Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Geldt de wietpas voor in heel Nederland? Dus als ik bv. naar Amsterdam ga achter wiet moet ik daar dan geen wietpas hebben dan dat ik bv zou gaan naar de steden juist over de grens?
Nee, de wietpas is niet in heel Nederland ingevoerd. Je kunt dus wiet kopen in bijv. Amsterdam (of Utrecht) zonder wietpas. Je moet wel ouder zijn dan 18 jaar.
De wietpas is afgeschaft per 19 november 2012. Wel geldt nog je in Nederland moet wonen om cannabis te kopen in een coffeeshop. Maar wanneer je in Limburg woont kun je dus wel hasj of wiet kopen in Amsterdam.
Wel geldt nog je in Nederland moet wonen om cannabis te kopen in een coffeeshop. Maar wanneer je in Limburg woont kun je dus wel hasj of wiet kopen in Amsterdam.
Nee dus blijkt, maar zijn vast zat shops die iets verder zijn en ze makkelijker zijn.. Geen idee hoe dit zich verver zal ontwikkelen ben benieuwd.
Want op drugskoeriers die komen ipv shops voor toeristen lijken me geen goede zaak.
Met permissie, ik moest wel even glimlachen. Klopt als een bus, zo zijn de regels. Deze regel wordt net zo strikt en goed nageleefd, in de meeste delen van Nederland, als de regels mbt de snelheid op de weg, of de belastingen in Belgie.
In heel Nederland zul je als Belg geen problemen hebben behalve in Zeeland, Noord-Brabant, Zuid-Limburg en sommige shops in en rond Rotterdam.
Bij deze zul je net pech of geluk moeten hebben dat je een Nederlandse ID kaart of paspoort moet laten zien, of een ander bewijs van ingezetene van Nederland.
Heel veel shops controleren dit niet of sporadisch.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.