Wiet halen bij dealer.

gtedbro

Bewuste gebruiker
Ik vraag me af, halen jullie ook wel eens je wiet bij iemand anders dan de shop, of je eigen kweek?
Dit vraag ik vooral aan mijn mede-Nederlanders, van Belgen snap ik dat er meerdere mensen bij een dealer halen.

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
ik haal zelf niet bij een dealer vertrouw het niet kan kut spul zijn
heb zelf wel gekweekt en dan zag je dat meestal aleen vrienden kopen

de gemidelde nederlander koopt gewoon in de shop

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hellraiser_[NL] zei:
ik haal zelf niet bij een dealer vertrouw het niet kan kut spul zijn
heb zelf wel gekweekt en dan zag je dat meestal aleen vrienden kopen

de gemidelde nederlander koopt gewoon in de shop

En die wiet uit de shop kan niet mee gekut zijn? Komt ook via de achterdeur!

Jij hebt immers ( als het goed is dan :wink:) even goede ogen, neus en vinger dan de shopeigenaar of medewerker die het inkoopt.

OT: Heb zelf idd alleen is bij een vriend die wat gekweekt had gekocht.

+ punten van dealer:

- goedkoper.
- meer dan 5 gram.

- punten:

- Minimale pakkans
- kans om echt genaait te worden
- eerst een hoop gezeik met bellen en afspreken ed.

blu

Bewuste gebruiker
Eigenlijk haal ik altijd bij de shop, maar als iemand die net een paar plantjes heeft geoogst mij wat aanbied dan zeg ik daar meestal geen nee tegen (mits het een beetje te roken is, natuurlijk).

gtedbro

Bewuste gebruiker
Nou het gaat er meer om dat ik de wiet die ik op dit moment koop buiten de shop gewoon een stuk beter te roken is dan de wiet uit de shop voor dezelfde prijs.
Het is gewoon hele spacende wiet die veel meer een mindhigh geeft dan het lome gevoel(wat ik soms ook wel lekker vind.)
Ik haal het voor €7 de gram, maar als je meer koopt krijg je ook lekkere korting en de zakjes zijn ook lekker vol (meer dan een gram). Hij zegt dat het helemaal biologisch geteeld is en geen troep in gebruikt is. Het is trouwens een haze-soort.

Maar wil ik voor deze prijs een gram in de shop kopen, dan heb ik 2 keuzes skunk of White Widow. Ben een beetje uitgekeken op deze soorten.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
ikgebruikniks zei:
home made ofcourse! heb nog aardig wat, als ze een inval doen ben ik de lul :tearsofjoy: maar het ligt bij een mattie

You are verry smart :rolleyes:

Wacky zei:
- punt van allebei: niet open om 7:41 sochtens.

Als je dealer een ook een pepdealer/junk is misschien wel:P

En hier gaat 1 shop om 8 uur open, had je dus kwartiertje moeten wachten:P

gtedbro

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
+ punten van dealer:

- goedkoper.
- meer dan 5 gram.

- punten:

- Minimale pakkans
- kans om echt genaait te worden
- eerst een hoop gezeik met bellen en afspreken ed.
Ja ik hoef niet echt te bellen ofzo, ik kom hem vaak tegen in de kroeg waar ik zo goed als elk weekend kom. En de kans om echt genaaid te worden is zo goed als nihil, ik kan hem vertrouwen in zoverre dat ik degene al 6 jaar ken, niet als vriend maar wel als goede kennis.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zoals jij het beschrijft komt het op mij niet echt als een dealer over, maar zoals je zelf al zegt een goede kennis. Als je bij een goede kennis wiet koopt, zou ik dat eerder onder de categorie 'wiet kopen bij een vriend' dan 'wiet kopen bij een dealer' indelen.

Maar ja, uitzondering bevestigd de regel toch?

cropp

Badass junkie
hier is een 2 gramzak bij mijn vaste taxi goedkoper, betere wiet en meer wiet als bij de coffeeshop. of we gaan naar eindhoven, of we bellen die dealer op, die brengt het naar waar je maar staat en je krijgt voor 14 euro een top zo groot als een kippenei...

1percent

Belezen gebruiker
inderdaad alleen als een bekende/vriend een kweekje heeft wil ik nog wel es wat aanschaffen, verder gewoon naar de shop :stoned:

gtedbro

Bewuste gebruiker
Ik kan me niet voorstellen dat ik aan vrienden zou kunnen verkopen, zou me gaan schamen als ik winst op ze zou maken.

SperSIZEboon

Badass junkie
BT2303 zei:
Ik kan me niet voorstellen dat ik aan vrienden zou kunnen verkopen, zou me gaan schamen als ik winst op ze zou maken.
dan verkoop je het voor kostprijs...

jij moet toch ook moeite er voor doen en er risico voor nemen. je vrienden hoeven niet bij je te kopen hoor...

iSmokex

Bewuste gebruiker
Ja, via een vriend van me. Ik vertrouw het wel omdat het dus een vriend is en ze ook aan de shop verkopen. Is gewoon goed te roken dus mij hoor je niet klagen. Als de persoon in kwestie niet diezelfde dag (of te laat op die dag) kan afspreken ga ik gewoo naar de shop. Of als de plantjes nog in de groei zijn natuurlijk.

gtedbro

Bewuste gebruiker
SperSIZEboon zei:
BT2303 zei:

jij moet toch ook moeite er voor doen en er risico voor nemen. je vrienden hoeven niet bij je te kopen hoor...
Nouja, wat is de kostprijs van een een paar gram, dat is volgens mij echt zo goed als niets.

