Wennen aan puur roken

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Als ik wel eens een paar trekjes neem van een pure wietjoint schiet ik gelijk in een hoestbui van jewelste! Ik kan gerust een paar minuten in blijven. Heel vervelend! Ik ben toch wel een doorgewinterde roker. Ik heb jaren lang veel sigaretten gerookt en een jointje met tabak was ik ook niet vies van.
Maar hoe komt het nou precies dat zoveel mensen zich rot hoesten van een pure en niet van eentje met tabak er in? En hoe komt het verschil in gevoel tussen met en zonder?
Kun je wennen aan puur roken? Ik bedoel dat als je het een poosje gewend bent dat je dan niet meer moet hoesten?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wiet is veel scherper voor je keel dan tabak dus bij een pure joint moet je inderdaad sneller hoesten. Je kunt er zeker aan wennen hoor, maar je zal echt even door die hoestbuien heen moeten. Verder is het effect van puur roken ietsjes anders omdat enerzijds de tabak ook gewoon een effect heeft en anderzijds rook je het puur sneller waardoor je in kortere tijd meer wiet binnen krijgt wat van invloed is op het effect.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Waarom per se een joint roken? Met een pijpje gaat het prima hoor. Dan kun je het ook makkelijk doseren.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Je kunt het in een pijpje net zo makkelijk doseren als met een joint. Verder hebben veel mensen de voorkeur voor joints omdat je die wat rustiger kan roken ipv 1 goede trek uit een pijp. Ach ieder zo zijn eigen ding.

Wat is precies de reden dat je puur wilt gaan roken Dunnetjess33?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
De reden is dat ik geen tabak meer wil roken. En ik draai zelf niet dus met tabaks vervanger zie ik ook niet zitten. Als ik een jointje rook dat haal ik een voorgedraaide bij de shop.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je zelf niet draait is een klein pijpje prima. Stop het dan niet meteen helemaal vol, maar begin met kleine beetjes voor je keel.

Narayani

Bewuste gebruiker
Dunnetjess33 zei:
De reden is dat ik geen tabak meer wil roken. En ik draai zelf niet dus met tabaks vervanger zie ik ook niet zitten. Als ik een jointje rook dat haal ik een voorgedraaide bij de shop.

Daar zit toch ook altijd tabak in... of ik woon in een stad waar ze daar gewoon niet aan doen, pure wietjoints verkopen :confused:
Ik snap best dat je het rottig vindt roken, het is puur namelijk $%&@# voor je keel. Vind het persoonlijk echt smerig en veel te heftig om puur te roken...

kingdalton

Belezen gebruiker
Sinds ik gestopt ben met roken heb ik me een pijpje aangeschaft en meng ik het met dit spul:

Prima te roken en heb er ook al paar jointjes mee gemaakt. :stoned:

Anders is dit misschien iets, gebruik ik vaak als ik te stoned ben:

Bovenaan