Wiet te koop, blijkt stunt van GeenPeil

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
hehe, leuke actie dit:

Wiet te koop, blijkt stunt van GeenPeil

BREDA - Met een groot bord stonden de verkopers van wiet in het centrum van Breda. Het bleef omstanders niet onopgemerkt, waarop zij de politie belden. Al snel bleek dat het om een stunt van GeenPeil ging. De politieke partij wilde hiermee aandacht vragen voor het drugsbeleid in Nederland en de mening van passanten horen.

Bij controle van de politie bleek dat de inhoud van de zakjes 'wiet' bestond uit oregano en pizzakruiden. GeenPeil kreeg in ieder geval de gewenste aandacht. Het voorval werd ook gemeld op Dumpert.nl. Na de komst van de politie is de actie beëindigd.

Bijlagen

• images2.persgroep.net.jpg
    images2.persgroep.net.jpg
    140,1 KB · Weergaven: 853

mikoz

Bewuste gebruiker
Benzoboss zei:
mikoz zei:
Haha mooie actie
Denk is aan de mensen die de wiet hebben gekocht :(
Moeten ze maar eens vaker in de keuken staan misschien weten ze dan hoe oregano en pizzakruiden er uitziet en ruikt :P

en datzelfde over wiet, maar dan iets met een shop ipv een keuken.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Haha mooie actie! Maar wat is het standpunt van Geenpeil over het drugsbeleid, weet iemand dat?

losbanditas

Experimenterende gebruiker
Psychedelibee zei:
Haha mooie actie! Maar wat is het standpunt van Geenpeil over het drugsbeleid, weet iemand dat?

Dat hebben die idioten dus niet. Over elk standpunt kan je stemmen als je lid bent van de partij als ze in de Tweede Kamer komen te zitten. Leuk voor een studieclubje maar idioot als je op die manier een land goed denkt te kunnen besturen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
losbanditas zei:
Psychedelibee zei:

Dat hebben die idioten dus niet. Over elk standpunt kan je stemmen als je lid bent van de partij als ze in de Tweede Kamer komen te zitten. Leuk voor een studieclubje maar idioot als je op die manier een land goed denkt te kunnen besturen.
Ik ben opzich best voorstander van meer referenda, maar overal over stemmen is totaal niet praktisch haalbaar inderdaad. Bovendien verwacht ik van een partij ook wel een bepaalde visie, dan kies ik wel die partij uit die het meest bij mijn eigen visie aansluit.

Ik weet niet wat het is, maar het lijkt wel of mensen steeds visielozer worden. Zie het in de politiek gebeuren, maar het valt me ook steeds meer op in het bedrijfsleven helaas.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Psychedelibee zei:

Ze hebben geen partijprogramma en geen standpunten, de leden beslissen de richting. Als er genoeg leden zijn die voor een progressief drugsbeleid zijn kan het dus best wel eens interessant worden. Mede daarom postte ik dit bericht hier :wink: Als alle DF leden nou even GeenPeil stemmen en dan allemaal stemmen voor een beter drugsbeleid, kunnen we misschien een statement maken :tearsofjoy:

Psychedelibee zei:
Ik ben opzich best voorstander van meer referenda, maar overal over stemmen is totaal niet praktisch haalbaar inderdaad. Bovendien verwacht ik van een partij ook wel een bepaalde visie, dan kies ik wel die partij uit die het meest bij mijn eigen visie aansluit.

Dit hebben ze dus best cool gedaan. In het uiteindelijke platform waar je kunt gaan stemmen over onderwerpen, kun je je stem ook delegeren aan mensen die er meer verstand van hebben. Als je dus zelf niet over élk onderwerp je stem uit wilt brengen kun je dus iemand anders laten stemmen die ongeveer dezelfde visie als jij deelt. Zelfde idee als hoe het nu al gaat dus, met een klein verschil: je kunt je stem ook bij elk topic weer intrekken. Als je het dus ergens niet mee eens bent kun je over dat onderwerp specifiek ingrijpen en zelf stemmen.

Je zit niet meer 4 jaar aan dezelfde partij vast, maar je kunt wisselen als het niet meer gaat zoals je wilt.

Psychedelibee zei:
Ik weet niet wat het is, maar het lijkt wel of mensen steeds visielozer worden. Zie het in de politiek gebeuren, maar het valt me ook steeds meer op in het bedrijfsleven helaas.

oh de visie is er wel, maar er lijkt steeds meer verborgen shit onder te zitten. Eigen belang wordt meer waard dan de visie en de groep die je vertegenwoordigt. Vind dit wel een coole manier om de strijd met de steeds groter wordende populisten aan te gaan.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Qua concept vind ik het wel super interessant, maar vraag me wel serieus af hoe praktisch haalbaar het allemaal is.

