2-ci

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb al een tijdje wat 2-ci thuis liggen. Het is er eigenlijk nog niet echt van gekomen om het te gebruiken, maar binnenkort doet zich een mooi moment aan! Mijn huisgenoot gaat weg en zijn kamer staat 2 weken leeg. Ik doe bijna altijd drugs met m'n andere 2 huisgenootjes dus we hebben het hele huis voor onszelf en zijn van plan in iedere kamer een andere sfeer te creëren met andere spulletjes etc.
Het is bijna 2 jaar geleden dat ik het spul heb gekocht, ik weet niet eens meer hoeveel het exact is, maar die jongen zei tegen mij dat het zeker genoeg moest zijn voor drie mensen. Denken jullie dat de werking echt een stuk minder kan zijn? En wat is de aangeraden dosis hiervoor? We hebben alledrie al wel ervaring met 2-cb, daar heb ik drie keer volgens mij 15mg van gehad en dat beviel goed.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Oral 2C-I Dosages

Threshold 2 - 5 mg
Light 5 - 15 mg
Common 10 - 25 mg
Strong 20 - 30 mg

2C-I is a phenethylamine somewhat similar in effects to 2C-B. It is generally taken orally. It is NOT the same chemical as 2C-I-NBOMe, a newer, more potent chemical making the rounds in 2012.
Erowid

Eyeballen (gokken) is erg lastig , en niet zonder gevaar als je 10x zoveel neemt per ongeluk.
Het kan best dat er afname is van de potentie , echter het is een RC échte' zekerheid is er nog niet over. Zou als ik jullie was 10-15mg beginnen mocht het na een uur niks doen nogmaals 10mg of naar wens bijnemen.

Je mag me weegschaal wel even lenen? :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mits je het op een donkere en droge plek op kamer temperatuur hebt bewaard in een goed afgesloten zakje zal het niet tot amper in potentie zijn afgenomen, 2Cs zijn gelukkig nogal stabiele stofjes.

Geen idee wat een goede dosering is, naar erowid kijkende lijkt 10mg 2C-I ongeveer overeen te komen met 15mg 2C-B. Dan zit je aan het begin van een 'normale' dosering zeg maar.

Ben benieuwd wat jullie er van gaan vinden. Het staat nog op mijn to do lijstje, dacht ergens gelezen te hebben dat het redelijk op 2C-B lijkt maar iets meer psychedelisch.

Eyeballen lijkt me niet verstandig inderdaad, maar wees je er wel bewust van dat 10mg afwegen op een weegschaal die op de mg nauwkeurig is ook nog best lastig is. Onder de 20mg zijn ze niet heel betrouwbaar helaas. Een oplossing is liquid measurement, maar dat is nogal veel werk. Wat ik voor lage hoeveelheden doe is er een weegbakje op zetten en hem dan niet taren. Dus goed het gewicht van het weegbakje opschrijven en daar dan de gewenste dosering bij optellen.

Fool

Badass junkie
Psychedelibee zei:
Wat ik voor lage hoeveelheden doe is er een weegbakje op zetten en hem dan niet taren. Dus goed het gewicht van het weegbakje opschrijven en daar dan de gewenste dosering bij optellen.
Is dat niet net zo onnauwkeurig? :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Psychedelibee zei:
Wat ik voor lage hoeveelheden doe is er een weegbakje op zetten en hem dan niet taren. Dus goed het gewicht van het weegbakje opschrijven en daar dan de gewenste dosering bij optellen.
Misschien wel, maar zie mijn weegschaal veel directer reageren als er meer gewicht op staat. Terwijl onder de 10mg er bijna niks lijkt te gebeuren als ik er poeder op gooi. De enige echte nauwkeurige manier voor kleine hoeveelheden is dan toch liquid measurement, maar zou ik persoonlijk teveel werk vinden voor 2C-I. Bij het afwegen van DOI zou ik dan wel zeker voor de laatste optie gaan.

Fool

Badass junkie
Psychedelibee zei:
Fool zei:
Psychedelibee zei:
Misschien wel, maar zie mijn weegschaal veel directer reageren als er meer gewicht op staat. Terwijl onder de 10mg er bijna niks lijkt te gebeuren als ik er poeder op gooi. De enige echte nauwkeurige manier voor kleine hoeveelheden is dan toch liquid measurement, maar zou ik persoonlijk teveel werk vinden voor 2C-I. Bij het afwegen van DOI zou ik dan wel zeker voor de laatste optie gaan.
Ik zou 40 milligram afwegen en 2x door de helft delen persoonlijk ook nog wel aandurven. :P

