[XTC] Wat is de max?

Chaincells

Belezen gebruiker
Ik heb meerdere keren 1 pilletje genomen, en daar heb ik altijd een leuke trip aan overgehouden.

Nou wil ik een keer met een maat van mij 'echt hard gaan', dus wij waren van plan 2 pilletjes te nemen (of meer als dat aangeraden word). We willen gewoon een keer echt de max uit een pilletje halen.

Kan dit?

Arizona

Bewuste gebruiker
Max om de schade te beperken is 2 mg per kg lichaamsgewicht, max qua gevoel dat verschilt per persoon en zal je zelf moeten ervaren. Als jij de afgelopen 9-10 weken niks gebruikt hebt, goed uitgerust bent, gezond van lichaam en geest, de dag van gebruik gezond gegeten hebt en de setting ideaal is, haal je over het algemeen het maximale uit je goed geteste pilletjes.

Elohtibbar

Badass junkie
Flameon zei:
Getest? Hou het maar gewoon bij 1 is mijn advies

Waarom? Als je 'gewone' pillen hebt van ca. 80-100 mg is het echt niet vreemd om er 2 te nemen hoor. Ik moet er niet aan denken om altijd maar 1 pil te nemen, juist op de tweede ga ik altijd het lekkerst.

k00k

Bewuste gebruiker
clockcable zei:
Ik ken mensen die er voor het feest al 4 van 100mg naar binnen werken

x2 :) Ik ook, maar met die mensen loopt het niet zo heel goed af :P Als ze inslaan beginnen ze te kotsen als een rund, en dat houd op na een uurtje. Daarna zijn ze zo van de kaart dat ze niemand meer vinden en je ze dan de hele avond kwijt bent. Als je ze tegenkomt weten ze amper nog wie je bent omdat ze niet meer zo goed uit hun doppen kunnen kijken. Op de terugweg zitten ze allemaal met hun ogen dicht, spierwit en om de beurt naar de WC voor te schijten/kotsen. Je moet er maar zin in hebben. NB: tussendoor op het feest pakken ze soms ook nog 1 of 2 pillen bij.

Ook meegemaakt dat iemand het hele feest door zich slecht gevoeld heeft en alleen maar heeft gekotst.

Pas op met hoeveel je neemt :)

Chaincells

Belezen gebruiker
Pilletjes zijn getest op 117-120 mg mdma. En het was een 'schone' pil. Maar met 2mg per kg zou ik dus 150 moeten nemen? Of is dat alleen lichamelijk?

Elohtibbar

Badass junkie
Ik zou twee keer één pil nemen: bijvoorbeeld om 20.00 uur één, en om 22.30/23.00 uur nog één. Dat is een nette dosis. Als je het nog wat langer wil rekken zou je ook nog twee keer een halve pil bij kunnen nemen, dus dat je drie keer een dosis neemt. De meeste mensen nemen twee of drie keer een dosis, de vierde keer zul je meestal geen lovegevoel meer over hebben, en wordt je alleen maar vager. En wel genoeg tijd laten tussen je xtc-trips hè. :)

Arizona

Bewuste gebruiker
Chaincells zei:
Pilletjes zijn getest op 117-120 mg mdma. En het was een 'schone' pil. Maar met 2mg per kg zou ik dus 150 moeten nemen? Of is dat alleen lichamelijk?
Nee hoor, als jij de laatste 8-10 weken niks geslikt hebt, heb jij ontzettend veel lol op een pilletje van 117-120 mg, het zou niet best zijn. ik benoemde 2mg per kg lichaamsgewicht als max om de schade te beperken.

dus als jij 70 kg weegt doe je er goed aan max 150mg te slikken, maar zeker niet meer, zodat je de evt schade die je kan oplopen binnen de perken houdt. Je kan meer slikken maar de kans op schade wordt dan aanzienlijk vergroot.

dat sommige mensen hier 400 mg slikken, die zijn niet goed bij hun hoofd, maar daar komen ze vanzelf wel een keer achter :wink:

Waar jij het meeste plezier aan beleeft, is een kwestie van uit proberen, want dat is echt heel persoonlijk.

k00k

Bewuste gebruiker
Even tussendoor en offtopic: als je bijvoorbeeld 100 weegt en je pakt een pilletje van 90mg. Voel je hem dan wel voldoende? En zal je dan gewoon goed hard knallen de hele avond door? :)

Dat vraag ik me soms af :tongueout:

Dopezilla

Badass junkie
De hele avond op één pilletje knallen zie ik sowieso niet zo snel gebeuren, aangezien het na een uur of vier toch wel gedaan is.

