XTC, meest schadelijkste drugs?

J0rrit

Badass junkie
wat me heel erg opvalt, is dat veel mensen altijd zeggen je moet niet vaak xtc gebruiken want dat is slecht voor je, maar ondertussen snuiven ze zelf wel heel vaak sos of speed. En op dit forum hoor k ook altijd dat xtc heel schadelijk is, maar over andere drugs wordt dat bijna nooit gezegd, ieder weekend sos schijnt niet slecht tre zijn ofzo?

caatje

Badass junkie
Volgens mij gaat het puur om de tollerantie. Oke van speed, sos en weet ik al niet meer moet je misschien steeds meer bij pakken maar bij xtc is het love-gevoel gewoon een keer op. En dan heeft het weinig zin om het elk weekend te doen. Lijkt mij!

zommes

Badass junkie
Heb je ooit van Google gehoord? Het is niet de bedoeling dat je bij iedere simpele vraag gewoon ff een topic opent.

Usha

Belezen gebruiker
Kijk eens op Youtube naar spuiten en slikken.
Daaruit blijkt dat XTC op zich veel minder gevaarlijk is dan speed.
MAAR: laat je pil altijd testen, je wil geen rattenvergif ofzo binnenkrijgen.
Ga naar de dokter en laat je hartslag en bloeddruk nakijken, als dit normaal is kan je XTC nemen. Drink er veel water bij en pak niet te veel.
Begin niet te mixen met alcohol of andere dingen.

Als je het zo doet is XTC niet gevaarlijk, doe je het anders: dan wordt het wel gevaarlijk.

Maar dit geldt voor alle drugs, zelfs koffie, als je het verkeerd gebruikt is het ALTIJD een risico.
Dus zeggen dat het ene minder gevaarlijk is dan het andere is moeilijk, het hangt van je gebruik af.

Mindless1985

Badass junkie
Ik ben ervan overtuigd dat 1x speed gebruiken slechter voor je is dan 1x xtc, maar als je het elk weekend doet is xtc weer schadelijker voor je, denk ik.

TeQ

Bewuste gebruiker
Sos schadelijker dan xtc is zowiezo onzin volgens mij. Gezien een avondje (niet overdreven) sossen zelfs al minder schade dan alcohol achterlaat.

Desalniettemin vind ik sos wel veel gevaarlijker gezien het risico op verslaving.

spacekonijn

Badass junkie
las laatst een artikeltje dat ze ontdekt hebben dat zelfs 1-malig een lage dosis MDMA al schade aan de hersenen doet.

denk zelf dat mdma en pep ongeveer even schadelijk zijn eigenlijk , coke waarschijnlijk minder maar idd zoals teq zegt gevaarlijker.

spacekonijn

Badass junkie
niet dat je het gaat lezen maar mocht je het toch willen lezen

Ecstasy can harm the brains of first-time users
November 28, 2006 - CHICAGO

Researchers have discovered that even a small amount of MDMA, better known as ecstasy, can be harmful to the brain, according to the first study to look at the neurotoxic effects of low doses of the recreational drug in new ecstasy users.

The findings were presented today at the annual meeting of the Radiological Society of North America (RSNA).

“We found a decrease in blood circulation in some areas of the brain in young adults who just started to use ecstasy,” said Maartje de Win, M.D., radiology resident at the Academic Medical Center at the University of Amsterdam in the Netherlands. “In addition, we found a relative decrease in verbal memory performance in ecstasy users compared to non-users.”

Ecstasy is an illegal drug that acts as a stimulant and psychedelic. A 2004 survey by the National Institute on Drug Abuse (NIDA) found that 450,000 people in the United States age 12 and over had used ecstasy in the past 30 days. In 2005, NIDA estimated that 5.4 percent of all American 12th graders had taken the drug at least once.

Ecstasy targets neurons in the brain that use the chemical serotonin to communicate. Serotonin plays an important role in regulating a number of mental processes including mood and memory.

Research has shown that long-term or heavy ecstasy use can damage these neurons and cause depression, anxiety, confusion, difficulty sleeping and decrease in memory. However, no previous studies have looked at the effects of low doses of the drug on first-time users.

