zegels..?

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
Ik als newbee LSD gebruiker lees regelmatig topics hier. Vaak lees ik over zaken als : maya's, shiva's, albert hofmannetjes en vraag me af hoe jullie weten dat dit zo een zegel is. De zegel die ik had was namelijk gewoon een zwart vakje en het lijkt me sterk dat je daaraan kan zien wat voor zegel het is.

dus hier mijn vraag:
Hoe weet je wat voor zegel je hebt en zijn er ook vuistregels qua sterkte?

alvast bedankt

Aking

Wijs gebruiker
je kan het zien aan de afbeeldingen die er op staan :wink:

vuistregels qua sterkte durf ik niet veel zinnigs over te zeggen :P

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
je zou m kunnen vergelijken, met een heel vel. of kunnen zoeken in google. maar het plaatje zegt niets over wat erop zit of t moet je 20e zijn van de zelfde dealer. maar toch testen.

Wacky

Badass junkie
Je kun bijvoorbeeld hier http://www.blotterart.com/ wat voorbeelden van blotters zien.
Zoals je ziet beslaan de tekeningen meestal vele trips, als je dus goed wilt zien wat je koopt moet je erbij zijn wanneer je dealer ze van de blotter scheurt, of je kunt als je het hele plaatje op internet vind kijken of je tripjes erin passen.

Zoals gezegd, er is nooit garantie bij een plaatje. De lege blotters kunnen zo besteld worden, of en hoeveel LSD op gedaan is voor ze aan jou verkocht worden moet je maar op hopen :)

Het testen is niet echt nodig om te weten of ze veilig zijn. Gevaarlijke dingen zullen er niet in je tripjes zitten. Om te doseren kun je testen, maar je kunt ook gewoon voorzichtig met halve beginnen. Het belangrijkste vind ik testen om voor jezelf te leren wat een bepaalde dosis ongeveer doet zodat je tenminste weet wat 100 of 200ug eigenlijk is.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Lege Blotters worden ook vaak verkocht door oplichters zoals onze Prof. Xavier .... het oplichtertje van DF PF en nog veel meer forums.

azgaza

Badass junkie
Je herkent ze inderdaad aan de afbeelding; die meestal over meerdere zegels gaat, van haast elk vel staat er wel érgens op internet een foto, dus daarmee kan je vergelijken.
Die afbeelding zegt niet zo gek veel over de sterkte, natuurlijk als iemand uit jouw stad in de afgelopen paar weken dezelfde had, is er een aanwezige kans dat die dezelfde zijn, maar als er maanden en kilometers tussen zitten: ga er dan maar niet vannuit.
De enige zekerheid over de sterkte is testen bij testpunten, zoals al genoemd is hier. Verder zijn de meeste zegels tussen de 50 en 100 ug, met af en toe zegels die tot de 200 ug gaan, en zeer, zeer zeldzaam eroverheen. Andere stoffen op zegels komt ook zo goed als niet voor, omdat er vrijwel geen stoffen zijn die op een blotter passen. Daarom is een goede manier je LSD te 'testen' gewoon een halve zegel te nemen en mocht het effect te tegengesteld aan de verwachtingen zijn; dan kan je ze altijd alsnog laten testen.

Wacky

Badass junkie
ja :)
"This item was produced to be used and admired solely as art. We recommend that you frame this item and put it on display"

Wacky

Badass junkie
Tegenover de veel grotere pillenmarkt staat natuurlijk wel dat het iets moeilijker is pillen te vervalsen dan LSD trips. Een lege blotter van ebay bestellen kan iedereen, pillen namaken niet.

maar als het meezit produceren de blotterdrukkers ook beperkte oplages en zo zou dus voorkomen kunnen worden (of iig moeilijker gemaakt) dat een ander de zelfde vellen heeft.

Ik denk zowieso dat het meestal wel mee zal vallen, door de kleine markt is het wel zo dat al die shivas die je nu bijvoorbeeld door heel nederland ziet waarschijnlijk wel dezelfde zullen zijn. Ook denk ik niet dat iemand zijn best gaat doen om je voor 10 trips op te lichten met droog karton.
Ik verwacht dat je alleen een significant risico daarop loopt als je 100 of meer trips tegelijk koopt. Vooral bij de meer legendarische trips is er natuurlijk het risico dat er meerdere mensen die blotters hebben gebruikt / nagemaakt met andere dosis erop.

