Zoals vele... 1e X

LosBeave

Newbie
yo :)

ik ben nu 16jaar oud en wordt spoedig 17 en heb enkel nog maar gewone tabak (sigaret; sigaar) gerookt en alcohol gedronken.

Aangezien ik het een beetje slap vind om op je 17 nog niets gedaan te hebben met drugs wil ik best wel eens iets proberen, maar weet niet zo heel goed wat het beste is om mee te beginnen en waar ik er aan kan geraken (ik ben van België). Ook zou ik graag weten of er bijeffecten zijn bij enige drugs die je voor de 1e maal neemt.

grtz ^^

c&m

Belezen gebruiker
als je een pillentje neemt neem dan eerst een kwart of halve ..laat je goed informeren ..bij de een valt ie goed bij de ander niet ???
pas op met wat je doet !

boy

Bewuste gebruiker
Ken je een betrouwbaar iemand die er een beetje in zit? Laat hem dan iets regelen en dan gewoon een keer met wat vrienden naar binnen gooien. Je gaat er heus niet dood van.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Bijeffecten? wat bedoel je daar precies mee? Het gebruik van drugs is altijd schadelijk, alleen vaak herstelt het zich wel weer, ook na 1 keer.

En waarom is het slap om op je 17de nog niets gedaan te hebben? Lijkt mij een beetje vreemd, net alsof het stoer is ofzo om het dan al iets gedaan te hebben, maar goed dat is mijn mening.

Je moet het alleen doen als je het wilt, niet omdat het stoer is of slap als je wel of niet iets gedaan hebt. Als je het doet om die of andere redenen doet, heb je volgens mij sneller kans dat het fout gaat. Tja, het is gelukkig jouw keuze.

Frisko

Badass junkie
boy zei:
Ken je een betrouwbaar iemand die er een beetje in zit? Laat hem dan iets regelen en dan gewoon een keer met wat vrienden naar binnen gooien. Je gaat er heus niet dood van.
kan het niet beter als dit zeggen...

beters als 1ste dadelijk een ganse pil nemen!!!
slaat ie gelijk goed in,en het is nooit weer zoals je 1ste bij mdma...

HDA

Bewuste gebruiker
LosBeave zei:
Aangezien ik het een beetje slap vind om op je 17 nog niets gedaan te hebben met drugs wil ik best wel eens iets proberen,

Ik vind het niet slap om op 17 jaar 'nog niks gedaan te hebben'... Ik was 26 toen ik voor het eerst 'iets' probeerde...

Solidius

Badass junkie
Je 1e keer drugs? XTC zal een wereld voor je openen waarvan je dacht dat hij niet bestond.
Mocht je dit in overweging nemen zorg dan wel dat het op een speciaal moment / plek is.

Colaiuta

Bewuste gebruiker
XTC is denk ik ook wel een van de minstverslavende drugs, dus kan je daar wel goed mee beginnen (bijwerking: moeilijk kunnen pissen :wink: )

maar waarom ga je niet een keer in nederland naar de Smartshop, paddos halen... veeeel leuker :P

caatje

Badass junkie
LosBeave zei:
Aangezien ik het een beetje slap vind om op je 17 nog niets gedaan te hebben met drugs wil ik best wel eens iets proberen,

Wat een rare beweegreden om eens drugs te willen proberen :confused:

melissa

Wijs gebruiker
nou weet ik niet meer precies hoe ik dacht toen ik 16 was.......
maar nu ik 33 ben vind ik mensen die niet roken,drinken of drugs gebruiken veel "stoerder" :wink:
tjemig tis echt waar hoor.......
doe mij maar een man aan de dubbelfris :mrgreen:
vroeger had ik zo iemand geen blik waardig gegund waarschijnlijk......
had em lichtelijk een watje gevonden :rolleyes: :rolleyes:
maar ieder zijn ding he.......
zou overiggens onder aan de ladder beginnen met t meest voor de hand liggende allereerste meest gebruikte drugssoort.........een jointje.....
denk dat je flink van t padje gaat van een hele xtc pil als binnenloper......
go slow :wink: :wave:
veel sucses

lot

Badass junkie
maar waarom word er gelijk XTC geroepen??? :confused:
een jointje voor de eerste keer kan ook al heftig zijn...

