XTC verslavend?

Heb jij het weekend erna stiekem wel weer zin in xtc?

• Ja , maar ik ben sterk en wacht langer

Stemmen: 0 0,0%
  • Ja , niet ieder weekend maar regelmatig is de drang mij de baas.

• Ieder weekend? meerder malen per weekend man!

• Nee , na gebruik tijd nodig om het te verwerken en het effect is niet bijzonder bij regelmatig gebru

• Nee , merk de dag erna wat voor schade xtc aanricht en moet je daarom dan ff een tijdje niet meer aa

• Totaal aantal stemmers
    0

spacekonijn

Badass junkie
wat is dit toch?

ik heb na t gebruik van XTC echt absoluut geen zin om het heel snel weer te gebruiken , maar sommige mensen willen het steeds weer?

hoe zit het bij jou?

HDA

Bewuste gebruiker
In de tijd dat ik 't nog deed, had ik ab-so-luut geen zin om 't zo snel mogelijk opnieuw te gebruiken. Zelfs niet elk weekend : ik wijt dat vooral aan sociale zelfcontrole... Ik sta tijdens de week elke dag om 5u30 op om te gaan werken en dan kan je je dagelijks of wekelijks gebruik niet permitteren...

Jetjepretje

Experimenterende gebruiker
In de zomer, met die festivals en al die leuke feestjes, dan moet ik soms echt ff gas terug nemen hoor, anders ga ik gewoon door :flushed:

Maar eigenlijk onzin, want je wordt er alleen maar verrot van, en je voelt de X niet eens meer.
Nee liever eens in de zoveel tijd ff goed stappen :wink:

dallandra

Wijs gebruiker
als er vaak leuke feestjes,bv techno,zijn,heb ik wel vaak de neiging om weer te nemen,na 2 weken ofzo.. :flushed:

Mac...

Badass junkie
De tijd van het ieder weekend pillen rossen is voor mij wel voorbij.
Verstand komt echt met de jaren :)

Ruud

Mac... zei:
De tijd van het ieder weekend pillen rossen is voor mij wel voorbij.
Verstand komt echt met de jaren :)

Idd! Heb nooit echt veel XTC gebruikt maar daarintegen wel vaak. Veel gebruiken heeft helemaal geen zin, als je bijneemt voel je er toch niks van. Kortom zonde van de XTC en al helemaal voor je lichaam.

caatje

Badass junkie
ja als ik t weekend heb gebruikt kan ik haast niet wachten om tvolgende weekend weer te gebruiken. Ik geef er niet aan toe omdat ik vaak wat anders gepland heb t volgende weekend en ik dan fris en fruitig te voorschijn wil komen.
Maar, hoe langer ik niet gebruik hoe meer ik er tegenop zie om t weer op te pakken. Maar das na de 1ste pil helemaal weer over.
raar maar waar

Mr. XTC

Belezen gebruiker
als ik een weekend lekker op de X heb gezeten kan ik niet wachten tot de volgende keer ..... maarja ben sterk genoeg om te wachten

Flashing Moments

Belezen gebruiker
tegenwoordig: Nee , merk de dag erna wat voor schade xtc aanricht en moet je daarom dan ff een tijdje niet meer aan denken
:smoke:
toen ik xtc net had ontdekt wel elk weekend.. had er op donderdag altijd al erg veel zin in

cunt

Wijs gebruiker
Mr. XTC zei:
als ik een weekend lekker op de X heb gezeten kan ik niet wachten tot de volgende keer ..... maarja ben sterk genoeg om te wachten
ik ook .. en als ik het een tijd niet doe kan ik er ook echt naar toe leven, das ook wel zo leuk :)
en als je het elk weekend doet is het ook helemaal niet zo leuk meer dus wachten is beter :)

Hempy

Bewuste gebruiker
Elk weekend vind ik ook niet zo heel leuk, ik herinner me nog toen ik pas begon, 1 jaar en een stuk, bijna elke dag, op school dan nog, echt slechte tijden, me een beetje laten meeslepen door men slechte vrienden, .. jaartje mogen overdoen door drugs, mja, drugs is leuk als je het met mate doet (buiten wiet natuurlijk :tongueout: liefst zoveel mogelijk :grin:)

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Jah ik heb zelf een regelmatige dwang.Dus eens in de maand krijg ik trek,maar dat houdt niet in dat ik neem.

