lotske1984- zei:@johan bommetje ga je wel lekker en tijdje hevig van he..![]()
Zeker ja , 100mg en ben circa 10 uur zoet. Ouderwetse kwaliteit lijkt weer standaard te zijn
lotske1984- zei:@johan bommetje ga je wel lekker en tijdje hevig van he..![]()
Ik pak regel matig bij..hou van het gevoel als speed in begin begint te werken..maar ja te veel is ook niet goed he..Johan81 zei:lotske1984- zei:@johan bommetje ga je wel lekker en tijdje hevig van he..![]()
Zeker ja , 100mg en ben circa 10 uur zoet. Ouderwetse kwaliteit lijkt weer standaard te zijn![]()
lotske1984- zei:Ik pak regel matig bij..hou van het gevoel als speed in begin begint te werken..maar ja te veel is ook niet goed he..![]()
Dikke brol pep is er nu..peppie zei:Je hebt helemaal gelijk, de pep van tegenwoordig haalt het niet bij de pep van zo'n 10 jaar terug.
Ook al heb je 70+% het geeft niet het effect van de ouderwetse pep.
Heb er heel lang naar gezocht, bij veel mensen geïnformeerd, en al m'n vrienden ervaren het ook zo.
Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden zijn twee opties.
Optie 1 is dat er vroeger Pervitin (meth) inzat. Het schijnt dat als er 3 a 5 % doorheen zit, je al hele potente pep hebt.
Optie 2 is dat er andere olie wordt gebruikt.
What is wrong with the MDMA available today?
Le Junk - Bluelighter - 25-04-2016 02:38 Report Post
Let me first give you a little background. I'm 51 years old and started doing ecstasy the last year it was legal in 1985.
MeejheM zei:vroeger was toch alles beter...
Als je vroeger lijntje speed nam hing je neus niet vol wit nu wel..dat zegd al genoeg..Tommie_K zei:Hallo lieve mensen,
Ik heb niet alle berichten in deze thread gelezen, maar wel de laatste paar en naar het zich laat aanzien is het raadsel van de pepkwaliteit van vroegah nog niet opgelost.
Er is gewoon een rationele verklaring voor het raadsel, dat overigens ook onder MDMA-gebruikers periodiek tot speculatie leidt: "Eej waarom hebben de pillen van tegenwoordig gewoon niet de shine van de pillen die we slikten tijdens de eerste housegolf? Man dat waren nog eens tijden..."
Het antwoord zit tussen je oren. Of althans, het zat tussen je oren en nu niet meer.
- De pillen van tegenwoordig zijn behoorlijk pittig gedoseerd en bevatten doorgaans de MDxx-varianten die er altijd in hebben gezeten
- Speed is racemisch amfetaminesulfaat, al dan niet versneden met caffeine en andere rommel. Amfetaminesulfaat van vroeger = amfetaminessulfaat an nu.
- Beide stoffen "werken" door je hersenen opdracht te geven om neurotransmitters (met karrevrachten tegelijk) de dansvloer op te sturen. Die neurotransmitters zorgen voor (onder meer) euforie.
- MDMA knalt het serotonine-dak eraf, Amfetamine vooral dopamine, maar daarnaast ook serotonine. Serotonine maakt je "leip" en knuffellig, dopamine maakt je scherp en geeft tomeloze energie.
- Dit gaat niet bepaald zachtzinnig, de systemen zijn na zo'n sessie behoorlijk uitgewoond. Daar herstellen ze weer van als je daarna het normale (hopelijk gezonde) leven weer oppakt.
Tot zover geen nieuws denk ik. Maar dan nu:
- Het dopaminesysteem is redelijk weerbarstig. Het herstelt zich vrij snel tot (bijna) het oude niveau, waarop je met dezelfde dosis speed weer bijna dezelfde hoogte van high-heid bereikt
- Het serotoninesysteem is een stuk kwetsbaarder. Eigenlijk merk je al na een stuk of vijf a tien avondjes flink aan de XTC dat je die ultieme geestelijke leipheidsgrijns niet meer helemaal kan evenaren, al neem je een stuk meer pillen...
- Al na een enkele pil met een gemiddelde hoeveelheid XTC is het systeem zo overstuur dat je het na zeven jaar nog steeds kan waarnemen. Dit blijkt uit een test met chimpansees. Dus als je een periode hebt in je leven dat het vrij vaak raak is geweest, dan is dat heftig.
- De pillen zijn dus niet slechter, maar jouw hersenen zijn slechter dan vroeger.
