10 gram truffels geen enkel effect...

Tripper10

Newbie
Ik heb gisteren 10-11 gram PHILOSOPHER'S stone truffels gegeten, maar geen enkel effect..-_-'
Waar zou dat aan kunnen liggen ? dit is me 1e keer en had wel meer verwacht als ik zo de verhalen lees.
Ik gebruik antidepressivia voor een angststoornis en slikte bij de truffels redelijke dosis benzodapine 30mg oxazepam mocht ik een bad trip krijgen ....maar ik voelde niks alleen de effecten van de oxazepam voelde ik.

Waar zou het aan kunnen liggen, verminderd de antidepressivia de werking van de truffels en moet ik dus nog een hogere dosis nemen ?

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
Antidepressiva kunnen de werking van paddo's verminderen. Een hogere dosis nemen is echt af te raden. Mensen met een angststoornis, stemmingsstoornissen of een depressie kunnen beter sowieso geen paddo's gebruiken, nog afgezien van mogelijke interacties.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripper10 zei:
Ik las juist dat het positieve effecten had op depressie en angststoornissen:
http://www.telegraph.co.uk/health/healt ... ssion.html

en zo zijn er nog vele andere positieve onderzoeken.

Dat kan best maar is toch een groot risico dat je neemt lijk me, het kan helend werken op depressies/angsten/etc..., maar evengoed kan het een psychose uitlokken of je angsten en depressie erger maken zodat je nog moedelozer/psychotischer word.

Vind het zelf het risico niet waard, er staat te veel op het spel.

Grts

Tripper10

Newbie
Maar hoe kan het dat 10 gram geen enkel effect heeft , zelf met antidepressivia moet je toch wel enig effect voelen ?
Misschien omdat 2 dagen op kamer temperatuur heeft gelegen ? de verpakking was wel dicht en is nog houdbaar tot eind volgende maand (mits gekoeld 2-4graden celcius).

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat proefpersonen zeer verschillend kunnen reageren op hallucinogenen. Niet alleen biologisch (verschillende hersenactiviteiten) maar ook hoe men de ervaring interpreteert. Er zijn daar scorelijsten voor.

Waarom dat zo verschillend is kan komen door:

-- Groot verschil in de gevoeligheid van de 5-HT receptor (waar veel hallucinogenen aan binden)
-- Groot verschil in serotonine spiegels (de eigen stof die op de receptor bindt).
-- Verschil in de conditie van een persoon. Kort na een bijv. psilocybinetrip werkt een volgende trip meestal veel zwakker. Het lichaam moet zich als het ware weer opladen.
-- Vanuit psychologisch oogpunt is er ook de theorie dat de ene persoon veel flexibeler is in het accepteren van andere realiteiten dan de andere. De ene laat zich veel makkelijker meevoeren in de ervaring dan de andere en ervaart een trip daardoor intenser.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Duidelijke verklaringen! :) @Topicstarter: ik merk van 10 gram truffels ook bijna niks. Bij mij ging het pas goed werken toen ik 15 gram had genomen. Ik slik helemaal geen medicatie, dus het kan ook zo zijn dat jij (net als ik) gewoon een beetje meer nodig hebt dan gemiddeld. Maar in combinatie met medicatie zou ik altijd oppassen, maar weet er het fijne niet van.

Bovenaan