Wietpauze

Herbalisme

Bewuste gebruiker
Hi DF'ers!

Ik blow nu al bijna 2 jaar aan een stuk en ik ben van plan om een pauze te nemen om m'n karakter te sterken, eens goed te nuchteren & om eens een mooi bedrag geld te kunnen sparen.
Ik heb al meerdere keren eens geprobeerd om even te stoppen maar dit hield ik maar maximum 3 dagen vol, maar nu ben ik vastberaden om eens een maand proberen niet te blowen.

Heeft iemand advies wat het stoppen makkelijker kan maken?
Mijn vrienden raden me aan om sigaretten te roken omdat ik dan niet zo'n drang zou hebben maar jammergenoeg heb ik me ooit beloofd om nooit te roken. ( Alleen onder invloed van alcohol of andere drugs zou ik weleens een sigaret roken omdat ze dan zo lekker smaken :grin: )
Of is het misschien beter om eerst beginnen af te bouwen en dan stoppen? Ik rook gemiddeld 2g/dag en de woensdag en in het weekend kan dat mooi oplopen :$

Wens me succes!
Greets,
Herbalisme

Smokey046

Bewuste gebruiker
Hey Herb,

Voor mij persoonlijk werkt afbouwen niet omdat ik dan nog steeds aan het blowen ben en dan kan het weer snel oplopen tot de hoeveelheid die ik normaal rook.

Bezig blijven helpt goed tegen het gevoel van 'nu moet ik een jointje hebben',
Je concentratie ergens anders op focussen kan wonderen doen.
Actief dingen doen, een gezond ritme inbouwen in je leven en gezond voedsel.

Verder als de wil er is, komt de rest meestal vanzelf.
Je vermeld dat je een pauze wilt nemen,
Dan kun je je verheugen op het feit dat blowen dan weer een andere en fijnere ervaring gaat zijn.

Heb al veel dingen van je gelezen uit dat kan ik wel enigszins besluiten dat je stoppen kunt en dat je wijs genoeg bent om de eventuele gevolgen in te zien als je deze pauze niet neemt.

Binnenkort wacht mij hetzelfde, dan ga ik ook eens een pauze inlassen.

Ik wens je veel succes, Herb zonder de Herb ! :grin:

Herbalisme

Bewuste gebruiker
Smokey046 zei:
Hey Herb,

Voor mij persoonlijk werkt afbouwen niet omdat ik dan nog steeds aan het blowen ben en dan kan het weer snel oplopen tot de hoeveelheid die ik normaal rook.

Bezig blijven helpt goed tegen het gevoel van 'nu moet ik een jointje hebben',
Je concentratie ergens anders op focussen kan wonderen doen.
Actief dingen doen, een gezond ritme inbouwen in je leven en gezond voedsel.

Verder als de wil er is, komt de rest meestal vanzelf.
Je vermeld dat je een pauze wilt nemen,
Dan kun je je verheugen op het feit dat blowen dan weer een andere en fijnere ervaring gaat zijn.

Heb al veel dingen van je gelezen uit dat kan ik wel enigszins besluiten dat je stoppen kunt en dat je wijs genoeg bent om de eventuele gevolgen in te zien als je deze pauze niet neemt.

Binnenkort wacht mij hetzelfde, dan ga ik ook eens een pauze inlassen.

Ik wens je veel succes, Herb zonder de Herb ! :grin:

Erg bedankt! ;D
Weet je toevallig leuke dingen om je mee bezig te houden? Het probleem is dat ik bij de meeste activiteiten dat ik doe stoned ben, van sport hou ik wel maar niet om te zeggen dat ik het elke dag zou doen.
Deze keer heb ik ook een sterke motivatie om m'n doel te bereiken, de andere keren had ik dit niet zozeer. Maar ik ben bang dat ik zoals meestal na een paar dagen tegen mezelf zal zeggen: "Wat is het nut hiervan? Het is veel leuker als ik stoned ben"
Maar ik blijf positief, ik heb ook tegen m'n vrienden gezegd dat ik het wil proberen en tot m'n verbazing steunen ze me wel ;D
Nogmaals bedankt voor je steun! Ik zal hierop wekelijks vermelden hoe ver ik al sta, voor het moment ben ik al 2 dagen bloednuchter, heb niet echt zin achter een joint maar dat komt waarschijnlijk door m'n keelontsteking ... ;D