Dr. de Win and colleagues examined 188 volunteers with no history of ecstasy use but at high-risk for first-time ecstasy use in the near future. The examinations included neuroimaging techniques to measure the integrity of cells and blood flow in different areas of the brain and various psychological tests. After 18 months, 59 first-time ecstasy users who had taken six tablets on average and 56 non-users were re-examined with the same techniques and tests.

The study found that low doses of ecstasy did not severely damage the serotonergic neurons or affect mood. However, there were indications of subtle changes in cell architecture and decreased blood flow in some brain regions, suggesting prolonged effects from the drug, including some cell damage. In addition, the results showed a decrease in verbal memory performance among low-dose ecstasy users compared to non-users.

“We do not know if these effects are transient or permanent,” Dr. de Win said. “Therefore, we cannot conclude that ecstasy, even in small doses, is safe for the brain, and people should be informed of this risk.”

This research is part of the Netherlands XTC Toxicity (NeXT) study, which also looks at high-dose ecstasy users and aims to provide information on long-term effects of ecstasy use in the general population.

Radiological Society of North America.

Jeller

Badass junkie
TeQ zei:
Sos schadelijker dan xtc is zowiezo onzin volgens mij. Gezien een avondje (niet overdreven) sossen zelfs al minder schade dan alcohol achterlaat.

Desalniettemin vind ik sos wel veel gevaarlijker gezien het risico op verslaving.
op Jellinik maakten ze de vergelijking tussen 1 lijn coke en 1 pil (normale dosis) en ze kwamen er bijna even schadelijk uit.. uit eigen ondervidnign zou k ook wel zeggen dat xtc iets schadelijker is
en coke is sowieso schadelijker dan alcohol... laat mij niet lachen

Speed is zeker wel schadelijker dan xtc

Ik denk van lichamelijke en geestelijke schade dat de top 5 er zo uit ziet:
1)Meth
2)Speed (en andere amfs)
3)XTC
4)Coke
5)(Veel) Alcohol

en PCP daar mss nog ergens tussen..

Natuurlijk zijn al die dingen afhankelijk van de dosis.. je kunt alcohol moeilijk vergelijken tegenover coke, omdat het 2 totala verschillende drugs zijn

spacekonijn

Badass junkie
ik denk dat alcohol de meest schadelijke is eigenlijk.

als je het vergelijkt met 1 avond goed zuipen of 1 avond aan de pillen o.i.d .

maar bij pillen heb je weer dat je je hersenen verneukt door het gebruik regelmatig te herhalen.

bij alcohol toch meer lichamelijke schade.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Dzy zei:
Ik ben ervan overtuigd dat 1x speed gebruiken slechter voor je is dan 1x xtc, maar als je het elk weekend doet is xtc weer schadelijker voor je, denk ik.

Precies,en ieder weekend coke gaat vaak gepaart met veel alchohol dus dat maakt dat ook weer slechter,enzovoort enzovoort..

Een wijs man zei ooit....overal waar "te" voor staat is slecht voor je behalve een temeier en tequilla... :mrgreen:

Jeller

Badass junkie
spacekonijn zei:
ik denk dat alcohol de meest schadelijke is eigenlijk.

als je het vergelijkt met 1 avond goed zuipen of 1 avond aan de pillen o.i.d .

maar bij pillen heb je weer dat je je hersenen verneukt door het gebruik regelmatig te herhalen.

bij alcohol toch meer lichamelijke schade.
Ik denk dat xtc toch een stuk schadelijker is hoor.. je zegt het zelf al
en zowel één keer flink doorzuipen tegenover 1 keer een paar pillen pakken zal alletwee geen merkbare schade geven

maar ze zijn alletwee schadelijk op een andere gebieden hé
alcohol:
hersenen
lever
maag

xtc:
zenuwcellen
hersenen
maag
hart

moeilijk te vergelijken dus

J0rrit

Badass junkie
xtc is heel slecht als je het vaak doet. Ik heb hier ook een keer gelezen dat je serotonine na 2 maanden weer bijgevuld is. Ik heb zelf 2-3 maanden elk weekend 2 keer gebruikt. En zelfs de laatste week ging ik nog even hard van een paar pillen ( dus nog genoeg serotonine ), en zeker nog love-gevoel, en ik denk dat er nog meer zijn die dat ondervonden hebben, is ie 2 maanden dan gelul en is het gewoon een week?