Beginnen met 100-150mg, dan tweemaal om de twee/drie uur 75-100mg bijpakken is de manier die voor mij het best leek te werken. Gezond zal het niet zijn, though, maar het is een stuk beter dan de absurde doseringen die ik al vaker heb gepakt.

Wat ik hier noem is wel zo'n beetje de max, overigens, die absurde binges hebben mijn nachten nooit echt enige meerwaarde gegeven. Op deze manier ga ik het hardst zonder ontzettend vaag en naar te worden.

Olle

underworld

Wijs gebruiker
hoeveelheid pillen zegt niets over hoe kort je bent. mg mdma dat wel.

ikzelf heb aan anderhalve pil genoeg op een festival, maar dat zijn 3 halfjes 170 mg pil verspreid om de 3 uur en ga er prima op.

vroeger deed ik ook altijd veel pilen in een te korte tijdsduur op een feest maar daarmee verpest je eigenlijk alleen maar je feest, kun je net zo goed thuis zitten als je zo waus bent. de kunst is om het optimale gevoel zolang mogelijk te behouden zonder dat het piekt

Arizona

Bewuste gebruiker
Vigilante zei:
Rabbithole zei:
k00k zei:
Even tussendoor en offtopic: als je bijvoorbeeld 100 weegt en je pakt een pilletje van 90mg. Voel je hem dan wel voldoende?

Nee.

Nu dus wachten op iemand die 100 kg weegt en 90 mg teveel van het goede vond.

een goede vriend van mij weegt over de 100 kg, slikt hooguit 2x per jaar xtc, verder gebruikt ie niks. Hij heeft genoeg aan 60-70 mg. Heb 'm ooit 's een pilletje gegeven getest op 90 mg dat was 'm teveel. Gewicht zegt veel, maar lang niet alles :wink: gewicht is vooral belangrijk voor het uitrekenen wat je maximale hoeveelheid is m.b.t. eventuele schade.

kiekert

Bewuste gebruiker
trippelh zei:
kiekert zei:
trippelh zei:
ik weeg 78 kilo en neem altijd over een avond/nacht 2,5 tot 3 pillen en ik ga als een speer :xtc:
Echt snugger ben je iig niet.

En wat is er niet snugger aan?
Nooit meer nemen dit is mijn max en... op het liefdesvlak blijf ik dan ook goed gaan.
Je kunt niet praten over 2.5 tot 3 pillen :') Zeker niet als je hier op het forum een vergelijking wil maken.
Of wil je zeggen dat elke pil dezelfde hoeveelheid MDMA heeft?

kiekert

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
Als er nu maar 70-80mg in die pillen zit, zijn 2,5-3 pillen niet zo overdreven vind ik.
Daar gaat het niet om.

Hij zegt: ik neem ALTIJD 2.5 tot 3 pillen.

Zoiets kun je niet zeggen en zoiets heeft 0 nut om te zeggen in dit topic.

Als ik zeg dat ik er altijd 10 slik, wat heeft iemand daar dan aan? Niets, want je weet niet hoeveel erin zit.

KoxBox

Badass junkie
kiekert zei:
KoxBox zei:
Als er nu maar 70-80mg in die pillen zit, zijn 2,5-3 pillen niet zo overdreven vind ik.
Daar gaat het niet om.

Als ik zeg dat ik er altijd 10 slik, wat heeft iemand daar dan aan? Niets, want je weet niet hoeveel erin zit.
Ja ok, daar geef ik je gelijk in.

