Zijn dit Paddo's ?

Qannabis

Experimenterende gebruiker
Jup, er groeien nu al paddestoelen in m'n tuintje.

en de andere...

Ik heb al een beetje gezocht naar wat het zou kunnen zijn...
Maarja ik moet wel zeker zijn hé :)
Als iemand mischien eentje herkent en er zeker van weet dat het een paddo is.
Let me know.

Alvast bedankt. :grin:

PS rechterklik op de fotos en selecteer afbeelding bekijken als je ze niet volledig ziet.

KoxBox

Badass junkie
Naar mijn weten zijn dit geen paddo's...
Ze lijken zeker niet op puntige kaalkopjes en voor de rest denk ik niet dat er veel psilocybe houdende paddestoelen gewoon in je tuin zullen groeien.
Ik zie ook geen blauwe verkleuring dus ik denk dat ik je zal moeten teleurstellen...

Autsider

Belezen gebruiker
Het zijn zeker geen paddos. de eerste stap bij identificatie is een sporen afdruk maken, dus de steel er af hakken en hoed dag op papier leggen, ideaal leg je een donker vel papier op een wit vel en de hoed precies op de rand, sommige stoeltjes hebben witte sporen. Alufolie kan ook.

Puntige kaalkopjes en blauwwordende kaalkopjes beginnen pas te groeien na de eerste nachtvorst, dus begin oktober/november.

De kleine zou misschien een minder potent soort kunnen zijn maar daar moet je er dan nog een paar duizend van hebben, en dus echt zinnig is het niet.

ik zal van de week ff kijken of ik wat sleutels online kan zetten.

cropp

Badass junkie
TrippyShit zei:
Computer muizen en stukken hand bevatten geen psylocibine :)

damn, daar wilde ik ook een flauwe opmerking over maken :grin:

ff serieus, wrijf en druk er een beetje op, worden ze blauw, dan zijn het (waarschijnlijk) paddo's

wat nog geen reden is om schimmel uit de tuin te freten

Qannabis

Experimenterende gebruiker
Bedankt voor je reacties allemaal :grin:

maarja helaas.. Ik zal in September - Oktober - November nog eens op jacht gaan :)
BTW, is de vliegenzwam goed voor een trip ?

Bovenaan