Witte San Pedro's

Tripper

Wijs gebruiker
Ik had wat San Pedro's liggen drogen in een doos en toen ik in de doos keek, bleek dat er allemaal witte scheuten uit waren gekomen. Ik wil er verder niks mee zeggen, maar ik stond wel raar te kijken dat ze zonder zonlicht ook gewoon door groeien.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Re: Witte San Perdo's

Ik denk dat het gebrek aan licht er in ieder geval voor gezorgd heeft dat ze wit zijn. En misschien halen ze hun voeding uit de groene cactussen ?

Tripper

Wijs gebruiker

@ Kox

Hoe bedoel je? Ik ben ze niet kwijt.

@ Sublimo

Idd dat betekend dat die cactus jaren kan groeien zonder licht, of zou dat overdreven zijn. Het duurt iig heel lang eer dat ze uitgedroogd zijn. Ik dacht dat een plant altijd zonlicht moet hebben. Dat zal ook wel zijn, maar toch.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter

Tripper zei:
@ Sublimo

Idd dat betekend dat die cactus jaren kan groeien zonder licht, of zou dat overdreven zijn. Het duurt iig heel lang eer dat ze uitgedroogd zijn. Ik dacht dat een plant altijd zonlicht moet hebben. Dat zal ook wel zijn, maar toch.

Dat hoeft niet, en een plant heeft denk ik een ander organisch systeem dan een cactus.

Ik heb namelijk ook al eens gehoord van dieren die in het donker leefden, in een grot. En die waren volgens mij ook wit. Ik denk dat het leven in het donker mogelijk is, voor het pigment ga je gewoon zonlicht nodig hebben. Waar de cactus zijn energie van haalt weet ik dan niet. Normaal gebeurt dit door de fotosynthesereactie. Maar die kan niet plaatsvinden bij gebrek aan zon.

Ik vind het interessant. Laat ze eens staan in het donker en update hier regelmatig hoe ze uitzien :)

KoxBox

Badass junkie

Blijkbaar was het nog niet duidelijk.... Maar in je topic titel staat er Perdo's, het moet dus Pedro's zijn natuurlijk...

Tripper

Wijs gebruiker

KoxBox zei:
Blijkbaar was het nog niet duidelijk.... Maar in je topic titel staat er Perdo's, het moet dus Pedro's zijn natuurlijk...
tnx, had ik niet gezien!

Sublimo zei:
Dat hoeft niet, en een plant heeft denk ik een ander organisch systeem dan een cactus.

Ik heb namelijk ook al eens gehoord van dieren die in het donker leefden, in een grot. En die waren volgens mij ook wit. Ik denk dat het leven in het donker mogelijk is, voor het pigment ga je gewoon zonlicht nodig hebben. Waar de cactus zijn energie van haalt weet ik dan niet. Normaal gebeurt dit door de fotosynthesereactie. Maar die kan niet plaatsvinden bij gebrek aan zon.

Ik vind het interessant. Laat ze eens staan in het donker en update hier regelmatig hoe ze uitzien :)
Ik heb ze er al afgesneden en gepot in de grond. Een Cactus laat ik niet dood gaan voor experimenten. De volgende keer zal ik een test doen. Het kan zeker interessant experiment worden.

Bovenaan