gewoon in een prullenbak eendje

en ben ' gewoon' bijna elke dag online geweest hoor

tis echt miraculeus hoe weinig het hele gedoe me gedaan heeft en ben zelfs bijna benieuwd genoeg om te gaan kijken of dat een tweede keer ook zo zou zijn eendje, maar ik ben niet iemand die ervan houdt om poesjes op het spek te binden, dus ik ga dr maar gewoon vanuit dat het voortaan altijd zo gaat

lekker gewerkt trouwens?
maar nu je het zegt ducky over dat dromen :P .. die paar cravingsdagen bij mij kwamen inderdaad iedere keer na een nacht heel hevig en heftig dromen .. niet noodzakelijk nachtmerries ofzo ... maar wel heel anders dan hoe ik normaal droom.
normaal droom ik eigenlijk altijd lucide, als ik bewust droom tenminste.. meestal weet ik niets meer van mijn dromen sochtends bij het wakker worden, onbewust gedroomd dus, want je droomt altijd namelijk ..
maar goed dat lucide dromen dus : dat houdt in dat je weet dat je droomt en dat je dat bewustzijn soms zo ver op kunt voeren dat je letterlijk de baas bent in je droom .. je droomt dan wel, maar op zo'n niveau dat je dus niet alleen weet dat je droomt, maar je droom ook zelf 'samenstelt' .. in plaats van een machteloze toeschouwer/deelnemer ben je dan zelf de maker en uitvoerder van je droom
er zit in dat lucide dromen ook nog variatie natuurlijk. Je kunt je alleen bewust zijn van dat je droomt, maar na wat oefenen wordt het steeds makkelijker om je droom dus zelf te maken. zodat een droom die in eerste instantie over school ging ( een nachtmerrie dus

) kan overgaan in eentje dat je bijvoorbeeld naar de maan gaat vliegen ( been there, done it, kinda boring out there

) .... in feite is dat lucide dromen dus misschien wel het tegenovergestelde van een nachtmerrie, want er is weinig engs aan als je eenmaal weet dat je droomt en als je het ook nog eens zelf kan veranderen )
Alleen nu ik net dat stukje van onze grote eendevriend las, merkte ik wel opeens iets op
Al die cravingsdagen, die ik nu al een paar keer steeds een hele dag had sinds de laatste keer afkicken, volgden allemaal na een nacht van hele heftige dromen waarbij ik snachts meerdere malen zeiknat van het zweer wakker schrok .. al had ik om onverklaarbare reden direct na mn laatste cravingsdag ( geloof een maandje geleden, topic staat er nog iig) echt heel erg het gevoel dat dat de laatste was .. het was ook de meest heftige en de allermoeilijkste tot nu toe, dus misschien wilde het wel weg met een BOOM
meestal weet ik dan niet meer wat ik heb gedroomt. Echter als ik het me nog wel kon herinneren was dat dromen dus niet lucide .. ik wist niet dat ik droomde en had er dus totaal geen 'controle' over. controle die ik, zoals ik al schreef, normaal wel heb bij het dromen.
Heel frappant dat ik daar nu pas aan denk .. elke keer als ik die cravings had, had ik heel heftig gedroomd, maar zonder die 'controle' die ik normaal wel altijd had als ik bewust droomde.
Lijkt mij dan toch dat daar een vorm van een verband tussen moet zitten ... het is niet dat ik die dagen voor mn lol heb tenslotte ...
iemand anders iets dergelijks wel eens opgemerkt? je dromen zijn in mijn belevingswereld signalen van je onderbewuste, die je als je die signalen herkent, kunt gebruiken om erachter te komen waar je onderbewustzijn mee speelt ....
en ze waren echt heel erg heftig ( maar dat kan ook zijn omdat ik niet wist dat ik droomde, bedenk ik me nu opeens ) veel heftiger dan normaal ( logisch misschien ook, want iets dat je zelf verzint is vaak niet enorm verrassend natuurlijk )
ik heb een kennis en die is dromenuitlegger op van die parabeurzen .. maar die weet niets van mn drugsverleden dus sta niet echt te trappelen om daar mijn zieleroerselen bloot bij te gaan leggen laat staan dat ik naar z'n beurs vol kwakzalvers en freaks zou gaan

( al ben ik nogal herkenbaar aan mijn manier van tiepen, dus er zullen er vast zijn die het zouden herkennen als tiepbrouwerij van mij, als ze mn stukjes hier zouden lezen .. )
ach ja .. we zien het allemaal wel weer
ps .. die geur en die smaak van bruin zijn zo ongelooflijk goor .. zo ranzig .. het proeft echt als een leeuwenverblijf in een dierentuin zou ruiken en proeven volgens mij .. en toch werd die smaak na een tijdje gebruiken zo enorm lekker, ik zou niet weten hoe ik zou reageren als ik het nog eens zou proeven .. alhoewel

op het moment dat ik het zou proeven zou het natuurlijk al te laat zijn, je proeft het niet zomaar tenslotte daar gaat een klein beetje voorbereiding aan vooraf hahahaha .. de geur heb ik altijd ranzig gevonden, en ruik het nu nog veelvuldig als ik in de stad loop en bv bij de hema even naar de wc moet

, denk dat ik daar inmiddels wel aan gewend ben, ben blij dat ik die geur nooit lekker heb gevonden

want dan had ik echt vaak in de verleiding gekomen en ik weet niet of ik altijd nee had kunnen zeggen.
daarom heeft het me nu ook zo enorm verbaasd dat ik het zo makkelijk, zo zonder strijd of zelfs maar weemoedige gedachten, zo hardstikke makkelijk gewoon weg kon gooien. Wat me nog meer verbaasde is dat ik achteraf geen moment spijt heb gehad of trek of wat dan ook.
sommigen hier schreven over karakter en wilskracht enzo, maar dat is het juist totaal niet. Heb echt totaal geen karakter hoeven tonen of vol moeten houden of op een houtje moeten bijten. Het ging gewoon vanzelf

Al ben ik wel wat meer gaan blowen en drinken
Normaal dronk en blowde ik alleen op die cravingsdagen, als wanhopige poging die trek leefbaar te maken, zodat ik niet constant aan het vechten was om geen bruin te gaan halen.
Majah als zo'n dag dan over is is dat zakje wiet nog niet leeg en mijn vrouwtje blowt bijna elke dag op doktersrecept. Dus ik merk nu toch wel dat ik regelmatiger ook een paar trekjes meerook met haar en dat ik nu soms ook zelf een joint draai savonds als de kleine grote op bed ligt ...
Iets dat ik vroeger heerlijk vond heb ik wat dat betreft ook weer 'herontdekt' .. op zaterdagochtend om half 8 mn nest uit en dan even snel een krantje croissantje en een paar flinke zakken snoep scoren en dan weer lekker terug mn nestje in ... radiootje aan, jointje erbij ..heerlijk om dan zo de hele ochtend te doezelen. Vroeger deed ik dat heel vaak, maar als je eenmaal op jacht moet voor je dope dan vergeet je de leuke dingen nog wel eens om te doen.
en aangezien mn verjaardagsmaand bezig is ( zo'n 35 familie en vrienden die allemaal in een tijdsbestek van een dikke maand jarig zijn ) komt dr ook wel een flinke slok binnen zo nu en dan
Maar ik denk niet dat het een geval is van het ene middel vervangen door het andere
nog steeds tiepgriep ook