J0rrit

Badass junkie
xtc is heel slecht als je het vaak doet. Ik heb hier ook een keer gelezen dat je serotonine na 2 maanden weer bijgevuld is. Ik heb zelf 2-3 maanden elk weekend 2 keer gebruikt. En zelfs de laatste week ging ik nog even hard van een paar pillen ( dus nog genoeg serotonine ), en zeker nog love-gevoel, en ik denk dat er nog meer zijn die dat ondervonden hebben, is ie 2 maanden dan gelul en is het gewoon een week?

caatje

Badass junkie
En de dagen na je gebruik? Hoe voel je je dan? Ga me niet vertellen dat je nergens last van hebt.

J0rrit

Badass junkie
caatje zei:
En de dagen na je gebruik? Hoe voel je je dan? Ga me niet vertellen dat je nergens last van hebt.

zeker wel. op het begin viel dat mee, alleen de dag erna een beetje slap en beetje down. Maar op het einde was dat al gauw 4 dagen lang super brak en heel erg down. maar toch gek dat het nog perfect werkte.

TimeKiller

Bewuste gebruiker
XTC verneukt gewoon je serotonine systeem bij langdurig en overdreven gebruik, en herstel van een beschadigd serotonine systeem gaat langzaam en dat is dan nieteens een volledig herstel schijnt. Coke en speed hebben dat minder maar die zijn weer op andere gebieden schadelijk ofzo..

J0rrit

Badass junkie
ja maar hoe zit het nu met je serotonine voorraad? want, heb al avonden gehad dat bijgooien bijna geen zin meer had ( weinig serotonine ), en week erna nog gewoon even hard gaan. dat zou dus een week betekenen en geen 2 maanden zoals iedereen zegt. Iedeereen hier beweert dat xtc meer dan 1 keer per 2 maanden zonde is want dan ga je niet hard?

dat is dus blijkbaar onzin, alleen het verrassingseffect is weg.ik denk dat je serotonine weer vrij vlug is bijgeladen, zeker een weekje.

matthijs

Badass junkie
DarkScope zei:
ja maar hoe zit het nu met je serotonine voorraad? want, heb al avonden gehad dat bijgooien bijna geen zin meer had ( weinig serotonine ), en week erna nog gewoon even hard gaan. dat zou dus een week betekenen en geen 2 maanden zoals iedereen zegt. Iedeereen hier beweert dat xtc meer dan 1 keer per 2 maanden zonde is want dan ga je niet hard?

dat is dus blijkbaar onzin, alleen het verrassingseffect is weg.ik denk dat je serotonine weer vrij vlug is bijgeladen, zeker een weekje.

"Hard" ga je niet van de serotine. Dat ga je altijd wel als je pillen slikt, ook al heb je het de dag ervoor gedaan. Dat love gevoel komt door de serotine.

J0rrit

Badass junkie
matthijs zei:
DarkScope zei:

"Hard" ga je niet van de serotine. Dat ga je altijd wel als je pillen slikt, ook al heb je het de dag ervoor gedaan. Dat love gevoel komt door de serotine.

uhm, daar zit wat in. En het hard gaan, dat kan niet door de speed komen, want ik bedoel het van de kaart raken bijvoorbeeld? en gewoon het hele spacende gevoel zelf, ik dacht dat dat allemaal door de serotonine kwam?

matthijs

Badass junkie
Nouja...je voelt je ook wel raar an de serotine. Maar ik denk dat, wat jij bedoelt niet de effecten van serotine zijn. :)

J0rrit

Badass junkie
matthijs zei:
Nouja...je voelt je ook wel raar an de serotine. Maar ik denk dat, wat jij bedoelt niet de effecten van serotine zijn. :)

ja moeilijk uit te leggen want iedereen ervaart het anders natuurlijk. Maar ik bedoel gewoon het zweverige , een zijn met de muziek, bij hoge doseringen gewoon flink van de kaart zijn, alsof je in een "onechte" wereld rondloopt, gewoon het trippende-effect van de mdma?

