XTC en blaasproblemen

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Een paar dagen geleden heb ik voor het eerst geexperimenteerd met een flinke dosis XTC (in een paar uur tijd ong 280-300 mg MDMA, ik weet niet of dat echt veel is maar voor mij duidelijk wel). Heb maanden terug alleen een keer normale dosis gehad (zo'n 100 mg), dus ben niet ervaren met XTC. Heb er ergens halverwege ook een beetje bij geblowd. Uiteindelijk is het helaas niet erg goed gevallen, want ik wilde constant terug naar het eerste uur toen alles nog wél lekker was en daardoor nam ik meer omdat ik hoopte me weer zo euforisch te voelen, maar in plaats daarvan werd ik heel opgefokt, gestresst, kon geen gesprek meer voeren maar ging alleen maar ratelen. Mijn gedachten gingen namelijk zo snel dat ik de zinnen niet eens meer kon afmaken (is dit normaal?), terwijl ik juist had gehoopt weer diepe gesprekken met mijn vriend te kunnen voeren. Maar het vervelendste vond ik dat ik veel last kreeg van lichamelijke klachten. Nu voel ik me al 2 dagen hondsberoerd dus het was een leerzame ervaring maar niet voor herhaling vatbaar. :wink:

Maar terug naar mijn vraag, ik heb al een hele tijd wat chronische blaasprobleempjes, voordat ik met drugs begon. Maar drugs (paddo's, cannabis, maar vooral XTC) versterkt het op het moment dat ik onder invloed ben echt enorm. Tijdens deze heftige XTC trip had ik constant het gevoel dat ik moest plassen, maar dat lukte dus niet. De volgende dag had ik er ook nog last van, ik heb zeker 24 uur niet geplast op wat druppeltjes na die ik er met pijn en moeite uitperste. Zonde van de trip want het leidt ontzettend af. :( Veel drinken maakt het alleen maar erger. Vandaag de dag kan ik wel weer plassen, doch met moeite. Maar door dit probleem kan ik XTC dus niet tijdens het uitgaan gebruiken, aangezien ik moet liggen om de buikpijn te verminderen en erg vaak richting wc ga.

Nu mijn vragen: is dit normaal, hebben meer mensen hier last van? Ik hoorde dat het bij mannen wel eens voorkomt, maar ik ben een vrouw. :P En hoe kun je dit probleem tijdens de trip verzachten? Ik ben ook een beetje bang dat ik m'n blaas nog meer naar de klote aan het helpen ben. Kun je permanente blaasschade aanrichten bij recreatief drugsgebruik?

Hoop dat iemand hier wat vanaf weet, alvast bedankt. :)

Paperplane.

Wijs gebruiker
Op xtc is dit vrij normaal ja, ik sta soms ook wel een kwartier bij de pot zonder dat er iets uitkomt. Of je pernamente schade kan aanrichten weet ik niet, praat hier anders eens met je huisarts over.

neurotoxin

Belezen gebruiker
Je nieren stoppen met tijdelijk nogal met functioneren en er komt dus bijna geen bal in je blaas terecht. Al het vocht gaat door de nierwand het lichaam in (niet de afvalstoffen gelukkig) wat nogal voor watervergiftiging kan zorgen.

Dat extreem snelle lullen dat is wel vrij normaal eigenlijk voor als je aan de M echt lekker gaat.

Van MDMA zelf ga niet niet echt trippen. Het is een stofje dat je hersenen binnenkomt en tegen de hersenen gaat vertelllen "Hey jij! Gooi die bak serotonine (neurotransmitter die je euforisch maakt) even leeg!" en als die op is en je neemt meer dan kan je nemen tot je een ons weegd, maar helpen doet het niet meer.

Advies voor vrouwen is 1-1,5mg/kgLichaamsGewicht/2-3maanden om hersenschade te beperken zodat je hersenen zich weer herstelt hebben na 2-3maanden (schade). Het is dus een kwestie van of kort zeer euforisch zijn of wat langer minder euforisch zijn. Wat jij het chillst vindt.

Voor die blaas zou ik gewoon even lekker naar de huisarts gaan :wink: Gebruik van MDMA is niet illegaal (bezit wel) dus dat kan je gewoon met je huisarts bespreken.

jaapi

Belezen gebruiker
neurotoxin zei:
Je nieren stoppen met tijdelijk nogal met functioneren en er komt dus bijna geen bal in je blaas terecht. Al het vocht gaat door de nierwand het lichaam in (niet de afvalstoffen gelukkig) wat nogal voor watervergiftiging kan zorgen.