Extisi

Wijs gebruiker
Ja, ik haal wel is bij mijn buurjongen en een paar keer bij jongens uit mijn klas.
Dit was drie keer niks..
Doe mij maar van de shop :/
Natuurlijk is niet al het spul van dealers gewoon slecht, maar deze keren die ik bij een dealer heb gehaald, dit was buitengewoon troep. Het stinkt, het is vies op de keel, het is gewoon smerig.
Lang leve de shop ! :stoned:

Oom Klaas

Badass junkie
Damn, 4 uur??

In Schagen half 12 en Den Helder 2 uur.
2 uur vind ik eigenlijk wel laat genoeg gezien de slijterij gewoon om 9 uur z'n deur opengooit :tearsofjoy:

En alle 2 die shops zijn 12 uur open, dus tot half 12 's avonds en 2 uur 's nachts.

Dreuge

Badass junkie
BT2303 zei:
SperSIZEboon zei:
BT2303 zei:

Nouja, wat is de kostprijs van een een paar gram, dat is volgens mij echt zo goed als niets.

Je hoeft ze natuurlijk niet af te zetten, maar een beetje winst is toch niet zo erg? Ze kopen nog steeds voor minder dan bij de shop en natuurlijk als je zelf met ze gaat blowen kan jij er wel wat vaker eentje draaien.. Maar om je nou te schamen om een beetje winst te maken?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Waarom winst maken?
Gewoon regelingetje treffen: Jij blowt op mijn kosten, als jij voor mij drankjes betaald.

Als je 5 tot 10 euro per dag aan wiet op blowt, trakteer je een glaasje of 3/4.

gamezz

Bewuste gebruiker
ik koop altijd bij de dealer,
aangezien ik in belgenland woon en net geen 18 ben.
ik vind het best belachelijk om de grens over te steken om toch maar te proberen en met lege handen naar huis te gaan.

nicolai

Wijs gebruiker
heb zo vaak bij dealers gekocht, vond dat niet minder spannend dan wiet uit de shop. Enige probleem is dat de dealers die ik ken (bijna) geen (goede) hasj verkopen.

drunkenmonkey

Experimenterende gebruiker
Ik ben nog minderjarig dus ik kan alleen bij de dealer kopen..
Hier in belgie is dat echt kut , als je een goede hebt gevonden stopt die na een tijd & dan mag je weer verder zoeken naar goeie weed :(

SittaMan

Belezen gebruiker
Bwa, als je een goede dealer hebt, dan valt de wiet in belgië nog goed mee hoor! :grin:
Mijn komt trouwens ook van iemand uit Nederland ;p

Patty Brard

Gisteravond zat ik met me zatte kop in het park, komt erineens zo'n neger ofzo met mij lullen. Ik herrinner 3/4 er niet meer van wat hij gezegd heeft, maar hij zei geloof ik wel meerdere keren jij bent zat he? Is dat wiet dat je rookt? zei ik zo 'nee gewoon een peuk'. Jawel dat is wel wiet dat je rookt. Had het zelf niet in de gaten wat ik aan het roken was of hoe ik eraan kwam. Zegt hij zo iets van en jij bent deze leeftijd? Ik zeg zo 'hoe weet je dat'? 'Ja dat zei je net.' oh... En dan nog zo'n lul verhaal wat ik niet meer weet. Zegt hij zo van: 'moet je wiet hebben?' ja kun je daar aan komen dan?' 'Ja, Wacht ik geef je mijn nummer.' Dus ik pak me telefoon uit men zak. Zit bijna helemaal met me hoofd in de telefoon om de letters te kunnen lezen. Zegt hij zo 'geef maar aan mij'. Dus ik overhandig hem mijn telefoon. De rest kan ik me niet meer herrinneren. Toen was ik thuis weet ik nog. Nog wat gezeik van mijn moeder ofzo dat ik zat was herrinner me ik verder niet. Dus ik werd net wakker en toen bedacht ik waar mijn telefoon ergens lag. Ik in me broekzak kijken, lag hij niet. iK beneden in mijn jaszak kijken, lag hij ook niet. Dus ik denk zo 'zie je wel die negers moet je niet vertrouwen'. Ik tegen mijn moeder zeggen dat mijn telefoon weg is. 'Waar heb je hem dan gelaten?' vraagt ze zo. Ja weet ik niet ik had hem even op school ergens neergelegd en toen was hij weg, maar ik weet het niet meer. 'Oh ik schrok al dat je berooft was gisterenavond ofzo, je moet echt niet zo veel zuipen hoor.' Zie ik ineens mijn telefoon op mijn bureau liggen.
Ah ik heb DORS.
edit: Oh ja hij heeft zijn nummer in mijn telefoon gezet onder de naam 'Fs'. Kent iemand deze jongen toevallig?

