hardcopy0 zei:
Bedankt voor jullie reacties. Het gaat me om 2 zaken:
- Makkelijk doseren. Van een capsule kun je geen 'halfje' nemen
Capsules kun je inderdaad niet halveren. Maar als je zelf capsules gaat maken kun je ook gewoon twee verschillende maten kopen en de kleinste maat met bijvoorbeeld 50mg vullen en de grootste maat met 100mg. Of je vult alle capsules met een halve dosering, en slikt er dan twee als je begint. Of je vult de capsules telkens net voor gebruik, zodat je dan precies kunt bepalen hoeveel je wilt. Er zijn echt zoveel manieren te bedenken waardoor capsules geen nadeel zouden moeten zijn ten opzichte van zelf pillen gaan staan drukken.
- Zeker weten wat erin zit; je kunt natuurlijk kant en klare pillen kopen. Maar je hebt geen garantie dat als je vandaag een apekop laat testen dat een apekop over een jaar nog dezelfde verhoudingen heeft. In principe kan iedereen een vormpje kopen om te persen.
Garanties heb je nooit, ook niet met MDMA kristallen. Kristallen zul je ook elke keer weer opnieuw moeten laten testen omdat de zuiverheid kan verschillen. In dat opzicht win je dus niks in betrouwbaarheid ten opzichte van pillen. Het beste is nog altijd gewoon een voorraadje inslaan van een batch zodat je er lang mee door kunt en altijd zeker weet dat je hetzelfde product hebt. Het aantal slechte pillen is tegenwoordig minimaal, alleen de doseringen kun nog wel eens uiteen lopen. Maar dat probleem heb je niet als je een voorraadje inkoopt.
Wat zit er gemiddeld aan pure mdma in een pil? 150mg?
Volgens mij gemiddeld 140mg, maar dat doe ik even uit mijn hoofd. Uiteraard lopen de doseringen echter nogal uiteen, met ook heel veel pillen tussen de 160 en 210mg. Persoonlijk kom ik eigenlijk alleen nog maar pillen tegen die 170mg plus bevatten
Tot slot, realiseer je je dat zelf pillen drukken echt best veel werk is? En nog veel belangrijker, dat je met het zelf drukken van pillen best een groot risico loopt op een enorme spreiding van de dosering MDMA per pil?