- Dat geldt ook voor amfetamine. De eerste keren merk je dat je behalve energiek en scherp ook enorm op iedereen gesteld bent en dat je het liefst de hele tijd aardige dingen wil zeggen. Na een tijdje verandert dat in een wat neutraler empathiegehalte, terwijl de scherpte en energie blijft. De werking van serotonine is weg, maar die van dopamine is er nog.
Ik ben hier een relatief ouwe lul denk ik (half 30), en het is me opgevallen dat mensen die nu zeggen dat de pillen van vroeger veel beter waren het over pillen hebben waarvan de generatie voor ze tien jaar geleden zei dat die toch echt niet de kwaliteit van vroeger hadden![]()
Ik heb deze verklaring al een paar keer aan mensen uitgelegd. Opvallend is dat de helft van die nostalgische types het weigert te aanvaarden en toch denkt dat er een geheim bestanddeel in zat wat er nu niet meer inzit. Ik zeg dan maar dat ze gelijk hebben en dat er gelukkig nog Nutella bestaat.
Ik spreek/sprak een stuk minder pepliefhebbers dan pillenslikkers (techno/minimal-feestjes waren mijn ding, hardcore ging me 60bpm te snel) maar ik twijfel er niet aan dat ik hetzelfde verhaal veel vaker ook over pep zou hebben aan moeten horen.
Een uitzondering is de legendarische Poolse speed van eerdaags. Dat is namelijk waarschijnlijk geen legende, maar het feit dat daar (en ook in Scandinavie) lange tijd methamfetamine door de "normale" amf ging: het eerstgenoemde spul was daar namelijk kinderlijk eenvoudig verkrijgbaar als geneesmiddel, onder de naam pervitin. Van methamfetamine is het "sterkere" effect het gevolg van dat het nog veel gemakkelijker dan gewone speed de door de bloed-hersenbarriere heen kan komen. Zowel in Polen als in Scandinavie zijn als gevolg van de verkrijgbaarheid van dit middel veel grootschaliger problemen ontstaan in de drugsscene: het spul was sterk genoeg om de mensen lange tijd aan het rushen en tweaken te houden, waarbij men de morele en praktische normen en waarden met bakken bij het grofvuil zette, waardoor het spul gekscherend ook wel Pervertine werd genoemd.
Enfin blablabla, conclusie, it's not the drugs, it's you en je externaliseert een eigen gebrek. Alsof je een oud opaatje bent met een verschrompeld piemeltje en dan klagen dat de vrouwen van tegenwoordig niet meer kunnen neuken zoals vroegah, toen ze je nog een erectie gaven om de appels mee uit de bomen te slaan.
Dus ook al ga je nog zo "verstandig" om met de pillen, en doe je maar twee keer per jaar eens lekker gek, dat ultieme gevoel van vroeger moet je zien als een mooie herinnering.
Overigens is het merkwaardig dat zoveel mensen daarover treuren en weeklagen. Pep is in feite een veel prettiger middel als je er niet al te plichtmatig openhartig van moet worden zodat je aan het kerstdiner bij paps en mams toch even dat verhaal over die wip op de smerige plee van een kroeg uit de doeken doet, XTC is behalve de eerste paar keren eigenlijk zwaar over-rated, en als je er eenmaal achter bent wat een prachtige uitvinding LSD is dan besef je dat je eigenlijk je prioriteiten een beetje raar had liggen. (Van LSD worden zowel de mystieke openbarende kwaliteiten als de gevaren voor een helse bad trip sterk overdreven. Maar het is als entertainment zwaar superieur aan coke, pillen en speed bij elkaar opgeteld. Vind ik dan he? En je doet je lichaam er ook niet zoveel verdriet mee, trouwens.)
Dat alles gezegd hebbende: Lotske en anderen, misschien is het een hele teleurstelling zo, maar je moet maar bedenken dat het gevoel dat een drug je niet meer kan plezieren een duidelijk signaal is dat je er teveel van hebt gebruikt. De LSD-tip is overigens pas geldig als je een beetje over die teleurstelling heen bent...
Wat heeft dat daar mee te maken.?en ivm xtc pillen gebruik het zelden en die van vroeger zijn vele beter als die van nu..Fool zei:Yep, je hebt je neus kapot gesnoven.
lotske1984- zei:Wat heeft dat daar mee te maken.?en ivm xtc pillen gebruik het zelden en die van vroeger zijn vele beter als die van nu..Fool zei:Yep, je hebt je neus kapot gesnoven.
lotske1984- zei:Wat heeft dat daar mee te maken.?en ivm xtc pillen gebruik het zelden en die van vroeger zijn vele beter als die van nu..Fool zei:Yep, je hebt je neus kapot gesnoven.
