XTC en GOD

Pintho

Belezen gebruiker
wijn ipv mdma?
chemisch ipv natuur?
mens ipv alien ofzo dat zou kunnen of valse profeten??
OF
god is bullshit ?

Soma

Bewuste gebruiker
Ik denk dat de meesten hier nogal een verkeerd (voor mij dan) beeld van God hebben. Als je denkt dat God een oppermachtige man is dan is het niet moeilijk om daar niet in te geloven. Misschien denken de meeste mensen er zo over omdat er altijd naar God wordt verwezen met "Hij". Ik gebruik liever "Het". En die God doet of denkt helemaal niets en zal dat ook nooit doen. God is, meer niet.

Shizzah

Experimenterende gebruiker
Gewoon om vergiffenis vragen op je sterfbed dan heb je niks te vrezen :rolleyes:

overgens vind ik religie sowieso onzin

Mac...

Badass junkie
Ik vind ook alle religies onzin en kan er wel een boek over gaan schrijven en als ik flink op de pep zat zoals vroeger was mijn verhaaltje nu al klaar.

Maar ben van mening dat wanneer mensen wel een geloof hebben dat voor die mensen misschien nog zo slecht niet is, hebben ze wat om aan te klampen en iets waar ze op kunnen hopen, of dat nou terecht is of niet, laat die mensen, het geeft ze steun.

Vind het dan ook wel een beetje kinderachtig dat in dit topic alleen maar gezeikt wordt over het geloof en compleet off-topic is en dat er niemand is die liever met TS mee praat ipv het alleen af te zeiken. Geloof ook niet dat dit daar het juiste forum voor is (Het was toch XTC of niet?)

Als je niks nuttigs te melden hebt tegen een TS antwoord dan niet zou ik zeggen, iedereen heeft recht op zijn eigen denkwijze en wij hebben dat allemaal een beetje te accpeteren.

Of klink ik nu ineens héél oud? :tongueout:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Volgens een kleine groep extremisten zijn wij varkens en moeten wij dood.

Wat zegt u daarop ? daar begint de ellende, ze nemen wraak op de kruistochten van de christenen.

Geloof is oorlog !!

BacingsPen

Badass junkie
Mac... zei:
Ik vind ook alle religies onzin en kan er wel een boek over gaan schrijven en als ik flink op de pep zat zoals vroeger was mijn verhaaltje nu al klaar.

Maar ben van mening dat wanneer mensen wel een geloof hebben dat voor die mensen misschien nog zo slecht niet is, hebben ze wat om aan te klampen en iets waar ze op kunnen hopen, of dat nou terecht is of niet, laat die mensen, het geeft ze steun.

Vind het dan ook wel een beetje kinderachtig dat in dit topic alleen maar gezeikt wordt over het geloof en compleet off-topic is en dat er niemand is die liever met TS mee praat ipv het alleen af te zeiken. Geloof ook niet dat dit daar het juiste forum voor is (Het was toch XTC of niet?)

Als je niks nuttigs te melden hebt tegen een TS antwoord dan niet zou ik zeggen, iedereen heeft recht op zijn eigen denkwijze en wij hebben dat allemaal een beetje te accpeteren.

Of klink ik nu ineens héél oud? :tongueout:

way to go!

Welcome back :sunglasses:

OT: God=XTC? vandaar dat er zo weinig voor voel :grin:

Mac...

Badass junkie
Zo'n aparte denkwereld hier..

Maar goed:

Als er een god bestaat en hij zou de mens geschapen hebben, zou het dan niet zo zijn net als de terminatorfilms (we gaan ff alle kanten op) waar de mensen robots maken en robots hun eigen denkwereld ontwikkelen (artificial intelligence) zodoende dat wij uiteindelijk de macht verliezen over de robots en zij hun eigen leven gaan creëren en zelfs de mens als doelwit ziet.

Dan zou het toch kunnen zijn dat god ons mensen gewoon niet meer onder controle heeft, omdat wij ook een zelfbewustzijn hebben, en wij dus gewoon ZELF de MDMA hebben uitgevonden en niet god, maar de mens (eveneens andere drugs, want god dacht echt niet: zó, als de mens dat plantje droogt kan ie t lekker oproken en chillen).

Schij toch uit met god heeft XTC op de wereld gezet etc. Dat hebben we allemaal zelf gedaan en uiteindelijk zijn we het gaan gebruiken om maar een beetje naast ons zelfbewustzijn te stappen.

