Wiet roken voor beginner?

xSx

Newbie
Hey, ik ben een beginner die wou gaan blowen, ik heb heb nog niet gedaan. een vriend van me zou het voor me gaan kopen want zelf blowt hy ook hy vroeg zelf aan my wat ik voor soort wou maar ik weet niet wat het beste is voor een beginner en of ik een pijpje zal kopen of niet want draaien kan ik niet zo super goed, iemand die me misschien een beetje kan helpen? x

L

Lid 6909

Gast
pure wiet roken, en wiet met shag roken is een verschil.

Atropa zei een keer:

Pure wiet duurt wel 24 uur. Alleen met tabak erbij zakt de roes heel snel weg en is wiet geen schim van wat het zou moeten zijn. Tabak slijpt THC sterk af. Waardoor de combi een 'verdovend middel' wordt in plaats van een stimulerende geestverruimer.

Na effecten de volgende dag na een stevige blowsessies met pure wiet: Je voelt je dromerig, 'anders', zweverig, kalm maar van binnen nadenkend/filosoferend, soms nerveus, en 'slap' alsof je even weg kunt vallen/zakken.

IMO vrij normaal, maar als je het nooit eerder gevoelt hebt misschien verontrustend. En 1 pure THC joint als je de 3 dagen daardoor geen tabak hebt gerookt of als niet roker is fucking veel. Tabaksjoints, tja, daar kun je er oneindig veel van hebben op een gegeven moment.

Bovendien is puur roken stukken beter voor je keel en conditie. Tabak maakt je stem hees. En vernauwt de bloedvaten, THC verwijt ze juist.

Dus aan jou wat je liever wilt!

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik rook het liefst puur, maar met shag kan ook als het moet. Vaporizen / Pijpje vind ik sowieso heel fijn. Ook kun je voor hasj gaan.

L

Lid 6909

Gast
Ik vind de wiet puur niet echt heel erg lekker, en het brand niet zo goed naar mijn mening.
Maar het effect is wel heel anders.
Maar meestal draai ik me jointjes half om half!

buzzrider

Wijs gebruiker
Wel veel beginnende wietrokers-topics tegenwoordig :P

Ik zou het niet puur doen, probeer eerst gewoon hoeveel je kan roken. Vraag desnoods aan iemand of hij/zij de joint voor jou wilt rollen.

Finesse*

Belezen gebruiker
gNuxx zei:
Ik vind de wiet puur niet echt heel erg lekker, en het brand niet zo goed naar mijn mening.
Maar het effect is wel heel anders.
Maar meestal draai ik me jointjes half om half!
Precies dat, en dan nog het liefst met een light sigaret, dan proef je je wietje echt heel goed.
Van pure wiet wordt je inderdaad langdurig stoned, maar dat neemt niet weg dat je van een goeie joint met tabak niet van de kaart kan raken.

Voor een beginner zou ik aanraden om zoiezo een half sigaretje door je mix heen te gooien.

Smoke ze.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Ik heb nog nooit een pure joint gerookt, blow nu 4 maanden ongeveer. En ik vind het effect en de smaak met tabak gewoon goed, maar ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal omdat ik het nog nooit puur heb gerookt. Ik rook sowieso al dus het kan zijn dat ik daardoor al gewend ben aan shag erdoorheen.

L

Lid 6909

Gast
Als je 3 dagen geen shag rookt, en dan een pure joint doet waar ongeveer 0.5 gram in zit, dan is het effect niet te vergelijken met een normale joint. Eerst zul je misschien denken dat het niet gaat werken, maar het duurt even voordat je pure wiet verneemt.

HF!

timmaniac

Bewuste gebruiker
xSx zei:
Hey, ik ben een beginner die wou gaan blowen, ik heb heb nog niet gedaan. een vriend van me zou het voor me gaan kopen want zelf blowt hy ook hy vroeg zelf aan my wat ik voor soort wou maar ik weet niet wat het beste is voor een beginner en of ik een pijpje zal kopen of niet want draaien kan ik niet zo super goed, iemand die me misschien een beetje kan helpen? x

begin met pijpje als je niet rookt. Blowen is met tabak erbij veel verslavender. als wel rookt zou ik joints roken.

