wiet kweken

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
Het is zover na lang nadenken en het zoeken van een juiste locatie gan ik eindelijk beginnen aan het kweken van me eigen Baby's :stoned:

Het blowen hier in Nederland is niet meer te doen.
Gemidelt betaal je in de shop al gauw 10 euro voor een grammetje,En daarom heb ik besloten om zelf te gaan kweken.

ervarring : heb vroeger weleens plantjes in mijn tuin gehad maar was nog te jong om ze te verzorgen ,en is dus niks geworden

ik hoop dat ik jullie hier de komende maanden veel vragen kan stellen, en zo steeds beter te worden in het kweken

ik zal snel foto's uploaden als ik weet hoe dat werkt

:wave:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Zeer verstandig besluit :wink: Ik neem aan dat je binnen gaat kweken? Om foto's te posten kun je naar site's als imageshack.com en mijnalbum.nl gaan, daar kun je je foto's opzetten. Vervolgens het linkje zo neerzetten:

linkje naar foto[\img] , dan is ie te zien.

Succes, en keep us updated :wave:

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
Zal ik zekker doen heb vandaag de stekkies binnen gekregen en ze staan er mooi bij.
nu heb ik wortel stimulator maar ik weet niet hoeveel ik nou moet geven

kan iemand me dat vertellen ?
heb 1 liter water aangemaakt met de juiste hoeveelheid stimulator erdoorheen

Hier de eerste foto's van de plantjes

Mijn vriendin der lievelinks plantje :P

De temparatuur is rond de 25 graden maakt het uit aangezien het 24 hooort te zijn.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
je aarde ziet er vochtig uit
geef eerst maar water nu , en zoek later uit hoeveel wortelstimulator je moet doen ( ik geef dat niet eens...gaat altyd goed)
een glas water p stuk zal er wel in gaan bij de dames

25 celcius is top

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
hey,

Vandaag gelijk na opstaan natuurijkbij de plantjes gaan kijken.
Lampen stonden al weer 1 uur aan, en gaat nu dus verder tot de 18 uur.

temparatuur is nu weer rond de 26 graden is dit niet erg ?

:stoned:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
26 graden is prima hoor, dat zal echt niet fout gaan op een graadje meer of minder. Qua voedingswater, denk ik dat je wel goed zit met 100-125 ml per plantje. Ben hier echter geen expert in ofzo, dus correct me if i'm wrong anyone.

Welk soortje heb je eigenlijk staan, en onder hoeveel watt?

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
Ik heb het soortje K-2 staan onder een 600 Watt Lamp. :grin:
lamp hangt op 1,20 m hoog nu

Een plantje lijkt beetje droog heb genog water gegeven maar hij wil niet echt op gang kommen.

Mijn schatje bij mijn schatjes :grin:

Deze lijkt stervende kan ik hier wat aan doen heb al meer water met groei stimulator gegeven.
kan ik een bladje afknippen of gaat hij dan dood :openmouth:

:stoned: hou jullie op de hoogte

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
filter en afzuiging

Net de filter opgehangen met de hele mikmak erbij :grin:

Hier wat foto"s
de afzuiger

En buizen enzow :stoned:

en filter

Ga de afzuiger aansluiten op de schoorsteen afvoer van het huis :grin:

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
als stekjes door droogte en temperatuursverschil stress hebben , sterven de grote bladeren af , en duurt het even voor dat het er weer lekke ruitziet, maar meestal komen de stekken er wel door , als je ruimte een beetje warmer en vochtiger begint te worden.

een goede manier om dit te voorkomen is de volgende tip:
zet je lamp aan voor je stekken er zijn.
water de potten alvast goed in , en zet de afzuiger uit.
op deze manier creeer je een klimaatje waar je stekken bij aankomst meteen relext worden.
ze gaan het lekkesrt op luchtvochtigheid van 75-80 %.
hang je lamp nu zo hoog mogelijk- de warmte van de lamp maakt dat je stekken veel verdampen.
de wortels ondersteunen dit niet en de stek sterft.
bij hoge luchtvochtigheid , en een niet te hoge temperatuur zal een gezonde stek met wortels meteen doorgroeien in de je medium.
dode bladeren zijn iet meteen het einde van je stek , maar het kost wel wat tijd om de plant dan weer in te laten halen wat ze kwijt raakte.

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
thanks voor je advies

zit erg met me temparatuur te kloooten word snel warm in het hok al gauw 28 graden
28 graden lijkt me net iets te veel van ut goede heb een kleine waaier aan staan niet direct gericht op de planten maar een andere hoek.
dit maakt het wel wat koeler en de planten hebben geen last van de wind :grin:

is het belangrijk om voor veel nieuwe lucht te laaten circulere.

lijkt erop dat steeds meer bladeren verkleuren wat kan hier de oorzaak van zijn
is altijd rond de 26 graden komt het door te weinig frisse lucht of ligt het aan luchtvogtigheid

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
update

zojuist de afzuiging getest had meer geluid verwacht,maar dat viel zekker mee bijna geluidsloos
als ik mijn hand op de filter hou merk ik weinig dat die aan het afzuigen is of hoort dit ?

