Zou je het proberen?

Flameon

Badass junkie
Nope. Ondanks dat ik avontuurlijk ben aangelegd zou ik het niet willen proberen!

Waarom niet?
Ik ben iemand die ook wel van downers houdt. Na een lange werkdag of een in een drukke periode even helemaal lekker down te gaan. Heroine is een downer, dus das niet de rede waarom ik het niet zou kiezen.

Heroine kan voor mij een drug worden waar het niet bij proberen blijft, maar die verslavend kan werken. Vanwaar deze gedachte? Ik ken via mijn werk vrij veel heroine verslaafden, waarvan het merendeel ooit dacht "ik probeer het een paar keer, daarna doe ik het nooit meer" . Helaas pakte het voor hen anders uit. Waarom zou ik het wel bij proberen alleen kunnen houden en zij niet? Daar kan ik geen antwoord op geven, dus het risico wil ik niet lopen!
Safety first

TrippyShit

Badass junkie
Nee,

waarom omdat het gewoon een gevaarlijke drug is..
Dat risico wil ik niet nemen..

Op een of andere manier zou ik ook niet echt meer 'trots' naar mezelf kunnen kijken
als ik heroine gebruikt zou hebben. Vind het beetje 'loserdrug' zegmaar die ik gewoon
niet in mijn lichaam zou willen hebben gehad..

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
nopes .. ik zou het niet doen ...

met pijn in mn hart, want hoogstwaarschijnlijk zou ik het het allerliefste gelijk oproken, majah het verleden heeft inmiddels wel uitgewezen dat het voor mij niet erg verstandig is om toe te geven aan die drift :wink:

:)

PMS

Newbie
Neen. Omdat ik mezelf nog niet zo goed ken of ik er wel verslaafd aan zou raken. Voor ik aan hero begin, wil ik er zeer goed voorbereid zijn. Dat houd oa in dat ik er zowat alles over weet en dat ik eis van m'n vrienden dat ze zeer goed op mij moeten letten voor een een paar dagen(of weken?)

Ik heb mezelf bewezen dat ik kon stoppen met roken en dat ik verantwoord bezig was met coke -gebruik. Dat zijn dus punten om mezelf beter te leren kennen.

@flameon: wat doe jij als werk ?

needlefreak

Bewuste gebruiker
Moest er wat smack voor me neus liggen zou ik zeker een shot zetten. 'k Zou het niet kunnen laten, ken mezelf. Maar ik zou er nadien misschien wel spijt van hebben. Daarom dat ik ver weg blijf van het drugmilieu.

Telefoon

Wijs gebruiker
zeker wel ..

maar dat is als het Ineens op mijn burea ligt

.

en ik het NIET van iemand gekregen heb

dan is de stap om er naar te gaan zoeken veel groter

en weet je dat je fout bezig bent.

speeseend

Wijs gebruiker
Ik zou het tóch proberen weg te geven aan mensen zoals Telefoon. Op die manier probeer ik ze dan te lokken in mijn duistere web van ellende en misère :wink:

on-topic:

De bruin kan linea recta naar de vuilnisbak...of misschien begraaf ik het dan, voor droevige tijden.

Dankzij mijn geweldige afkick-programma is de trek zodanig verdwenen dat het me niets zou doen, op dit moment.

Gr.,

Eend

speeseend

Wijs gebruiker
jaja zei:
Wie zou de pil van Drion proberen, als ie voor je neus op tafel lag?

We anders dan de Kutter :wink: Vertel je wel even hoe 't was, vanuit het hiernamaals. Eén keer knipperen met mijn plafonjere betekent "kut", twee maal knipperen betekent "geweldig". Bij voorbat dank ik je alvast voor de feedback; ik kan moeilijk contact leggen met de andere energie-vorm.