Met vele groeten,
Herbalisme

Smokey046

Bewuste gebruiker
Herbalisme zei:
Erg bedankt! ;D
Weet je toevallig leuke dingen om je mee bezig te houden? Het probleem is dat ik bij de meeste activiteiten dat ik doe stoned ben, van sport hou ik wel maar niet om te zeggen dat ik het elke dag zou doen.
Deze keer heb ik ook een sterke motivatie om m'n doel te bereiken, de andere keren had ik dit niet zozeer. Maar ik ben bang dat ik zoals meestal na een paar dagen tegen mezelf zal zeggen: "Wat is het nut hiervan? Het is veel leuker als ik stoned ben"
Maar ik blijf positief, ik heb ook tegen m'n vrienden gezegd dat ik het wil proberen en tot m'n verbazing steunen ze me wel ;D
Nogmaals bedankt voor je steun! Ik zal hierop wekelijks vermelden hoe ver ik al sta, voor het moment ben ik al 2 dagen bloednuchter, heb niet echt zin achter een joint maar dat komt waarschijnlijk door m'n keelontsteking ... ;D

Met vele groeten,
Herbalisme

Heb je creative bezigheden zoals tekenen, schrijven of muziek maken?
Gamen doe ik vaak in zulke situaties of ik maak gebruik van het niet stoned zijn om een boek te lezen of om links en rechts wat kennis te vergaren. :P
Veel dingen die je stoned deed kun je nu nog steeds doen, misschien zul je merken dat sommige dingen zelfs beter gaan.
Sporten helpt ook zeer goed, al ben ik zelf ook niet echt een fanatieke sporter maar eens om de zoveel dagen kan zeker geen kwaad.

Als je op het punt komt waar je zoiets hebt van ''wat is het nut hiervan?'' dan moet je denken aan de reden waarom je uiteindelijk bent gestopt,
Al het werk is dan voor niets geweest.

Laat maar weten hoe het verloopt !

Grts,
Smokey.

Herbalisme

Bewuste gebruiker
Smokey046 zei:
Herbalisme zei:
Erg bedankt! ;D

Met vele groeten,
Herbalisme

Heb je creative bezigheden zoals tekenen, schrijven of muziek maken?
Gamen doe ik vaak in zulke situaties of ik maak gebruik van het niet stoned zijn om een boek te lezen of om links en rechts wat kennis te vergaren. :P
Veel dingen die je stoned deed kun je nu nog steeds doen, misschien zul je merken dat sommige dingen zelfs beter gaan.
Sporten helpt ook zeer goed, al ben ik zelf ook niet echt een fanatieke sporter maar eens om de zoveel dagen kan zeker geen kwaad.

Als je op het punt komt waar je zoiets hebt van ''wat is het nut hiervan?'' dan moet je denken aan de reden waarom je uiteindelijk bent gestopt,
Al het werk is dan voor niets geweest.

Laat maar weten hoe het verloopt !

Grts,
Smokey.

Hmmm, ik denk dat ik me eens ga bezighouden met artistiek & muzikaal vlak, nu dat ik ga pauzeren denk ik ook dat ik me beter ga kunnen concentreren ;D

Greets,
Herbalisme

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Succes ermee heb zelf een aantal keer in een opname met blowen proberen te stoppen is helaas niet gelukt niet gemotiveerd genoeg. Motivatie is heel belangenrijk met motivatie kun je er komen maar wie niet wil wie het niet lukt.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Grootste onzin ooit, willem vaag. Wilskracht, discipline en motivatie is helemaal niet nodig. Het is het begrijpen van de verslaving waar het om draait. Ik ga er niet WEER op in, want vertel het honderd keer, maar mensen geloven het nog steeds niet.

En roken om met blowen te stoppen? Wie heeft je dat verteld? Geloof mij, roken doe je niet om de smaak, maar om de nicotine. Dus mijn advies is :

'Veeg het zand uit je ogen en kijk wat er met je gebeurt. Trap niet in die zogenaamde tips en laat je vooral niet beinvloeden. Als jij verslaafd bent, zul je dat merken. Dan is een pauze geen oplossing. Ben je niet verslaafd dan was dit hele topic waarschijnlijk niet nodig geweest. Probeer die cirkel te begrijpen, dan is de rest net zo makkelijk als het smeren van een boterham."

Smokey046

Bewuste gebruiker
Hij heeft het over een pauze, niet over stoppen in het geheel,
Dus mensen geven advies omdat hij een pauze wilt inlassen en ook duidelijk zelf om advies vraagt.
Dat wiet een grote rol in zijn leven speelt heeft hij zelf denk ik wel door.
Maar hoezo doet wilskracht er niet toe?
Als je de wil niet hebt om te stoppen dan lukt het je toch niet.
Volgens mij doet het er wel toe, maar de punten die jij aanhaalt natuurlijk ook.

Veel mensen begrijpen het wel, maar toch doen ze er niets mee...