Als je neusslijmvlies in je neus kapot maakt, dan worden dingen lastiger opnomen door dat kapotte neusslijmvlies en blijft er meer achter?lotske1984- zei:Wat heeft dat daar mee te maken.?en ivm xtc pillen gebruik het zelden en die van vroeger zijn vele beter als die van nu..Fool zei:Yep, je hebt je neus kapot gesnoven.
Denk die bmk oli kunne ze nimmer invoeren he spijtig genoeg ofwel die rotzooi waar het vermengd mee word..Pante zei:Ja, vroeger hadden ze er een extra superstof in zitten.
Helaas zijn ze er nog steeds niet achter wat dat is geweest.
Van dat spul van nu ga je alleen maar paranoide gedachten krijgen, enorm zweten en 'zegt' met een 'd' schrijven. Getsiederrie, zou er maar vanaf blijven ..
Natuurlijk vinde die van 16 jaar deze xtc pille goed omdat ze de oude niet kenne..en wij wel..en das bij speed juist vant zelfde..Tommie_K zei:Overal hetzelfde ook he.
What is wrong with the MDMA available today?
Le Junk - Bluelighter - 25-04-2016 02:38 Report Post
Let me first give you a little background. I'm 51 years old and started doing ecstasy the last year it was legal in 1985.
Ja stopt u maar. 51 jaar oud, 1985 aan de pillen. En die van nu doen het niet goed.
Geef er eentje aan je neefje van 16, ouwe. Moet jij eens zien wat er gebeurt.
Maar nee, kosten nog moeite worden gespaard om het raadsel op te lossen. En zelfs als er uit het lab komt dat het om een nucleaire dosering edelsafrole- MDMA gaat dan is 't nog niet goed.
Je mist volkomen het punt dat hij maakt. Als iemand die nog nooit/nauwelijks XTC heeft gebruikt het vervolgens gaat nemen, dan is die ervaring beter dan die van iemand die het al 8 jaar lang 4x per jaar gebruikt. Zoals zoveel mensen op dit forum zeggen, de eerste keer XTC is de beste keer. Het systeem dat je dat geweldige gevoel geeft, verslijt gewoon. Als je het nog nooit/nauwelijks hebt gebruikt, werkt dat systeem nog perfect. Als je het al jaren doet, dan is dat systeem gewoon ruk geworden.lotske1984- zei:Natuurlijk vinde die van 16 jaar deze xtc pille goed omdat ze de oude niet kenne..en wij wel..en das bij speed juist vant zelfde..
Speed word opgenomen door je neusslijmvlies niet die rotzooi die ze er erbij doen..Fool zei:Als je neusslijmvlies in je neus kapot maakt, dan worden dingen lastiger opnomen door dat kapotte neusslijmvlies en blijft er meer achter?lotske1984- zei:Wat heeft dat daar mee te maken.?en ivm xtc pillen gebruik het zelden en die van vroeger zijn vele beter als die van nu..Fool zei:Yep, je hebt je neus kapot gesnoven.
Je kan aardig wat speed drogen op het bord dat ze voor haar kop heeft.ooscaar zei:Blijkbaar heb je dan nog meer kapot gesnoven dan waar Tommie K op doelde. Dit schiet ook niet op.
Peppi en Coki zei:Je kan aardig wat speed drogen op het bord dat ze voor haar kop heeft.ooscaar zei:Blijkbaar heb je dan nog meer kapot gesnoven dan waar Tommie K op doelde. Dit schiet ook niet op.
Maarja als je speed waardeloos is heb je ook wel een flink bord nodig om genoeg te kunnen drogenPeppi en Coki zei:Je kan aardig wat speed drogen op het bord dat ze voor haar kop heeft.ooscaar zei:Blijkbaar heb je dan nog meer kapot gesnoven dan waar Tommie K op doelde. Dit schiet ook niet op.
Of ze heeft mazzel en vindt nog wat van die echte old school superspeed van vroegerSmartieAndMe zei:Maarja als je speed waardeloos is heb je ook wel een flink bord nodig om genoeg te kunnen drogenPeppi en Coki zei:Je kan aardig wat speed drogen op het bord dat ze voor haar kop heeft.ooscaar zei:Blijkbaar heb je dan nog meer kapot gesnoven dan waar Tommie K op doelde. Dit schiet ook niet op.