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
xSx zei:

Na elf jaar dagelijks gesmoked te hebben en bijna drie maanden gestopt begrijp ik nog steeds niet waarom ik het zo lang heb gedaan... Af en toe een jointje ok, let op dat je ook niet binnen no time dagelijks met een joint in je bek zit ! Verder zal ik toch maar snel leren draaien, pijpje ben je zo zat, lig je elke keer half nokkie of word je rusteloos :wink:

Sarori

Bewuste gebruiker
Patrick a.k.a Spaceface zei:
Verder zal ik toch maar snel leren draaien, pijpje ben je zo zat, lig je elke keer half nokkie of word je rusteloos :wink:

Helemaal mee eens! Ben begonnen met jointjes draaien, heb daarna een tijd uit een hashpijpje gerookt, maar die ligt al weer jaren in de prullenbak. Het hout zal wel vermolmd zijn inmiddels :)

Met een puurpijpje is het gewoon veel heftiger.

En hou er rekening mee dat je misschien de eerste keer niet eens veel merkt. Je receptoren moeten eerst wakker geschud worden. Met het ouder worden daalt mijn tolerantie, dus ik heb steeds minder nodig voor hetzefde effect.

Ben benieuwd hoe je het hebt gedaan en of het je bevallen is.

aapkut

Badass junkie
je kan ook voor gedraaide joints kopen bij de meeste coffee shops.

Pure joints voel ik zelf alleen vaak veel minder van dan als ik een mix zou roken :openmouth:

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Van pure wiet wordt ik nerveus, meestal een grijze smoking op z'n dikst met een half sigaretje in en voor derest wiet.
Altijd tevreden van :)

Amaranth

Bewuste gebruiker
Sarori zei:
En hou er rekening mee dat je misschien de eerste keer niet eens veel merkt. Je receptoren moeten eerst wakker geschud worden. Met het ouder worden daalt mijn tolerantie, dus ik heb steeds minder nodig voor hetzefde effect.
Daalt dat bij jou? Ik ben zelf nog vrij jong en ik word vergeleken bij sommigen snel stoned (dat is vooral vergeleken bij de dagelijkse gebruikers, ik blow vooral in het weekend), maar niet ongelofelijk snel ofzo. Maar ik had juist het idee dat naarmate je ouder wordt je meer nodig hebt om hetzelfde effect te bereiken. Misschien dat dit nadat je volgroeid bent weer andersom doorgaat en dat het dan wel zo is zoals jij zegt, geen idee.

Sarori

Bewuste gebruiker
^
Ja dat daalt, echt waar. Vroeger kon ik grote hoeveelheden roken en nu ben ik van een pietepeuterig jointje al vaak te stoned. Met zo'n 3 gram kan ik zo'n 6-8 weken toe. En dan rook ik dagelijks een klein jointje. Mijn tolerantie daalt nog steeds. Wel lekker goedkoop dus :)

Ik heb er vaak over nagedacht hoe dit komt, maar ik denk dat mijn receptoren zo overgevoelig zijn geworden dat ze bij de minste of geringste aanraking met THC gaan reageren.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Damn, dagelijks een joint en dan doe je 6-8 weken met 3 grammetjes? Van welk spul dan? En dan gok ik dat je er voor een overgroot deel shag in gooit en verder gewoon dat er overal een paar korreltjes liggen ofzo? Dat moet wel echt heel licht zijn als je er zo lang mee doet :P

Excusez-moi voor de lichtelijke topic hijack :flushed:

Sarori

Bewuste gebruiker
Gewoon wiet uit de coffeeshop. Op hash ben ik uitgekeken, daar wordt ik te soezelig van.
Koop meestal ook een hele lichte zachte soort met niet al te veel THC. Daar wordt ik aangenaam stoned op. Skunk vind ik te heavy, dat vind ik stuiterwiet.

Ik maak joints met lightsigaretten en verpulver de wiet zodat er een miniscuul klein groen laagje door de tabak zit. Hoe beter je verkruimelt (daarom dus hele zachte wiet), des te zachter en lekkerder je joint.

Aansteken en genieten maar weer :grin:

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Ja inderdaad een vraagje, als jullie de joint puur roken is het dan ook echt puur of zit er shag bij de tip voor de stevigheid en qua filtering, kan me voorstellen dat als je wiet verkruimelt en dan alles in de joint legt je heel de tijd stukjes wiet in je bakkes krijgt.

Oja tip voor de eerste keer: Zorg dat ie goed gedraaid is, anders krijg je gebakken lucht en dat is kankerranzig met de nadruk op kanker.

Opa

Bewuste gebruiker
Puur is puur, dan maar de tip wat beter rollen...
Hasj en wiet kun je ook eten, dus... Gewoon een munt-theetje ernaast om door te spoelen!!! :tongueout:

Bovenaan