XTC PAUZE

Phre4kje

Newbie
Hallo,
Ik heb me net aangemeld op dit forum omdat ik toch wel ergens mee zit...
Ik heb tot nu toe 11 weken lang, elke week MDMA gebruikt. (Ja ik weet super dom!) Tot nu was elke pil 200 mg+ en de laatste keer voelde ik nauwelijks/niks van de pil.
Nu wil ik dus een pauze nemen om te zorgen dat mijn Serotonine weer op peil komt, en dat ik weer iets kan voelen van de MDMA. Iemand enig iedee hoelang mijn pauze moet zijn? Alvast bedankt!

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Nu wil ik dus een pauze nemen om te zorgen dat mijn Serotonine weer op peil komt, en dat ik weer iets kan voelen van de MDMA. Iemand enig iedee hoelang mijn pauze moet zijn? Alvast bedankt!

Normaal wordt 2 à 3 maanden aangeraden tussen gebruik, zelf hou ik 3 à 6 maanden aan. In jouw geval zou ik minstens een half jaar geen MDMA gebruiken, hoe langer hoe beter.
Gebruik in deze periode ook geen andere drugs met serotonerge werking, en begin de eerstvolgende keer met een lage dosis MDMA - 1mg per kg lichaamsgewicht zou voldoende moeten zijn. Als je hier niets van voelt, ben ik bang dat je deze drug voor jezelf hebt verpest. Ga in ieder geval geen grote hoeveelheden bijnemen dan, omdat je hiermee de kans nog verder vergroot dat je er nooit meer van kunt genieten.

Uit nieuwsgierigheid: waarom heb je zo excessief gebruikt?

Phre4kje

Newbie
Normaal wordt 2 à 3 maanden aangeraden tussen gebruik, zelf hou ik 3 à 6 maanden aan. In jouw geval zou ik minstens een half jaar geen MDMA gebruiken, hoe langer hoe beter.
Gebruik in deze periode ook geen andere drugs met serotonerge werking, en begin de eerstvolgende keer met een lage dosis MDMA - 1mg per kg lichaamsgewicht zou voldoende moeten zijn. Als je hier niets van voelt, ben ik bang dat je deze drug voor jezelf hebt verpest. Ga in ieder geval geen grote hoeveelheden bijnemen dan, omdat je hiermee de kans nog verder vergroot dat je er nooit meer van kunt genieten.

Uit nieuwsgierigheid: waarom heb je zo excessief gebruikt?
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik denk dat ik idd even maar een ruime pauze ga nemen van ongeveer een half jaartje dus.
Tja... waarom ik zo excessief heb gebruikt weet ik zelf eigenlijk ook niet. Ik denk dat het meer een soort "gewoonte" is geworden om het elke week met hetzelfde groepje te doen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Tja dat je er niks meer van voelde was te verwachten natuurlijk bij zulk gebruik. Je wil het vast niet horen, maar grote kans dat je het voor altijd voor jezelf verpest hebt. Bij vrijwel iedereen geld dat zodra je het te vaak of te hoog hebt gedoseerd dat je het niet meer of amper voelt dat het ook nooit meer zo terugkomt als vroeger.

Je serotonine komt wel weer op peil, maar dat is het probleem ook niet. MDMA is neurotoxisch, zeker bij hoge doseringen of te frequent doseren. Met andere woorden je serotonine systeem is waarschijnlijk dusdanig beschadigd dat het fijne gevoel van MDMA nooit meer terug gaat komen zoals je gewend bent. Wellicht heb je mazzel, maar ik zou er niet op rekenen. Sowieso zou ik minstens een jaar pauze inlassen, een half jaar is echt niet voldoende bij de frequentie waarmee je het gedaan hebt.

Bovenaan