Xtc mixen met f4mp

Hallo,

Ik ben een beginnend XTC gebruiker, ben zo'n anderhalf jaar geleden begonnen.
Mijn ervaringen met XTC zijn altijd goed geweest, nog nooit écht slecht gegaan, vaak wel te hard maar nog op een leuke manier. Waar ik vaak last van heb is het 'waus zijn' gevoel. Als ik eenmaal merk dat ie echt inslaat, en dit gebeurd bij mij niet geleidelijk, maar hij slaat altijd in één keer te hard in. (voor mijn gevoel) Ookal begin ik met een kwartje, sta ik met spaghettibenen te bungelen en word ik vaak vastgegrepen door omstaande vrienden. Dit duurt een kleine 15 minuten, waarna ik er opeens in 1 keer uit kan zijn, waarop ik me wel heel relaxt voel.

Van vrienden hoorde kwam het goedje 4fmp ter woord, waar ik al snel nieuwsgierig naar was. van verhalen hoorde ik dat je hetzelfde effect ervaart als bij XTC: opgewekt, enorme energie, je hebt de 'love feeling' maar je blijft wel helder van geesten je weet meer wat je doet. Afgelopen maand heb ik dus 4fmp gebruikt op een techno feestje, ik heb dit heel fijn ervaren alleen mistte ik toch echt de love feeling, het willen praten en knuffelen met je vrienden, en of vreemden :rolleyes: voor sommige mensen maakt dit wss niet uit, maar ik vind het heel chill om te ervaren dat je van iedereen om je heen houdt en iedereen houdt van jou.

Daarom is mijn vraag aan jullie, kan je XTC mixen met 4f? Ik wil het helder zijn van wat ik heb ervaren met 4fmp graag zo houden, maar ik wil veel meer liefde voelen :P Wat zijn jullie ervaringen hiermee en zouden jullie het aanraden? Ik snap dat iedere ervaring persoonsgebonden is, maar het doet me vaak deugd om ervaringen te lezen en symptomen te herkennen.

in ieder geval bedankt voor het lezen. Grtz

Fool

Badass junkie
Ik heb hier verder geen ervaringen mee, maar ik heb wel gehoord dat MDMA en 4-FA samen een behoorlijk neurotoxische combinatie is, lijkt me dus niet echt een hele sjofele combinatie.

Hoe lang heb je geen MDMA/andere empathogeen gebruikt voordat je 4-FA hebt geprobeerd? Het zou namelijk kunnen dat je serotonine-niveau gewoon nog niet aangevuld was je daarom minder love hebt gevoeld. Natuurlijk kunnen set/setting hier ook wat mee te maken hebben.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
4-FMP en XTC mixen volgens mij niet zo goed. 4-FMP lijkt qua werking nogal op speed, al geeft de stof wel meer serotonine vrij. Als je speed en XTC mixed krijgt de speed de overhand, waardoor je minder van de XTC voelt als van de 4-FMP. Zoals Fool al heeft aangegeven is het ook bijzonder slecht voor je hersenen. Hoe slecht kan ik je niet zeggen, er is nog niet zo gek veel over 4-FMP bekend. Ik zou het gewoon bij of 4-FMP houden, of gewoon een goede pauze(2 a 3 maanden) houden en XTC gebruiken.

reverb

Bewuste gebruiker
Ik wil dit eens anders benaderen en iets overzichtelijker.

Hierboven stellen wij dat:
mdma = opgewekt+energie+love+waus+neurotoxic
4fmp = energie+helder+neurotoxic

mdma + 4fmp = opgewekt+energie+love+waus+neurotoxic+energie+helder+neurotoxic
Tot zover een simpele optelsom.

Als wij nu stellen dat helder en wazig gelijk is aan wazig,
dus: helder + waus = waus

Dan kan de vergelijking worden herschreven als:
mdma + 4fmp = opgewekt+energie*2+love+waus+neurotoxic*2

Tenslotte, keer 2 is teveel en teveel is niet goed.
Conclusie: mdma + 4fmp = teveel = fout

:)

Fool

Badass junkie
Ik had altijd begrepen dat de hersenschade van MDMA apart en 4-FMP apart meer worden dan de optelsom van die schade, voor zover als ze ergens in uitgedrukt kunnen worden. Dus niet neurotoxic*2, maar eerder neurotoxic^2, of neurotoxic*4 ofzo, de precieze bron heb ik hier helaas niet zo snel van.

reverb

Bewuste gebruiker
@Fool: Denk zeker dat je gelijk hebt, dus de vergelijking wordt:

mdma + 4fmp = opgewekt + energie*2 + love + waus + neurotoxic^2

.

