xtc... partydrug?

Ik hoor eigenlijk altijd dat xtc een partydrug is... lekker dansen op feestjes etc. ik heb hier toch mijn vraagtekens bij.
De eerste keer dat ik xtc(olifantje) gebruikte was bij mij thuis... iedereen was op vakantie dus ik kon doen en laten wat ik wilde, ik had toen alleen nog maar ervaring met wiet/hasj t goeie blowen zegmaar.
Wij waren met z'n vieren en t was een heerlijke avond... rennen, liggen, zitten. rollen. aaien. schommelen, chill praten met zn allen, etc. uitwerking was wel eeeecht klote, maar was vooral omdat ik mezelf een beetje tegenwerkte.
De tweede keer dat ik xtc(olifantje) gebruikte was op een feest, een dubstepfeest om precies te zijn, en natuurlijk had iedereen daar xtc gebruikt. iedereen stond wild te dansen en los te gaan... maar wij hadden daar eeeecht geen zin in dus wij zijn bij iemand thuis gaan zitten en wij hebben de eerste avond herleefd bij wijze van spreken.
Nou heb ik recent(deze zaterdag) weer xtc gebruikt(we hadden afgesproken het een periode van 3/4 maanden niet te doen)... weeer echt super chill, deze keer hadden we geen olifantjes maar redbulletjes en defqons, we hebben de hele avond op de bank gezeten/gelegen, thee gedronken onder een deken gelegen, gekletst, chille muziek geluisterd ... (ditmaal met een aantal andere personen en nog diezelfde personen van die andere keren) maar weer niet de behoefte om druk te doen, om los te gaan, om te dansen etc.
Nou is mijn vraag, hoe kan het dat ik en eigenlijk ook de rest van de groep niet die behoefte hebben om te partyen?? Komt dit omdat de hoeveelheid mdma hoger is dan de hoeveelheid speed die in de pil zit... ik neem aan dat er in een defqon toch redelijk wat speed zit :P..

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Mijn ervaring is dat xtc zowel partydrug als chilldrug kan zijn. Bepalend is wat je jezelf voorneemt. Als je blijft zitten terwijl je het neemt, wordt een hangboel. Als je naar een feestje gaat om te dansen en te springen en je neemt het dan komt dat wel goed. Tenzij je natuurlijk naar een dubstep feestje gaat, want dan zou ik ook meteen weg willen, ook met xtc op.

Speed is een heel ander verhaal.

Ntronaut

Experimenterende gebruiker
Ik gebruik MDMA sowieso liever thuis, al of niet met anderen erbij. Ik vermijd zelfs liever de naam XTC, laat staan "party drug".
Ik hoor van veel mensen dat ze het een mooiere belevenis vinden om MDMA in een rustige vertrouwde omgeving te doen, dan om in een herrie-achtige drukke omgeving. Je kan dan lekker je eigen voorkeurmuziekjes opzetten, mooie film(pjes) bekijken, en een fijn gesprek met een vriend/vriendin aangaan waarbij je gevoelszaken bespreekt die je anders niet had durven aansnijden. Op die manier profiteer je volgens mij meer van de positieve kanten van dit stofje dan als je het gebruikt voor "losgaan".

Overigens: In XTC zit (normaal gesproken) geen speed. Maar het MDMA-molecuul heeft wel een amfetamine gedeelte waar je levendiger van wordt.

walnootje

Belezen gebruiker
Als je het mij vraagt ligt het zeker aan je mind-setting, maar ook je persoonlijkheid en de samenstelling van pil spelen een rol. Ik zal bij alledrie een voorbeeld geven;

Je mindsetting is wat het mij vraagt( bij een normale dosis wel de belangerijkste factor, als je naar een feestje gaat en je hebt genoeg energie en echt zin om los te gaan, dan zal je pil over het algemeen daar heel positief op in gaan(zeker als je maar 1x in de 3 maanden gebruikt). Ik moet ook zeggen dat xtc voor mij goed te sturen is, als ik me ff kut voel ga ik ook echt kut maar als het heel chil is laat ik ook echt mijn fantasie de loop gaan. :hearteyes:

Dat brengt mij bij de volgende factor, het hangt ook af van de persoonlijkheid, Niet iedereen reageert hetzelfde op xtc als ik. Niet iedereen wordt er even vrolijk op, ook hebben we niet altijd zin in hetzelfde dat kan trouwens ook komen door de middelen waarmee je het combineerd, ik zelf blow veel met xtc op andere drinken liever of combineren niet waardoor er een ander effect ontstaat. :wink:

Ook de samenstelling van de pil kan een rol spelen, maar de meeste pillen die pillen die bij de brijder bekend zijn bevatten vaak geen amfetamine zelf wel bevatten ze vaak caffeine maar ook andere stoffen, kijk voor de grap is op Pillreports! :wink:

zornax

Experimenterende gebruiker
Je moet het proberen te sturen. Als ik gebruik op een feest heb ik het eerste half uur ook alleen maar zin om te zitten. Probeer je hier overheen te zetten. Ga naar de muziek en de lichten en dan zul je vanzelf zien dat het op een feest ook heerlijk is!

harry123

Bewuste gebruiker
Ligt er aan bij mij hoe en wanneer de pil inslaat. Zelf probeer ik als ik mijn pil neem daarna gewoon lekker los te gaan. Zodat ie tijdens het stampen inslaat dus ga je alleen maar lekkerder

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik gebruik MDMA ook bijna alleen maar thuis, lekker chillen met mijn vriend of vrienden. Gebruik het soms wel eens op een feest, maar heb dan ook geen zin om te dansen en te feesten, ik ga dan juist mijn vrienden opzoeken en de hele avond kletsen en knuffelen. Maar ben het wel met onderstaande reacties eens, ligt ook aan je mindset, en je moet idd proberen je er even overheen te zetten en dansen bijv een tijdje te proberen. Dan kan dat ook heerlijk zijn, maar meestal heb ik toch geen zin om me eroverheen te zetten :grin:

walnootje

Belezen gebruiker
harry123 zei:
Ligt er aan bij mij hoe en wanneer de pil inslaat. Zelf probeer ik als ik mijn pil neem daarna gewoon lekker los te gaan. Zodat ie tijdens het stampen inslaat dus ga je alleen maar lekkerder

Werkt idd ook in mijn belevenis! :grin:

Bovenaan