XTC en Angsten

Senseo

Experimenterende gebruiker
Ongeveer 2u geleden een bol xtc ingenomen. De juiste hoeveelheid weet ik niet. Momenteel ben ik heel angstig. Voel mijn hart echt hard kloppen, maar heb daarnaast geen pijn.

Dat vreedzaam gevoel had ik enkel bij mijn allereerste keer. Vele maanden later heb ik bij gebruik wel nog steeds het gevoel van liefde, maar met veel angsten.

Angst voor de dood, angst voor het leven, politiek, mijn persoonlijkheid en algemeen over mezelf, eenzaamheid, filosofie,..

Iemand hier ervaring mee?

Laatst bewerkt:

Coke Spook

Bewuste gebruiker
Als je wat angst voelt of zenuwachtig moet je wat afleiding zoeken!
Ga iets doen, spelletje of ff wandele buiten of met iemand praten....
Dan gaat t snelst weer weg dat gevoel!
Het kan geen kwaad, dus probeer je gedachte af te leiden door iets te gaan doen!

Suc6

Senseo

Als je wat angst voelt of zenuwachtig moet je wat afleiding zoeken!
Ga iets doen, spelletje of ff wandele buiten of met iemand praten....
Dan gaat t snelst weer weg dat gevoel!
Het kan geen kwaad, dus probeer je gedachte af te leiden door iets te gaan doen!

Suc6

Uw berichtje heeft mij wat gekalmeerd, dankjwel!

Komt dat vreedzaamheidsgevoel nog terug of is dat enkel bij het allereerst gebruik?

Blyatman

Badass junkie
Mijn grote vraag is: hoe voel jij je, en hoe sta jij er voor. Voordat je je pil inneemt?
Zijn er zorgen die je hebt? Onbewuste stress? Ben ne lichamelijk in orde?

XTC is wel echt een emotie versterker, ook op de minder leuke gevoelens.
ik zou er niet teveel druk om maken, maar ga niet XTC gebruiken met de gedachten dat je dat specifiek gevoel weer moet hebben want dan krijg je het niet.

zodra jij de volgende keer al vrolijk en happy/opgewekt bent, en neemt het dan zal je zien dat je effect anders is.

Senseo

Mijn grote vraag is: hoe voel jij je, en hoe sta jij er voor. Voordat je je pil inneemt?
Zijn er zorgen die je hebt? Onbewuste stress? Ben ne lichamelijk in orde?

XTC is wel echt een emotie versterker, ook op de minder leuke gevoelens.
ik zou er niet teveel druk om maken, maar ga niet XTC gebruiken met de gedachten dat je dat specifiek gevoel weer moet hebben want dan krijg je het niet.

zodra jij de volgende keer al vrolijk en happy/opgewekt bent, en neemt het dan zal je zien dat je effect anders is.

Ik heb een langdurige persisterende depressie. Desondanks voelde het bij de eerste keer echt peaceful. Ik kon beter relativeren en mijn levens problemen een plaats geven. Dit was in combinatie met een lijntje van de kristal variant, aangezien ik toen enkel slaperig werd na 2u van een XTC pill inname. Al de andere keren was het enkel te doen met XTC bollen, waarbij het steeds een gevoel gaf van "mehhh", slaperigheid en dan angsten bij de laatste paar keren.

Zal dus proberen om naar een rustige vrolijke setting te bouwen de dag zelf. Is het mogelijk om te achterhalen hoeveel er in een XTC pill zit?

Blyatman

Badass junkie
Ik heb een langdurige persisterende depressie. Desondanks voelde het bij de eerste keer echt peaceful. Ik kon beter relativeren en mijn levens problemen een plaats geven. Dit was in combinatie met een lijntje van de kristal variant, aangezien ik toen enkel slaperig werd na 2u van een XTC pill inname. Al de andere keren was het enkel te doen met XTC bollen, waarbij het steeds een gevoel gaf van "mehhh", slaperigheid en dan angsten bij de laatste paar keren.

Zal dus proberen om naar een rustige vrolijke setting te bouwen de dag zelf. Is het mogelijk om te achterhalen hoeveel er in een XTC pill zit?

De hoeveelheid in een pil is lastig meten, ook bij meerdere is dit lastig. Op zich kan het wel hoor, weet niet waar je woont maar in NL zijn genoeg testpunten waarbij ze het kunnen achterhalen.

