zelf maken

flash kieke

Wijs gebruiker
klopt het als je een vliegezwam gaat koken of kwe ni wa, en daarna dat vocht bij te houden,en dan 1 druppel van dat vocht om je boterham te smeren? en ze zeggen dat da vocht puur lsd is? en als ge een druppel pakt dat je het effect van lsd krygt? ik heb het maar gehoord hoor dus... :mrgreen:

Bal0n

Badass junkie
Is niets van waar. In Amanita muscaria zitten een paar alkaloiden waar je weldegelijk van kan trippen. De trip is echt heel erg anders dan de klassieke paddenstoelen, die mening persoon hier wel kennen :wink:.

De alkaloiden uit de vliegenzwam, Amanita muscaria, lijken in de verste verte nog niet op LSD.

En nee, 1 druppel is lang niet genoeg. Je moet minimaal 1 paddenstoel opeten, maar de potentie verschilt verschrikkelijk per paddenstoel..

Marcel

Belezen gebruiker
Klopt idd niks van.

Je kunt ze overigens ook soms bij smartshops kopen. Probleem is de dosering. Is moeilijk in te schatten. De paddestoelen die in Nederland en België groeien zijn helaas niet zo sterk (gemiddeld).

Bollie

Bewuste gebruiker
let toch maar op. 'n vliegezwam eten kan je dood betekenen hoor.
Geef mij toch maar een echte paddo....

Marcel

Belezen gebruiker
Bollie zei:

Is inderdaad een stuk veiliger en gemakkelijker om te gebruiken.

Himself

Belezen gebruiker
is helaas de grootste onzin die er bestaat.... om LSD te maken is echter veel meer werk en doorzetting nodig.... anders had ik nu al wel liters klaar....

Jeller

Badass junkie
Bollie zei:
kweet niet zeker of zwammen dodelijk zijn hoor.. (mss wel door de alkaloiden :confused: ) maar er zijn vele paddestoelen die op vliegenzwammen lijken en wle giftig zijn

matthijs

Badass junkie
Er zin volgens mij een hele hoop soorten vliegenzwammen, en sommige daarvan zijn wel giftig.
Je kan beter naar de smartshop gaan hoor
(De paddestoelenw waarvan je gaat trippen zijn trouwens ook giftig, anders zou je niet gaan trippen. )

Himself

Belezen gebruiker
je kunt zeker niet elke vliegenzwam gebruiken, er zijn veel verschillende soorten en maar een paar kun je nemen. Smartshop is idd beter!

Jeller

Badass junkie
mathijs zei:
Er zin volgens mij een hele hoop soorten vliegenzwammen, en sommige daarvan zijn wel giftig.
Je kan beter naar de smartshop gaan hoor
(De paddestoelenw waarvan je gaat trippen zijn trouwens ook giftig, anders zou je niet gaan trippen. )
het is niet echt een vergiftiging.. er zitten gewoon psicobylinen in ofzoiets wat je hersenen anders doet werken.. maar echt gif is het niet want het is niet eens schadelijk

Bal0n

Badass junkie
Vliegenzwammen zijn wel degelijk giftig. Muscimol, muscazone en ibotenisch zuur zijn de stoffen in Amanita Muscaria die je laten trippen, maar deze zijn ook gevaarlijk voor het lichaam.

Psilocine en Psilocybine daarentegen niet idd :).

matthijs

Badass junkie
nou, bij mij ging het ook om de "gewone" paddo's zoals de mexicaanse enzo.
Wanneer spreek je dan precies van een "vergiftiging"??

Bal0n

Badass junkie
Ik zou niet weten wat de precieze omschrijving is, maar als een stof geen schade doet aan het lichaam noem ik het niet giftig :).

matthijs

Badass junkie
Maar, in het Engels ben je ook "intoxicated" als je paddo's hebt gegeten...dus je zou zeggen dat het wel een vergiftiging is...

Bal0n

Badass junkie
Mja, in die zin van het woord wel. Maar kan je je niet beter afvragen of het nuttig is om paddo's als gif te zien?

matthijs

Badass junkie
Hmm, hooguit dat het mensen afschrikt...tsja, het is denk ik wel een vergiftiging maar dan ééntje die niet schadelijk is ofzo.. :confused:

Marcel

Belezen gebruiker
Misschien kunnen we het hebben over een vergiftiging met potentieel dodelijke afloop (zie Vliegenzwam) en een vergiftiging die geen mogelijke fatale afloop kent (zie paddo's)?

Jeller

Badass junkie
Bal0n zei:
Vliegenzwammen zijn wel degelijk giftig. Muscimol, muscazone en ibotenisch zuur zijn de stoffen in Amanita Muscaria die je laten trippen, maar deze zijn ook gevaarlijk voor het lichaam.

Psilocine en Psilocybine daarentegen niet idd :).
ja vliegenzwammen maar de gewone paddo's niet he

matthijs

Badass junkie
Marcel zei:
Misschien kunnen we het hebben over een vergiftiging met potentieel dodelijke afloop (zie Vliegenzwam) en een vergiftiging die geen mogelijke fatale afloop kent (zie paddo's)?
maar gewone paddo's "vergiftigen" dus wel...

BillyBilo

Badass junkie
Bal0n zei:
Is niets van waar. In Amanita muscaria zitten een paar alkaloiden waar je weldegelijk van kan trippen. De trip is echt heel erg anders dan de klassieke paddenstoelen, die mening persoon hier wel kennen :wink:.

De alkaloiden uit de vliegenzwam, Amanita muscaria, lijken in de verste verte nog niet op LSD.

En nee, 1 druppel is lang niet genoeg. Je moet minimaal 1 paddenstoel opeten, maar de potentie verschilt verschrikkelijk per paddenstoel..

ik heb wel eens amanita muscaria gerookt, in combinatie met wiet en kalmoes, kreeg niet echt visuele hallucinaties, maar wel dat kleuren en muziek wat anders waren, ontiechelijke hoofpijn, ja echt niet normaal, ik ben van ellende maar naar bed gegaan, niet echt fijn dus. toen we naar de videotheek gingen had ik het idee dat mijn geest zegmaar ook half uit me hing ofzoiets, hard to explain.

BillyBilo

Badass junkie
Marcel zei:

10 hoeden van deze paddestoel zou dodelijk zijn

aldus het boekje "psychoactieve planten, paddestoelen en dieren"

BombSki

Bewuste gebruiker
hmm ik, wil hier even aan toevoegen: bijna elke stof is giftig.
Het ligt aan de dosering, je kan door elke stof in principe "vergiftigd" worden met alle gevolgen vandien. De term "gif" is daarom al net zo vreemd als het woord drugs of verslaving.
Wanneer iets "gif" is ligt niet aan de dosering, van sommige stoffen heb je minder nodig voor een overdosis als bijv coke. (denk aan medische stoffen).

en "intoxicated" betekend "bedwelmd door een stof", als je dronken bent ben je ook intoxicated.

Ook heb ik gehoord/gelezen dat je van een vliegenzwam net zo hard kan trippen als van 'gewone' paddos, alleen dat je wel de goede soort moet hebben. in hoeverre dit waar is weet ik niet.

Bollie

Bewuste gebruiker
Karakteristiek voor het verloop van de vergiftiging is een latente periode van 6 tot 24 uur waarbij de patiënt nog geen enkel symptoom van vergiftiging vertoont. Dit is zo karakteristiek, dat het als diagnostische kenmerk voor de amatoxine vergiftiging kan gelden. Deze periode wordt gevolgd door een tweede fase waarbij de patiënt hevig buikpijn krijgt, gepaard met overgeven en diarree.

Daarna treedt een periode van schijnbaar herstel in die ook ongeveer een dag duurt. Als de goede diagnose niet is gesteld worden zulke patiënten vaak weer naar huis gestuurd. Maar na die dag van schijnbare verbetering treedt de finale fase op waarbij de nier- en leverfuncties het opgeven tengevolge waarvan de patiënt sterft. Vaak wordt ook het zenuwstelsel aangetast en kan het hart falen.

Ik zou dit ongeveer als een definitie nemen van een paddestoel vergiftiging, nee?

Riel

Bewuste gebruiker
flash kieke zei:
klopt het als je een vliegezwam gaat koken of kwe ni wa, en daarna dat vocht bij te houden,en dan 1 druppel van dat vocht om je boterham te smeren? en ze zeggen dat da vocht puur lsd is? en als ge een druppel pakt dat je het effect van lsd krygt? ik heb het maar gehoord hoor dus... :mrgreen:

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Bollie zei:
Karakteristiek voor het verloop van de vergiftiging is een latente periode van 6 tot 24 uur waarbij Ik zou dit ongeveer als een definitie nemen van een paddestoel vergiftiging, nee?
http://www.inemieneke.com/Heksenzalf.htm
Wat lul je nou....
http://www.mediabom.tv/magazine/het_nie ... n_slikken/
Hier bovenste filmpje vanaf minuut 25

ik verklap het ff.....
(hij is totaal niet giftig, je kunt hier heel veel van nemen. alleen voor vliegen is het giftig. ze gebruikten het als vliegen gif. Bij ons staat hij in de boeken als zwaar giftig maar dat verhaaltje is verspreid door de kerk of andere bangeriken.)

mattskovic

Wijs gebruiker
ik wil hier nu even een paar verhaaltjes uit de doeken doen. ja hij is inderdaad giftig voor kleine huisdieren, en ook voor mensen maar niet 'dodelijk'giftig. de giftige stof muscarine,gaat uit de amanita muscaria na dat hij is gedroogt.
wat hebben we hier nog gelezen
nee dat vocht aftreksel gaat je niet in een trip brengen waarom zou je ingodsnaam je botherham smeren met gekookt water :stoned: ?
het is ook geen psilocybine en psilocine maar muscimol

greetz mattskovic

shokora

Wijs gebruiker
ROFL

Deze gaat echt heel ver komen voor award van het debielste topic, _evar_.

[edit]wow, deze is wel heel oud o.o[/edit]

Bovenaan