Maar hoe kan je weten hoe serotonine voelt? ik denk eerlijk gezegd wel dat alles door de serotonine komt. Namelijk doordat je zo super veel krijgt voel je je zo goed, omdat het lichaam niet gewend is aan die grote hoeveelheid gaan processen mis, wat het trippy-effect van mdma tot gevolg heeft, en het van de kaart zijn.

Correct me if I'm wrong.

matthijs

Badass junkie
Wat je nu voelt is gewoon 'fokking lijp zijn van de pillen'. Als je een paar maanden stopt voel je het love gevoel weer.

J0rrit

Badass junkie
matthijs zei:
Wat je nu voelt is gewoon 'fokking lijp zijn van de pillen'. Als je een paar maanden stopt voel je het love gevoel weer.

ik weet wel dat als je een paar maanden stopt dat het inderdaad een veel lekkerder gevoel geeft weer. Maar love-gevoel, dat heb ik altijd nog. Gesprekken met mate hoe blij we wel niet zijn dat we vrienden zijn en dat we zo blij zijn dat we deze avond samen zijn gegaan enz. Dat heb k altijd. Na een paar maanden niet gedaan is het verassingseffect wel een stuk groter

J0rrit

Badass junkie
matthijs zei:
Is dat niet gewoon vaag gepraat? Of houd je dan echt van ze?:P

ja weet niet. Ik kan me wel herinneren dan dat de eerste paar keer bizar erg was, dat soort praat. Maar nog steeds meen ik dan oprecht als ik zeg je bent mijn beste vriend en super kix dat we vrienden zijn en het leven is zo mooi enz. Normaal zeg k dat soort dingen niet snel. Dat heb ik alyijd nog van mdma.

NexxtGen

Belezen gebruiker
Oke dit is wat ik tot nu toe heb gedaan en ik ben er niet trots op:

-vanaf april 2006 tot september 2006 3 keer per maand 3 tot 6 pillen gebruikt... dit waren echter geen sterke pillen, maar ik weet wel dat het nooit totaal onschadelijk voor me geweest kan zijn.
-maar feit blijft dat, hoewel ik het ECHTE gruwelijk love-everything-gevoel niet meer heb (oftewel alsof je het voor de eerste keer gebruikt) ik me wel superGOED voel als ik het nu gebruik. Ik slik gemiddeld 3 pillen. Ik schat de hoeveelheid MDMA op 100 mg.
- ik gebruik nu elke 3 weken. Soms elke 2 weken.

zie maar wat je met de informatie doet :mrgreen:

Ceko

Belezen gebruiker
zommes zei:
Heb je ooit van Google gehoord? Het is niet de bedoeling dat je bij iedere simpele vraag gewoon ff een topic opent.
Ach we worden niet echt overladen met topics en intussen gaat deze alweer twee pagina's door, dus waarom moet het altijd meteen zo? Als iedereen al zijn vragen via google liet beantwoorden viel er hier weinig te lezen nietwaar?

berbe

Bewuste gebruiker
spacekonijn zei:
las laatst een artikeltje dat ze ontdekt hebben dat zelfs 1-malig een lage dosis MDMA al schade aan de hersenen doet.

denk zelf dat mdma en pep ongeveer even schadelijk zijn eigenlijk , coke waarschijnlijk minder maar idd zoals teq zegt gevaarlijker.

sos is net veeel giftiger voor de hersenen als pep
en mdma is nouw eenmaal schadelijk voor de hersenen
niet zo fel als pep volgens mij
mja pep vreet dan weer half je organe zoals je lever niere enzoverder helemaal kapot:d

Jeller

Badass junkie
kdenk dat xtc en coke wel ongeveer even schadelijk zijn hoor.. sos doet ook serieuze hersenschade hoor

Bovenaan