J0rrit

Badass junkie
Maar als je een blotter laat testen weet je dus eigenlijk nog niks. Want het kan toch net zo goed zijn dat juist die blotter die je laat testen lsd op zit, en op die andere niet, ook al komen ze van hetzelfde vel?

Idem met pillen lijkt me zo.

Wacky

Badass junkie
Wat zou de reden daarvoor zijn ?

Ze kunnen er eentje vergeten zijn bij het indruppelen ofzo, nouja slordig maar niet zon big deal, jammer dat je een uur hebt zitten wachten op een trip die niet komt.

Of je word moedwillig opgelicht ? (ik weet dat dat is waar jij aan denkt :wink:)
Dan moeten ze weten welke jij gaat laten testen. Als je laat testen, dan neem je dus een willekeurig zegeltje uit het vel, eventueel meerdere als het groot genoeg is dat je die kunt missen ipv het hoekje te laten testen.

Wel kan de dosis natuurlijk verschillen per zegel. Ik weet niet precies hoe ze de LSD gewoonlijk aanbrengen. Als ze een heel vel in de liquid leggen zouden de randen sterker zijn dan het midden. Als ze druppelen kunnen de druppeltjes wat verschillen in formaat.

Gelukkig is bij LSD de dosis lekker flexibel. Als je 100ug zegeltjes tussen de 80 en 120 varieren zul je het waarschijnlijk nog niet fatsoenlijk merken zonder te testen. (Want ervaringen zijn veel meer afhankelijk van set en setting dan van een klein tot matig dosis verschil)

Met pillen denk ik dat er weinig spreiding zal zijn als ze van 1 batch zijn. Dat spul word natuurlijk in 1 hoop gemaakt en dan in pilletjes gevormt ofzo en zullen dus allemaal dezelfde inhoud hebben.

azgaza

Badass junkie
Volgensmij is de sprijding per vel minimaal, als je ze echt zelf van het zelfde vel losscheurt valt het best mee, er zal wel wat verschil in zitten, maar volgensmij wordt het hele vel tegelijk met LSD gevult, en doen ze dat niet met elke zegel een druppel. Maargoed, ik heb dus nooit verschil gemerkt van eenzelfde vel.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
azgaza zei:
Volgensmij is de sprijding per vel minimaal, als je ze echt zelf van het zelfde vel losscheurt valt het best mee, er zal wel wat verschil in zitten, maar volgensmij wordt het hele vel tegelijk met LSD gevult, en doen ze dat niet met elke zegel een druppel. Maargoed, ik heb dus nooit verschil gemerkt van eenzelfde vel.

met zo een pipet, af te stellen op 0.1 ml. dus als je vloeibare lsd hebt, en een blotter kan je ze op deze manier verspreiden,

elke druk op de knop, is dan 1 x 0,1 ml per pipetje.

als je er handig in bent heb je in een minuut een velletje klaar.

J0rrit

Badass junkie
Wacky zei:
Wat zou de reden daarvoor zijn ?

Ze kunnen er eentje vergeten zijn bij het indruppelen ofzo, nouja slordig maar niet zon big deal, jammer dat je een uur hebt zitten wachten op een trip die niet komt.

Of je word moedwillig opgelicht ? (ik weet dat dat is waar jij aan denkt :wink:)
Dan moeten ze weten welke jij gaat laten testen. Als je laat testen, dan neem je dus een willekeurig zegeltje uit het vel, eventueel meerdere als het groot genoeg is dat je die kunt missen ipv het hoekje te laten testen.

Wel kan de dosis natuurlijk verschillen per zegel. Ik weet niet precies hoe ze de LSD gewoonlijk aanbrengen. Als ze een heel vel in de liquid leggen zouden de randen sterker zijn dan het midden. Als ze druppelen kunnen de druppeltjes wat verschillen in formaat.