Hoe vaak moet je dan gaan stemmen op dat platform bijvoorbeeld? Gaan zijn simpelweg het standpunt met de meeste stemmen 100% volgen of naar rato? Wat te doen als twee uiteenlopende standpunten op een onderwerp ongeveer evenveel aanhang heeft onder de leden? zomaar wat vragen die me te binnen schieten. Maar ga me er voor de verkiezingen in ieder geval nog wel even verder in verdiepen.

losbanditas

Experimenterende gebruiker
En als je geen partijprogramma hebt heb je ook geen financiële begroting die het ondersteunt.
Je kan niet het eigen risico in de zorg afschaffen, inkomstenbelasting verlagen én meer geld in de zorg investeren. Dat geld zal ergens vandaan moeten komen en niemand die gaat stemmen voor een hogere AOW leeftijd of een hoger BTW tarief.

Een partij moet laten zien dat het partijprogramma realistisch en haalbaar is met een financiële onderbouwing, deze mis je naar mijn mening met GeenPeil. Keuzes maken voor een land is net even wat anders dan op wat knoppen beuken vanachter je computer.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Goed punt, het moet wel een coherent geheel zijn uiteindelijk.

Het blijft wel een interessant concept, maar vraag me wel sterk af hoe realistisch het is. Maargoed een beetje vernieuwing en experimentatie in de politiek kan geen kwaad.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
losbanditas zei:
En als je geen partijprogramma hebt heb je ook geen financiële begroting die het ondersteunt.
Je kan niet het eigen risico in de zorg afschaffen, inkomstenbelasting verlagen én meer geld in de zorg investeren. Dat geld zal ergens vandaan moeten komen en niemand die gaat stemmen voor een hogere AOW leeftijd of een hoger BTW tarief.

Een partij moet laten zien dat het partijprogramma realistisch en haalbaar is met een financiële onderbouwing, deze mis je naar mijn mening met GeenPeil. Keuzes maken voor een land is net even wat anders dan op wat knoppen beuken vanachter je computer.

Het is geen game en het is dus ook niet dat je simpelweg naar links of rechts gaat swipen net als Tinder. Volgens mij moet je wel wat moeite doen om te stemmen en wordt er bij de keuze die je maakt ook onderbouwd wat de voordelen en nadelen van deze keuze zijn inclusief financiele informatie. Ik zal eens vragen hoe dat precies zit want daar ben ik wel nieuwschierig naar.

Psychedelibee zei:
Gaan zijn simpelweg het standpunt met de meeste stemmen 100% volgen of naar rato? Wat te doen als twee uiteenlopende standpunten op een onderwerp ongeveer evenveel aanhang heeft onder de leden?

Bij één zetel zal het inderdaad 100% volgen worden, dat kan niet anders aangezien elke zetel maar één stem heeft in de kamer. Als er meerdere zetels zijn zullen ze dus ook naar rato gaan stemmen en is een hoofdelijke stemming nodig in plaats van een stemming per fractie.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
SmartieAndMe zei:
Bij één zetel zal het inderdaad 100% volgen worden, dat kan niet anders aangezien elke zetel maar één stem heeft in de kamer. Als er meerdere zetels zijn zullen ze dus ook naar rato gaan stemmen en is een hoofdelijke stemming nodig in plaats van een stemming per fractie.
Opzich leuk, maar dat wordt eigenlijk pas interessant vanaf een groot aandeel van de zetels. Maargoed, mooi experiment in ieder geval.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Inderdaad, meer dan enkele zetels zullen ze vrees ik niet halen maar mijn stem hebben ze. Vernieuwing is sowieso niet verkeerd in de kamer en ik stem liever op een partij zonder standpunten dan een partij die z'n standpunten toch niet waar maakt.

Zou met het huidige politieke landschap geen flauw idee hebben op wie ik moet stemmen... ze doen allemaal wel dingen waar ik het écht niet mee eens ben

benzzzy

Badass junkie
SmartieAndMe zei:
Inderdaad, meer dan enkele zetels zullen ze vrees ik niet halen maar mijn stem hebben ze. Vernieuwing is sowieso niet verkeerd in de kamer en ik stem liever op een partij zonder standpunten dan een partij die z'n standpunten toch niet waar maakt.

Zou met het huidige politieke landschap geen flauw idee hebben op wie ik moet stemmen... ze doen allemaal wel dingen waar ik het écht niet mee eens ben
Stem op partij voor de dieren of groenlinks.
Hun zijn het minst beroerd.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Nee daar sta ik dus ook niet volledig achter... Zoals ik zei, mijn stem gaat naar GeenPeil dit jaar :)

Albedo

Wijs gebruiker
Interessant. Misschien stem ik er ook op. Ik zou het verder ook niet weten, behalve strategisch stemmen.

Bovenaan