Werking Speed?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

GabberFreak17

Belezen gebruiker
Heeft iemand toevallig enig idee hoe speed werkt?

K heb naarmate ik lees gezien hoe speed werkt maar wat ik me afvraag...
speed zorg ervoor dat je opgewekt en blij word...

ken veel mensen die veelvoudig gebruik doen..meestal 1a 2 lijntjes per dag... die zonder dat niet goed funtioneren..dus depri enz worden...
maar die wel gewoon kunnen eten en dergenlijken?
je hele karakter en je sociale ik gaat er van naar de negatieve kant..?
waar heeft zit mee te maken.. ? j gaat over alles negatief doen...

die goede gozer is ineens een ' KK leijer' Zonder rede?
vertrouwt niemand...en iedereen doet dingen... en bent er boos op...?

naarmate je gebruikt voel j je leeg van binnen... waar heeft dit de rede van??... de werking van speed verschild van persoon tot persoon..maar veelvoudig gebruik kan leiden tog pschygoses die denk ik samenhangen met weinig slaap?

e-Thom

Experimenterende gebruiker
speed stimuleert de afgifte van dopamine (verantwoordelijk voor het happy en opgejaagde gevoel), adrenaline en noradrenaline (verhoogde hartslag en bloeddruk) en in mindere mate serotonine (happy gevoel)
teveel aan dopamine en (nor)adrenaline leidt ook tot verminderde eetlust

overmatig speedgebruik leidt tot psychotische toestanden omdat je rotzooit met je dopaminehuishouding. dopamine wordt in verband gebracht met heel wat psychotische aandoeningen zoals paranoia, schizofrenie e.d.m.
vandaar dat je door overmatig gebruik schichtig en achterdochtig wordt wat dan weer leidt tot asociaal gedrag (je bereikt dus het tegenovergestelde doel van speedgebruik nl. socialer worden en lullen tegen iedereen)
om nog maar te zwijgen van de schade die je aanricht aan hart en bloedvaten

zoals bij allles: mate!

edit: door speed te gebruiken verbruik je extra energie (zelfs al zit je gewoon in de zetel) vandaar dat je je barak voelt
en idd, slaaptekort zal nog bijdragen tot een psychotische toestand
mensen die kunnen eten op speed gebruiken het vaak veel en hun lichaam is er dus gewend aan geraakt
ken zelfs een zwaar verslaafde die een dikke lijn neemt net voor het slapengaan

Kleine J

Experimenterende gebruiker
speed stimuleert de afgifte van dopamine (verantwoordelijk voor het happy en opgejaagde gevoel), adrenaline en noradrenaline (verhoogde hartslag en bloeddruk) en in mindere mate serotonine (happy gevoel)
teveel aan dopamine en (nor)adrenaline leidt ook tot verminderde eetlust

overmatig speedgebruik leidt tot psychotische toestanden omdat je rotzooit met je dopaminehuishouding. dopamine wordt in verband gebracht met heel wat psychotische aandoeningen zoals paranoia, schizofrenie e.d.m.
vandaar dat je door overmatig gebruik schichtig en achterdochtig wordt wat dan weer leidt tot asociaal gedrag (je bereikt dus het tegenovergestelde doel van speedgebruik nl. socialer worden en lullen tegen iedereen)
om nog maar te zwijgen van de schade die je aanricht aan hart en bloedvaten

zoals bij allles: mate!

edit: door speed te gebruiken verbruik je extra energie (zelfs al zit je gewoon in de zetel) vandaar dat je je barak voelt
en idd, slaaptekort zal nog bijdragen tot een psychotische toestand
mensen die kunnen eten op speed gebruiken het vaak veel en hun lichaam is er dus gewend aan geraakt
ken zelfs een zwaar verslaafde die een dikke lijn neemt net voor het slapengaan

Ik ben sinds 2 weken weer begonnen met af en toe een sleutelpuntje of 2 per keer. ik heb geen opgebouwde tolerantie meer, maar ik kan wel prima eten en slapen onder invloed en naderhand heb ik zo goed als niet een kater (wel nadat ik weer ff de goede dosis had gevonden). Niet alle dingen erover kloppen bij iedereen, iedereen is anders, iedereen veranderd en dat betekent dat het ook bij iedereen heel anders kan werken (behalve bij mensen die veel te veel langdurig gebruiken, die gaan allemaal naar de klote) je moet wel een soort grens trekken op hoeveel je gebruikt en hoe vaak in een bepaalde tijd.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan