Zelf kweken

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
Hallo :wave:

Hier in mijn woonplaats GOuda word de wiet steeds duurder.
Voor een Grametje betaal je hier al gauw 8 Euro Bubble zelf 10 Euro.
Ik vind dit veel te duur, en het maakt ondspannen met een jointje in je hand na een lange dag werken ook niet meer leuk :cry:

Dus

Ik en een vriend van me hebben besloten een schuurtje omtebouwen naar een kwekerij voor eigen gebruik.
Het gaat om een standaard gamma schuurtje van 2,50 m breeden 1,80 m hoog.

Wil in het schuurtje goed gaan isoleren en vroeg me af welke stof ik daar het beste voor kan gebruiken.

Ik zat te denken aan.

*piepschuim
*Glaswol
*steenwol

welke van deze zou het beste zijn?

Het volgende probleem gaat over de lampen aangezien in maar 5 plantjes ga kweken (legaal)
hang ik maar een lamp op.

Ik heb de keuze tussen 230 Volt of 380 Volt (3 fase) van welke kabel zou ik mijn stroom gaan gebruiken?

is het beter voor de energieprijs als ik de stroom van de 380 kabel aftap ,of maakt dit niks uit ?

de bedoeling is dat ik van de 380 v kabel een fase aftap en een nul en natuurlijk een aarde.
dus als ik maar een fase aftap heb ik gewoon 230 volt

Heeft iemand andword op mijn vraagen ? :stoned:

Wacky

Badass junkie
Isolatie materialen heb ik niet echt verstand van, ik zou eens googlen naar isiolatiewaarden en de prijs laten meewegen.

5 planten is niet legaal, het kan gedoogd worden. Een professionele installatie zal niet zo snel gedoogd worden als plantjes in de tuin. Ik denk dus dat je hiermee zowieso risico loopt.

Zo een relatief grote ruimte met daarin 5 plantjes is een beetje verspilling van je licht. Licht dat op de vloer of op kale grond komt is zinloos. Zorg natuurlijk voor sterk reflecterende wanden om niet ook daar je licht aan te verspillen, en beperk je ruimte tot wat je nodig hebt voor het gewenste aantal plantjes.

Voor de kosten maakt het als het goed is niet uit of je 220 of 380 gebruikt. De 220 is gewoon net zoals jij wil doen, 1 fase van de 380. Het zou in kosten kunnen uitmaken als de aansluitingen onder een verschillende energie contract vallen, maar in 1 schuurtje zal dat wel niet :)

gtje

Bewuste gebruiker
hallo nee wiet kweken en hebben is niet legaal !!!! het is gedoogd ... kom jij een politie tegen met een slechte bui mag die zelf je jointje uit trappen en inbslag nemen !!!!

gedoogd betekent door de vingers heen zien !!! het mag dus NIET maar je word NIET vervolgd voor 5 planten zolang je geen stroom steel ( wat je ook nooit moet doen !!!!! en zeker niet met 1 lampie !!!! ) wel kan je uit je woning gezet worden als je geen koop huis hebt !!!

in een koophuis wonen geeft ook risico want het huis is vaak 9/10 keer van de bank die jij terug betaalt!!!! zij kunnen duss ook geld eisen ( dit gebeurd niet snel btw ) bij een huur huis kun je sneller je woning kwijt zijn !!!!!!

maar goed tot 600 watt val zeker niet op als je in een rijtjes huis woont en je let op je overige stroom kosten !!!!!

je hebt weinig verstand van kweken kan ik al lezen laat staan van electra ( niet zo negatief bedoelt als het lijkt ) lees je eerst in !!!! in electra en in kweken kijk bijv op

www.wietforum.nl hier staat alles over kweken en over aansluiten van !!! kweken is niet even snel wat spullen halen en aan de slag !!! heb het er voor over om eerst ff een maand goed i nte lezen dit zal ook naar veel beter resultaten leiden !!!

ik weet niet hoeveel jullie verbruiken met zijn 2en maar hoe minder watt lamp(en) je neem hoe minder stroom hoe minder je opvalt !!!! jij zegt lekker een jointje roken als je thuis komt van werk.... ik ga dan uit van 1 gram per dag x 2 personen = 2 gram per dag een kweek duurt minstens 10 weken ( 8 weken bloei plus 14 dagen drogen van toppen vaak duur een kweke wel 11 weken tot 14 weken ) maar goed 70 dagen x 2 gram = 140 gram

dit kun halen met 250 watt lampie mooie bescheiden en valt zkeer niet op !!!! wil je ook nog wat wiet kunnen verpatsen hier en daar neem dan een 400 watt lampie ..... daar kun je als je goed te werk gaat 300 gram van halen ( hoe meer watt je lamp heeft hoe sneller je planten klaar zijn en grotere opbrengst )

maar wat ik al zei check dat forum maar is dan kun je zeker zelf besluiten wat je gaat doen voor ons is het moeilijk omdat we je situatie niet kennen en je portemonnee ook niet

dus ruimte die je zegt te hebben is trouwens goed voor 2x 600 watt maar goed dan kweek je eigenlijk niet meer voro eigne gebruik en 5 planten op deze ruimte bezetten is niet rendabel !!!! op de ruimte goed te benutten heb je misntens 40 planten nodig

lezen,lezen, lezen

greetzzz gtje

ps: heb je achteraf nog vragen stel ze op dit forum of het andere forum

Bovenaan