wiet verslaving

Hallo allemaal,

Ik ben wiet verslaafd denk ik, Ik blow als ik niks te doen heb.
Mijn vrienden blowen ook bijna allemaal, Ik blow in het weekend best veel en door de weeks ongeveer 3van de 5 dagen. Ik en 2 vrienden hebben besloten door de weeks te stoppen met blowen. Het is tot nu toe erg moeilijk omdat we zon makkelijke toegang hebben tot dealers.
Ik woon in een klein stadje maar hij staat wel in de top 10 meeste drugs gebruik van nl :P
Heeft er iemand misschien tips om er van af te blijven want het gaat tot nu toe erg moeilijk en er zijn pas 3 dagen voorbij :(

Groeten De verslaafde junk :(

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Je blowt als je niks te doen hebt en dat is dus bijna de hele week door. Klinkt dus alsof je blowt uit verveling en mijn tip is dus: zoek afleiding, een leuke hobby of ga er op uit!

Beanhead

Badass junkie
Als je joints rook, stoppen met tabak er bij te gooien. Naast dat, zoek dingen om te doen :) ? Ik vond alleen de eerste drie dagen echt moeilijk omdat ik ook altijd met de gedachte zit dat ik graag zou willen blowen.

Maar stoppen blowen moeilijk :confused: heb het moeilijker met die vuile rommelsigaretten

spacebilly

Belezen gebruiker
mijn verhaal is precies hetzelfde, weekend veel roken, doordeweeks 3 avonden in de week ofzo. Ook voorgenomen om doordeweeks niet meer te roken, is nog steeds niks van gekomen. Het is meer de gewoonte en het feit dat ik niet zo veel te doen heb dat ik vaak wiet rook. Ook omdat het meer een hobby is geworden, stonen is gewoon vette shit. Maar als je je echt zorgen gaat maken over je gebruik zou ik maar ff stoppen totdat je het zeker weet. Anders is het blowen ook niet leuk meer. En het gaat alleen maar om de lol.

gr

JunkXL

Bewuste gebruiker
Als je blowt is het allemaal wel prima. Zelfs reclames worden draaglijk...
Zelf ben ik ook wiet-verslaafd. Het is gewoon zo lekker.
Ik ben ervan overtuigd dat het voor mij niet meer is als een geestelijke verslaving.
Daarentegen voel ik er niks voor om te stoppen, dat komt wel als ik het beu ben..

iSmokex

Bewuste gebruiker
Zoek genoeg afleiding, ga hardlopen ofzo in plaats van blowen. Ik weet uit eigen ervaring dat blowen wel ergggg lui maakt, dus waarschijnlijk zit je hier niet echt op te wachten. Maar als je niks te doen hebt en dan gaat blowen, moet je iets hebben om te doen. Veel vrienden van me blowden ook elke dag enzo, die hebben het nu allemaal beperkt tot alleen in het weekend. Hun is dit gelukt door af te bouwen. Maar als je wilt afbouwen is het belangrijk echt DUIDELIJKE doelen voor jezelf te stellen. Met afbouwen heb je wel het probleem dat het langer in je systeem blijft zitten. Is maar net wat je voorkeur heeft. Wat misschien ook als motivatie kan werken is jezelf belonen als je een doel hebt gehaald. Bijvoorbeeld dat je na 1 week niet blowen van het geld dat je over houdt een leuke trui koopt, uit eten gaat. Whatever, iets dat voor jou als beloning kan dienen in ieder geval.
Waar ik last van heb als ik niet blow een dagje, is dat ik zo goed als niet in slaap kom. Daarom adviseerde ik je ook het hardlopen. Zo put je je lichaam toch een beetje uit zodat je misschien toch nog fatsoenlijk kan slapen.
Veel succes toegewenst! :wink: Heb vertrouwen in jezelf.

crack schijnt ook errug goed te werken tegen wietverslaving :grin:

maar eerlijk meestal werkt een avondje flink bezopen worden t beste bij mij. In die brakheid daarna kan ik wel kotsen van een joint en als je eenmaal gestopt bent zie je de spacende dingen van een thc-vrij bestaan weer... maar das ook niet meer dan mijn mening

Bovenaan