Wietv erslaafd

eeneend

Experimenterende gebruiker
Ik denk dat ik wiet verslaafd ben, ik blow nu nog maar 2(,5) jaar maar sinds ongeveer een jaar echt veel en dagelijks. Ik heb in januari een bong gekocht en toen liep het echt uit de hand. (Dat is een waterpijp speciaal om wiet (of andere kruiden) in te roken, je rookt dan puur dus het effect is anders (je wordt higher ipv stoned) en het effect is (in mijn ogen) zeker 10x steker dan een joint, en dan hoef je er ook maar een beetje in te doen!) *bubbels* WUUUUUUSHH fhhhhhhhhhhhhhh *kuch kuch*, wooooooooooow! Zo gaat het meestal, meerde keren per dag (alleen dat gekuch niet :flushed: ) . Ik ben nog jong, heb dit jaar examen gedaan (heel erg onder mijn niveau, maar ben zo lui als wat) en zonder iets te doen gehaald. En toen....... 4 maanden vakantie! En ik heb verder dan blowen, letterlijk GEEN hobby's! Alleen wat achter m'n laptopje zitten, en verder alleen smoken met vrienden of nog over wietplanten shit gaan lezen blabla. Dus! Bankrekening stoned 400 euro op en dat was binnen no time al op aan wiet. Toen ben ik een week gestopt omdat ik het niet normaal meer vond hoeveel ik blowde maar daarna weer de oude draad opgepakt. Inmiddels heb ik vorige week (laatste week vakantie) 10 gram bubblegum gekocht en dit was in 4/5 dagen al op (Dat zijn VEEEEL bonghits). Mijn tolerantie is inmiddels aardig hoog, maar ik wil niet een week stoppen om het weer normaal te maken. (Ook omdat school net begonnen is en ik moet eerst nog maar eens in m'n ritme komen).

En nu moet ik iets heel doms zeggen, ik ben vergeten wat ik aan het typen was en ik heb geen zin om alles weer opnieuw te typen. Zo is het wel goed, ik weet eigenlijk niet eens waarom ik dit hier op zet......

eeneend

Oja ik weet niet of het het is maar ik denk dus dat het komt door verveling, maar alles wat ik doe vind ik na een paar uur saai (zonder wiet).

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
eeneend zei:
nog over wietplanten shit gaan lezen blabla. Dus! Bankrekening stoned 400 euro op en dat was binnen no time al op aan wiet.
Dan zou ik ipv over wietplanten te lezen toch maar een wietplant gaan kweken, scheelt toch aardig wat geld :) .

Als ik je tekst zo lees denk ik inderdaad ook dat je verslaafd bent, maar 'verslaafd' zijn aan wiet zit echt tussen je oren al kan het natuurlijk lastig zijn om er vanaf te raken.

Zelf was kappen met de wiet een makkie met niets dan voordelen, het gevoel hebben dat alles saai is zonder wiet veranderd snel hoor, je gaat dingen na verloop van tijd net leuker vinden zonder wiet op dan met wiet.

Zet je zelf voor'n kleine maand op een wietsabat.
Na een kleine week 'wietloos' te zijn ga je al snel de voordelen ervaren van het stoppen/minderen met wiet. (dan denk je bij jezelf: Waarom heb ik dit nou in hemelsnaam niet eerder gedaan)/(wist niet dat het zo makkelijk was)

Buiten de eerste nachtjes wat slechter slapen zijn er niet echt irritante dingen bij het stoppen met wiet. Die slaapproblemen gaan echt snel heeeel snel over.

Niet over nadenken...gewoon doen.

Succes!

eeneend

Yo bedankt voor je reactie!

Dat kut weer vergeten hahahahahahah uhh oja dat kweken doe ik al daarom lees ik er veel over en videos enzo. En ik weet niet meer precies wat je getypt hebt maar dat ene ga ik denk ik voor een weekje doen over een paar weken als ik een beetje in het schoolritme zit (ivm slapen, heb 't al vaker gedaan en ik doe geen oog dicht (was ook al zo voor wiet)) enzo ofzo hahahahha

net weer bong hit, ik dacht huh ik voel er niks van en toen deed ik nog maar 1 en toen ineens boem

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
De eerste stap is erkennen dat je een probleem hebt.
De tweede stap is er wat aan doen. Ik ben het met mandragora eens. Cold turkey en je bent er zo vanaf.

