yopo is hell

hypersnap

Bewuste gebruiker
Soma had gisteren in de dag yopo uitgeprobeert (suivend) en is er zwaar van slecht gegaan. Hij had het gesnoven en hij begon de werking dadelijk te voelen. Hij zei me dat ie de hel zag en dat LSD in vergelijking met yopo, peanuts waren. Hij was zo hard aan het trippen dat ie op de grond in zen eigen overgeefsel lag en hij moest zijn ogen dichthouden omdat hij zo hard aan het halucineren was. Ik vraag me af of het bij roken ook zo'n chaos zou geven, want ik wil he tbest proberen maar allesinds NIET al snuivend omdat ik niet in men eigen kots wil liggen :openmouth:

eXeCuze

Bewuste gebruiker
ik heb het een keertje gerookt het enigste wat ik ervan voelde was een soort vorlijk stoned gevoel (kan ook hendig een placebo effect zijn geweest) en een maat van mij heeft ze ook een keer gesnoven en nix gevoeld

hypersnap

Bewuste gebruiker
eXeCuze zei:
ik heb het een keertje gerookt het enigste wat ik ervan voelde was een soort vorlijk stoned gevoel (kan ook hendig een placebo effect zijn geweest) en een maat van mij heeft ze ook een keer gesnoven en nix gevoeld

Hebben jullie ze goed bereidt nl. eerst in de pan leggen en laten "poppen" en erna zéér fijnmalen en er kalklijm aan toevoegen want dit versterkt het effect. Te weinig yopo leidt idd tot het stonde gevoel of je hebt het geinhaleerd en niet blijven inhouden.

azgaza

Badass junkie
Als wat ik ervan weet klopt zijn het inderdaad DMT bevattende zaadjes met wat andere stoffen erbij waardoor je er o.a. van kan gaan kotsen. Niet geheel aan te raden dus, dan beter doorzoeken naar pure DMT.

Doerak

Bewuste gebruiker
eXeCuze zei:
Dan had je geen breakthrough-experience. Dat kan gelegen hebben aan de dosering, manier van roken, het aantal hijsen en hoe lang je de rook ingehouden hebt.

azgaza zei:
Als wat ik ervan weet klopt zijn het inderdaad DMT bevattende zaadjes met wat andere stoffen erbij waardoor je er o.a. van kan gaan kotsen.
Bufotenine om precies te zijn. Dat is ook een vorm van DMT (5-OH-DMT), maar niet degene die je zou roken (N,N-DMT). Het is hetzelfde soort DMT die te vinden is in het gif van de bufo pad (Sonora Woestijnpad).

eXeCuze zei:
jah we hebben ze in de pan gelegd en laten poppen en fijngemaald alleen zonder die kalkzooi
Zonder "kalkzooi" zul je nooit echt gaan trippen van yopo. De eetbare kalk zorgt voor een alkaisch milieu waarin de DMT actief wordt (de bufotenine helaas ook). Eetbare kalk doet wel pijn aan je neus, maar je hoeft tenminste geen kilo's yopo te snuiven. Verstandig is ook om een MAO-remmer erbij te nemen zodat je nog minder hoeft te snuiven.

Mijn ervaringen met yopo waren eigenlijk altijd erg dubbel. In eerste instantie word je overvallen door de trip. Het komt in een minuut of 5 op en je zit gruwelijk snel op het hoogtepunt. Heel anders dan met paddo's waarmee je geleidelijk in je trip terecht komt. Ik heb met yopo altijd geprobeerd het negatieve van de trip om te zetten in iets moois. Dat kun je doen door je tijdelijk af te sluiten van de visuele effecten vnn yopo en je af te vragen waarom je denkt wat je denkt. Geestelijk ongemak uit zich met DMT vaak in het lichamelijke. Het is bijna niet te voorkomen fout te gaan bij een grote hoeveelheid yopo. Het is ook fijn om te weten dat het bijna zeker is dat je gaat kotsen. Zet het tijltje dus alvast klaar :)

Mr.jiho

Wijs gebruiker
als het je intereseerd, ik heb hier op het forum een yopo-tripreportje achtergelaten
was toch ook redelijk heftig

Soma

Bewuste gebruiker
Ik heb niet echt de hel gezien hoor, het voelde gewoon zo slecht aan dat ik niet kon wachten tot de trip over was of op z’n minst toch minder werd. Ik denk dat het wel normaal is dat je je in het begin misselijk voelt, maar bij mij bleef dit gedurende de hele trip. Daarbij waren de hallucinaties zo vreemd/heftig/oncontroleerbaar/chaotisch dat ik gewoon mijn ogen heb toegedaan. Echt “genieten” van visuals was er dus niet bij. Ik vond het wel grappig dat ik niet veel controle meer had over mijn lichaam, ik lag daar wat spastisch te bewegen op de grond :tongueout:. Yopo is zoals Doerak zei ook erg overweldigend. Ik had het gevoel dat ik binnen een paar seconden in een volledig andere wereld zat. Erg veel tijd om te wennen aan het gevoel had ik dus niet.

Dit spul ga ik waarschijnlijk wel nog eens uitproberen, maar volgende keer toch wat minder zaadjes en meer van dat kalk erbij want het is echt het goorste dat ik ooit gesnoven heb :kots: .

Doerak

Bewuste gebruiker
Het snuiven is inderdaad echt niet te doen. Als je aan syrisch wijnkruid kunt komen zou ik dat vermalen en erbij doen. Je hoeft dan nog minder te snuiven. Hou je wel aan de MAO-remmer voorschriften. Drink bijv. geen alcohol of neem geen paracetamol 12 uur voor of na de trip. Je zou ook een geconcentreerd MAO poeder kunnen maken, maar ik weet niet of je dat droog genoem kunt maken om het snuifbaar te maken. Meestal is het resultaat nogal olie-achtig.

Voor degene die van plan zijn yopo te snuiven: begin met een heeel klein beetje... :)

Bovenaan