melissa

Wijs gebruiker
lot zei:

sjoef meis vertel mij wat :openmouth: :openmouth:
mijn vriendin werd afgevoerd met de ambulance toen we stiekem ons eerste jointje rookte.....
traumatischhhhhhhhhhhhhe ervaring.......
maar ja t heeft mij er niet van weerhouden verder te expirimenteren.....
maar x voor iemand die nog nooit wat heeft gebruikt......
en dan op voorschrift van dokter frisko :P gelijk maar een hele in je mik kwakken.......
]hmmmmm ik weet t niet hoor :confused:

melissa

Wijs gebruiker
caatje zei:
lot zei:

Daar heb je n goed punt!

maar daarmee valt mate te houden....
eerst 1 hijsie gaat t goed dan 2......bla bla bla......
1 hele pil wegwerken betekent no way back.......brrrrrr dat had ik niet gedurfd voor de eerste keer.....
maar ehhhh ik ben mevr chicken he :wink:

J0rrit

Badass junkie
ik denk dat je eerst beter wiet kan proberen, ik vind dit kwa heftigheid beter in de buurt kome van xtc dan alcohol bijv, en gelijk xtc doen raad ik je niet aan, want je moet echt wel wat gewend zijn wil je nie bad gaan van dat heftige gevoel.

Als k jou was zou ik eerst een jointje proberen, als dat goed bevalt wat vaker en wat meer, zodat je weet wat het is om zo heftig te gaan, en dan ng is xtc een stuk heftiger dan wiet, maar van niets naar xtc lijkt me een te grote stap in 1 keer.

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Beetje stomme reden om drugs te nemen,maar dat is ook mijn mening erover.
Goed 1e Xtc als je toch zo graag wilt.
Aanradertje

RandomDude123

Bewuste gebruiker
LosBeave zei:
Aangezien ik het een beetje slap vind om op je 17 nog niets gedaan te hebben met drugs...

Dat is de meest slechte reden om drugs te gaan gebruiken. Ga eerst maar eens bij jezelf te rade waar je staat in het leven!

scratchtraxx

Belezen gebruiker
Vind je drugs dan zo normaal? :confused:
Denk je dan ook van oei de gemiddelde leeftijd voor 1e keer seks is 16, zal ervoor zorgen dat ik het zeker heb gedaan voor die leeftijd :confused:

melissa

Wijs gebruiker
tuut tuut dames en heren.........
de beweegreden van deze jongeman is mischien wat onzinnig........
maarja noem mij eens een goede reden om de eerste keer drugs te gebruiken :rolleyes: :rolleyes:
ehhhhhhhh mijn vrienden deden t......
ik was nieuwsgierig......
om mijn horizon te verbreden......
en meer van die onzin.......
nou ja ik vind mij zelf een watje want ik ben 17 en ik heb nog niks gebruikt past er dan toch ook wel bij........
helaas is t eerste gebruik van harddrugs altijd onzinnig.....
wie deed t nou niet om erbij te horen(en uit nieuwsgierigheid)......
op deze leeftijd he :wink:

Rain

Bewuste gebruiker
Colaiuta zei:
XTC is denk ik ook wel een van de minstverslavende drugs, dus kan je daar wel goed mee beginnen (bijwerking: moeilijk kunnen pissen :wink: )

maar waarom ga je niet een keer in nederland naar de Smartshop, paddos halen... veeeel leuker :P
niet dus. Bij sommige pakt het verkeerd uit. XTC daarin tegen niet. Toch zou ik een jointje aanraden om eens te proberen.

