XTC overhitting

Hazekees

Experimenterende gebruiker
Goedendag mede-drugsforumleden,

Ik slik weleens xtc en vind het een heerlijk middeltje, op een paar negatieve effecten na. Wat ik bijvoorbeeld stront vervelend vind is het feit dat ik (meestal) zo verschrikkelijk warm word. Afgelopen weekend was ik bij Fields @ ADE en ik had blauwe superman gebruikt, niet eens al teveel, zo'n 100mg schat ik (halve in 2x kwartjes genomen; 19jr ongeveer zo'n 85kg).
Ik moet zeggen het was een warme omgeving daar in Amsterdam Roest, veel mensen en voor mijn gevoel op drukke plekken geen goede airconditioning, ik houd hier rekening mee door voldoende water te drinken, en af een toe een raketje te verorberen.
Toch krijg ik het op sommige momenten VRESELIJK warm, ookal ben ik in vrij rustige omgevingen. Ik ga me redelijk ongemakkelijk voelen bij al het zweten. Dit warm worden komt erg snel voor bij me, en als ik zo bijvoorbeeld ook maar eventjes los ga breekt het zweet me al gauw uit, gevolg: ik zit meer en deel van de avond op de bank te spacen op de melodieuze tonen die Max Cooper kan aanslaan. Heerlijk, maar niet helemaal wat ik echt wil bij een feestje.

Nou vraag ik me af wat hier nog meer tegen te doen is, heeft het zo bijvoorbeeld ook te maken met conditie? Nog meer water drinken? Of hangt het echt enkel af van het verstoorde hersendeel dat je temperatuur regelt/meet?

Ik hou me zeker aan 1-2 glazen per uur(iets meer schat ik) en drink af en toe een biertje erbij.

Iemand tips?

ravage

Blauwe supermans zijn ong 200mg trouwens.
Ik ga ook behoorlijk zweten maar dan bij 400mg.
Shirt uit en gaan met die banaan !

Ga af en toe naar buiten om een luchtje te scheppen en wat ook super lekker is een koud flesje in je nek of pols, in je nek is goddelijk

Molasses

Newbie
Wat ik altijd doe is tussendoor naar het toilet polsen voor een lange tijd in het koude water bij de kraan. Ook in je nek sprenkelen en je haren nat maken. Helpt altijd super!

Vorige keer heb ik me handen in een kommetje gedaan en een beetje water bij een maat van me in zijn nek gegooid als verassing. Haha hij was aan het genieten! :tearsofjoy:

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Luchtige kleding en luchtig schoeisel, vooral fijne schoenen zijn belangrijk vind ik. Af en toe afkoelen op een koelere plaats. Niet te veel drinken, je zweet je de tyfus dan. Wel genoeg. Verder hoort het er bij.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Oververhitting is inderdaad normaal bij XTC gebruik. Al is oververhitting niet het goede woord ervoor(het zou betekenen dat je TE warm word namelijk). Ik krijg het ook altijd retewarm als ik sta te stampen, het hoort er gewoon bij, het beste is om er niet al te veel mee bezig te zijn. Als ik het echt te warm krijg ga ik eventjes naar buiten, of vraag bij de bar om een glas met ijsklontjes(goddelijk trouwens). Gewoon zo veel mogelijk doen om koel te blijven, of het maar gewoon voor lief nemen. Je voelt het zelf aan wanneer het te veel wordt en dan zoek je een oplossing om eventjes te chillen om af te koelen.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik denk dat je het een beetje voor lief moet nemen. Als ik los ga met xtc heb ben ik ook haast een wandelende zweetdruppel maar ja... Niks aan te doen.

Hazekees

Hmm oke, thanks voor de reacties. Ik moet me er inderdaad minder zorgen over maken en gewoon lekker gaan. :P
Ik ben 't met je eens, overhitting was niet het goeie woord.

Bedankt!

Ik zweet ook echt als een malle. Veel meer dan mijn vrienden, maar iedereen is natuurlijk doorweekt:wink: Op de meeste feestje, ook op ADE, hebben ze vaak wel raketjes oid, neem die, dat werkt. Zorg er ook voor dat je je voorhoofd vaak afveegt, want als het zweet niet meer verdampt, of slecht verdampt, door de warme ruimte isoleer je als het ware je lichaam waardoor het nog warmer wordt. Dan kan echte oververhitting optreden en dat is heel erg gevaarlijk. Genoeg drinken, water op je polden, ijsjes, en je hoofd afvegen.

Ow en ik bedenk me nu dat ik een keer een washandje heb meegenomen. Als je die helemaal doorweekt maakt onder een koude kraan en daar mee over je gezicht veegt garandeer ik je dat het zowel heerlijk prikkelend als verfrissend is. Het 'kietelt' als het ware nog even door op je gezicht.

Bovenaan