MetaalKonijn

Badass junkie
Nee , merk de dag erna wat voor schade xtc aanricht en moet je daarom dan ff een tijdje niet meer aan denken

Ben na de tijd echt helemaal aan stront, ik merk 't aan m'n maag, m'n uiterlijk, en m'n gemoedstoestand dat XTC niet zomaar iets is.. Besides: 't is veel verstandiger om je aan de 2/3 maanden regel te houden, houd 't gebruik ook nog leuk.

A

Anonymous

Gast
spacekonijn zei:
wat is dit toch?

ik heb na t gebruik van XTC echt absoluut geen zin om het heel snel weer te gebruiken , maar sommige mensen willen het steeds weer?

Dat heb ik dus met coke.

in het begin kon ik niet wachten tot het volgende weekend, maar tegenwoordig ben ik er een beetje op uitgekeken, een keer in de 3/4 maanden is genoeg, eerder heb ik er ook geen zin in.

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
na me eerste keer xtc kon ik ook niet wachten tot de volgende keer... nu is dat wel wat anders 2 maandjes is makkelijk vol te houden :wink:

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Ik denk als iemand meerdere malen per week xtc neemt,die heeft geen sociaal leven,dus geen school en geen werk.
Dat moest haast wel

Deranged

Badass junkie
XTC is niet verslavend, het komt allemaal neer op discipline. Ik heb zelf ook een tijdje (bijna) elk weekend gebruikt maar dat was absoluut niet omdat ik verslaafd was maar gewoon omdat ik dat wilde en niet de ballen had om nee te zeggen. XTC verslaving bestaat niet, wat ze ook zeggen het bestaat niet. Mensen die beweren aan XTC verslaafd te zijn, zijn gewoon zwakkelingen zonder ruggegraat. Dat heet niet verslaafd zijn maar gewoon dom zijn en jezelf niet in de hand kunnen houden. Het grootste probleem dat ik met zulke mensen heb is dat ze met hun bullshit XTC een onnodig slechte naam geven, hetzelfde zie je regelmatis gebeuren met wiet. Er zullen misschien wel wat mensen op hun teentjes getrapt zijn nou maar ik blijf erbij dat XTC verslaving niet bestaat, zoals ik al zei gewoon een kwestie van discipline meer niet. Geen nee kunnen zeggen tegen XTC heet niet verslaafd zijn maar een zwakkeling zonder zelfcontrole zijn. Om dan nog maar te zwijgen over de idioten die het dagelijks gaan gebruiken, onbegrijpelijk volk.

caatje

Badass junkie
Deranged zei:
Mensen die beweren aan XTC verslaafd te zijn, zijn gewoon zwakkelingen zonder ruggegraat. Dat heet niet verslaafd zijn maar gewoon dom zijn en jezelf niet in de hand kunnen houden.

geen ruggegraat en jezelf qua gebruik niet in de hand kunnen houden = toch verslaving?

Deranged

Badass junkie
Nee zo kan je aan alles wel verslaafd raken want in principe ook kan als je het zo bekijkt maar in de wereld van de drugs heb je een duidelijk onderscheid tussen drugs met verslavende eigenschappen en zonder verslavende eigenschappen. XTC is er absoluut een zonder verslvende eigenschappen, eigenlijk was het effect lekkerder dan dat van coke maar toch was coke duidelijk de verslavende van de twee. Ik gebruikte ze allebei ongeveer in dezelfde periode dus het verschil was duidelijk merkbaar. Ik denk dan zelfs dat wiet nog verslavender te noemen is.

caatje

Badass junkie
Ah op die manier, dan moet ik je gelijk geven. Ik dacht ookk een gelzen te hebben dat het niet verslavend is maar meer een gewoonte "ding".

Deranged

Badass junkie
Toen ik het voor het eerst probeerde kon ik er eigenlijk geen genoeg van krijgen maar tegenwoordig moet ik er hooguit een keer in de 6 maanden iets van hebben. Het heeft natuurlijk ook die eigenschap dat het effect weggaat bij veelvuldig gebruik en dat het heel lang duurt voor je serotonine weer op peil is en je weer een optimaal effect ervan heb. Het is echt iets om een keer in de zoveel maanden te doen eigenlijk. Mensen die het dagelijks nemen moeten ze gewoon in een gesloten inrichting stoppen, daar is wel meer mee mis waarschijnlijk.

caatje

Badass junkie
Ik heb als ik gebruikt heb, het weekend daarop weer zin. (echt zin!) Na een paar weken niks gebruiken heb ik ik tegenzin om het te nemen. Tot dat ik de 1ste weer heb geslikt dan is het weer fun/fijn. En dan begint t weer opnieuw...