Gegroet,

Seend

ik denk dat als ik er rechtstreeks mee geconfronteerd zou worden ik het niet zal kunnen laten.
Het vroeger paar keer opium gebruikt en denk daar nog met veel genoegen aan terug

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
vrolijk genietend van het lekkere weer en op weg naar de coffeeshop voor een lekker bakje koffie na een nacht hard werken, gebeurde dan toch eindelijk het onvermijdelijke ...

the big choice :wink: vanaf het moment dat ik die gozer zag lopen wist ik al dat ik als het ware op een T splitsing stond. Toegeven of sterk zijn ...

je raadt het al .. dat figuur was een bekende dealer die me altijd graag mocht, omdat ik erg goed was in het spekken van zijn portomonee en je zag als het ware de eurotekens weer in zn ogen springen toen hij me zag ... na wat casual gejammer over lang geleden kreeg ik als vanzelfsprekend een paar bolletjes wit en bruin .. van allebei drie :)

het rare was dat, dit vooraf gevreesde moment, eigenlijk totaal niets inhield .. het kwijl liep me niet in de mond, pietje craving kwam niet keihard aangerend .. het was net alsof hij me een suikerklontje voor mn koffie had gegeven, zo gewoontjes voelde het ...

ik heb eigenlijk alleen nog heel even getwijfeld of ik die zooi weg zou geven, zullen zat mensen blij mee zijn tenslotte, maar dan had ik doelbewust iemand op moeten gaan zoeken. Niet dat het daar dan fout had gegaan ofzo, maar ik heb gewoon geen zin in zulke mensen in mn leven. Die ene zwerver die ik een keer 2 euro gaf, krijst me nou nog steeds van 100 meter afstand na voor wat geld, dus daar begin ik ook niet meer aan :beer:

Dus heb het maar weggegooid .. deed geeneens pijn .. ook iets dat ik echt had verwacht .. was eigenlijk best een beetje grappig en op de een of andere manier is het een prima ego booster geweest, want voel me nu toch best goed eigenlijk :)

:wave:

needlefreak

Bewuste gebruiker
Echt sterk van je! Proficiat, daar heb ik enorm veel respect voor. Ik zou dat ook moeten kunnen maar ik denk niet dat het mij zou lukken. 'k Heb daar echt wel veel bewondering voor. Jij hebt karakter. :wink:

Vanadesse

Wijs gebruiker
Wat goed Arie. Ik snap heel goed dat het voor andere ex-gebruikers heel moeilijk kan zijn om het weer in handen te hebben. Heel sterk van je dat je er niet aan hebt toegegeven! En inderdaad iemand met karakter! Respect!

speeseend

Wijs gebruiker
jaja zei:
...Waar heb je ze zo ongeveer weggegooid?

Ongeveer vijftig centimeter van zijn rook-hand verwijderd :wink:

Hoor al enige tijd niks van de Piet... is dit goed... of is dat niet...?

Ik vrees dat die trigger er bij mij voorlopig nog wel zal zijn ;-( Zodoende zal ik trouw mijn medicatie nuttigen, dit voorkomt voorlopig een ''"PLAT OP DE BEK-SMEK". Dat is namelijk iets wat ik zéker niet kan gebruiken. Eén keer zo'n stap, het afkicken van de Bruin, is al zwaar genoeg. Moet er niet aan denken om weer op dat punt van ruim twee jaren geleden te staan.

Die dromen maken mij af en toe gewoon wild van hunkeren. Niet zozeer tot het halen toe... maar toch! Genoeg om het even van je stuk te brengen. Damn, wat was die Bruin toch lekker. Die geur, de smaak, het gevoel is bijna bijzaak.

-- geeft zichzelf een flinke beuk voor z'n bek --

En nu weer met beide benen op de grond. Ga kijken of er nog wat te snaaien valt, daarna maar pitten. Het is morgen weer een werkdag :) and i love my job :)

Gr.,

Eend

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
gewoon in een prullenbak eendje :) en ben ' gewoon' bijna elke dag online geweest hoor :)
tis echt miraculeus hoe weinig het hele gedoe me gedaan heeft en ben zelfs bijna benieuwd genoeg om te gaan kijken of dat een tweede keer ook zo zou zijn eendje, maar ik ben niet iemand die ervan houdt om poesjes op het spek te binden, dus ik ga dr maar gewoon vanuit dat het voortaan altijd zo gaat :sunglasses: lekker gewerkt trouwens? :wink:

maar nu je het zegt ducky over dat dromen :P .. die paar cravingsdagen bij mij kwamen inderdaad iedere keer na een nacht heel hevig en heftig dromen .. niet noodzakelijk nachtmerries ofzo ... maar wel heel anders dan hoe ik normaal droom.