Ik wens je veel succes ermee!

maxdw1212

Belezen gebruiker
eeneend zei:
Ik denk dat ik wiet verslaafd ben, ik blow nu nog maar 2(,5) jaar maar sinds ongeveer een jaar echt veel en dagelijks. Ik heb in januari een bong gekocht en toen liep het echt uit de hand. (Dat is een waterpijp speciaal om wiet (of andere kruiden) in te roken, je rookt dan puur dus het effect is anders (je wordt higher ipv stoned) en het effect is (in mijn ogen) zeker 10x steker dan een joint, en dan hoef je er ook maar een beetje in te doen!) *bubbels* WUUUUUUSHH fhhhhhhhhhhhhhh *kuch kuch*, wooooooooooow! Zo gaat het meestal, meerde keren per dag (alleen dat gekuch niet :flushed: ) . Ik ben nog jong, heb dit jaar examen gedaan (heel erg onder mijn niveau, maar ben zo lui als wat) en zonder iets te doen gehaald. En toen....... 4 maanden vakantie! En ik heb verder dan blowen, letterlijk GEEN hobby's! Alleen wat achter m'n laptopje zitten, en verder alleen smoken met vrienden of nog over wietplanten shit gaan lezen blabla. Dus! Bankrekening stoned 400 euro op en dat was binnen no time al op aan wiet. Toen ben ik een week gestopt omdat ik het niet normaal meer vond hoeveel ik blowde maar daarna weer de oude draad opgepakt. Inmiddels heb ik vorige week (laatste week vakantie) 10 gram bubblegum gekocht en dit was in 4/5 dagen al op (Dat zijn VEEEEL bonghits). Mijn tolerantie is inmiddels aardig hoog, maar ik wil niet een week stoppen om het weer normaal te maken. (Ook omdat school net begonnen is en ik moet eerst nog maar eens in m'n ritme komen).

En nu moet ik iets heel doms zeggen, ik ben vergeten wat ik aan het typen was en ik heb geen zin om alles weer opnieuw te typen. Zo is het wel goed, ik weet eigenlijk niet eens waarom ik dit hier op zet......
10 gram en daar 4/5 dagen mee doen? Je kan nog makkelijk stoppen. ik zou 10 gram in 2 dagen al op roken toen ik nog blowde. Je bent gewoon een typische wiet roker zoals de meeste. Je begint het loopt uit de hand en uit eindelijk stop je. Je moet niet verwachten dat het vanzelf gaat en wel zelf een eind er aan maken. Het voelt alsof het moeilijk is maar als je 2 weken clean bent word het al bijna geen moeite meer. Stoppen moet je wel echt willen en niet doen als je twijfelt want dan val je toch terug. Misschien is het voor jou ook niet zo makkelijk als dat het voor mij was doordat je misschien iets wil vergeten van je verleden. Je hebt misschien iemand verloren en daar kon je niet mee omgaan en daarom blow je of het is nog wat ernstiger. Als dat zo is stop je niet zomaar en kun je beter hulp zoeken.

eeneend

maxdw1212 zei:
eeneend zei:

10 gram en daar 4/5 dagen mee doen? Je kan nog makkelijk stoppen. ik zou 10 gram in 2 dagen al op roken toen ik nog blowde. Je bent gewoon een typische wiet roker zoals de meeste. Je begint het loopt uit de hand en uit eindelijk stop je. Je moet niet verwachten dat het vanzelf gaat en wel zelf een eind er aan maken. Het voelt alsof het moeilijk is maar als je 2 weken clean bent word het al bijna geen moeite meer. Stoppen moet je wel echt willen en niet doen als je twijfelt want dan val je toch terug. Misschien is het voor jou ook niet zo makkelijk als dat het voor mij was doordat je misschien iets wil vergeten van je verleden. Je hebt misschien iemand verloren en daar kon je niet mee omgaan en daarom blow je of het is nog wat ernstiger. Als dat zo is stop je niet zomaar en kun je beter hulp zoeken.

