wie weet antwoord?

mononoke

Newbie
hoi,
ik wil binnenkort weer eens iets gebruiken, maar ik weet sinds kort dat ik een psychotische kwetsbaarheid heb (borderline stoornis), nu hoorde ik dat ik dan zowiezo geen paddo's of xtc mag. Ik heb eens coke gehad en denk eraan om dat nog es te gebruiken, wie weet of dat 'veilig'is in die zin dat het niet hallucinerend werkt ofzo. Ik slik daarnaast ook nog medicijnen nl antidepressiva en antipsychotica. Logisch durf ik t niet aan mn dokter te vragen en ik weet niet waar anders? Heeft iemand van jullie er verstand van?
Alvast bedankt :wave:

Bal0n

Badass junkie
Geen drugs gebruiken, elke drugs kan onderliggende psychotische aandoeningen naar boven brengen. Ik zou het je ten zeerste afraden.

heidrun

Belezen gebruiker
ik ga met ballon mee.
het kan het ziektebeeld ernstig verslechteren.
verder is xtc icm antidrpressieva levensgevaarlijk (serotinine vergiftiging)

mononoke

Newbie
ok.
ten eerste bedankt voor jullie reactie...
jammer wel :( , maar ik zal er idd nog even goed over nadenken...
en hoe zit dat dan met lachgas of poppers of ghb???
kan dat misschien minder kwaad?
Een jointje kan ik iig gewoon tegen.
groetjes...

Bal0n

Badass junkie
Als je weet dat je onderliggende geestelijke aandoeningen heb, zou ik ook stoppen met blowen eigenlijk..

mononoke

Newbie
haha :grin: moet beetje lachen daar jij schrijft: we're all mad here :P
maar ik blow bijna nooit misschien eens in de 2 maanden ofzo en dan ook niet veel hoor...
Maarreh... is het zo slecht als je al psychische problemen hebt?
Ook lachgas bv?
Maar ik vind t wel fijn hoor om het er hier over te kunnen hebben dan kan ik met de juiste info een weloverwogen keuze maken en er goed over nadenken.
bedankt dus

Bal0n

Badass junkie
Nou, ik zou het niet zo specifiek weten over lachgas, maar als je logisch nadenkt:

Net als ketamine, DXM en PCP is lachgas een dissociatief. En ketamine, DXM en PCP kunnen onderliggende psychotische aandoeningen naar boven laten komen. Dus het is niet heel vreemd om te denken dat het met lachgas ook zo is.

En of het verstandig is om door te blowen. Tja, meestal gaan er jaren overheen voordat de aandoening echt duidelijk aanwezig is. Bij sommige meer dan bij anderen, bij sommige helemaal niet zelfs. Iedereen is anders, dus we kunnen niets specifieks zeggen over jou, maar je kan het risico wel uitsluiten :wink:.

BacingsPen

Badass junkie
Ik ken iemand die het ook heeft...

Pillen doet ie niet meer maar hij blowt nog wel gewoon...

(raar als je gaat kijken dat het naar boven is gekomen toen ie begon met blowen)

mononoke

Newbie
iemand die ook borderline heeft bedoel je?
En t is naar boven gekomen toen hij blowde...ja dat kan he...
Maar vaak zijn er ook al problemen, juist waardoor iemand dan veel gaat blowen oid en dat maakt t dan erger...
Naja... ik ga binnenkort intern in behandeling en dan moet ik toch de belofte maken niks te gebruiken en daar hou ik me dan ook aan. Dus ik wilde het eigenlijk nog een keer doen... maar niet als t zoveel risico's met zich meebrengt...dat zou zonde zijn.
Groetjes M.

spacekonijn

Badass junkie
vervelende situatie noh 1keertje willen maar met al die risico's is het wel erg lastig
maar wie weet is er iets wat niet zo heel gevaarlijk is ik zou het niet weten

BacingsPen

Badass junkie
Wat is het je waard?

Ik bedoel, drugs zijn fijn...

Maar ook verslavend en slecht en zeker in jouw geval!

Als je het nog 1 keer gebruikt is de pret de volgende dag over...
Als je niet gebruikt kan je trots op jezelf zijn dat gezondheid bij jouw op de eerste plek komt.

mononoke

Newbie
ik ga het ook niet meer doen.
heb weer een instorting gehad deze week en dat zou erg gevaarlijk zijn.
dus nee, ik heb er goed over nagedacht.
bedankt wel voor alle info en de reacties.
greetz Mononoke

Bovenaan