normaal droom ik eigenlijk altijd lucide, als ik bewust droom tenminste.. meestal weet ik niets meer van mijn dromen sochtends bij het wakker worden, onbewust gedroomd dus, want je droomt altijd namelijk ..
maar goed dat lucide dromen dus : dat houdt in dat je weet dat je droomt en dat je dat bewustzijn soms zo ver op kunt voeren dat je letterlijk de baas bent in je droom .. je droomt dan wel, maar op zo'n niveau dat je dus niet alleen weet dat je droomt, maar je droom ook zelf 'samenstelt' .. in plaats van een machteloze toeschouwer/deelnemer ben je dan zelf de maker en uitvoerder van je droom :)

er zit in dat lucide dromen ook nog variatie natuurlijk. Je kunt je alleen bewust zijn van dat je droomt, maar na wat oefenen wordt het steeds makkelijker om je droom dus zelf te maken. zodat een droom die in eerste instantie over school ging ( een nachtmerrie dus :sunglasses: ) kan overgaan in eentje dat je bijvoorbeeld naar de maan gaat vliegen ( been there, done it, kinda boring out there :wink: ) .... in feite is dat lucide dromen dus misschien wel het tegenovergestelde van een nachtmerrie, want er is weinig engs aan als je eenmaal weet dat je droomt en als je het ook nog eens zelf kan veranderen )

Alleen nu ik net dat stukje van onze grote eendevriend las, merkte ik wel opeens iets op
Al die cravingsdagen, die ik nu al een paar keer steeds een hele dag had sinds de laatste keer afkicken, volgden allemaal na een nacht van hele heftige dromen waarbij ik snachts meerdere malen zeiknat van het zweer wakker schrok .. al had ik om onverklaarbare reden direct na mn laatste cravingsdag ( geloof een maandje geleden, topic staat er nog iig) echt heel erg het gevoel dat dat de laatste was .. het was ook de meest heftige en de allermoeilijkste tot nu toe, dus misschien wilde het wel weg met een BOOM :rockband:

meestal weet ik dan niet meer wat ik heb gedroomt. Echter als ik het me nog wel kon herinneren was dat dromen dus niet lucide .. ik wist niet dat ik droomde en had er dus totaal geen 'controle' over. controle die ik, zoals ik al schreef, normaal wel heb bij het dromen.

Heel frappant dat ik daar nu pas aan denk .. elke keer als ik die cravings had, had ik heel heftig gedroomd, maar zonder die 'controle' die ik normaal wel altijd had als ik bewust droomde.
Lijkt mij dan toch dat daar een vorm van een verband tussen moet zitten ... het is niet dat ik die dagen voor mn lol heb tenslotte ...

iemand anders iets dergelijks wel eens opgemerkt? je dromen zijn in mijn belevingswereld signalen van je onderbewuste, die je als je die signalen herkent, kunt gebruiken om erachter te komen waar je onderbewustzijn mee speelt ....
en ze waren echt heel erg heftig ( maar dat kan ook zijn omdat ik niet wist dat ik droomde, bedenk ik me nu opeens ) veel heftiger dan normaal ( logisch misschien ook, want iets dat je zelf verzint is vaak niet enorm verrassend natuurlijk )

ik heb een kennis en die is dromenuitlegger op van die parabeurzen .. maar die weet niets van mn drugsverleden dus sta niet echt te trappelen om daar mijn zieleroerselen bloot bij te gaan leggen laat staan dat ik naar z'n beurs vol kwakzalvers en freaks zou gaan :tearsofjoy: ( al ben ik nogal herkenbaar aan mijn manier van tiepen, dus er zullen er vast zijn die het zouden herkennen als tiepbrouwerij van mij, als ze mn stukjes hier zouden lezen .. )