Colaiuta

Bewuste gebruiker
laan zei:
Colaiuta zei:

niet dus. Bij sommige pakt het verkeerd uit. XTC daarin tegen niet. Toch zou ik een jointje aanraden om eens te proberen.

dat risico neem je zelf als je eraan begint, xtc kan net zo goed fout gaan

scratchtraxx

Belezen gebruiker
Colaiuta zei:
laan zei:
Colaiuta zei:

Helemaal mee eens :confused:

Haze

Bewuste gebruiker
Colaiuta zei:
laan zei:
Colaiuta zei:

Dat vind ik niet, X is veel minder imponerend als de paddotrip. Het 'makkelijkst' is dan toch de xtc pil

buzzy

Badass junkie
Heb je 'vrienden' ofzo die je slap vinden omdat je nog niks hebt gedaan :confused: Of vind je jezelf geen grote jongen als je niks gebruikt :confused:

scratchtraxx

Belezen gebruiker
Edit:
Haze zei:
Colaiuta zei:
laan zei:
Colaiuta zei:

Dat vind ik niet, X is veel minder imponerend als de paddotrip. Het 'makkelijkst' is dan toch de xtc pil
/edit.

Dat wel, maar het risico blijft groot als je voor de 1ste keer een drug pakt als xtc wanneer je niet weet hoe gevoelig je bent ervoor, of voor een minster sterke drug zoals wiet..

Colaiuta

Bewuste gebruiker
maar xtc, is (mits je het kan hebben) zo leuk, dat je het nog een keer wil, en nog eens, en dan nog 1 keertje.... dat heb je met paddos minder en daarbij is xtc natuurlijk veel schadelijker

bij xtc weet je nooit wat je precies koopt, paddos komen uit een winkel :rolleyes:

melissa

Wijs gebruiker
xtc is denk ik geen beginnersdrug.....
wie weet hoe die jongen reageert als hij de touwtjes uit handen moet geven.....
ik heb "beginners"vaak al slecht zien gaan op een paar hijsjes wiet.....
en nu we t er toch over hebben ben ik wel nieuwsgierig waarmee de gemiddelde dfer hier begonnen is in zijn drugscariere :wink:
leuk idee voor een nieuwe toppic vind ik

melissa

Wijs gebruiker
die caat kan speuren he :wink:
ik heb ook de zoekfunctie gebruikt(daarom had ik em nog niet geplaats :P )
maar ik vond natuurlijk niks he :rolleyes:
maar eh........meerendeel begint over t algemeen met een jointje dus.....
lijkt mij t verstandigst

caatje

Badass junkie
nou speuren niet maar er was laatst een topic geopend "bestaat dit topic al"of zoiets en toen kwam die daar in voor. Dus vandaar :grin:

LosBeave

Newbie
Bedankt dat voor de info :), Ik denk dat ik eerst voor weed ga en later misschien een pilletje.

Voor de mensen die mijn reden van 16-17 becritiseren, ik wil er heus niet mee opvallen of stoer dan, ik wil gewoon af en toe eens 'weg' kunnen zijn van de dagelijkse druk. Mijn vrienden weten ook niet van mijn plannen af en ik zal hier achteraf ook niet mee gaan uitpakken.

In ieder geval bedankt, grtz. ^^

scratchtraxx

Belezen gebruiker
Ik zou je aanraden van toch iemand op de hoogte te stellen voor mocht het misgaan.. Maarja als je voorzichtig bent.. :)

LosBeave

Newbie
Heb nu voor de eerste maal drugs genomen; aldus wiet. Heb om zeker te zijn maar een halve joint gerookt en de andere helft een vriend (die het al had gedaan), maar het rare is dat ik buiten een iets rustiger gevoel niets voelde :openmouth: De kerel die bij me was voelde het anders wel :) Komt dit vaker voor?

Grtz

Bovenaan