Je hebt ze dus überhaupt niet laten testen, en de praatjes die je krijgt zijn (niet beledigend bedoeld) altijd mooie praatjes over hoe zuiver en goed iets is. Zonder testen = niks weten en slechts speculeren. Speculeren is hier niet toegestaan eigenlijk.

ik zou echt aanraden ze te laten testen.

daarnaast, met een persistente depressie zou je zelfs juist XTC kunnen gebruiken en niet alleen in hogere dosis, ook in lage dosisen zou het dus dat euforisch gevoel kunnen leveren. Alleen is dat wel bepalend door wat je neemt, en hoe jij zelf in je vel zit op dat moment.

en forceer nooit iets, het moet jou benaderen en niet andersom.

Coke Spook

Bewuste gebruiker
Het ligt niet aan de sterkte van je pil!

Het gaat meer om waarom/wanneer neem jij een pilletje!
Hoe is je stemming op die dag...
XTC is geen pilletje dat iedereen altijd euforisch en vrolijk maakt wat veel mensen denken...
Als je t neemt op een party of met uitgaan met vrienden dan komt dat gevoel wel...
Als je alleen bent en je zit veel te piekeren of je voelt je somber dan moet je geen xtc nemen!
Creëer een leuke setting!! Doe t met andere mensen en maak het leuk!

Senseo

De hoeveelheid in een pil is lastig meten, ook bij meerdere is dit lastig. Op zich kan het wel hoor, weet niet waar je woont maar in NL zijn genoeg testpunten waarbij ze het kunnen achterhalen.

Je hebt ze dus überhaupt niet laten testen, en de praatjes die je krijgt zijn (niet beledigend bedoeld) altijd mooie praatjes over hoe zuiver en goed iets is. Zonder testen = niks weten en slechts speculeren. Speculeren is hier niet toegestaan eigenlijk.

ik zou echt aanraden ze te laten testen.

daarnaast, met een persistente depressie zou je zelfs juist XTC kunnen gebruiken en niet alleen in hogere dosis, ook in lage dosisen zou het dus dat euforisch gevoel kunnen leveren. Alleen is dat wel bepalend door wat je neemt, en hoe jij zelf in je vel zit op dat moment.

en forceer nooit iets, het moet jou benaderen en niet andersom.

Ik heb het even opgezocht en in België zijn er helaas geen testpunten. Enkel in de context van wetenschappelijk onderzoek staat de Belgische wetgeving dat uitzonderlijk toe, en dan moeten de lokale autoriteiten en bevolking het zelf nog willen. Bij de Nederlandse testpunten zijn enkel Nederlanders toegelaten, dus die optie valt ook weg. Over de zuiverheid en kwaliteit zijn de praatjes in mijn omgeving dikwijls negatief. Buiten dit geval, zijn mijn ervaringen integendeel vooral positief, maar dat is waarschijnlijk normaal als groentje. Zonder test blijft het inderdaad slechts speculeren.

Ik wilde vaak zelf niet gebruiken, maar na een tijdje treuzelen alsnog steeds meegedaan. Want iedereen trippen, dan ik maar ook.
De realisatie komt nu pas binnen dat de negatieve berichtgeving over XTC en de enkele overlijdens die jaarlijks gebeuren mij toch wel onbewust bijblijven. Dat verklaart wel voor een deel mijn angstige emoties denk ik. Dankjewel!

Senseo

Het ligt niet aan de sterkte van je pil!

Het gaat meer om waarom/wanneer neem jij een pilletje!
Hoe is je stemming op die dag...
XTC is geen pilletje dat iedereen altijd euforisch en vrolijk maakt wat veel mensen denken...
Als je t neemt op een party of met uitgaan met vrienden dan komt dat gevoel wel...
Als je alleen bent en je zit veel te piekeren of je voelt je somber dan moet je geen xtc nemen!
Creëer een leuke setting!! Doe t met andere mensen en maak het leuk!
XTC neem ik nooit alleen. De negatieve berichtgeving over XTC en de enkele overlijdens die jaarlijks gebeuren bij mij toch wel onbewust bijblijven. Dat verklaart wel voor een deel mijn angstige emoties. Ik dacht dat hoe je uzelf voelt en de setting vooral van belang was bij psychedelics, en niet bij XTC/MDMA. Daar had Ik toch flink over opgezocht of dat dacht ik althans.. Vandaag alweer iets nieuws bijgeleerd. Dankjewel Blyatman en Coke Spook!