ach ja .. we zien het allemaal wel weer

ps .. die geur en die smaak van bruin zijn zo ongelooflijk goor .. zo ranzig .. het proeft echt als een leeuwenverblijf in een dierentuin zou ruiken en proeven volgens mij .. en toch werd die smaak na een tijdje gebruiken zo enorm lekker, ik zou niet weten hoe ik zou reageren als ik het nog eens zou proeven .. alhoewel :wink: op het moment dat ik het zou proeven zou het natuurlijk al te laat zijn, je proeft het niet zomaar tenslotte daar gaat een klein beetje voorbereiding aan vooraf hahahaha .. de geur heb ik altijd ranzig gevonden, en ruik het nu nog veelvuldig als ik in de stad loop en bv bij de hema even naar de wc moet :stoned: , denk dat ik daar inmiddels wel aan gewend ben, ben blij dat ik die geur nooit lekker heb gevonden :kots: want dan had ik echt vaak in de verleiding gekomen en ik weet niet of ik altijd nee had kunnen zeggen.
daarom heeft het me nu ook zo enorm verbaasd dat ik het zo makkelijk, zo zonder strijd of zelfs maar weemoedige gedachten, zo hardstikke makkelijk gewoon weg kon gooien. Wat me nog meer verbaasde is dat ik achteraf geen moment spijt heb gehad of trek of wat dan ook.

sommigen hier schreven over karakter en wilskracht enzo, maar dat is het juist totaal niet. Heb echt totaal geen karakter hoeven tonen of vol moeten houden of op een houtje moeten bijten. Het ging gewoon vanzelf :) Al ben ik wel wat meer gaan blowen en drinken :)

Normaal dronk en blowde ik alleen op die cravingsdagen, als wanhopige poging die trek leefbaar te maken, zodat ik niet constant aan het vechten was om geen bruin te gaan halen.
Majah als zo'n dag dan over is is dat zakje wiet nog niet leeg en mijn vrouwtje blowt bijna elke dag op doktersrecept. Dus ik merk nu toch wel dat ik regelmatiger ook een paar trekjes meerook met haar en dat ik nu soms ook zelf een joint draai savonds als de kleine grote op bed ligt ...
Iets dat ik vroeger heerlijk vond heb ik wat dat betreft ook weer 'herontdekt' .. op zaterdagochtend om half 8 mn nest uit en dan even snel een krantje croissantje en een paar flinke zakken snoep scoren en dan weer lekker terug mn nestje in ... radiootje aan, jointje erbij ..heerlijk om dan zo de hele ochtend te doezelen. Vroeger deed ik dat heel vaak, maar als je eenmaal op jacht moet voor je dope dan vergeet je de leuke dingen nog wel eens om te doen.
en aangezien mn verjaardagsmaand bezig is ( zo'n 35 familie en vrienden die allemaal in een tijdsbestek van een dikke maand jarig zijn ) komt dr ook wel een flinke slok binnen zo nu en dan :beer:
Maar ik denk niet dat het een geval is van het ene middel vervangen door het andere :)
nog steeds tiepgriep ook :openmouth:

Melanie1

Belezen gebruiker
Nee, ik denk het niet.
gezien het echt heel veel kan aanrichten en wat je er op een gegeven moment voor kan doen is echt ziek.. en ik ben nogal verslavingsgevoelig :P

gast333

Experimenterende gebruiker
Ja.
De nieuwsgierigheid naar het effect zou groter zijn dan rationeel aan de gevolgen te denken.

Mindgamer

Badass junkie
Ligt eraan, in wat voor soort sfeer ik zit.
Zit ik in een dubieuze, maar gezellige sfeer; dan zou ik het zeker doen.
Heroïne; lijkt mij overigens geweldig, om dat een keer samen met een vriendin te doen.

Rokertje

Belezen gebruiker
Hmm.. Het ligt nu voor me en nee kan de verleiding (nog) niet weerstaan :(
Ben nu net terug uit me werk en ik snak er nu gewoon naar.