Dat extreem snelle lullen dat is wel vrij normaal eigenlijk voor als je aan de M echt lekker gaat.

Van MDMA zelf ga niet niet echt trippen. Het is een stofje dat je hersenen binnenkomt en tegen de hersenen gaat vertelllen "Hey jij! Gooi die bak serotonine (neurotransmitter die je euforisch maakt) even leeg!" en als die op is en je neemt meer dan kan je nemen tot je een ons weegd, maar helpen doet het niet meer.

Advies voor vrouwen is 1-1,5mg/kgLichaamsGewicht/2-3maanden om hersenschade te beperken zodat je hersenen zich weer herstelt hebben na 2-3maanden (schade). Het is dus een kwestie van of kort zeer euforisch zijn of wat langer minder euforisch zijn. Wat jij het chillst vindt.

Voor die blaas zou ik gewoon even lekker naar de huisarts gaan :wink: Gebruik van MDMA is niet illegaal (bezit wel) dus dat kan je gewoon met je huisarts bespreken.

ik heb zelf meestal geen moeite met urineren, ik vind het verhaal over dat er nouwelijks in je blaas terecht komt danook een beetje raar klinken.

het kan gebeuren dat het wat langer duurt eerdat de boel op gang komt, maar dat is vooral omdat de boel een stukje meer gespannen is.

gezien je flinke dosis is het dus nietecht vreemd dat je hier moeite mee had. Voor diepgaande gesprekken moet ik verder inderdaad aangeven dat xtc misschien niet de ideale keuze is. Mocht je denken weleens diepgaande gesprekken te hebben aan de pillen, dan raad ik je aan deze een keer op te nemen.. dan kan je jezelf naderhand uitlachen :)

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Thanks voor de reacties! Heb ik wel wat aan. :) Ik denk dat ik het inderdaad eens met de huisarts ga bespreken, mag sowieso wel want wilde toch al een keer gaan ivm mijn blaas. Maar voel wel wat weerstand, het is toch wel wat om aan zo'n man te vertellen dat je aan de XTC zit.

@jaapie: nou de vorige keer raakten mijn vriend en ik heel diep in gesprek over onze relatie, waar we tegenaan lopen, over onze gevoelens etc. Dat was echt nuttig omdat we ons normaal niet ZO kwetsbaar opstellen en eigenlijk dus nog dichter bij elkaar kwamen door de XTC. Voelde daarna echt alsof we weer met een schone lei verder gingen leven en nog closer als voorheen waren. :hearteyes:

neurotoxin

Belezen gebruiker
Nouwja het hangt van de bloeddruk af; hoe hoger de dosis, hoe hoger de bloeddruk, hoe minder je nier functioneerd.

Maar diepe gesprekken hangen wel een beetje af van wat je wilt delen. Je durft gewoon alles te zeggen en te delen, maar als jij je prima voelt en je gaat gewoon even met random mensen lullen dan gaat het inderdaad he-le-maal nergens over :tongueout:

jaapi

Belezen gebruiker
even niet als stelling of feit, maar meer als vraag aan de medegebruikers van het spul en het forum :wink:

ik heb gehoord dat wanneer het niet kunnen urineren tot fysiek ongemak gaat lijden, de beste oplossing op de korte termijn het zelf opwekken van braken is.

graag zou ik dit bevestigd/ontkracht hebben, ik weet graag wat ik moet doen als er stuff misgaat :)

groeten

foreverinspace

Belezen gebruiker
Heb hier ook last van, mijn eerste +- 5 keer kon ik steeds 'normaal' urineren maar na die 5 keren lukte me het nooit meer hoeveel ik ook dronk water,frisdrank,bier... ik kan maar weer naar de wc gaan tijdens de comedown echt klote want meestal heb ik dan 5-7 uren niet geplast dan zit ik op de trein naar huis en moet ik om de 5 minuten weer naar die klote wc :rolleyes: snap niet goed waarom ik dat vroeger niet had , ik doe nochthans niets anders dan normaal...

jaapi

Belezen gebruiker
ik gebruik vooral thuis, en het is weleens lastig... maar als ik gewoon een 10 min/kwartiertje wacht, iets lees, of whotnot dan lukt het wel... beetje ontspannen :)

god, je kan aan mn zinsopbouw zien dat ik zo wazig als een gebouw ben :confused:

Bovenaan