Blyatman

Badass junkie
Ik heb het even opgezocht en in België zijn er helaas geen testpunten. Enkel in de context van wetenschappelijk onderzoek staat de Belgische wetgeving dat uitzonderlijk toe, en dan moeten de lokale autoriteiten en bevolking het zelf nog willen. Bij de Nederlandse testpunten zijn enkel Nederlanders toegelaten, dus die optie valt ook weg. Over de zuiverheid en kwaliteit zijn de praatjes in mijn omgeving dikwijls negatief. Buiten dit geval, zijn mijn ervaringen integendeel vooral positief, maar dat is waarschijnlijk normaal als groentje. Zonder test blijft het inderdaad slechts speculeren.

Ik wilde vaak zelf niet gebruiken, maar na een tijdje treuzelen alsnog steeds meegedaan. Want iedereen trippen, dan ik maar ook.
De realisatie komt nu pas binnen dat de negatieve berichtgeving over XTC en de enkele overlijdens die jaarlijks gebeuren mij toch wel onbewust bijblijven. Dat verklaart wel voor een deel mijn angstige emoties denk ik. Dankjewel!
Dat vind ik persoonlijk echt een schandalig beleid van België, snap dat de wetten daar anders zijn rondom drugs. Maar op zijn minst laat test centra bouwen, zodat er toch een soort van gecontroleerd/verantwoordelijk gebruik gedoogd kan worden.

Qua XTC/MDMA wil ik je echt niet bang maken. Sterker nog, het kan echt een therapeutische werking hebben, alleen dat gebeurd niet alleen door het te slikken en hard gaan. Maar door intensieve begeleiding door een psycholoog of therapeut. Micro doseren daarmee kan namelijk dingen juist weg nemen als angst, of onbewuste dilemmas.

ik persoonlijk, raad je echt vriendelijk aan om XTC/MDMA en alle andere serotonine verbruikers even een lange poos uit de weg te gaan. Op het moment namelijk dat je al wat down, burn-out, of depressief in je huid zit en je gaat met middelen aan de gang die je emoties en stemmingen hevig versterken, kan je onbewust ook de negatieve, angstige en grimmige situaties in jezelf versterken waardoor je mogelijk tot zeker verder in die put kan of gaat belanden. Het is een middel om euforie op te wekken, en als het zich 180 graden omdraait en juist de negatieve werking versterkt, ben je verder van huis. En dat wilt niemand natuurlijk zien gebeuren.

en als je al ergens angst voor hebt, of gevoelig bent voor bepaalde factoren raad ik je überhaupt niet aan om deze middelen te nemen. De kans dat jij dat euforisch gevoel terug gaat krijgen wordt alleen maar verkleind en vergroot de kans dat je juist verder weg glijd.

Senseo

Dat vind ik persoonlijk echt een schandalig beleid van België, snap dat de wetten daar anders zijn rondom drugs. Maar op zijn minst laat test centra bouwen, zodat er toch een soort van gecontroleerd/verantwoordelijk gebruik gedoogd kan worden.

Qua XTC/MDMA wil ik je echt niet bang maken. Sterker nog, het kan echt een therapeutische werking hebben, alleen dat gebeurd niet alleen door het te slikken en hard gaan. Maar door intensieve begeleiding door een psycholoog of therapeut. Micro doseren daarmee kan namelijk dingen juist weg nemen als angst, of onbewuste dilemmas.

ik persoonlijk, raad je echt vriendelijk aan om XTC/MDMA en alle andere serotonine verbruikers even een lange poos uit de weg te gaan. Op het moment namelijk dat je al wat down, burn-out, of depressief in je huid zit en je gaat met middelen aan de gang die je emoties en stemmingen hevig versterken, kan je onbewust ook de negatieve, angstige en grimmige situaties in jezelf versterken waardoor je mogelijk tot zeker verder in die put kan of gaat belanden. Het is een middel om euforie op te wekken, en als het zich 180 graden omdraait en juist de negatieve werking versterkt, ben je verder van huis. En dat wilt niemand natuurlijk zien gebeuren.

en als je al ergens angst voor hebt, of gevoelig bent voor bepaalde factoren raad ik je überhaupt niet aan om deze middelen te nemen. De kans dat jij dat euforisch gevoel terug gaat krijgen wordt alleen maar verkleind en vergroot de kans dat je juist verder weg glijd.

Mijn excuses voor de grote tekst hieronder, maar mijn subjectieve ervaring opschrijven werkte wel therapeutisch. Ik ben het trouwens volledig met u eens.
Ik weet het gewoon niet meer beter.

België loopt altijd achter t.o.v. modern Nederland. Jammer, want we moeten het wiel zelfs niet meer heruitvinden.

