het maken bent.

Lytje pole vindt dit leuk.
  11. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Dit waren duidelijk geen recreatieve gebruikers. Dit waren mensen met een hardcore verslaving.

Sterker nog: GHB werd betitelt als de hedendaagse heroïne. Wat ik in principe geen gekke vergelijking vind als ik al die spookverhalen op het drugsforum (objectiviteit gewaarborgd!) teruglees.

Reno010 vindt dit leuk.
  12. Psychedelibee

Hij ging ook nog even bij "recreatieve" gebruikers langs zoals het genoemd werd, maar dat liep ook redelijk uit de hand omdat ze overduidelijk helemaal niet zo recreatief aan het gebruiken waren. Dat vind ik persoonlijk wel erg gekleurde tv maken.

Avīci en Lytje pole vinden dit leuk.
  13. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Ja, dit is volgens mij inherent aan regelmatig gebruik. Overdosering en out gaan ligt op de loer. Riskant dus.

En laten we elkaar geen mietje noemen. Wij drugsgebruikers kijken hier toch niet meer van op? Als ik op een feest mensen zie ijlen dan vind ik dat allerminst boeiend. Wel wordt het in zo'n docu natuurlijk aangedikt met sfeergevoelige bijgeluiden waardoor het extra creepy lijkt.

14. Psychedelibee

Ik kijk er niet van op nee, wat niet wilt zeggen dat ik het ook meteen normaal vind.

Dit sowieso. Maar door überhaupt bij een stelletje zogenaamd recreatieve gebruikers uit te komen die overduidelijk regelmatig gebruiken en teveel gebruiken vind ik ook al een duidelijke selection bias vanuit gaan. En die selection bias is het meest kwalijk, aangezien de meeste mensen dat niet eens doorhebben.

15. Twirley Bird

Twirley Bird Bewuste gebruiker

Drugstore cowboy (1989) oud maar wel erg leuk en er zit zowaar een echt verhaal in :wink:

16. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

@Twirley Bird

Nog een 'oude'; Bad Lieutenant (1992). Over een corrupte aan drugs en gokverslaafde rechercheur. Met pikante seksuele scenes. Ken je deze?

Twirley Bird vindt dit leuk.
  17. robinjoo1

robinjoo1 Newbie

18. verwondering

verwondering Bewuste gebruiker Top Tripreporter

Avīci vindt dit leuk.
  19. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Thanks. Deze ga ik zeker kijken!

Joh..

verwondering vindt dit leuk.