eXeCuze zei:
ik heb het een keertje gerookt het enigste wat ik ervan voelde was een soort vorlijk stoned gevoel (kan ook hendig een placebo effect zijn geweest) en een maat van mij heeft ze ook een keer gesnoven en nix gevoeld
Dan had je geen breakthrough-experience. Dat kan gelegen hebben aan de dosering, manier van roken, het aantal hijsen en hoe lang je de rook ingehouden hebt.
azgaza zei:
Als wat ik ervan weet klopt zijn het inderdaad DMT bevattende zaadjes met wat andere stoffen erbij waardoor je er o.a. van kan gaan kotsen.
Bufotenine om precies te zijn. Dat is ook een vorm van DMT (5-OH-DMT), maar niet degene die je zou roken (N,N-DMT). Het is hetzelfde soort DMT die te vinden is in het gif van de bufo pad (Sonora Woestijnpad).
eXeCuze zei:
jah we hebben ze in de pan gelegd en laten poppen en fijngemaald alleen zonder die kalkzooi
Zonder "kalkzooi" zul je nooit echt gaan trippen van yopo. De eetbare kalk zorgt voor een alkaisch milieu waarin de DMT actief wordt (de bufotenine helaas ook). Eetbare kalk doet wel pijn aan je neus, maar je hoeft tenminste geen kilo's yopo te snuiven. Verstandig is ook om een MAO-remmer erbij te nemen zodat je nog minder hoeft te snuiven.
Mijn ervaringen met yopo waren eigenlijk altijd erg dubbel. In eerste instantie word je overvallen door de trip. Het komt in een minuut of 5 op en je zit gruwelijk snel op het hoogtepunt. Heel anders dan met paddo's waarmee je geleidelijk in je trip terecht komt. Ik heb met yopo altijd geprobeerd het negatieve van de trip om te zetten in iets moois. Dat kun je doen door je tijdelijk af te sluiten van de visuele effecten vnn yopo en je af te vragen waarom je denkt wat je denkt. Geestelijk ongemak uit zich met DMT vaak in het lichamelijke. Het is bijna niet te voorkomen fout te gaan bij een grote hoeveelheid yopo. Het is ook fijn om te weten dat het bijna zeker is dat je gaat kotsen. Zet het tijltje dus alvast klaar