ik blaas de afvoerende lucht door de schoorsteenpijp.
de temparatuur in het hok is rond de 26 graden, ik denk wel dat als het afgevoert word door de schoorsteen de temparatuur zal afnemen tot een graadtje of 15.

hier nog wat foto's

afzuiger met aan de ene kant naar koolstoffilter en andere naar de schoorsteenpijp.

totaale plaatje

tot morgen :stoned:

Mayan

Bewuste gebruiker
Uw aarde ziet er helemaal niet vochtig uit...
Gewoon eens met water doorgaan tot het onderaan uw potten uitkomt, en als uw grond dan pas begint droog te komen bijwateren...
Maar ge watert (naar mijn mening) niet teveel ... Uw grond is niet gelijk nat...

Uw eerste waterbeurt had moeten aanhouden tot het onderaan de drainage holes uitkwam...
Dan bijwateren, onder die hps komt uw grond bovenaan wel wa droger te staan, maar ge voelt met uwe vinger of het onderaan ook nog nat genoeg is.

Zoals ik het kan zien op de foto's af, mag uw grond gerust wat natter.
Wateren tot het onderaan uitkomt, dan zeker paar dagen onveranderd laten tot ge moet bijwateren.
Uw grond moet OVERAL klammig zijn, nergens droog of te nat... Gelijk verdeeld.

Ge hebt mensen dat de grond wat droger houden IN DE HOOP (nadruk op hoop) dat de wortels op zoek gaan naar meer water... Maar 't is algemeen geweten dat ge beter met wortelstim werkt dan uw grond droog te houden. Wortels kunnen niets opnemen in droge grond he.

Maar los van dat, U bent op de goede weg :)

gtje

Bewuste gebruiker
voor beginnende kwekers heeft atami potten met speciale omhulsels ontworpen

de deksel gaan de eerste 5 tot 7 dagen op de pot waardoor de luchtvochtigheid hoog blijft ...
in de deksels zit een schrijf die je open kan zetten naar je wens ( als ze dicht zit krijg je condens en je stek verzuipt slechts een kier zorg dat de lv niet tot 90 % komt ofso )

misschien wat voor je ???? de grote 'bedrijven'gebruiken het ook waardoor ze geen uitval hebben bij stekken het is slechts een eenmalige aanschaf want de potten zijn groot genoeg voor een hele ciclus :grin:

hier een link

http://shop.wietforum.nl/en/home/growin ... gator.html

seymourebutes

Experimenterende gebruiker
dat is anders maar 11 liter, is dat niet wat weinig? ik zou 40 liter doen. hoe groter de pot hoe groter de plant wordt. of gewoon zelf een pot maken met hout enzo, dat zou ik doen want 40 liter potten verkopen ze bijna nergens.

gtje

Bewuste gebruiker
tsjaa 11 liter je zou er idd wat meer neer moeten zetten per m2 maar of je der nou 9 neer zet of 16 neer zet ...voordeel van dat laaste is trowuens ook nog dat je niet zo ontzettend lang hoeft voor te groeien met tog een behoorlijke opbrengst :grin:

greetzzz gtje

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik had 90L kuipen, 9.95 euro in de gamma :)
Wel gaten onderaanboren en ne cm boven de bodemrand.
Dan opvullen met hydrokorrles tot boven de drainage holes langs opzij...
Zo kan da water altijd weg, plus zuurstof kan derin
Maar ik had ook nog 3x11L potten voor de sativa's. En da macheerde goe zenne...
Die groeide mooi, voor ene plant met korte voorgroei is 11L meer dan genoeg (denk ik zo)

gtje

Bewuste gebruiker
11 liter potten zijn denk ik een van de meeste geb ruikte potten ... met max 10 dagen voorgroei en hier en daar een flessie bloei voeding en other stuff komt het prima hoor

greetzzz gtje

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
plantjes groeien nu heel hard heb met tuibouw plastic een mooie bariare eromheen gebouwd.
Ben nog niet in het bezit van een lv meter maar de lv word doormidel van een waterkooker om het uur omhooggebracht.

keep :stoned:

Mayan

Bewuste gebruiker
Teveel moeite man, less is more...
As de lichten op 12 12 staan moete de lv just afbouwen..
Al die kakkenzever is niet nodig

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
Net waker en kon het natuurlijk niet laten om even snel bij de plantjes te kijken :grin:

Ze zijn de laaste nacht flink gegroeit,Ook zien ze er supergoed uit.
Het zit nog aardig mee met deze 1e kweek van mij had wat meer moeite verwacht en gaat me dus wel goed af.

Heb de lamp nu op 1M boven de palnten gehangen.
De temparatuur is nu wel 29,-G is dit te warm of ligt dit nog in de grenzen van kunnen?

Vind de stroom aardig duur p,d gerekend. Maar naja is voor een goed doel.