En is het verstandig om bij zo iemand wiet te halen?

gtedbro

Bewuste gebruiker
Patty Brard zei:
Gisteravond zat ik met me zatte kop in het park, komt erineens zo'n neger ofzo met mij lullen. Ik herrinner 3/4 er niet meer van wat hij gezegd heeft, maar hij zei geloof ik wel meerdere keren jij bent zat he? Is dat wiet dat je rookt? zei ik zo 'nee gewoon een peuk'. Jawel dat is wel wiet dat je rookt. Had het zelf niet in de gaten wat ik aan het roken was of hoe ik eraan kwam. Zegt hij zo iets van en jij bent deze leeftijd? Ik zeg zo 'hoe weet je dat'? 'Ja dat zei je net.' oh... En dan nog zo'n lul verhaal wat ik niet meer weet. Zegt hij zo van: 'moet je wiet hebben?' ja kun je daar aan komen dan?' 'Ja, Wacht ik geef je mijn nummer.' Dus ik pak me telefoon uit men zak. Zit bijna helemaal met me hoofd in de telefoon om de letters te kunnen lezen. Zegt hij zo 'geef maar aan mij'. Dus ik overhandig hem mijn telefoon. De rest kan ik me niet meer herrinneren. Toen was ik thuis weet ik nog. Nog wat gezeik van mijn moeder ofzo dat ik zat was herrinner me ik verder niet. Dus ik werd net wakker en toen bedacht ik waar mijn telefoon ergens lag. Ik in me broekzak kijken, lag hij niet. iK beneden in mijn jaszak kijken, lag hij ook niet. Dus ik denk zo 'zie je wel die negers moet je niet vertrouwen'. Ik tegen mijn moeder zeggen dat mijn telefoon weg is. 'Waar heb je hem dan gelaten?' vraagt ze zo. Ja weet ik niet ik had hem even op school ergens neergelegd en toen was hij weg, maar ik weet het niet meer. 'Oh ik schrok al dat je berooft was gisterenavond ofzo, je moet echt niet zo veel zuipen hoor.' Zie ik ineens mijn telefoon op mijn bureau liggen.
Ah ik heb DORS.
edit: Oh ja hij heeft zijn nummer in mijn telefoon gezet onder de naam 'Fs'. Kent iemand deze jongen toevallig?

wat denk je zelf /facepalm/

Patty Brard

BT2303 zei:
Patty Brard zei:
Ah ik heb DORS.

Tja ik weet niet, alleen omdat hij een neger is? Mjah ik voel me ook niet altijd veilig 's avonds buiten, maar als hij me gemakkelijk wiet kan handelen. Ik durf eerlijk gezegd niet zo goed te bellen. :flushed:

SittaMan

Belezen gebruiker
Er zijn toch nog zoveel andere mensen die je wat wiet kunnen verkopen? Ken je geen andere blowers waaraan je eens kan vragen waar zij hun wiet halen?

Wel goed van hem dat hij toch je gsm heeft teruggegeve :grin: hij kom hem evengoed zelf bijhouden :tongueout:

Patty Brard

SittaMan zei:
Er zijn toch nog zoveel andere mensen die je wat wiet kunnen verkopen? Ken je geen andere blowers waaraan je eens kan vragen waar zij hun wiet halen?

Nee, niet echt, niemand die ik vertrouw in ieder geval...

SittaMan zei:
Wel goed van hem dat hij toch je gsm heeft teruggegeve :grin: hij kom hem evengoed zelf bijhouden :tongueout:

Misschien was het model niet goed genoeg :tongueout:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Patty Brard zei:
SittaMan zei:

Nee, niet echt, niemand die ik vertrouw in ieder geval...

Waarom wantrouwen?
Je belt die kerel op, of iemand anders van die mensen die je wel kent maar niet perce vertrouwt.
Vraagt of ze af kunnen spreken op een redelijk openbare plaats, niet midden op de markt maar ook niet in een bos.

Hij laat z'n shit zien, je bekijkt het ff, ruikt er eens aan en als het goed is koop je het.
Wanneer je ziet dat het rommel is, zeg je nee dank je en loop je weg.

Desnoods neem je een maat mee..

Jowdy37

Belezen gebruiker
BT2303 zei:
Patty Brard zei:
Ah ik heb DORS.

Ik denk niets totdat ik het geprobeerd heb. Wie weet vanwaar haalt hij z'n wiet en aan welke spotprijs verkoopt hij het. Keerjte checken kan geen kwaad, toch? Anders ga je nooit goeie dealers leren kennen imo

cropp zei:
je weet pas zeker wat je krijgt in de shop...

hihi. ja hoor, helemaal.

gtedbro

Bewuste gebruiker
Woon je in België ofzo Patty?

Gewoon of een van je vrienden vragen of ze wat mee willen nemen uit de shop, of je vraagt een vreemde die er wel tof uitziet of ze wat voor je mee willen nemen.

Bovenaan