2 dagen geleden heb ik het voor het eerst gedaan. en ook heel onverwachts.
we zaten eerst met een groepje van 13 mensen bij het strand/bos bier te drinken. en jointjes roken. toen we beetje wous waren kwam het onderwerp Xtc te voorschijn. en iedereen had het al 1 of 2 x gebruikt maar ik nog nooit. toen kwamen we op het idee om het te doen met ze alle. dus wij die pillen geregeld. en ik vroeg om advies omdat ik het nog nooit gedaan had. en iedereen zei van ja je kan beter een halve eerst nemen. het waren btw Ed hardys(weet niet of je het zo schrijft:$) 180mg. maar ik dacht dat het dan niet leuk zou zijn. dus toch maar in een keer genomen. na een half uurtje voelde ik nog niks. en na 40 minute hoorde ik me stem in een keer anders. en toen nog 5 minute later..... Ging ik zwaar hard(H). lope hakke als een beest(H) was godse energie vol. rennen en fietsen is echt godse vet dan. en ik merkte ook dat iedereen veel sneller dingen zei die je normaal niet zo snel zou zeggen. wat ook echt leuk was. was dat iedereen 1x met elkaar een rondje ging lopen. en zo met elkaar praten in vertrouwen. ik weet nu ook 100% zeker dat dit echte goede vriende van mij zijn. zo werd mij verteld door veel mensen. dat ik het aardigste van de groep was. omdat ik altijd veel uitdeel en niet gierig ben bijvoorbeeld met sigaretten, wiet enz. en dat ik ook bijna altijd iedereen help die bijvoorbeeld een keer geen geld bij zich heeft dat ik het dan altijd voorschiet, kortom het is echt een beleving Xtc gebruiken. ook gingen we in een kring staan met ze alle en hadden we elkaars hand vast. en toen beloofde iedereen dat als we het weer een keer gaan doen. dat we het weer met die groep doen. en dan over 3 maanden weer. omdat niemand van elkaar wil dat je er verslaafd aan gaat worden en van naar de klote van gaat.

maar nu ik net dit forum geleest heb. zie ik dat het dus best slecht is om de 1e keer 180mg te nemen? de volgende dag beetje moe voor de rest niet. kortom: zwaar geslaagde avond!!

trippelh

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
kiekert zei:
KoxBox zei:
Daar gaat het niet om.

Ja ok, daar geef ik je gelijk in.

Mee eens maar gemiddeld tussen de 100 en 120 nooit lager .

Fishhead0707

Wijs gebruiker
Rabbithole zei:
k00k zei:
Even tussendoor en offtopic: als je bijvoorbeeld 100 weegt en je pakt een pilletje van 90mg. Voel je hem dan wel voldoende?

Nee.

En zal je dan gewoon goed hard knallen de hele avond door? :)

Nee.

Mensen je moet je niet blind staren op lichaams gewicht. Gewicht alleen zegt niet alles.

Ik zou altijd met 1 beginnen en je kan altijd later 1 of meer bijpakken. Als je al met 2 of meer pillen gaat beginnen dan heeft de rest daarna geen zin meer hoor.

Zeker een pil van 117 a 120 voor een persoon van 70 kilo geeft echt wel een goede trip hoor, je zou gek zijn als je er 2 neemt. Je kan beter wachten tot die in slaat en dan er 1 bijnemen.

Rustig aan mensen.

:)

atbboy

Bewuste gebruiker
Ik weeg 60 kilo en ben 3 dagen goed waus geweest van VW pilletjes van 140MG, Zaterdag avond 1 pil, Zondag middag 2 pillen achter elkaar ingenomen, Maandag avond 1 pil. Maar ik merk geen schade hoor....

geemiesch-goedje

Experimenterende gebruiker
De max. is imo de hoeveelheid MDMA in mg waarbij het punt wordt bereikt wanneer er niet meer serotonine vrijkomt in je lichaam. Na dit punt krijg je alleen nog de speedy-effecten van xtc en wordt de kater zwaarder en langer.
Dit punt is uiteraard voor iedereen verschillend omdat iedereen denk ik een verschillende serotonine voorraad heeft.
Ik heb wel een mening waar de grens zit en wat er over is.
Ik denk voor de meesten zit die grens op 150 mg.
Ik schat dat je boven de 200 mg geen love-effect meer hebt bij XTC.

