Figuur 1 - Het menselijk brein
Figuur 2 - Het menselijk brein volgens wetenschappers die graag in de krant willen met een flutonderzoek over helemaal niet zo erg schadelijke gevolgen van XTC
Figuur 3 - Serotonine in de cortex van apen voor, vlak na en zeven jaar na gebruik van MDMA
Bron:
Hatzidimitriou, G., McCann, U.D. and Ricaurte, G.A. Altered serotonin innervation patterns in the forebrain of monkeys treated with (+/-)3,4-methylenedioxymethamphetamine seven years previously: factors influencing abnormal recovery. J. Neurosci., 19:5096-107, 1999.
1999 joehoe! Ik weet niet wie die Drugs Infolijn bestiert, maar qua harm reduction scheelt het weinig met de Info Drugslijn ben ik bang.
Maar, beste mensen, hoe wisten we dit al, zonder daarvoor enig onderzoek te hoeven lezen? Waarom is dit geen nieuws? Omdat elke XTC-gebruiker weet dat de eerste 'roll" de "rolls royce" was, en naarmate er meer "rolls" volgden werden de "rolls" steeds minder totdat je er over twijfelt wat er nou precies zo de moeite waard was.
Daar denk je dan eventjes over na en opeens heb je het "Ik ben een aapje met paars haar binnenin mijn kop. Maar dat haar wordt wel steeds dunner op deze manier. Godverdomme man. Ben ik mooi klaar mee."
Of nee wacht, de algemene tendens is om te concluderen dat de pillen vroeger veel beter waren, heus waar.
Als een verhaal iets te mooi klinkt om waar te zijn dan is het verstandig om je af te vragen of de persoon die dat verhaal vertelt nog andere drijfveren zou kunnen hebben om dat verhaal te vertellen. MDMA is een stof uit de dysfunctional trailer trash-familie der methamphetamines en het brengt al zijn ruige vrienden mee als het je serotoninesysteem komt uitwonen.