Herbalisme

Bewuste gebruiker
Ja, Smokey heeft volledig gelijk, ik ben niet van plan om te stoppen, wiet is iets speciaal voor me, ik ben nu al een week gestopt en het enige dat ik merk is dat ik soms wat humeurig rondloop en dat ik erg levendige dromen heb, maar alles bijeen is het makkelijk om te stoppen, ben nu weer wat meer aan het drummen en ben ook bezig aan een doodle die ik binnenkort zal posten ;D

Greets,
Herbalisme

Herbalisme

Bewuste gebruiker
Ik ben er niet in geslaagd om een maand te stoppen ;/
Maar ik vind het niet erg, ben blij dat ik even heb kunnen stoppen en dat ik me eens heb kunnen bezig houden met iets anders, wat wel goed is aan de pauze is dat ik weer ben begonnen met drummen, heb ook een 'doodle' gemaakt die ik binnenkort post wanneer ik een fotocamera ter beschikking heb ;D

Greets,
Herbalisme

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
L-123-R zei:
Grootste onzin ooit, willem vaag. Wilskracht, discipline en motivatie is helemaal niet nodig. Het is het begrijpen van de verslaving waar het om draait. Ik ga er niet WEER op in, want vertel het honderd keer, maar mensen geloven het nog steeds niet.

En roken om met blowen te stoppen? Wie heeft je dat verteld? Geloof mij, roken doe je niet om de smaak, maar om de nicotine. Dus mijn advies is :

'Veeg het zand uit je ogen en kijk wat er met je gebeurt. Trap niet in die zogenaamde tips en laat je vooral niet beinvloeden. Als jij verslaafd bent, zul je dat merken. Dan is een pauze geen oplossing. Ben je niet verslaafd dan was dit hele topic waarschijnlijk niet nodig geweest. Probeer die cirkel te begrijpen, dan is de rest net zo makkelijk als het smeren van een boterham."

Weer iemand die het zo goed weet wordt er moe van heb het zelf meegemaakt dus wat ik zeg is gebaseerd op EIGEN ERVARING. Zeker dat in mijn geval MOTIVATIE heel belangenrijk is en wie ben jij om te verkondigen dat dat de grootste onzin is. Je gaat er niet op in waarom zeg je dan zoveel erover? Misschien dat sommige mensen met een oppervlakkige beeld en mening zo even kunnen stoppen als ze het zelf willen. Theoretisch heb je misschien gelijk en dat is het dan ook!

willemvaag zei:
Succes ermee heb zelf een aantal keer in een opname met blowen proberen te stoppen is helaas niet gelukt niet gemotiveerd genoeg. Motivatie is heel belangenrijk met motivatie kun je er komen maar wie niet wil wie het niet lukt.

Aangezien sommige mensen het verkeerd interpreteren wat ik zeg, Wat ik bedoel is dat als je niet weet wat je doet moet een pauze of stoppen en geen motivatie hebt, dat stoppen of minderen dat heel moeilijk wordt. Had het wel wat anders kunnen zeggen misschien is dat wel met 50% van wat ik zeg.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Weer iemand die het zo goed weet wordt er moe van heb het zelf meegemaakt dus wat ik zeg is gebaseerd op EIGEN ERVARING. Zeker dat in mijn geval MOTIVATIE heel belangenrijk is en wie ben jij om te verkondigen dat dat de grootste onzin is. Je gaat er niet op in waarom zeg je dan zoveel erover? Misschien dat sommige mensen met een oppervlakkige beeld en mening zo even kunnen stoppen als ze het zelf willen. Theoretisch heb je misschien gelijk en dat is het dan ook!

Je hebt gelijk. Mijn excuses. Ik was egoistisch en had het recht niet om zo'n reactie te plaatsen. Laat het maar voor wat het is, een discussie is zinloos, ik ga mezelf uit alle macht proberen te verdedigen omdat ik door mijn ervaringen niet kan geloven dat het bij anderen misschien verschillend is/is geweest als bij mij. Dat is mijn zwakte. Ik creeer een muur waardoor ik vaak alleen maar mezelf hoor en niet anderen.

Nogmaals. grootste onzin ooit was fout om te zeggen. Hoe dan ook was het goed bedoeld. Ik probeerde je niet af te zeiken. Maar nu ik zo die reactie lees, vrees ik dat hij in het verkeerde keelgat is geschoten.

Ik vind het echt jammer dat je niet als mij stopte zonder enige moeite, plotseling, na zovele pogingen, als magie. Ik snap niet hoe dit kon, bij mezelf niet, maar ook dat het niet bij andere lukt (velen, sommige lukt het wel) Ik gun je dit echt van harte, iedereen trouwens, maar ik zal niemand benadelen over hoe zij het stoppen aanpakken/ervaren.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Denk dat over het algemeen alle gebruikers snel op hun teentjes zijn getrapt. Verder is het zit het wel goed iedereen heeft zijn methode van afkicken en omgaan met verslaving. Voor sommige is het makkelijker als voor een ander. Zelf heb ik ook het probleem dat ik overal op in ga en mensen probeer te overtuigen van mijn mening zelfs als ik ongelijk heb. Zat zelf nog te denken het is ook maar net hoe je het stoppen wil omschrijven. Wou dat ik ook zo een knop om kon zetten van wel en niet gebruiken maar zo werkt het helaas bij mij niet.

Bovenaan