Deranged

Badass junkie
Ik vind de comedown altijd ongelooflijk zwaar bij XTC het ene moment voel je je geweldig voel je je met iedereen verbonden en smaken je sjaggies/sigaretten hemels als nooi tevoren en ineens was dat vrijwel helemaal weg, daar had ik het altijd wel moeilijk mee en dan wilde ik vaak zo snel mogelijk weer. Samen met coke toch wel de drug met de zwaarste comedown, ze lijken wat dat betreft ook wel op elkaar. Hoe de stemming zo ineens om kan slaan van veel en openhartig praten naar sjagerijnig en stil, tja hoorde erbij.

caatje

Badass junkie
Das idd zo, de comedown is ineens daar. En voor mij is t dan echt te laat om er een bij te pakken. (meestal bij de overgang van nr 3 naar de "zal ik m nog pakken" nr 4) En soms pak ik m toch nog bij en das zonde want ik weet t effect al:
niet slapen maar ook geen fun meer. De muziek is niet meer wat t een uur gelden was, de films van canal+ vervelen, dvd kijken mwah ik heb geen zin om op te staan en al helemaal niet om er een uit te zoeken, doe ik het toch dan zit ik na een kwartier al te balen dat er nikz aan is.

Dan maar ff de hond naar buiten, die eigenlijk liever wil slapen, dus weer naar binnen. Dan naar boven, daar is het dillema zal ik douce of niet? Doe ik het toch dan baal ik op het moment dat ik er onder sta omdat ik me dan weer moet afdrogen. poehpoeh wat heb ik het toch zwaar. En dan stil naast hubby kruipen om vervolgens een tijdje te gaan liggen draaien; wil ik wel dekens wil ik niet, ga ik op de linkerzij of rechterzij liggen.

Nee het leven van een xtc gebruiker gaat niet over rozen :grin:

Deranged

Badass junkie
Ik heb schandalig veel pillen geslikt die gewoon niks meer deden. Wat dat betreft vind ik het een moeilijk te controleren en onvoorspelbaar iets. Ik heb zelfs een paar keer meegemaakt dat ik mijn eerste pil al na een half uur niet meer voelde en alles wat ik daarna nam deed niks meer. Maar dat was wel heel extreem, geen idee waarom dat ineen keer was. Normaal gesproken duurde het wel een paar uur en dan werd het minder en dan kan ik het nooit laten om toch nog een of meerdere pillen bij te nemen en dan te hopen dat ze wat doen terwijl ik eigenlijk weet van niet. Dat kan ik nog altijd nog altijd niet laten als ik XTC gebruik en ik heb nog over in zo'n situatie.

Solidius

Badass junkie
XTC is niet verslavend, maar sommige mensen gaan er achterlijk mee om. Met name de idioten (ik ken er zat) die elk weekend een stuk of 10 pillen consumeren, funest.

J0rrit

Badass junkie
caatje zei:
Das idd zo, de comedown is ineens daar. En voor mij is t dan echt te laat om er een bij te pakken. (meestal bij de overgang van nr 3 naar de "zal ik m nog pakken" nr 4) En soms pak ik m toch nog bij en das zonde want ik weet t effect al:
niet slapen maar ook geen fun meer. De muziek is niet meer wat t een uur gelden was, de films van canal+ vervelen, dvd kijken mwah ik heb geen zin om op te staan en al helemaal niet om er een uit te zoeken, doe ik het toch dan zit ik na een kwartier al te balen dat er nikz aan is.

Dan maar ff de hond naar buiten, die eigenlijk liever wil slapen, dus weer naar binnen. Dan naar boven, daar is het dillema zal ik douce of niet? Doe ik het toch dan baal ik op het moment dat ik er onder sta omdat ik me dan weer moet afdrogen. poehpoeh wat heb ik het toch zwaar. En dan stil naast hubby kruipen om vervolgens een tijdje te gaan liggen draaien; wil ik wel dekens wil ik niet, ga ik op de linkerzij of rechterzij liggen.

Nee het leven van een xtc gebruiker gaat niet over rozen :grin:

ja, het beste is om bij te pakken als je op de piek zit van de vorige of net na de piek. Bij de comedown is te laat, als je echt hard wilt gaan moet je idd volgens mij bijpakken terwijl je ng hard gaat.