En DOI-achtige stoffen moet je eigenlijk gewoon op zegels halen, lijkt mij persoonlijk veel praktischer. :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
En DOI-achtige stoffen moet je eigenlijk gewoon op zegels halen, lijkt mij persoonlijk veel praktischer.
Heb ik ook gedaan, was meer om een punt te maken :P.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Bedankt voor jullie reacties! Degene van wie ik het toendertijd gekocht heb vertelde me dat, in vergelijking met 2cb, het wat meer 'kleuriger' is en dat het ook langer werkt. Ik vind 2cb altijd net wat te kort, voor een eerste keer trippen prima, maar de tweede en derde keer zat ik er net lekker in en toen nam het effect alweer wat af (maar moest ook ff over die bodyload heen toen, ben benieuwd hoe dat hierbij is).
Ik denk dat we gewoon starten met 10mg pp en dan afwachten, dan kan er weinig misgaan gok ik. We zijn in het bezit van een precisieweegschaaltje, als het niet goed lukt om hem op de 10mg te krijgen kunnen we daarna altijd nog een keer proberen met een extra bakje of door een groter aantal mg's te verdelen.. Bedankt voor de tips :)
Nu ik zo aan het schrijven ben: uit onze ervaring weten we dat ikzelf qua dosering altijd precies goed zit, maar m'n ene huisgenootje moet eigenlijk altijd net wat minder (is kleiner), en de ander net wat meer (is groter). Is het slim dat dat laatste huisgenootje direct wat meer neemt, of toch gewoon starten met 10 en evt bijnemen?

Digitalism

Belezen gebruiker
Fool zei:
Psychedelibee zei:
'Onderin' is mijn weegschaal ook minder precies, dus er een briefje etc. opleggen heeft in mijn ogen wel zin. Taren kan volgens mij geen kwaad, het is niet zo dat er dan opeens minder massa gewogen wordt, alleen de display wordt op nul gezet (wat het voor de gebruiker dus makkelijker maakt).

ZERO- zei:
Is het slim dat dat laatste huisgenootje direct wat meer neemt, of toch gewoon starten met 10 en evt bijnemen?
Persoonlijk denk ik dat 10 milligram te weinig zal zijn voor een fatsoenlijke trip, al snap ik dat je voorzichtig wil beginnen. Omdat je zelf al de vergelijking maakt met 2C-B, ik vind 2C-B een stuk chaotischer dan 2C-I. Met laatstgenoemde blijf ik veel helderder in m'n hoofd en heb ik minder of zelfs geen mindfucks. Ook duurt een trip op 2C-I inderdaad net wat langer dan een 2C-B trip.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Hmmm oke. Dan doen we misschien wel wat meer. We kijken dan wel even. Ons plan is toch weer op losse schroeven komen te staan omdat mijn irritante huisgenoot toch pas eind mei vertrekt en er 1 juni wss alweer een nieuw iemand inkomt. :( Dus misschien wordt het hele feestje een paar weken verzet.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Nee.. Helaas nog geen goed moment gevonden en mijn huisgenoten zijn nu ook om de beurt op vakantie, dus dat is een beetje lastig. Misschien gaat het eind augustus nog lukken. Dan laat ik weten hoe het was!

Digitalism

Belezen gebruiker
En, hoe was je trip?

Ik moet trouwens terugkomen op hetgeen ik zei over het gebruik van het 'taren'. Gisteren kwam ik erachter dat het anders werkt dan ik dacht.

''Gisteren kwam ik tot de conclusie dat ik mijn precisie weegschaal (vergelijkbaar met dit model) nooit echt goed gebruikt heb. Althans, niet tijdens de momenten dat het om echt kleine hoeveelheden ging.

Ik was bezig om wat 2C-I af te wegen. Ik wilde 10 milligram hebben, een kleine hoeveelheid dus. Omdat mijn weegschaal 'onderin' niet zo nauwkeurig is gooi ik er altijd eerst een post-it op en druk dan op 'tare'. Op die manier ligt er al meer dan 400 milligram op en staat de display weer op nul, in mijn ogen de ideale oplossing. Toen ik gisteren deze methode hanteerde viel het me op dat ik er in eerste instantie al aardig wat poeder op moest gooien voordat de teller ging lopen. Toen ik de beoogde 10 milligram bereikt had leek het best wel een aardige hoeveelheid en hierdoor vertrouwde ik het niet. Ik besloot het nog eens te wegen, maar dan zonder de 'tare' te gebruiken. Ik legde de post-it er weer op, onthield hoe zwaar die was en gooide de 10 milligram erbij. Tot mijn schrik was het veel meer dan 10, ik meen iets van 17 of 18 milligram.

Toen drong het tot me door dat 'tare' dus blijkbaar niet alleen de teller op nul zet, maar de weegschaal hierdoor echt opnieuw begint met wegen. Hij is dan weer net zo onnauwkeurig als wanneer er helemaal niets op ligt. Achteraf gezien heel logisch, want nadat je de 'tare' gebruikt, gaat de teller ook niet gelijk lopen. Pas na een milligram of 5, terwijl dat niet het geval is als je de 'tare' niet gebruikt. Dan gaat hij bij het minste verschil al doortellen.