Gelukkig is bij LSD de dosis lekker flexibel. Als je 100ug zegeltjes tussen de 80 en 120 varieren zul je het waarschijnlijk nog niet fatsoenlijk merken zonder te testen. (Want ervaringen zijn veel meer afhankelijk van set en setting dan van een klein tot matig dosis verschil)

Met pillen denk ik dat er weinig spreiding zal zijn als ze van 1 batch zijn. Dat spul word natuurlijk in 1 hoop gemaakt en dan in pilletjes gevormt ofzo en zullen dus allemaal dezelfde inhoud hebben.

Misschien dat sommige blotters gewoon helemaal niets opzit of juist DOB. En op sommige wel gewoon lsd ( ervan uitgaande dat de meeste mensen niet laten testen ). Misschien dat ze op de helft lsd doen, en de andere helft DOB of andere rotzooi om een beetje geld te besparen.

Idem met pillen, in een paar doen ze misschien wel mdma, en de rest MCCP ofzo van dezelfde batch, zou kunnen toch, meeste mensen gebruiken toch meerdere of door elkaar, meeste zullen het zo niet eens merken.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
DOB is een zeldzaam tripmiddel ..... halve vellen wel en niet dat bestaat zeker niet.
Het is of allemaal DOB of LSD of er zit niks op of fenatyl shit.

Kan niet wachten tot ik een vel DOB heb, zou echt vet zijn.

Stonie

Hans

Wijs gebruiker
azgaza zei:
DOB is geen rotzooi, en volgensmij ook niet goedkoper om te maken.

Waarom wordt dan zo vaak aangenomen dat dit wel eens op LSD zou kunnen zitten.

Hoax of niet zulke snuggere mensen? :confused:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
DOB zit niet op LSD ...

nog 1 x ... je koopt een lege blotter een blotter is een compleet vel met 500 zegels.
Lege blotters bestel je online.
Dan pak je een bakje waar zo'n vel precies in past, dan vul je het bakje met of vloeibare lsd of mt vloeibare DOB.
Je drenkt het vel in de vleoistof en laat het drogen, dan goed verpakken even laten testen op sterkte en trippen maar.
DOB op LSD kan niet....technisch gezienzou het wel kunnen maar niemand doet dat.

Stonie

Hans

Wijs gebruiker
Ik bedoelde eigenlijk op de blotter ja :P

Het zou moeten zijn. Waarom zijn er mensen die denken dat er DOB is die verkocht wordt als LSD op blotters.

azgaza

Badass junkie
Nou, het punt is dat DOB een van de weinige stoffen is die werkzaam is in de hoeveelheid die op een blotter past, verder wordt eigenlijk alleen LSD op blotter gedaan. In psychonauten kringen waar mensen toegang hebben tot zeldzamere middelen begint zo'n DOB dan vaak maar uiteindelijk wordt het door onwetende verkocht als LSD óf het wordt als LSD verkocht omdat dat bekend is onervaren mensen het verschil misschien neit eens duidelijk zullen voelen, mensen durfen vaak niet meteen iets nieuws te proberen.

Maar DOB is dus heel zeldzaam, dus de kans dat je het vind niet zo groot, maar eens in de zo veel tijd gebeurd het wel eens ergens op de wereld.

J0rrit

Badass junkie
azgaza zei:
Nou, het punt is dat DOB een van de weinige stoffen is die werkzaam is in de hoeveelheid die op een blotter past, verder wordt eigenlijk alleen LSD op blotter gedaan. In psychonauten kringen waar mensen toegang hebben tot zeldzamere middelen begint zo'n DOB dan vaak maar uiteindelijk wordt het door onwetende verkocht als LSD óf het wordt als LSD verkocht omdat dat bekend is onervaren mensen het verschil misschien neit eens duidelijk zullen voelen, mensen durfen vaak niet meteen iets nieuws te proberen.

Maar DOB is dus heel zeldzaam, dus de kans dat je het vind niet zo groot, maar eens in de zo veel tijd gebeurd het wel eens ergens op de wereld.

Lijkt dit dan kwa effect enigszins op lsd of helemaal niet?

azgaza

Badass junkie
DarkScope zei:
azgaza zei:

Lijkt dit dan kwa effect enigszins op lsd of helemaal niet?

Schijnbaar wel; het heeft ook kleurige visuals van het psychedelische type, en het duurt 12-36 uur, langer dan lsd maar bij lage dosissen dus niet persé véél langer. Het duurt wel langer om op te komen, rond de 1-2 uur.

Bovenaan