XTC met je vader

Joestax

Newbie
Hallo

Ik heb sinds 6 jaar weer goed contact met me vader. En nu hebben we veel meer een vriendschap dan een vader-zoon relatie. Maar daardoor kon ik hem ook heel makkelijk vertellen dat ik wel eens xtc gebruik en hoe tof het is. Nu wil ik het binnenkort met hem en zijn nieuwe vriendin gaan doen. Ik ga dan zelf niet spacen maar hun een beetje begeleiden.

Alleen ik kan niet echt trip-reports vinden van mensen tussen de 45 en 50. En ook al zijn ze er meestal staat de leeftijd er niet bij.

Nu vroeg ik me af of het heel anders kan zijn als je veel ouder dan de gemiddelde gebruiker. En of er nog mensen zijn met tips voor mij?

Volgens mij is het niet veel anders dan bij jongeren.

Op de feesten waar ik kom heb ik ook wel is wat oudere mensen lekker bezig gezien en daar leek niks mis mee. Ze waren gewoon lekker aan het spacen :grin:

Het enige wat ik kan bedenken is dat ze wat minder kunnen hebben qua beweging en intensiteit.

Dus zorg gewoon goed voor ze, genoeg water en aandacht. Dan komt het wel goed denk ik :)

Joël

Newbie
Hoi Joestax,

Sowieso gaaf dat jij en je vader dit open en eerlijk met elkaar kunnen bespreken. Dat zegt veel over jullie relatie man. En dat jij hem begeleid is ook cool. Vertel hen vooral jouw ervaring, daar worden zij wijzer van. Ik ben net als jouw pa ook in de veertig en met mijn zoon van begin 20 is het ook bespreekbaar. Sterker nog, vorig jaar kreeg ik met vaderdag een pilletje van hem :wave: Samen gebruiken zullen we niet zo snel doen. Daar is de ervaring toch te intiem voor. Want, wat is mijn ervaring? Mijn vriendin en ik gebruiken het graag samen en delen dan urenlang onze gevoelens. Dat gaat vooral over hoe lief, lekker en leuk we elkaar vinden. In het dagelijks leven voelen we dat ook wel, maar met xtc komt het er qua tekst wat makkelijker uit. Ik hou zielsveel van mijn zoon - en hij van mij. Wat wij voor elkaar voelen zeggen we ook in het normale leven. De kans bestaat, dat als er dingen in het verleden zijn voorgevallen die niet zo fijn en geweldig waren (jij hebt nu weer contact met hem en ik weet dus niet at er heeft gespeeld) dat dit eruit zou kunnen komen. Dat er dingen worden gezegd die goed vallen, maar ook net pijnlijk zouden kunnen zijn. Emoties immers worden versterkt. Je zou wat dat betreft misschien met je pa wat afspraken kunnen maken. Trouwens, op een warme zomeravond (en die komen echt nog wel) is het trouwens ook lekker met je pa en zijn vriendin een keer een waterpijp te roken. Dat doen wij dus weer wel thuis. Joestax kerel, plezier en zorg goed voor jezelf (en je pa).

Groet :rockband:

Joestax zei:
Hallo

Ik heb sinds 6 jaar weer goed contact met me vader. En nu hebben we veel meer een vriendschap dan een vader-zoon relatie. Maar daardoor kon ik hem ook heel makkelijk vertellen dat ik wel eens xtc gebruik en hoe tof het is. Nu wil ik het binnenkort met hem en zijn nieuwe vriendin gaan doen. Ik ga dan zelf niet spacen maar hun een beetje begeleiden.

Alleen ik kan niet echt trip-reports vinden van mensen tussen de 45 en 50. En ook al zijn ze er meestal staat de leeftijd er niet bij.

Nu vroeg ik me af of het heel anders kan zijn als je veel ouder dan de gemiddelde gebruiker. En of er nog mensen zijn met tips voor mij?

Joël

Newbie
Klopt, is niet heel veel anders. Ook niet qua bewegen en intensiteit. Maar ik ben dan ook in topvorm op mijn 47ste :sunglasses:

Greetz.

Delerium10 zei:
Volgens mij is het niet veel anders dan bij jongeren.