Idd de speed is nimmer zo goed als jare gelede..Niemand hier op het forum die ervaring heeft met speed van 10 jaar terug en nog langer geleden? Vraag me af of diegene verschil merkt kwa effect?
Als voorbeeld. Vanmiddag heb ik wat amfetamine opgehaald om te testen. Dit komt van een bron die niet bepaald laag op de ladder staat. Mij is een nummer doorgegeven van een sample dat is ingeleverd. Na een telefoontje bleek dit 68% getest te zijn. Maandag ga ik naar een ander testcentrum in de buurt om een contra monster in te leveren, en die 68% te bevestigen. Ik ga ervan uit dat die bron eerlijk 68% spul heeft geleverd.
Vanmiddag heb ik als test +- 400mg gesnoven. Ik merkte er wel effect van. Alleen niet dat knal effect van jaren terug. Ik merkte een goede head rush, body rush en had zin om te praten. Maar niets vergeleken met vroeger, in vergelijking is het gewoon mellow en minder hard.
Ik heb s'middags die 400mg gesnoven ongeveer om 15:00 a 16:00. Vanavond om 23:00 ben ik gewoon in slaap gevallen. Ik heb 5 uur diep geslapen om nu om 4:00 klaar wakker te zijn zonder kater. Niet echt het effect wat je verwacht van zuivere pep.
Ik ben ook bekend met het effect van speed die zwaar versneden is met caffeïne en andere troep. En dit pik ik er meteen tussenuit. Dat van vanmiddag had zeker wel flink effect, maar voor mijn gevoel niet echt knallen.
Gaan we weer hoor.... De speed is nog steeds goed tegenwoordig. Of je hebt slechte connecties nu, of je hebt gewoon zoveel tolerantie en gewenning dat je het nooit meer zoals toen kunt ervaren.Idd de speed is nimmer zo goed als jare gelede..
Denk die bmk oli kunne ze nimmer invoeren he spijtig genoeg ofwel die rotzooi waar het vermengd mee word..
Met de gedachte dat er en paar mense zijn die men leven voor niks op mijn kop gezet hebbe en vooral 1 ne specifieke jongen waar de gevoelens zo enorm voor waren en ergens mijn leven na de klote hebben gedaan..stoppen dat zit er niet in dan zien ik nog liever af..
Amaai zuiver spul dan..heb rommel momenteel..Het was 71% amfetamine, verder niets. Meestal als ik redelijk 'zuivere' speed laat testen zitten er nog MA-bijproducten bij in; productierestanten geloof ik.
Misschien maakt dat het verschil?
Ik ben in ieder geval tevreden.
Edit: ik bedoel hiermee geen 4-MA, heb er toen naar doorgevraagd en dat zat er niet in. Er stond letterlijk: MA-bijproducten volgens de telefoniste. Gebruik van dat spul werd ook niet afgeraden.
Tijdens geen van de verschillende syntheses van amfetamine waarmee ik bekend ben (theoretisch dan) zijn (N,X)-methylamfetamines een logisch bijproduct, dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat er andere amfetamines zijn die je product vervuilen.Het was 71% amfetamine, verder niets. Meestal als ik redelijk 'zuivere' speed laat testen zitten er nog MA-bijproducten bij in; productierestanten geloof ik.
Misschien maakt dat het verschil?
Ik ben in ieder geval tevreden.
Edit: ik bedoel hiermee geen 4-MA, heb er toen naar doorgevraagd en dat zat er niet in. Er stond letterlijk: MA-bijproducten volgens de telefoniste. Gebruik van dat spul werd ook niet afgeraden.
Tijdens geen van de verschillende syntheses van amfetamine waarmee ik bekend ben (theoretisch dan) zijn (N,X)-methylamfetamines een logisch bijproduct, dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat er andere amfetamines zijn die je product vervuilen.
Een basisingrediënt van de meest-gebruikte amphetamine-syntese in Nederland is echter wel (mono-)methylamine. Het is dan gebruikelijk dat teveel van dit product toegevoegd wordt, waardoor een deel van de methylamine overblijft in het eindproduct. Een deel van deze methylamine zal echter door reageren tot een andere stof, maar dit bijproduct is nog steeds een methylamine. Daarom denk ik dus dat ze met MA-bijproducten doelen op methylamine-bijproducten.
En geen zorgen, methylamine is een gas die vrij goed oplosbaar is in verschillende vloeistoffen. Als je je pep echter goed laat drogen zal de methylamine die opgelost was gewoon mee verdampen.mile:
Het is allang al niet zuiver meer. Er kan wel 71% amfetamine inzitten maar als de samenstelling van de andere ingrediënten anders zijn komt het heel anders binnenAmaai zuiver spul dan..heb rommel momenteel..
