MDMA en keta is sowieso de beste combi voor mij. Helaas zit ik momenteel in een MDMA-stop... nog paar maandjes wachten.
Op een feest is het dan inderdaad gebruikelijk om op MDMA te gaan en het laatste uurtje, laatste 2 uurtjes misschien, keta bij te pakken. Je wordt wel supervaag maar op het einde geldt dat toch voor iedereen. Het gevoel is bovendien hemels, echt meer dan de som der delen, zeg maar. Je hoeft ook minder MDMA te redosen wat sowieso veel scheelt voor je dip naderhand.
Om een of andere reden blijf ik altijd normaal lopen en dansen (nou ja, relatief aan nuchtere toestand dan...) als ik keta gebruik, zelfs bij meerdere flinke punten. Ik laat er meestal een uur tussen zitten.
Ik voel me bij deze combi altijd immens verbonden met andere partygangers. MDMA zorgt voor empathie, keta voor de ontremming. Resultaat: ik sta met de hele dansvloer te lullen. De ketaroes op zichzelf kan een beetje kil zijn, naar binnen gekeerd. MDMA haalt daar de scherpe randjes vanaf, maakt het warm.
Normaal gesproken ga ik van deze combi niet hallucineren met open eyes. Wat wél heel goed werkt, is door je wimpers heen kijken. Kom maar 's thuis van een feestje met MDMA, neem een goede punt keta bij, en zet een willekeurig beeld aan op je tv. Kijk door je wimpers heen. Ongelooflijk wat je geest er allemaal van maakt. Van flyby's over hooggebergten tot leesbare etiketten op potjes in een kelder, ik weet het allemaal niet, maar alles tot in de kleinste details. Voor mij het bewijs dat drugs mogelijkheden van onze hersenen vrijgeven die normaal niet beschikbaar zijn.