zwanger en speed

anoke

Newbie
Hoi hoi,

Ik baal enorm....zit met een rot gevoel vanbinnen.
Ik ben nu 17 weken zwanger en ben toen ik het wist dat ik zwanger was ook gelijk gestopt met speed te gebruiken.
Nu zit ik met een enorm schuldgevoel vanbinnen omdat ik ervoor een zware speedgebruiker was.
Alle dagen een lijntje of 6,weinig slaap,alsmaar bezig met vanalles en nog wat.
Het enige wat ik wel deed was blijven eten.
Nu ben ik bang dat mijn kindje hier de gevolgen van draagt?
Ik hoop gewoon dat alles ok is.
Op de laatste echo zag alles er goed uit,de groei was goed,de meting van nekplooi was goed,maar toch maak ik me zorgen?
Zegt de echo voldoende,is deze werkelijk ok?

wie heeft ervaringen hiermee.

grtz :confused:

ZandHavik

Newbie
Even een snelle google actie levert dit op: http://www.nuchterrotterdam.nl/index.cfm?page=Speed+en+zwangerschap

Samenvatting:
- Vernauwde bloedvaten in de fetus kunnen tot hersenbloeding leiden
- Verminderde bloed doorstroming kan resulteren in ontwikkelingsachterstand
- Placenta kan loslaten tijdens de zwangerschap(wat voor jou en je kind levensbedreigend kan zijn)
- Neurologische schade - Wat logisch is, de hersenen van het kind ontwikkelen zich terwijl er constant speed in het bloed zit en daardoor groeien de hersenen anders

Overigens: Zolang je je kind borstvoeding geeft moet je absoluut geen speed gebruiken, Komt via de melk in het kind terecht, en dat wil je voorkomen.

Chaincells

Belezen gebruiker
Het is iig goed dat je er mee gestopt ben, je lichaam zelf zal wel wat schade opgelopen hebben, en zo misschien ook de werking van de baarmoeder, maar zolang je gewoon zorgt dat de baby die 'zooi' niet binnen krijgt is de kans dat het goed komt groot hoor ;].
Ik weet alleen niet hoeveel schade je lichaam zelf heeft opgelopen, maar daar valt nu toch niet zo veel meer aan te doen. Sterkte!

Noorder

Experimenterende gebruiker
Jezelf en je baby goed in de gaten laten houden tijdens de zwangerschap en nu alles doen wat je kan voor het kind, meer kan je niet doen.
Hoe meer je zorgen gaat maken om het kind, hoe slechter het is voor jezelf en je ongeboren kind.

Zet je schuldgevoel opzij en zet je nu goed in voor jullie twee, speel open kaart met medisch personeel en zorg voor goede voeding voor jezelf, hopelijk komt alles goed, gebruik je energie en verstand op de juiste manier en trap jezelf de grond niet in. Heeft niemand wat aan.

Wel goed dat je meteen bent gestopt! Is erg knap van je en laat zien hoeveel je om de zwangerschap geeft.
Je bent op de goede weg, nu doorzetten met de juiste hulp, heb vertrouwen en zet 'm op! Succes!

Bovenaan