Op de feesten waar ik kom heb ik ook wel is wat oudere mensen lekker bezig gezien en daar leek niks mis mee. Ze waren gewoon lekker aan het spacen :grin:

Het enige wat ik kan bedenken is dat ze wat minder kunnen hebben qua beweging en intensiteit.

Dus zorg gewoon goed voor ze, genoeg water en aandacht. Dan komt het wel goed denk ik :)

Joestax

Newbie
Hey wat een toffe reacties!

Zeker van Joël. Ik ben er nu gewoon zeker over dat dit gewoon goed zal gaan. En ik bedoelde ook niet dat het anders kan zijn qua beweging enzo. Maar meer dat als je ouder bent en het grootste deel van je leven niet vrijdenkend ben geweest dan was ik bang dat het zo mindblowing is dat je over alles gaan twijfelen wat je met de rest van je leven hebt gedaan. Maar zo van Joël te horen moet dat wel goed komen. Maar ik vroeg me wel af wanneer je het voor de eerste keer hebt gedaan?

reverb

Bewuste gebruiker
Goede vraag. Ik ben ouder dan Joel... dus ik mag ook reageren ... :)

Ik ben in aanraking gekomen met xtc zo rond mijn 50ste en de ervaring is denk ik net zo intens als bij een jonger iemand. Alleen de hersteltijd is wellicht langer. :(
De set en setting zijn belangrijk voor je vader en zijn vriendin en welke leeftijd je ook hebt, je moet als gebruiker willen (zin hebben), geen labiel persoon zijn en een goede gezondheid hebben (medicijngebruik??). Als je al deze boxen aan kunt vinken dan moet het wel goed komen. Weet je de sterkte van de pillen?

Ik wist bijv bij de eerste keer xtc niet, dat je kaken zo strak gaan staan en had mijn wang een beetje open de volgende morgen en spierpijn in de kaken niet normaal .... een kleine prijs.
Laatst hoorde ik van ook een 50-tiger, dat hij bij de start van de xtc inname plots warm werd en hartkloppingen voelde, en dacht wat nu... ik moet weg ... onrustig etc. Na 15 mins was alles onder control en heeft hij een prachttijd gehad (wilde direct weer!!). Wij hadden dezelfde pil en ik steeg langzaam op. We zijn niet allemaal gelijk.

Misschien nog een beetje voorlichten en vertel erbij dat hoe leuk het ook was het niet eerder mag dan eens per 2-3 maanden!

Ik koop vaak voor mijzelf en anderen (niet altijd oudjes :wink: after-E vitaminen.

Joestax

Newbie
Ja goed idee van die after-E pillen maar dan moet het helemaal goed komen want ze zijn in hele goed mentale conditie en hebben geen medecijnen ofzo. Ze zijn wel 180 MG maar ik denk dat ik ze gewoon allebei een halfje geef.

Ik zal trouwens ook wel een klein verslagje ervan maken. Ik ga me waarschijnlijk wel kapot lachen :P

Joël

Newbie
Joestax zei:
Hey wat een toffe reacties!

Zeker van Joël. Ik ben er nu gewoon zeker over dat dit gewoon goed zal gaan. En ik bedoelde ook niet dat het anders kan zijn qua beweging enzo. Maar meer dat als je ouder bent en het grootste deel van je leven niet vrijdenkend ben geweest dan was ik bang dat het zo mindblowing is dat je over alles gaan twijfelen wat je met de rest van je leven hebt gedaan. Maar zo van Joël te horen moet dat wel goed komen. Maar ik vroeg me wel af wanneer je het voor de eerste keer hebt gedaan?

Hoi Joestax, leuk om te lezen dat je de reactie op prijs stelt. Gaaf ook dat reverb. de moeite neemt om zijn ervaring te delen. Ik was 47 en onze eerste ervaring was dus een faliekante mislukking. Op een franse camping, onder de sterrenhemel. Water en druivensuiker onder handbereik. En het effect nulkommanul. De herkansing volgde weken later en dat was wel een groot succes! Met een halfje beginnen is een aanrader, maar het gehalte mdma telt ook. Reverb heeft je erop gewezen. Mijn geliefde en ik zijn fysiek in goede conditie. We nemen er de tijd voor. Zondagavond slikken: no way! Op maandag willen we weer fit aan de start verschijnen. Ben benieuwd naar je report :sunglasses:

Bovenaan