Het komt vooral door verveling, hoef niks te vergeten ofzo. Als ik me kut voel blow ik ook gewoon en dan gaat 't wel weg, maar ik blow gewoon omdat ik blow en niet omdat ik me dan kut voel. (En dat is ook bijna nooit zo, ben meestal super vrolijk) En ik wil eigenlijk ook niet stoppen nee. En idd woooow 5 gram per dag? Dat kan ik niet eens betalen....

En ik was (ben) gewoon heel stoned toen ik dit schreef.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Het gedacht helemaal te stoppen doet het hier ook niet hoor :)
Het is makkelijker te doen als je weet dat je best 'soms' een joint kan roken als de tijd en de gezelligheid er voor is. Zolang je de regelmaat er maar kan uitkrijgen, en dat je bewust gaat blowen ipv altijd zo maar even een jointje te draaien.

Wel is mijn tip om zeker een kleine maand je te onthouden van wiet en vervolgens 'sporadisch' te gaan blowen. Zo eens om de 2 weken of langer...of korter, zolang het maar niet terug een gewoonte word.

En ga ook niet plannen bv: Nu nog 10 dagen en ik ga een joint roken, das een verkeerde instellingen.
Je hoeft helemaal niet met wiet in je hoofd te zitten en af te tellen naar de dag dat je nog eens een joint gaat roken.

Een joint roken 'overkomt' je gewoon op het moment waarin het de ideale tijd er voor is.

Groets

maxdw1212

Belezen gebruiker
mandragora zei:
Het gedacht helemaal te stoppen doet het hier ook niet hoor :)
Het is makkelijker te doen als je weet dat je best 'soms' een joint kan roken als de tijd en de gezelligheid er voor is. Zolang je de regelmaat er maar kan uitkrijgen, en dat je bewust gaat blowen ipv altijd zo maar even een jointje te draaien.

Wel is mijn tip om zeker een kleine maand je te onthouden van wiet en vervolgens 'sporadisch' te gaan blowen. Zo eens om de 2 weken of langer...of korter, zolang het maar niet terug een gewoonte word.

En ga ook niet plannen bv: Nu nog 10 dagen en ik ga een joint roken, das een verkeerde instellingen.
Je hoeft helemaal niet met wiet in je hoofd te zitten en af te tellen naar de dag dat je nog eens een joint gaat roken.

Een joint roken 'overkomt' je gewoon op het moment waarin het de ideale tijd er voor is.

Groets
ik ben ook verslaafd geweest en nu al maand en een weekje clean. ik wou de 26ste op september een hasj jointje roken en kijk hier eigenlijk ook niet echt heel erg naar uit. Ik zit de dagen niet af te tellen maar ik ben gewoon benieuwd hoe het is om normaal stoned te zijn I.P.V een verslaving. ik ben zeker van mijn zaak dat ik niet ga terugvallen omdat ik maar kort blowverslaafd ben geweest (3 jaar waarvan de laatste 2 jaartjes pas misgingen) en ik al denk hoe ik hier überhaupt verslaafd aan ben geraakt. Mocht het fout gaan laat ik het wel weten maar toch wil ik weten of ik het aankan. Ik hou het bij 1 dikke dikke joint.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
maxdw1212 zei:
Ik hou het bij 1 dikke dikke joint.
Daar moet je mee oppassen als je een lange tijd niet geblowd heb.
Heb het zelf ook meegemaakt toen ik na de maand een joint ging roken, redelijk stevig.

Ik was helemaal van de kaart, kon geen pap meer zeggen.
Heb boven in me bed gaan liggen voor tv omdat ik niks anders meer kon, echt soort van hallucinaties gehad, veranderende kopjes, kleurveranderingen, extreme lachkicks om niks...
Mindfucks alom.

Doe er gewoon wat minder in dan dat je voorheen in je jointjes draait, het effect zal dan nog heftiger zijn dat je gewend bent :stoned: , wat natuurlijk voordeliger en gezonder is ook :grin:

Knap van je dat je ook de hak in de regelmaat van het blowen hebt gezet :rock:
Dan pas voel je wat echt gelukkig zijn is :wink:

Bovenaan