Wijn met.... water!

PaulusdeWodkabouter

Experimenterende gebruiker
Aangeraden wordt om bij alcohol veel water te drinken om de volgende dag de kater dragelijker te maken. Nu lees ik echter dat de Romeinen wijn met water vermengden. Zou dat eigenlijk hetzelfde effect hebben? Ik heb het nu even geprobeerd, smaakt idd. wat "waterig" :wink:

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker
Is ook een spreekwoord natuurlijk, water bij de wijn doen. Dit heeft zijn oorsprong in de kerk, waar ze water bij de miswijn deden om er zo meer mensen van te kunnen laten drinken.

Ik denk dat het misschien wel positief effect heeft om een kater minder erg te maken aangezien het de alcohol verdund, maar de smaak veranderd natuurlijk heel erg doordat het zo waterig wordt. Is niet bij alle wijnen erg maar bij sommigen is dat doodzonde. Water ernaast drinken is een veel beter idee, wij doen het ook altijd als we meerdere wijnen moeten proeven om de smaak ietwat te neutraliseren.

Pikachu

Wijs gebruiker
De romeinen deden water in hun wijn omdat in die tijd alleen water te gevaarlijk was om te drinken, ze dronken hun wijn zoals wij nu ons water drinken. De alcohol vernietigde de bacillen in het water, en zodoende werden mensen niet ziek van een alcoholische drank als wijn. De concentratie alcohol in de wijn was dan ook vele malen minder hoog dan in de wijn die wij tegenwoordig drinken.

Er werd trouwens op mensen neergekeken die onvermengde wijn dronken.

azgaza

Badass junkie
Wijn was in de tijd van de romeinen wel anders dan, veel dikker en brij achtiger, dus zonder water erbij misschien ook wel echt beduidend minder lekker (bron een les latijn uit 2004 ofzo).

Plimu

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Wijn was in de tijd van de romeinen wel anders dan, veel dikker en brij achtiger, dus zonder water erbij misschien ook wel echt beduidend minder lekker (bron een les latijn uit 2004 ofzo).

ook dit klopt,

de mogelijkheid is dus, de romeinen dronken hun wijn met water mede omdat het desinfecterend werkte en omdat het de wijn beter drinkbaar maakten.
en de toen aanwezigen ''schuim der aarde'' hun wijn wel puur dronken.
:stoned:

Oom Klaas

Badass junkie
PaulusdeWodkabouter zei:
Aangeraden wordt om bij alcohol veel water te drinken om de volgende dag de kater dragelijker te maken. Nu lees ik echter dat de Romeinen wijn met water vermengden. Zou dat eigenlijk hetzelfde effect hebben? Ik heb het nu even geprobeerd, smaakt idd. wat "waterig" :wink:

Bah :kots:

Sorry hoor...maar als er iets vies is, dan is het wel wijn aangemengd met water

Flameon

Badass junkie
PaulusdeWodkabouter zei:

Na alcohol helpt een paar glazen water drinken, ook na wijn!
Water en wijn vermengen zou ik niet zo doen. Gewoon niet teveel drinken, en erna een paar glazen wijn je slokdarm af laten glijden :grin:

stevenkeuh

Bewuste gebruiker
een litertje water voor het slapengaan helpt ook !
Alcohol onttrekt namelijk vocht uit je lichaam , dus ook uit je hersenen -> kater (hoofdpijn)
een litertje moet voldoende zijn om dit te voorkomen , btw ik heb altijd water naast men bed staan :) :beer:

Plimu

Bewuste gebruiker
ik heb altijd een ander half liter fles vers water bij me bed staan om te drinken als ik wakker word

helpt ook heel goed, en daarna ff lekker douchen

pixo207

Belezen gebruiker
Water bij de wijn doen, dat deed ik ooit toen ik 7 jaar was ofzo. Ik wou meer wijn hebben dus besloot ik water erbij te doen.... man wat was dat een fout :grin: . Smaakte nergens meer naar. Zonde :)

hannus

Bewuste gebruiker
in hongarije in zo een discotheek boven een super markt dronken vet veel chicks wijn met water? :confused:

SperSIZEboon

Badass junkie
stevenkeuh zei:
een litertje water voor het slapengaan helpt ook !
Alcohol onttrekt namelijk vocht uit je lichaam , dus ook uit je hersenen -> kater (hoofdpijn)
een litertje moet voldoende zijn om dit te voorkomen , btw ik heb altijd water naast men bed staan :) :beer:
na drugsgebruik idem dito, toen ik nog op maandag werkte dronk ik dan altijd minimaal 3 liter water ofzo. voelde ik me echt altijd veel beter door dan

caatje zei:
Flameon zei:
Water met wijn is hetzelfde als een sneeuwwitje :kots:

sneeuwwitje is toch bier met 7up?
ja volgens mij ook

TrippyShit

Badass junkie
Haha, ja das zoiets doms :tearsofjoy: Waarom ga je in godsnaam 7-up bij je bier gooien, waarom gooi je er uberhaupt iets bij :P

Had wel is bacardi van mn ouders gepakt toen ik eigenlijk nog niet zomaar mocht drinken en er water bij gegooid :P

Gemini

Badass junkie
TrippyShit zei:
Haha, ja das zoiets doms :tearsofjoy: Waarom ga je in godsnaam 7-up bij je bier gooien, waarom gooi je er uberhaupt iets bij :P

Had wel is bacardi van mn ouders gepakt toen ik eigenlijk nog niet zomaar mocht drinken en er water bij gegooid :P

En dat is niet dom?

Bovenaan