J0rrit

Badass junkie
Deranged zei:
Ik heb schandalig veel pillen geslikt die gewoon niks meer deden. Wat dat betreft vind ik het een moeilijk te controleren en onvoorspelbaar iets. Ik heb zelfs een paar keer meegemaakt dat ik mijn eerste pil al na een half uur niet meer voelde en alles wat ik daarna nam deed niks meer. Maar dat was wel heel extreem, geen idee waarom dat ineen keer was. Normaal gesproken duurde het wel een paar uur en dan werd het minder en dan kan ik het nooit laten om toch nog een of meerdere pillen bij te nemen en dan te hopen dat ze wat doen terwijl ik eigenlijk weet van niet. Dat kan ik nog altijd nog altijd niet laten als ik XTC gebruik en ik heb nog over in zo'n situatie.

als je al voelt dat de vorige pil minder wordt, dan is het te laat om bij te pakken, als je dan nog bij pakt ( na een stuk of 3/4), dan zul je die andere wel voelen, maar ng maar een beetje.

Als je daarentegen bijpakt op de piek van de vorige, zul je egt retehard gaan erna.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
spacekonijn zei:
BUMP

ik wil votes van de nieuwe members :)

nou vooruit dan maar :P
Ik heb de dag erna en het weekend erna meestal wel weer enorme zin, maar ik ben sterk genoeg en hou me in.. meestal :P

Het is vrijwel altijd niet zo verslavend dat iemand er kapot aan gaat. Omdat de magie van xtc verdwijnd als je het elk weekend zou gebruiken. Dan zoeken ze vaak andere alternatieven, zoals coke of speed.

chr776

Ik denk ook niet dat het echt verslavend is, je kunt het misschien wel even denken van jezelf dat je eraan hangt maar uiteindelijk zul je er wel mee stoppen wanneer je zelf acht dat de tijd daarvoor rijp is. Zolang je niet echt wilt stoppen zal je het waarschijnlijk ook niet doen.
Ik ben een tijdje een echte pillenfreak geweest, als ik eerlijk moet zijn kan ik dat wel zeggen. Was er een beetje fel geobsedeert door geraakt met wat het met je doet. In de periode van november '98 tot maart/april '99 slikte ik toch iedere vrije dag (als ik niet moest werken dus) tijdens dat kerstverlof slikte ik iedere dag. Hele weekend, vrijdag, zaterdag en zondag => dat ging omdat ik pas maandag avond 22h begon aan de werkweek toen, vaste nacht. Moet toegeven dat het misschien wel overdreven was, mja, ik wou die kwaliteit niet missen toen. En slikte veel omdat ik gewoon meer nodig had dan een ander (ondanks mijn tengere gestalte) en omdat ik graag gewoon TE ging, de kluts kwijtraken enzo.
Ben toen na een redelijke tijd erin te overdrijven van het ene weekend op het andere ermee gestopt. Was er gewoon aan gewend geraakt en dat was toch wat minder :( vond het heel spijtig dat ik er niks meer van voelde toen :tongueout: Op een ander vlak weer niet slecht omdat toch had gezien wat erin te zien valt, heb van de beste pillen gehad gedurende een lange periode en die pillen raken toch ooit weer eens op en met minder zou ik niet eens meer gediend zijn. Dus het leek me wel reden en tijd om te kappen ermee.
Het is makkelijker dan je denkt, alleen moet je ook echt willen stoppen.
Heb veel meer problemen om te stoppen met weed te roken want dat doe ik nog steeds en nogaltijd wat te veel. Misschien omdat ik hiermee niet echt wil stoppen nog niet.

nicole1973

Belezen gebruiker
:-s

Tja.. ik begon heel netjes.. steeds ff wachten enz.. de laatste "maanden"is het toch wel 2 a 3 x raak van de weekenden die je in een maand hebt... dus zeg maar 2 of 3 x stappen per maand en dan gaat er wiel 1 a anderhalf pilletje in.... zondag denk ik steeds.. muts.. zo ist ff goed.. en dan is het weer zaterdag en denk je ah kan wel .. ik voel na maanden nog steeds hetzelfde effect als eerst en heb op zich zondag niet al te veel last... heb 1 pillensoort waar ik vreselijk down van word terwijl ik dat van andere niet heb..die neem ik dus ook niet meer...beetje hoofdpijn zondag morgen maar s middags ist wer weg .. prop mezelf helemaal vol met vitamines en probeer vroeg naar bed te gaan en zo rustig mogelijk aan te doen door de week.... tja.. aan de ene kant ben je het ook wel eens beu en denk je pff.. dr komt een dag dat ik me waarschijnlijk op voel.. maar tot nu toe heb ik nergens last van qua depri zijn of te moe of niet goed functioneren... wil na oud en nieuw zeker stapje terug doen door er wel eens wat meer tijd tussen te laten zitten..GOEDE VOORNEMENS :-S
grz Nicole

Bovenaan