Ik gooi gewoon een balletje op.

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Zo'n domme vraag vind ik het niet, het is alleen zo dat niemand het antwoord weet, aangezien niemand kan bewijzen of god wel of niet bestaat.

Mocht de bijbel waar zijn, dan is er volgens mij niks mis met XTC, je mag ook drinken dusja, als je niemand kwaad doet door XTC te gebruiken, zal er niks aan de hand zijn.

Mocht de koran waar zijn, sorry maar dan ga je wel naar de hel.

Maar als je uberhaupt niet in god gelooft, hoezo vraag je het dan eigenlijk?

Extisi

Wijs gebruiker
Ik denk datgod het niet erg vind. Hij zit hoog, en met een pilletje zit ik ook hoog. Volgens mij vind hij het wel gezellig dat er iemand is die op de zelfde hoogte is. Ik denk niet dat ie boos is.
Hij neemt ook geen wraak denk ik.
Wees gerust.

dagonweb

Newbie
Hertz zei:
Ik ben niet gelovig maar stel dat :

we dood gaan en we het werk van god hebben verstoord, doordat we bijv het natuurlijk patroon van de mens hebben verstoord door XTC. Wat zal er dan gebeuren geeft god altijd herkansingen en ook als het gaat om hersenschade door drugs als xtc ?? Kan je dan nog genezen?? EN zoja zal dit een een moeilijkere opgave worden als voor iemand die geen XTC heeft gehad??

Anybody??

Er is geen enkele reden om deze 'god' hypothese nog aan te hangen. Ik begrijp dat afkicken van dit idee erg moeilijk is, maar de maatschappelijke schade van een 'god' verslaving is aanzienlijk, en het is erg besmettelijk. 'god'-gebruikers vormen bovendien collectieven en gaan actief hun beleving aan anderen uitdragen en voor je het weet heb je ze overal. Als je eenmaal in deze denktrand zit, kun je bijna niet aan de premissen twijfelen. Maar als je niet in deze scene zit komt het hele 'god' idee over als volstrekte waanzin.

Ten aanzien van je vraag - de hypothese zegt dat 'god' naast aarde en dieren en mens ondermeer melkwegstelsels, Io, GRB's, Cosmic Background ratiation, high energy cosmic ray particles, black holes, sluipwespen, tumor, aardbevingen en bijbelse genocides uitgevonden, of staat ze oogluikend toe. En dan hebben we het niet over zijn prive-concentratiekamp. In WW2 was het voor de meeste slachtoffers van de nazi's toch wel vij snel afgelopen, maar 'god' wil het bestaan van de hel, de hel is aanzienlijk erger dan auschwitz ooit geweest is, en het duurt aanzienlijk langer.

Dit is geen reeel concept. Dit is een machtsfantasie van individuele mensen in een primitief feodaal verleden. Deze 'god' is een atavisme van absolute trouw aan een ideeel stamhoofd. De hele symboliek is de symboliek van een volgeling van een absoluut en meedogenloos dictator. Dit is gewoon altijd de norm geweest in de menselijke geschiedenis en deze 'onderwerpings-reflex is gewoon een overlevingsstrategie geweest. Als je wil toegeven aan deze drijfveren, ga dan eens rondneuzen in de harde SM. Misschien vind je daar een wat aangenamer soort onderwerping.

Als er een 'god' is, dan is dat zo een volstrekt transcendant iets dat het zich geen seconde bezig zal houden met een pilletje meer of minder. Come on!

Maddo17

Belezen gebruiker
Hehe..ik dacht tijdens mijn 1e keer xtc zaterdag ook heel ff aan God, ik vroeg me af of hij bestond.

Om antwoord te geven op je vraag...tja ik weet dat in de koran staat dat God alles vergeeft zolang je echt spijt hebt en berouw toont. En als iemand zich bekeert worden sowieso al zijn/haar zonden gewist. Dus ja, je krijgt altijd herkansingen...maar je krijgt volgens mij wel een kleinere 'beloning' dan iemand die zijn hele leven clean en 'heilig' is geweest :tearsofjoy: Je mag nou eenmaal niet iets doen wat ook maar een beetje slecht is voor je lichaam.

Verder weet ik niet of God bestaat. Ik denk er bijna nooit aan dus tja, we zien wel he..-xP.

Bovenaan