Wellicht dat hier nog meer mensen zijn die tot dusver op deze manier hun weegschaal gebruiken, daarom dit berichtje. Ik voel me nu best wel een zak hooi dat ik het al die tijd niet heb doorgehad, anderzijds ben ik ook erg blij dat ik nu wel weet hoe het zit en dus geen fouten meer hoef te maken. Nu ik erover nadenk heb ik dus al die tijd onbewust harder getript dan ik in gedachte had.''

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat is best wel een goede tip eigenlijk. Nooit echt over nagedacht maar mijn weegschaal heeft zo te zien hetzelfde..

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wauw dat is niet zo best, ik gebruik ook altijd tare...

Dus dan kun je veel beter handmatig het verschil tussen je schaaltje/papiertje mét en zonder poeder berekenen?

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
We wilden het eigenlijk afgelopen woensdag doen, maar toen kon mijn huisgenootje ineens niet meer. Nu wordt het aankomende week doordeweeks ergens, anders de week erop. Maar er volgt sowieso een reportje nog!

Wat betreft de weegschaal: misschien handiger om een klein voorwerp in het schaaltje te doen en daar de drugs naast/over te wegen? Dan kan je bijv. van 400 naar 410 mg zelf berekenen toch?

Bobsacamano

Badass junkie
Ja werkt heel goed. Ik doe altijd gewoon altijd als volgt.

1. Weegschaal eiken/calibreren met de gewichtjes.
2. Bakje op de weegschaal zetten
3. Het gewicht van het bakje onthouden
4. Je stof afwegen door het gewicht van de weegschaal er af te trekken.

Niet op tare drukken als je het bakje er op hebt gezet dan doet hij het nog steeds niet lekker bij lage gewichten.

ZERO- zei:
We wilden het eigenlijk afgelopen woensdag doen, maar toen kon mijn huisgenootje ineens niet meer. Nu wordt het aankomende week doordeweeks ergens, anders de week erop. Maar er volgt sowieso een reportje nog!

Wat betreft de weegschaal: misschien handiger om een klein voorwerp in het schaaltje te doen en daar de drugs naast/over te wegen? Dan kan je bijv. van 400 naar 410 mg zelf berekenen toch?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Voor alles onder de 10 a 20 mg kun je beter niet taren inderdaad. Gewoon een bakje of klein gewichtje erbij zetten zonder taren werkt dan het makkelijkst inderdaad.

Fool

Badass junkie
Goedkope weegschalen zijn nou eenmaal niet te vertrouwen bij dergelijke doseringen en dat ligt echt niet aan het feit dat het schermpje zo nu en dan wat achterloopt hoor. Bij zulke doseringen neem je gewoon het risico dat je een grotere spiegeling hebt (bijvoorbeeld accepteerbaar bij 2C-B, maar bij 2C-P wordt je niet echt vrolijk van een paar milligram teveel) óf je kiest een andere weegmethode: volumetrisch afwegen, zelf een duurdere weegschaal aanschaffen of doen alsof je slim bent en zelfverzekerd het laboratorium op een universiteit of school naar binnen lopen.

Als je je bakje er eerst op zet, dan is de weegschaal misschien wel actief en zal hij sneller gaan verspringen, maar nauwkeuriger wordt hij daar verder niet van, ik zou zelfs zeggen dat je een extra element van onnauwkeurigheid introduceert.

The actual characteristic curve of a weighing instrument, compared with the ideal characteristic curve, is depicted below (the deviations are greatly exaggerated for better illustration):

The characteristic curve can be shifted by a constant amount, the zero errorZP (the blue line). This error is eliminated by correctly setting the balance to zero before weighing. Therefore, the zero error plays a role only during prolonged measurements, during which the object being weighed cannot be removed from the pan.
If the slope of the curve deviates from the ideal characteristic curve (red line), this is known as sensitivity errorS. A sensitivity error has a negligible effect for small weights or weight differences, but greater for heavier weights. As a result, the sensitivity error is always specified as a relative figure; e.g. 2mg/100g, 20ppm or 20/K. A sensitivity error can be caused by temperature drift, aging, adjusting with an incorrect calibration weight, or by incorrect adjustment for compensation of an off-center load error (S will then be dependent of the position of the sample on the weighing pan).
The curve can also be arched: This is known as linearity error (or linearity). The maximum linearity is usually listed in the specifications of a balance.
http://www.weighing-systems.com/Technol ... menterrors
Oftewel, als je 500 gram weegt zal de onnauwkeurigheid van de weegschaal groter zijn, dan wanneer je een laag (met grenzen) gewicht weegt.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Is een gulden middenweg dan niet om er iets bij te leggen van 20 tot max 50mg en dan daarmee rekenen? Op die manier zorg je dat er voldoende gewicht op ligt voor de weegschaal om te reageren op kleine hoeveelheden, maar ook weer niet teveel gewicht zodat je de afwijking kunt minimaliseren.