En ook al ben ik dalijk gestopt, er zal altijd een deel van mij naar die heerlijkheid blijven verlangen, maarja das het nadeel van verslaafd zijn lijkt me zo :wink:

@ iedereen die erover nadenkt om het een x te proberen; Mijn advies is echt doe het niet nu je nog een keus hebt :)

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
met mn vriendin samen is heroine eigenlijk het laatste wat ik zou willen gebruiken ...

heroine zorgt ervoor dat ik in mn eigen wereldje kom ,,, niet in een gezellig wereldje samen met mn vrouwtje ..

dan zie ik persoonlijk veel meer in een xtc pilletje op je zolderkamertje .. samen met je vrouwtje .. evt lekker wandelen in het bos halverwege de nacht ...

xtc is wat dat betreft in mijn ogen zoveel meer socialer en 'gezamelijker' als je dat samen neemt .. daar kan geen opiaat tegenop in mijn ogen :)

Bcore

Newbie
Ik wil het wel.
maar ik ben bang voor spuiten.
Dat zou mijn enige reden zijn waarom ik het niet zou doen.

Bcore

Newbie
Vanadesse zei:
Bcore zei:
Ik wil het wel.
De enige nog wel.. Dus verslaving ed komt bij jou niet op?
Ik ben niet verslavingsgevoelig.
En ik weet wanneer ik moet stoppen met iets, hoe hard het ook is, ik stop.
En ik weet dat m'n vrienden me altijd zullen helpen met zulke dingen.

Vanadesse

Wijs gebruiker
Bcore zei:
Vanadesse zei:
Bcore zei:
Ik wil het wel.
De enige nog wel.. Dus verslaving ed komt bij jou niet op?
Ik ben niet verslavingsgevoelig.
En ik weet wanneer ik moet stoppen met iets, hoe hard het ook is, ik stop.
En ik weet dat m'n vrienden me altijd zullen helpen met zulke dingen.
Ja, dat heb ik er meer horen zeggen... Niet verslavingsgevoelig...

speeseend

Wijs gebruiker
Ja! En je vrienden proberen jou wel te helpen, jij hebt op dat moment alleen geen hulp nodig. Je hébt immers geen probleem!

Debris

Bewuste gebruiker
dollegekske zei:
Zou je heroine nu proberen als het voor je neus lag?
Waarom wel/niet
Als 't nu voor m'n neus ligt niet.
Als 't over 10 jaar voor m'n neus ligt misschien.
Als ik 't al ga doen, doe ik 't pas als ik er klaar voor ben.
*en dat voel je wel*

Wakkoe

Belezen gebruiker
Voor ik dood ga, ja, tenminste, das wel de bedoeling..maar dan wel pas vlak voor ik dood ga..mocht ik de datum ongeveer weten :)

Angramar Temenos

Badass junkie
Nee. Simpel omdat ik ervan moet kotsen. Lichamelijke reactie. En ik heb geen zin om me kapot te kotsen. Ik heb geen problemen met dingen proberen, ik ben heel verslavingsongevoelig, ik zou het echt 20 keer of zo moeten doen om iets van een verslaving te pakken.

speeseend

Wijs gebruiker
Ik wed met jouw dat zelf jij, de verslavingloze rakker, binnen twintig dagen (tien gram) hooked is! Het kotsen is immers een bijwerking van het overdoseren. Gewoon rustig aan je lichaam laten wennen, dan zal het doel in zicht zijn :wink:

Maar ga maar niet in op deze weddenschap, er valt namelijk geen eer aan te behalen. Je eerste indruk laat je niet in de steek, in deze!

Groet,

Eend

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik heb het nu een keer of 10 gerookt.
Wou het al tijden proberen maar las al dat je het de eerste paar keer mogelijk niet/minder voelt.
Dus besloot ik een realistisch plan te maken. Een keer of 5 was het plan, om verzekerd te zijn van de juiste effecten. Maar dat werd toch rond de 10x.
Eerste paar keren was ook niet heel interessant maar daarna kon ik het wel waarderen als een soort rustige warme deken die om je heen zit. Erg behaaglijk gevoel :)
Nu heb ik wel een beter idee van wat het is.
Sindsdien nog maar een keer gerookt (werd gezegd dat het opium was). Nog wel eens zin in gehad maar nooit doorgezet om het te halen.

Groet
M

Bovenaan