Ga nu lekker een dagje op wf hangen wachtend op jullie reactie's :book: lekker jointje erbij :stoned:

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
Special voor De Sjeik hierbij de foto's

de palnten groeien nog 3 weken door na dat ze in de bloei zijn gezet.
dus hierbij de vraag moet ik ze al in de bloei zetten want ik heb maar 1,50 hoogte

lekker :stoned: erbij

Bollie

Bewuste gebruiker
Je hebt het plantje dood gemaakt door teveel groei stimulator.
Volgens mij zijn ze nog te klein om dat te krijgen, ze moeten volgens mij minstens 3 weken oud zijn en eerst al goed gewoon water gewend zijn.
Volgens mij zijn ze binnenin verbrand geraakt.

Het feit dat je blaadjes hangen is ook niet goed he.
Je begint met je planten eerst 16 uur licht te geven, vanop een grote afstand zodat ze er gewend aan raken, zo kom je elke dag ietsje dichter tot je er ongeveer 50 cm vanaf hangt ( begin de eerste dagen vanop een meter )
Na 3-4 weken schakel je over van 16 uur naar 12 uur, zodat de planten beginnen te bloeien, vanaf dat moment mag je normaal pas met de stimulators werken. Het geeft niet dat je plantjes klein zijn, ze groeien nog wel ff verder hoor.
Geef je ze licht met 6500 graden kelvin koud licht dus dan kan je ze nog meer laten groeien, geef je ze minder dan 3000 graden kelvin, dan zullen ze beter bloeien, maar niet zoveel meer groeien, je kan het licht ook altijd mengen. Bevoorbeeld een extra spaarlamp erbij hangen met warm wit licht.

Groetjes !

gtje

Bewuste gebruiker
bollie bedoel je niet 18/6 das een vast gegeven om te groeien ... met 16 uurl icht kan het ook maar er zijn plantensoortne die daar heel gevoelig voor kunnen zijn en al lichtjes beginnen met bloeien dan ...

idd je begint altijd met de lamp ruim een meter boven de plantne te gooien ...1 voordeel jij gebruikt zaden dan hoef je je om de lv niet zo erg zorgen te maken dit is bij stekken een ander verhaal wat zij moeten idd wennen aan water opnemen via de wortels !!! dus pakken ze met hun blad ook nog vocht op

elke dag breng je je lampen een centimeter of 10 naar beneden tot deze 40 ( bij 400 watt ) cm van de plant staat of 50 tot 60 cm bij een 600 watter...

voeding is in het begin neit nodig een beetje wortelstimulator is meer dan voldoende !!! met goede grond en een redelijk pot vanaf 11 liter heb je zelfs geen groeivoeding nodig er zit immers geneog voeding in de aarde zelf !!!

je plantjes zien er erg magertjes uit naar 3 weken groeien .... daarmee wil ik niet overkomen van ik kan het allemaal beter neen al het begin is moeilijk !! maar je planten hadden nu al wel bosjes mogen wezen van een centimter of 25 lekker kompact en wel

voor de groei kun je het beste een hpi lamp gebruik deze bevat ene blauw spectrum wat de groei bevorderd .... voor de bloei een hps want daar is het spectrum roodachtig wat de bloei weer bevorderd. nu is het niet dat je onder hps niet kunt groeien hoor maar je planten strekken iets, als ik er speciaal voor naar de growshop moet zal ik het niet doen maar gelukkig kun je tegenwoordig alles online bestellen :grin: zo'n hpi gaat bij btw een flink aantal jaren mee !!! aangezien je maar maximaal 2 weken voorgroeit het is een investering die zich dubbel terug betaalt

als je zoiets hebt van ik wil het overnieuwd proberen maar dan moet ik weer zaden halen en das zonde kun je mij rustig een pmetje sturen ik heb hier zaad in overvloed en kan wel wat missen het zou zonde namelijk wezen als het een grote blunder word en je zoiets hebt van wietkweken is te moeilijk voor mij en stopt !!

HET IS NAMELIJK EEN PRACHTIGE HOBBY !!! EN ELKE LEEK KAN HET MITS JE DE WAARDES VAN DE PLANT KENT

greetzzz gtje

speeseend

Wijs gebruiker
Aardig opgedroogd (ze staan er mooi bij), voor zover ik het kan zien. Heb je inmiddels weer wat nieuwe foto's met het verloop zichtbaar?

Succes,

EEnd

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
hey ja me vriendin en ik blowen allebij :wink: en we moesten iets verzinnen om geld te verdienen
dus ja wiet verkoopen is lekker makelijk :wink:

eindgewicht is trouwends bekent heb er droog 540 gram vanaf lekker wietje ook
en dike plak hasj gemaakt van de fluffie topjes :stoned: (rook zelf aleen hasj )

mascotte

Newbie
Hallo allen,

Ik ben ook gestart met wiet kweken maar ik zit al meteen met een probleem. Op de foto kan je zien dat de blaadjes beginnen te krullen een verschijnselen van uitdroging vertonen maar ik hou ze zeker vochtig genoeg. Kan dit ook komen door te weinig licht of niet de juiste temperatuur?
(Momenteel staan de plantjes gewoon in de huiskamer aan het raam)

Alvast bedankt voor elke reaktie!

Groetjes

Bovenaan