Xtc in research chemucals

manneke

Experimenterende gebruiker
Welke RC vinden jullie het meest gelijkend aan een xtc pil? Of welke combo's komen dichtbij voor jullie?

Paracetamolletje

Belezen gebruiker
5-meo mipt, is dat (ongeveer dichtbij) hetzelfde als dmt?
Nee totaal niet :wink: je verward 5-MeO-DMT met 5-MeO-MiPT.

5-MeO-MiPT is een pil die je slikt en zit meer in het straatje van 4-HO-MET (wat weer meer lijkt op paddos).

5-MeO-DMT rook je wel net zoals DMT (dat is dan DMT zónder 5-MeO ervoor) wat voor ook een hele heftige en korte trip zorgt.

Ik vond 4FMA trouwens ook wel een leuk alternatief voor MDMA.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Is dat een kruising tussen 5-mapb en 6-apb? 😏
Maar je zit wel dichtbij de waarheid.

6-MAPB is zeg maar meth-6-APB.
6-MAPB heeft namelijk een methyl-groep aan de amine (de staart van het molecuul). Daarmee lijkt 6-MAPB structureel wat meer op MDMA. Terwijl 6-APB meer lijkt op MDA.

Bij 6-APB is een zuurstof aan de kop van het molecuul van MDA vervangen door een koolstof (waardoor je een benzofuran krijgt)
Bij 6-MAPB is een zuurstof aan de kop van het molecuul van MDMA vervangen door een koolstof (waardoor je een benzofuran krijgt)

Dus eigenlijk is 6-MAPB een gesubstitueerde MDMA, en 6-APB is een gesubstitueerde MDA.

6-MAPB en 5-MAPB zijn stereoisomeren van elkaar. Ze bestaan uit dezelfde atomen, alleen is de benzofuran gespiegeld.

Snap je het nog? :grin:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Welke RC vinden jullie het meest gelijkend aan een xtc pil? Of welke combo's komen dichtbij voor jullie?
Is dat een kruising tussen 5-mapb en 6-apb? 😏
5-MAPB lijkt ook erg op MDMA:

manneke

2FA heb ik eens geprobeerd maar ik voelde er weinig van. Dan nam ik er sleutelpuntjes mmc bij. Maar misschien werkte dat net het eventueel effect van 2FA tege. 🤔

6apb is het volgende dat ik ga proberen. Ik las veel over misselijkheid maar ik heb met een "gewone xtc pil" soms ook een misselijk momentje. Of veel boertjes 😁

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Alsnog vraag ik mij af of 6-MAPB wel als RC aan te duiden valt, gezien de enorm lage beschikbaarheid .... ik bedoel de hoge barrière om het goedje op de tong te krijgen.
Maar stel dat we het wel als RC kunnen zien, en dat zelfs het verboden (dus geen RC) MDMA nog steeds als RC zou kunnen gelden ?

Wat wordt de keuze dan: 5-MAPB, 6-MAPB, of MDMA ?

Vooralsnog zet ik mijn geld op 6-APB :tongueclosed:, zelfs (juist ?) als het een mengsel betreft met 5-APB.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Alsnog vraag ik mij af of 6-MAPB wel als RC aan te duiden valt, gezien de enorm lage beschikbaarheid .... ik bedoel de hoge barrière om het goedje op de tong te krijgen.
Maar stel dat we het wel als RC kunnen zien, en dat zelfs het verboden (dus geen RC) MDMA nog steeds als RC zou kunnen gelden ?

Wat wordt de keuze dan: 5-MAPB, 6-MAPB, of MDMA ?

Vooralsnog zet ik mijn geld op 6-APB :tongueclosed:, zelfs (juist ?) als het een mengsel betreft met 5-APB.
Ja uiteraard wint MDMA dan want dat is veel beschikbaarder en beter onderzocht enzo. Maar de vraag was 'welke RC'. Dan vond ik 6-MAPB toch echt het dichtstbij komen. Tenminste, dat denk ik. Want toen ik het uitprobeerde was ik ook behoorlijk dronken van de champagne. Wat dat betreft heb ik mijn ervaring aan de 5-MAPB beter vastgelegd. Die lees je dus hierboven.

manneke

Een vriendin van me was afgelopen weekend gaan feesten in Amsterdam en hoorde van heel veel mensen een groot enthousiasme over de 6-APB, is dat iets dat in een opmars zit? Of is het maar een momentopname.
Ik heb ze nu besteld en ben wel benieuwd!

Bovenaan