De onderstaande link is ook handig vind ik om de dosering te bepalen:

http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_dose.shtml

Ik heb zelf ook wel eens een idiote hoeveelheid pillen en kristal naar binnen gewerkt van 700 mg. Toch denk ik dat het na 200 misschien iets meer maar niet veel echt ophoudt.
Dat van die 700 mg heb ik overigens de week erop geweten. Had steeds een soort van misselijkheids gevoel, of je moet overgeven maar dan net niet.
Volgens mij een indicatie van serotonine-syndroom of gewoon een kater van een week.
Doe ik dus never nooit meer jongens en meisjes :)

DeepPurple

Belezen gebruiker
Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van persoonlijke situatie. Twee pillen kan voor de iets ervarener gebruiker makkelijk. In mijn optiek is het zelfs leuker, omdat je het effect langer kan rekken. Gebruik je weinig, of in ieder geval de afgelopen twee maanden niet, dan kan je zelfs steeds halfjes nemen.

Wat mij betreft, als je bekend bent met de effecten en je eigen reactie er op, zit er aan elke pillengebruik een max - op een gegeven moment slaat het gewoon amper in, is de serotonine op en krijg je er alleen maar hitte/zweet-aanvallen van en word je minder sociaal.

Maar als je relatief weinig gebruikt, dan kan je met 2 gewoon lekker gaan en hoef je niet bang te zijn dat de 2e pil of het laatste halfje niet meer werkt.

edit: Lees nu bovenstaande post van geemiesch-goedje pas goed en ben het er helemaal mee eens. De max mijns inziens is als het m-gevoel niet meer werkt. Overigens, zeker voor iemand die relatief weinig gebruikt, zou ik die max eerder op 260mg leggen; op 2 lekkere pillen van 130mg kan je goed gaan, daarna wordt het minder.

Fishhead0707

Wijs gebruiker
Als je niets meer voelt van je X, dan heb je de max bereikt. Verschilt per keer en per gebruiker.

Maar hoeveelheden als 700mg tja, dat is compleet zonde natuurlijk..

Astrix_7

Chaincells zei:
Ik heb meerdere keren 1 pilletje genomen, en daar heb ik altijd een leuke trip aan overgehouden.

Nou wil ik een keer met een maat van mij 'echt hard gaan', dus wij waren van plan 2 pilletjes te nemen (of meer als dat aangeraden word). We willen gewoon een keer echt de max uit een pilletje halen.

Kan dit?

Eerst maar eens kijken hoe lang het geleden is dat je hebt gebruikt, testen wat de mg's van de "tickels" zijn. Dan besluiten welke hoeveelheid mg's er dan nodig is "om hard te gaan". Los van het feit dat je nog moet bekijken waar dat "hard gaan" gaat plaats vinden.

Waarom? stel je gaat veel te hard. Het lijkt mij niet zo lekker om helemaal de weg kwijt te zijn in een drukke, warme feest omgeving. Je gezonde verstand gebruiken is ook aan te raden. Informatie voldoende te vinden hierover imo.

geemiesch-goedje

Fishhead0707 zei:
geemiesch-goedje zei:
Fishhead0707 zei:
Forum regels gelezen?
Ik zie dit nu een aantal keer, zie jij ergens een forum-regel overtreding of zo?
Pls. explain.