Ik weet niet waar je woont maar ik woon in een gat van een gat in een gat en hier is de amfetamine nooit veranderd. Pep is daarnaast alles behalve synthetisch het is namelijk vaak een combinatie van cafeïne, amfetamine & zout. De cafeïne er uit halen is zo makkelijk dat zelfs een kind de was kan doen. Als je daarna nog steeds vage pep hebt kun je altijd omkristallisatie toepassen maar ik zou eerder een andere dealer zoeken.Heb zeker de verandering meegemaakt van echte amfetamine naar synthetisch bij elkaar geraapt rommel.
In de jaren 90 en daarvoor was amfetamine nog in ziekenhuizen om patiënten het langer vol te laten houden met heftige operaties.
Amfetamine olie werd in een fabriek in Frankrijk geproduceerd totdat die werd gesloten. Daarna is het product met andere toevoegingen in elkaar geflanst de wel bekende synthetische drugs. Dit middel moet op de vroegere pep lijken maar helaas werkt het niet meer zoals toen.
nu is het zo dat je eerder blijft hangen dan dat je er van gaat vliegen.
vroeger met een lijntje zodra je die had gesnoven kreeg je de wel bekende rush van bewegen. Ook kreeg je zin om te roken. Zin om dingen te gaan ondernemen.
Ik mag het misschien niet zo zeggen maar die geilheid van de vroegere pep is allang al niet meer.
Wij wonen gewoon in het verkeerde deel van de wereld of Europa. Zoals gezegd is het in Polen veel beter of waar er nog wel de juiste ingrediënten worden gebruikt om de echte pep te hebben.
Snap niet dat instellingen waar je de drugs kunt testen zeggen dat er niks veranderd is. Ik zelf ben nu 38 jaar ,begon ermee op mijn 16e ben er aantal jaar mee gestopt geweest toen de amfetamine synthetisch erg slecht begon te worden. Heb ook stad en land afgezocht naar mensen die misschien wel de goeie pep zouden hebben maar helaas tot de dag van vandaag niet de pep kunnen vinden van 1999 tot 2012. Zoals ik al zei we zitten in het verkeerde werelddeel qua juiste ingrediënten.
welkom in de wereld van synthetische troep
En inderdaad vroeger was alles beter 😉
Het is allang al niet zuiver meer. Er kan wel 71% amfetamine inzitten maar als de samenstelling van de andere ingrediënten anders zijn komt het heel anders binnen
Weer gevalletje: ik heb teveel gesnoven en wordt niet meer zo high als vroeger.Heb zeker de verandering meegemaakt van echte amfetamine naar synthetisch bij elkaar geraapt rommel.
In de jaren 90 en daarvoor was amfetamine nog in ziekenhuizen om patiënten het langer vol te laten houden met heftige operaties.
Amfetamine olie werd in een fabriek in Frankrijk geproduceerd totdat die werd gesloten. Daarna is het product met andere toevoegingen in elkaar geflanst de wel bekende synthetische drugs. Dit middel moet op de vroegere pep lijken maar helaas werkt het niet meer zoals toen.
nu is het zo dat je eerder blijft hangen dan dat je er van gaat vliegen.
vroeger met een lijntje zodra je die had gesnoven kreeg je de wel bekende rush van bewegen. Ook kreeg je zin om te roken. Zin om dingen te gaan ondernemen.
Ik mag het misschien niet zo zeggen maar die geilheid van de vroegere pep is allang al niet meer.
Wij wonen gewoon in het verkeerde deel van de wereld of Europa. Zoals gezegd is het in Polen veel beter of waar er nog wel de juiste ingrediënten worden gebruikt om de echte pep te hebben.
Snap niet dat instellingen waar je de drugs kunt testen zeggen dat er niks veranderd is. Ik zelf ben nu 38 jaar ,begon ermee op mijn 16e ben er aantal jaar mee gestopt geweest toen de amfetamine synthetisch erg slecht begon te worden. Heb ook stad en land afgezocht naar mensen die misschien wel de goeie pep zouden hebben maar helaas tot de dag van vandaag niet de pep kunnen vinden van 1999 tot 2012. Zoals ik al zei we zitten in het verkeerde werelddeel qua juiste ingrediënten.
welkom in de wereld van synthetische troep
En inderdaad vroeger was alles beter 😉
Ben 54 en gebruik al bijna 30 jaar dagelijksWie van de oudere heren gaat het even testen?![]()