Fool

Badass junkie
Sorry jongens, ik was in een vervelende bui!

@Psychedelibee, als volumetrisch afwegen of een duurdere weegschaal niet overwogen worden lijkt me dat wel de tussenweg, ja.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
@Psychedelibee, als volumetrisch afwegen of een duurdere weegschaal niet overwogen worden lijkt me dat wel de tussenweg, ja.
Een duurdere weegschaal lijkt me voor recreationeel gebruik het niet helemaal waard eerlijk gezegd. Volumetrisch afwegen is dan eigenlijk nog de beste oplossing voor stoffen die extreem potent zijn. Maar wilde ook graag nog een alternatief bieden. Zelf vind ik volumetrisch afwegen teveel gedoe voor stofjes waar je al snel 10mg of meer van neemt. Voor stofjes die onder de 10mg al zeer actief zijn is het wel raadzaam om volumetrisch te gaan afwegen.

Fool

Badass junkie
Psychedelibee zei:
Zelf vind ik volumetrisch afwegen teveel gedoe voor stofjes waar je al snel 10mg of meer van neemt. Voor stofjes die onder de 10mg al zeer actief zijn is het wel raadzaam om volumetrisch te gaan afwegen.
Dat ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoeveel verschil die paar milligaram mag maken, ik zou bijvoorbeeld 3-meo-pcp en 5-meo-mipt wel durven afwegen, maar 2C-P niet.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Psychedelibee zei:
Zelf vind ik volumetrisch afwegen teveel gedoe voor stofjes waar je al snel 10mg of meer van neemt. Voor stofjes die onder de 10mg al zeer actief zijn is het wel raadzaam om volumetrisch te gaan afwegen.
Dat ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoeveel verschil die paar milligaram mag maken, ik zou bijvoorbeeld 3-meo-pcp en 5-meo-mipt wel durven afwegen, maar 2C-P niet.
Ja dat is ook wel weer zo.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
We gaan het donderdag doen waarschijnlijk. Maar ik bedacht me net, als ik voor ons beiden 10mg afweeg en we willen nog iets bijnemen omdat het net iets te weinig blijkt is dat vet lastig? :/

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik zou alvast iets extra's van te voren afwegen zodat het vast klaar ligt, wel zo makkelijk. Veel plezier in ieder geval!

Bobsacamano

Badass junkie
Ik denk meer dat ze bedoelt dat het sowieso vet lastig is om een klein beetje extra af te gaan zitten wegen.

Euhm ja das vrij lastig stel je wilt nog 3mg extra innemen beide dan is dat moeilijk afwegen. Ik zou het zelf op deze manier doen.

Weeg 30mg af dit is wel redelijk betrouwbaar te doen. Doe dit in een klein flesje en zorg dat je een druppelaar hebt met een ml lezer. Dan doe je er 30ml water bij. Dan schud je dit goed door elkaar dat het goed oplost. 2C-E loste bij mij prima op alleen duurde het een minuut of 10. Dan neem je 10ml in en mocht je bij willen nemen neem je het aantal ml wat je nog in wil nemen. Het kleine beetje wat je nog over hebt gooi je gewoon weg uiteindelijk. Je kan het ook in vodka doen en dan bewaren maar goed die 4 die je dan over houd gebruik je toch niet meer.

Heb je deze middelen nou niet bij de hand dan zou ik het als volgt doen. Weeg 30 mg af en deel deze door drie. 3x een lijntje maken van 10mg is best te doen. Kleine hoeveelheden kan je makkelijker inschatten op dezelfde grote dan 3x een gram poeder.

Dan splits je 1 lijn weer op in drie stukjes. De twee lijnen van 10mg nemen jullie in met wat water en die drie hoopjes leg je opzij voor later. Ik zeg lijntjes omdat je dit wat makkelijker kan beoordelen dan een hoopje poeder.

have fun.

Psychedelibee zei:
Ik zou alvast iets extra's van te voren afwegen zodat het vast klaar ligt, wel zo makkelijk. Veel plezier in ieder geval!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Oh stom, my bad. Had het wat te snel gelezen denk ik. Maar 30mg in 30ml oplossen is wel de beste optie inderdaad. Bij de apotheek kun je wel van die spuitjes kopen waar ml op staan, de spuit zonder naald zeg maar.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
We hebben ongeveer 24mg in 20ml water gedaan, is nu aan het oplossen, en dan nemen we dadelijk allebei 10ml :)

Bovenaan