In de geestelijke gezondheidszorg heb ik als patiënt al redelijk wat ervaring opgelopen. Drugs zijn zelden een fix all wondermiddel, dat weet ik. Na meer dan 10 jaar allerlei therapieën (waar ik overigens enorm veel baat bij heb gehad) en een hoop verschillende antidepressiva die op mij niet werken, blijven de negatieve gevoelens en depressie persisteren. Juist voor de corona epidemie bij toeval mijn eerste aanraking met illegale drugs (speed) en sindsdien naar alternatieve methoden gaan kijken. Ik heb geen drugs nodig om me extreem depressief en suïcidaal te voelen. Daar zorgt mijn brein zelfstandig voor en dat helemaal zonder externe medische invloeden! Bij de allereerste keer XTC/MDMA was ik niet zozeer gelukkig, maar wel zo intens at peace. Elk probleem kon ik relativeren en op dat ogenblik een plaats geven. Dat vreedzaam gevoel was ongelofelijk.

Het verbaasd me een beetje dat ik als bijna 26-jarige volwassene pas nu voor het eerst naar illegale drugs grijp. Speed heeft mij geholpen toen de negatieve gevoelens en drang naar suïcide ondragelijk intens waren. Door de drang naar zelfmoord ben ik van de ene dag op de andere speed chronisch gaan gebruiken. Vanzelfsprekend heeft dat voor een nieuwe onervaren gebruiker onmiddellijk negatieve gevolgen. Voornamelijk hypochondrie en paranoia, waarbij ik het gevoel had dat ik door iedereen bekeken werd en onder een vergrootglas stond. Er heel bleek uitzien door te weinig voedingstoffen met als gevolg 13kg aan gewichtsverlies op zeer korte tijd. Awel, dat heeft iedereen zeker gezien.

Stotteren doe ik al heel mijn leven. Verbale communicatie is dus altijd een uitdaging geweest. Mijn spraak was enorm verslechtert tot nauwelijks en met heel veel moeite een woord of zin kunnen produceren. Voor speed had ik al vaak het probleem dat ik niet of te kort antwoord op mensen, ook al wilde ik eigenlijk iets meer zeggen en men dat ook had verwacht. Is dit ook achteruitgegaan. Alhoewel ik altijd wel een positief non-verbaal teken geef dat ik luister of akkoord ga. Volledig te wijten aan onvoldoende slaap omdat ik niet wil of kan slapen door dat latje in de ochtend. Tenslotte krijg ik nu ook vaak kramp rond de buikstreek. Is het de blaas of mijn nieren? Of gewoon mijn darmen door constipatie?

Deels dankzij door informatie van andere leden op dit forum, werd ik mij bewust van de hypochondrie en paranoia. Opletten en herkennen, zodat gedachten niet meer de vrije loop krijgen en beperkt kunnen worden.
Alhoewel ik mij bewust ben van de paranoia en de onredelijkheid daarvan, blijf ik dat in mindere mate ervaren in sociale omgevingen zoals bv. vooral op het werk. Wetende dat een bepaald gevoel en/of gedachte onredelijk is, niet klopt en niet strookt met de werkelijkheid, maar dat toch in mindere mate blijven ervaren. Dat vind ik echt heel raar. Het weten maar niet kunnen.

Ik ben nog steeds neerslachtig, maar veel minder en het voelt niet meer ondragelijk. In plaats van het verlammende en vermoeiende gevoel van een depressie, heb ik d.m.v. speed wel steeds kunnen blijven door werken en ook snel terug de stap naar de hulpverlening kunnen zetten.

Ik ben weinig tot niet meer suicidaal, but at what cost? Was het dat waard?

Laatst bewerkt:

Martinus

Wijs gebruiker
Xtc is wel erg sterk spul in mijn beleving. Ik ben altijd wel 4 dagen uit balans na een xtc sessie.

Ik ben in mijn jeugd depressief geraakt en het heeft wel een aantal jaar gekost om daar uit te komen. Daarbij heb ik alles laten vallen. School, vrienden, alles.

Voor mij was sociaal contact het beste medicijn.

Dr. Paddo!

Belezen gebruiker
Ik nam met oud en nieuw een paar pillen, lekker thuis op de bank, technosetje op youtube aan. Ik vond het een tegenvaller. Hoewel ik lekker ging, haalde ik niet half er uit wat ik er op een echt technofeest uit haal. Dus dat doe ik niet weer, zonde!

Bovenaan