Ik weet niet meer waarom ik dat heb gepost, waarschijnlijk stond er reclame of iets in je post. Zie dat je nu de post hebt aangepast.
Dat is behoorlijk vaag.
Het is heel normaal dat ik mn post heb aangepast, ik maak weleens een spelfoutje en omdat ik daar een hekel aan heb verbeter ik die later altijd.
Maar laten we het maar zitten:wink:

Druppeltje

Bewuste gebruiker
wtf over hoeveel kg. je weegt en hoelang je bent ????
snap er nix van!!!

ik bedoel als je hard wilt gaan, dan ga je toch anderen niet vragen hoeveel je nemen moet?!
Je weet zelf het beste wat je aankan, denikzo..

dus na 1 pilletje geslikt te hebben,, en je wilt harder gaan erna, dan mik je er toch nog een halfje in, en daarna nog een halfje ...of je stopt en houd het erbij. :rock:

Fishhead0707

Wijs gebruiker
geemiesch-goedje zei:
Fishhead0707 zei:
Forum regels gelezen?
Ik zie dit nu een aantal keer, zie jij ergens een forum-regel overtreding of zo?
Pls. explain.

Ik weet al wat het was. De post was niet voor jou bedoeld. Er was een andere newbie die reclame zat te posten. Maar die is gelukkig verwijderd en gebanned, dus jij ging er vanuit deze post voor jou bedoeld was.

Zo opgehelderd :)

Fishhead0707

Wijs gebruiker
Druppeltje zei:
wtf over hoeveel kg. je weegt en hoelang je bent ????
snap er nix van!!!

ik bedoel als je hard wilt gaan, dan ga je toch anderen niet vragen hoeveel je nemen moet?!
Je weet zelf het beste wat je aankan, denikzo..

dus na 1 pilletje geslikt te hebben,, en je wilt harder gaan erna, dan mik je er toch nog een halfje in, en daarna nog een halfje ...of je stopt en houd het erbij. :rock:

Een verstandige opmerking.. :rolleyes: :rolleyes:

Er bestaat gewoon een verhouding tussen lichaamsgewicht en de dosering MDMA. That's Not Rocket Science.

Voor iedereen betekend hard gaan wat anders, je moet zelf kijken waar/wanneer je XTC gaat gebruiken. Altijd gewoon met 1 of een halve beginnen(ligt aan de sterkte) en dan bepalen op basis van wat je voelt, hoe je verder met de XTC om gaat. Je kan niet zeggen neem er 1 of neem er 2 ofzo. Er zijn gewoon teveel variabelen die mee spelen.

gerrit2

Newbie
Heb me maar ff aangemeld ik zat al met deze vraag. M,n eerste ervaring met xtc een halve witte dolfijntje 130 mg mdma kwam ik er niet in. Best wel raar als je partner helemaal in de hemel ziet gaan en zelf een heel licht gevoel. Bij het volgende feestje dus een hele genomen maar ook nog niet er helemaal in. Nu half jaartje verder al een aantal buitenfeesjes gehad begin ik altijd met 2 pillen van 130 mg. Dat is dus 260 mg mdma. Nu weeg ik wel tegen de 1oo kg. en ben vrij gespierd. Als ik zo de forums lees is dit toch wel veel. Trouwens na de start slik ik na zo,n 3 uur wel 1 pilletje om erin te blijven dat gaat prima. Zijn hier nog meer mensen die dit hebben? Alvast bedankt voor de reactie

Cuppie

Afgelopen feestje begonnen met 130mg. Binnen 30min Flink heftige inslag, na de inslag weinig love, maar wel lekker vaag. (Had een maand daarvoor ook 130+80mg genomen precies het zelfde effect.) 2u45min later weer 130 gepakt, binnen 30min inslag, daarna na 1u15min de volgende gepakt, maar voelde niet echt super veel effect. 1,5 uur later kwam zelfs al de come-down.

Vanaf het begin af aan heb ik altijd gehad dat het snel opkomt en redelijk snel weer afzakt. Weeg 95 kilo.

Toch ga ik de volgende keer rustig beginnen, gewoon 60-80mg en dan na 1,5uur zelfde dosis bijpakken. Vond de inslag van die 130mg te heftig en ben eigenlijk niet uit de vaagheid geweest.

Geef mij maar het love gevoel. Hoewel ik soms denk dat het ook aan het type pill ligt. De ene ga je hard op de andere meer een chill gevoel. Of ik heb gewoon weinig serotonine en ervaar ik niet lang het love gevoel.

Bovenaan