Fool

Badass junkie
Ja precies. En dan kun je ook nog gaan stellen dat opgewekt soort van hetzelfde is als energie en dat teveel energie het love gevoel deel onderdrukt. Na die hele optelsom denk ik in ieder geval dat het af te raden valt om deze twee middelen te mixen. :grin:

reverb

Bewuste gebruiker
Zo ervaar ik het ook. Dus:

mdma + 4fmp = opgewekt + energie*2 + love/2 + waus + neurotoxic^2

:)

Fool

Badass junkie
Alhoewel de complete wiskunde basis nu verloren is, we zijn het met elkaar eens :grin:

RedSkull

Newbie
wat betreft die wiskundige benadering, ik vind dat te kort door de bocht. zulke statements kan je niet maken zonder dat te onderbouwen met een scheikundige beredenering... de reactie van stoffen kan je vaak niet 1-op-1 optellen.

dat gezegd hebbende en terugkomend op je vraag heb ik zelf 1 ervaring gehad met het combineren van 4-fmp en xtc. nogmaals, ik kan niks zeggen over de scheikundige reactie of de neurotoxiciteit maar ik weet wel dat (in mijn geval) de xtc uiteindelijk de effecten van 4-fmp overschaduwde. het werd uiteindelijk toch echt een xtc roll.

mijn advies naar jou toe:
- probeer te variëren in dosering van pillen; neem bijv. kwartjes ipv halfjes zodat je niet meteen kneiterwaus raakt.
-probeer verschillende soorten pillen. de uitwerking per pil kan grandioos verschillen. van sommige word ik bijvoorbeeld de eerste 10 minuten supersloom en heb ik vervolgens een dronkenachtig gevoel, terwijl ik van andere meteen vlinders in mn buik krijg en urenlang door kan beuken en redelijk helder blijf.
- probeer een langere periode van preloading en langere pauzes tussen gebruik in. daarmee bouw je meer serotonine op en zal die love feeling veel sterker zijn. vergeet ook niet dat dat gevoel ook grotendeels dan wel niet alles te maken heeft met de setting (de muziek, de mensen met wie je bent, je lichamelijke en geestelijke gesteldheid).

kortom, het is altijd een lot uit de lotterij dat je trekt maar je kan t zo gunstig mogelijk maken voor jezelf door te proberen die tips te gebruiken. denk niet dat je hier 4-fmp voor nodig hebt, gewoon nog wat meer finetunen met xtc :wink:

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
-probeer verschillende soorten pillen. de uitwerking per pil kan grandioos verschillen. van sommige word ik bijvoorbeeld de eerste 10 minuten supersloom en heb ik vervolgens een dronkenachtig gevoel, terwijl ik van andere meteen vlinders in mn buik krijg en urenlang door kan beuken en redelijk helder blijf.
Dit zit allemaal tussen je oren. MDMA = MDMA. dat je anders gaat per pil ligt aan zoveel dingen. Bijvoorbeeld: setting, tijd tussen het gebruik, mindset, hoeveel je gegeten hebt etc.

R0mmelP0t

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Klopt! Ik heb wel eens 2 feetsjes in 3 maanden gehad met dezelfde pillen. Eerste feest viel ie haast niet en noemde ik ze "k*tpillen. Tweede feest dacht ik eerst niets te nemen omdat ze toch niet lekker zouden vallen maar op de helft van t feest was iedereen zo lekker wappie en ikkes niet. Dus besloot ik toch een halve te nemen en wat denk je? Woeiiiii als de brandweer! :wink:

EKSTASIE

Newbie
Ik had dit laatst gedaan op ADE, een capsule van 200mg 4-FMP en na een uurtje of 2 op de piek een halve paarse +/- getikt (zo'n 180mg+).

Half uur daarna snapte ik vrij weinig maar voelde me uiteraard zwaar chil. :P
Voor op een feest vind ik niet een lekkere combo moet ik bekennen. :openmouth:

Bovenaan